XXIV/125/05

UCHWAŁA Nr XXIV/135/05
RADY POWIATU SEJNENSKIEGO
z dnia 31 maja 2005r.
 
w sprawie zasad zbycia, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego
Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach
 
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2, art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004r. Nr 102, poz. 1055) oraz art. 53ust.2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256 i Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 114, poz. 1193 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382, 1383 i 1384 i Nr 128, poz. 1407, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 124, poz. 1151 i 1152, Nr 171, poz. 1663, Nr 213, poz. 2081 i Nr 223, poz. 2215 oraz z 2004 r. Nr 210, poz. 2135 i Nr 273, poz. 2703) Rada Powiatu uchwala, co następuje:
 
§ 1. Ustala się zasady zbycia majątku trwałego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej zgodnie z załącznikiem nr 1 oraz zasady wynajmowania i wydzierżawiania majątku trwałego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Sejnach.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
                                                                                                                        Przewodniczący Rady Powiatu
                                                                                                                                 mgr Krzysztof Tur
 
 
 
 
 
 
 
ZAŁĄCZNIK Nr 1
do uchwały Nr XXIV/135/05
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 31 maja 2005r.
 
§ 1. SP ZOZ w Sejnach może zbyć majątek trwały, w szczególności aparaturę medyczną i laboratoryjną, sprzęt medyczny, techniczny, gospodarczy i urządzenia energetyczne, zwane dalej "urządzeniami technicznymi", jeżeli jest on zbędny w prowadzonej działalności, po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
§ 2. Urządzenia techniczne uznaje się za zbędne, jeżeli jeden z poniższych warunków jest spełniony:
1) nie są i nie będą wykorzystywane,
2) wykorzystywane są sporadycznie w stosunku do możliwości technicznych, a SP ZOZ w Sejnach dysponuje w pełni sprawnym urządzeniem o tym samym przeznaczeniu,
3) technicznie są przestarzałe, co uniemożliwia osiąganie pożądanych wyników,
4) są niesprawne technicznie, a naprawa z uwagi na brak części zamiennych i podzespołów nie jest możliwa,
5) nie nadają się do dalszej eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny, a ich naprawa byłby ekonomicznie nieuzasadniona.
 
§ 3. Do wydania oceny o stanie technicznym urządzenia oraz jego wyceny upoważnione są:
1) w odniesieniu do aparatury i sprzętu medycznego - autoryzowane zakłady naprawcze sprzętu medycznego,
2) w odniesieniu do specjalistycznych urządzeń technicznych - rzeczoznawcy,
3) w odniesieniu do pozostałych urządzeń technicznych i sprzętu gospodarczego - kierownicy odpowiednich służb technicznych SP ZOZ w Sejnach nadzorujących prace tych urządzeń .
 
§ 4. Informacja o zbędnym urządzeniu powinna zawierać: nazwę urządzenia, typ, nazwę producenta i rok produkcji oraz ocenę o stanie technicznym urządzenia wraz z wyceną.
 
§ 5. Zbycie zbędnych urządzeń może nastąpić poprzez:
1) sprzedaż w drodze przetargu lub konkursu ofert,
2) sprzedaż bez przetargu lub konkursu ofert,
3) nieodpłatne przekazanie.
 
§ 6. Pozyskane środki finansowe ze sprzedaży powinny być przeznaczone na pokrycie bieżących lub przyszłych kosztów pozostających w bezpośrednim związku z zakupem, budową, montażem lub przekazaniem do używania nowych lub ulepszeniem już istniejących środków trwałych.
 
§ 7. Urządzenia techniczne zbędne, nie nadające się do dalszej eksploatacji oraz urządzenia, co do których próby zagospodarowania podejmowane w trybie niniejszej uchwały nie dały zamierzonego skutku, należy poddać likwidacji uwzględniając następujący sposób postępowania:
1) likwidacja zbędnych urządzeń następuje po uprzednim ich zakwalifikowaniu do kasacji przez komisję, którą powołuje Dyrektor SPZOZ w Sejnach,
2) komisja kwalifikuje urządzenia do kasacji na podstawie:
a) orzeczenia wydanego w trybie określonym w § 3 i 4 - w przypadku urządzenia nie nadającego się do eksploatacji,
b) dokumentów potwierdzających nieskuteczność przeprowadzonej procedury sprzedaży lub przekazania innym podmiotom.
3) decyzję o zlikwidowaniu zbędnego urządzenia technicznego podejmuje Dyrektor SP ZOZ w Sejnach po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach,
4) w toku czynności kasacyjnych komisja likwidacyjna sprawdza kompletność urządzeń zgłaszanych do kasacji, nadzoruje wymontowywanie części użytecznych oraz czynności związane z pozbawieniem cech użyteczności kasowanych urządzeń,
5) części użyteczne, wymontowane z likwidowanych urządzeń należy protokolarnie przekazać do magazynu SP ZOZ Sejnach,
6) części użyteczne podlegają ewidencji w kartotece magazynowo-ilościowej i przechowywane są oddzielnie w magazynie,
7) z przeprowadzonej likwidacji komisja sporządza protokół, w którym ustosunkowuje się do kompletności urządzeń objętych likwidacją oraz stwierdza, że urządzenia zostały komisyjnie pozbawione cech użyteczności.
 
 
 
 
 
 
ZAŁĄCZNIK nr 2
do uchwały Nr XXIV/135/05
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 31 maja 2005r.
 
§ 1. Wydzierżawienie lub wynajęcie powierzchni użytkowej lub majątku trwałego nie może prowadzić do ograniczenia dostępności do świadczeń zdrowotnych, udzielanych przez SP ZOZ w Sejnach.
 
§ 2. 1. Zakład może wynająć lub wydzierżawić zbędną powierzchnię użytkową lub majątek trwały na okres do 3 lat, powiadamiając Zarząd Powiatu w Sejnach,
2. Wynajęcie lub wydzierżawienie zbędnej powierzchni użytkowej lub majątku trwałego na okres powyżej 3 lat, wymaga zgody Zarządu Powiatu w Sejnach.
 
§ 3. Umowa wydzierżawienia lub wynajęcia powierzchni użytkowej lub majątku trwałego powinna zawierać w szczególności następujące elementy:
1) opis lokalu;
2) wysokość czynszu;
3) formę i termin płatności;
5) zasady rozliczania nakładów poczynionych w czasie trwania umowy;
6) zasady kontroli przedmiotu umowy;
7) warunki rozwiązania umowy.
 
§ 4. Dyrektor SP ZOZ w Sejnach zobowiązany jest do 31 stycznia każdego roku składać do Starostwa Powiatowego w Sejnach informację o zawartych umowach za rok poprzedni.
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Alicja Jurkiewicz

Wprowadzający: Alicja Jurkiewicz

Data wprowadzenia: 2005-06-02

Data modyfikacji: 2005-06-02

Opublikował: Alicja Jurkiewicz

Data publikacji: 2005-06-02