uchw_r_6

      UCHWAŁA Nr II/6/10
             Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 9 grudnia 2010r.
                                                               w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
Na podstawie art. 12 pkt 11 i art.17 ust.1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym ( t.j. Dz. U. z 2001r.  Nr 142, poz. 1592, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759, z 2007r. Nr 173, poz. 1218 z 2008r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458 , 2009 r. Nr 92, poz. 753 i z 2010 r. Nr 28,poz.142, Nr.82,poz.146 , Nr 106,poz.675), Rada Powiatu Sejneńskiego uchwala, co następuje:
§ 1. 1. W Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego przyjętym uchwałą Nr XII/56/99 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 28 października 1999 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Rady Powiatu Sejneńskiego, zmienionego uchwałami Rady Powiatu: Nr XXXIV/123/01 z dnia 18 października 2001 r., Nr I/5/02 z dnia 15 listopada 2002 r., Nr XI/58/03 z dnia 27 listopada 2003 r. i Nr II/5/06 z dnia 8 grudnia 2006 r. , Nr III/13/06 z dnia 28 grudnia 2008 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w paragrafie 25 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Stałymi Komisjami Rady Powiatu są:
 1. Komisja Budżetu i Finansów,
 2. Komisja Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.
 3. Komisja Rewizyjna. „
 2) w paragrafie 25 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
 „5. Przedmiotem działania komisji jest w szczególności:
 1. Komisja Budżetu i Finansów
a)      wnioskowanie w sprawach procedury uchwalania budżetu,
b)      wspomaganie pracy Rady w sprawach opinii do projektu budżetu oraz zmian budżecie,
c)      opiniowanie wszystkich spraw wynikających z prawa budżetowego,
d)      rozpatrywanie sprawozdań Zarządu z wykonania budżetu,
e)      kontrola gospodarowania mieniem powiatu we współpracy z innymi Komisjami,
f)        sprawy związane z funkcjonowaniem infrastruktury powiatu,
2. Komisja Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.
a)      całokształt funkcjonowania placówek oświatowych prowadzonych przez powiat,
b)      edukacja kulturalna, ekologiczna, środowiskowa dzieci i młodzieży,
c)      patologie występujące w środowisku dzieci i młodzieży i przeciwdziałanie im,
d)      inne problemy edukacyjne,
e)      organizacja i promocja zdrowia, profilaktyka zdrowotna i przeciwdziałanie        uzależnieniom oraz rehabilitacja osób niepełnosprawnych,
f)        opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
g)      sprawy pomocy społecznej,
h)      sprawy związane z funkcjonowaniem infrastruktury powiatu,
i)        opiniowanie i wspieranie działalności instytucji rolniczych,
j)        współpraca ze związkami producentów i organizacjami rolniczymi,
k)      opiniowanie inwestycji w dziedzinie usług użyteczności publicznej,
l)        opiniowanie zasad gospodarki zasobem powiatu oraz ocena realizacji gospodarowania mieniem powiatu,
m)    sprawy dotyczące porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
n)      sprawy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zapobieganiu innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia zdrowia ludzi oraz środowiska,
o)      zadania określone ustawami z zakresu:
-         promocji powiatu,
-         turystyki,
-         współpracy z innymi samorządami (w kraju i zagranicą),
-         transportu zbiorowego i dróg publicznych,
-         administracja architektoniczno- budowlana,
-         gospodarki wodnej,
-         ochrony środowiska i przyrody,
-         rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego,
-         geodezji, kartografii i katastru.
 
3. Komisja Rewizyjna.
 
       a) opiniuje wykonanie budżetu powiatu,
       b) występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu,
       c) wykonywanie zadań w zakresie kontroli . „
 
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący Rady   
Andrzej Szturgulewski

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2010-12-20

Data modyfikacji: 2010-12-20

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2010-12-20