prot_ko_45_2014
Protokół Nr 45/14
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 30 września 2014 r.
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło o godz. 10.00. Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski, stwierdził prawomocność posiedzenia, nie obecny: Pan Mariusz Skupski (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również:
Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Powiatu Sejneńskiego,
Pan Waldemar Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach,
Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego.
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie protokołu Nr 44/14 z dn. 29.07.2014 r.
- Przyjęcie materiałów na XLVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie protokołu Nr 44/14 z dn. 29.07.2014 r.
Do protokołu uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 44/14 z dn. 29.07.2014 r. poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XLVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014r.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie. Wyjaśniła, iż w wydatkach inwestycyjnych dodaje się projekt realizowany przez Starostwo Powiatowe w Sejnach „Aktywizacja społeczności lokalnej poprzez organizację wydarzeń promocyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego”. Doposażenie KPPSP Sejny w specjalistyczny samochód, zmniejsza się wartość projektu pt. „Bezpieczne środowisko wodne powiatu sejneńskiego – doposażenie w specjalistyczny sprzęt Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej Sejnach”. Zmniejsza się wartość projektów realizowanych przez PUP w Sejnach, pt. „Perspektywy na lepsze życie” oraz „Nowe kwalifikacje szansą na zatrudnienie”. Zwiększają się natomiast wartości projektów realizowanych przez PCPR w Sejnach, pt.: „Nowe jutro” oraz „Schematom STOP”.
Wydatki inwestycyjne – zakup budynku „Służb granicznych i celnych” należących do Skarbu Państwa położonych w obrębie Dusznica nr działek 124/18, 121/6, 124/15.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027. /zał. nr 2/
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2014- 2027.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- Funkcjonowanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach – analiza udzielonych świadczeń zdrowotnych i sytuacji ekonomicznej zakładu za I półrocze 2014 r. /zał. nr 3/
Dyrektor SP ZOZ w Sejnach – Pan Waldemar Kwaterski przedstawił sprawozdanie SP ZOZ w Sejnach za I półrocze 2014 r. Poinformował, iż z NFZ nie wróciła jeszcze kwota 887 tys. zł. Pan Dyrektora wyjaśnił, iż Poradnie Specjalistyczne utrzymywanie są ze względów społecznych, ale finansowo to się nie opłaca. Dopóki nie będą przynosiły strat to Poradnie będą utrzymywane. Nadlimity zostaną wypłacane pod koniec roku, więc strata wtedy też spadnie. Pan Dyrektor uznał, iż jest to trudny rok, ponieważ rozpoczęła się rozbudowa szpitala, w związku z czym wynikają dodatkowe koszty, np. wymiana łącza kanalizacyjnego. Wymiana nastąpi na koszt własny szpitala. Parking będzie wykonany poza dokumentacją rozbudowy szpitala, więc szpital także będzie musiał pokryć koszty. Kosztorys został ucięty do kwoty dotacji. Pan Dyrektor powiadomił, iż nie ma obaw o przekroczenie terminów. Okna są wstawione, a teraz wokół szpitala jest porządkowany. W środku są robione tynki, instalacje i posadzki. Aktualnie powstają ścianki działowe oraz zadaszenie. Poinformował, iż zimą będą trwały prace wewnątrz budynku.
Uwag nie wniesiono.
- projekt uchwały w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnych 2014/2015. /zał. nr 4/
Pan Starosta powiadomił, iż zwyczajem lat ubiegłych Pan Dyrektor ZSO wystąpił z wnioskiem o zwolnienie z obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w wymiarze 5 godzin tygodniowo.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2014 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. /zał. nr 5/
Pan Starosta poinformował, iż z tytułu rezygnacji osób niepełnosprawnych z przyznanych środków na turnus rehabilitacyjny oraz likwidację barier architektonicznych powstały oszczędności w kwocie 4.851 zł . W związku z tym wnioskuje się o przesunięcie tych środków na zadania związane z dofinansowaniem wydatków na instrumenty lub usługi rynku pracy, a mianowicie znalazły się osoby niepełnosprawne, które chcą podjąć zatrudnienie w formie stażu. Jest też osoba, które chce rozpocząć działalność gospodarczą, więc środki pieniężne w kwocie 20 tys. zł zostaną zabezpieczone. Pan Starota powiadomił, iż osoby, które są na rencie nie mogą korzystać ze środków z Funduszu Pracy, a mogą tylko korzystać z PFRON.
Pani L. Fidrych uznał, iż jest coraz więcej osób niepełnosprawnych.
Pan E. Kuklewicz stwierdził, że dopiero teraz te osoby wychodzą z ukrycia.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- projekt uchwały zmieniający uchwałę sprawie Regulaminu wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński. /zał. nr 6/
Pan Starosta powiedział, iż propozycja zmiany spowodowana jest mniejszą liczbą oddziałów, ponieważ jest mniej dzieci. Ilość zadań dyrekcji nie ulega zmianie, pomimo mniejszej liczy oddziałów. Pan Starosta zawnioskował o zmianę Regulaminu i dostosowanie go do obecnie panujących warunków. W ZSO w Sejnach obecnie jest 15 oddziałów.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości o powierzchni 35,00 m2, stanowiącej część działki nr 121/6 z Panem Mariuszem Wołukanisem. /zał. nr 7/
Pan Starosta wyjaśnił, iż sprawa dotyczy kantoru położonego na terenie byłego przejścia granicznego. Obecnie, jak już teren został wykupiony to środki z wynajmu będą w całości wpływały na konto Starostwa. Pan Starosta poinformował, iż jest zamysł wydzierżawienia pomieszczeń w budynku po przejściu granicznym, a na temat wynajmu prowadzone są rozmowy ze Strażą Graniczą.
Pan Starosta wystąpił z wnioskiem do Radnych o przedłużenie umowy dzierżawy nieruchomości na byłym przejściu granicznym.
Pani Skarbnik powiedziała, że należy teraz uregulować kwoty za wynajem, ponieważ teren przeszedł na własność Starostwa.
Pan Z. Kowalski zapytał czy teraz Starostwo ma działki w użytkowaniu wieczystym na 99 lat?
Pan Starosta odpowiedział, że tak.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- projekt uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 8/
Pan Starosta powiedział, że na Sesji zostanie podana propozycja kandydatury.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie materiały na XLVI Sesję Rady.
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XLVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 45/ 42/ 14 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 30 września 2014 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na XLVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9 /.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Pan Starosta wrócił do sprawy Pana Józefa Gilis, który zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na pływanie tratwą na jez. Gaładuś. W związku z tym Rada Powiatu musiałaby zmienić uchwałę Nr XI/78/11 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 21.09.2011 r. w sprawie wprowadzenia zakazu użytkowania obiektów pływających wyposażonych w silnik spalinowy na wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego. Zostały wystosowane zapytania do zainteresowanych jednostek. PZW odpowiedziało negatywnie. Natomiast Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska odpowiedziała, że to Rada Powiatu o tym decyduje, jednocześnie powołując się na obszar Natura 2000. Wojewódzki Zarząd Melioracji nie stwierdził żadnych przeszkód w pływaniu obiektu na wymienionym jeziorze. Jednakże Urząd Żeglugi Śródlądowej nie zalicza tratwy jako sprzętu do przewozu osób.
W związku z tym, że zadaniem Powiatu jest ochrona środowiska i przyrody postanowiono nie zmieniać wymienionej uchwały.
Pan Starosta poddał też pod dyskusję sprawę dotyczącą zmiany liczby osób wchodzących w skład Zarządu Powiatu. Zasugerował zmianę na 3 osobowy Zarząd. Jeżeli nie zostanie to zmienione przez aktualną Radę to nowa Rada Powiatu będzie się tworzyć na podstawie obowiązującego statutu.
Pan J. Łuba przypomniał, iż ten wystąpił ten problem, podczas gdy był Przewodniczącym Rady. Zarząd Powiatu był 5 osobowy, ale w okresie kiedy to Rada Powiatu składała się z 20 radnych.
Pan A. Baudzis stwierdził, iż każda gmina powinna mieć swojego przedstawiciela w składzie Zarządu Powiatu. Ponadto uważa, że powinna być obligatoryjnie Komisja Rewizyjna i jedna Komisja Robocza.
Pan E. Kuklewicz stwierdził, iż Pan J. Łuba jest jednocześnie Wiceprzewodniczącym Rady oraz Przewodniczącym Komisji, co uważa za ignorowanie opozycji, ponieważ dla opozycji powinno być także zaproponowane stanowisko.
Pan R. Grzybowski uznał, iż Zarząd Powiatu powinien zostać 5 osobowy.
Pan Starosta – jest to propozycja z miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie ma aprobaty ze strony Rady to projekt uchwały nie będzie poddawany pod głosowanie.
Pan F. Alboszta powiadomił, iż wilki atakują bydło i prawdopodobnie nie ma możliwości odstrzału.
Pan Starosta powiedział, iż 5 Starostów zgłosiło wniosek o odstrzał bobrów i zaczynają być podejmowane działania. Pan Starosta poinformował, że zwrócił się także to rady gminy o rozpowszechnienie apelu.
Pan F. Alboszta stwierdził, iż niczym jest ochrona która zamiast człowieka chroni zwierzęta.
Pani A. Siebert odniosła się do tematu programu e- Zdrowie realizowanego poprzez SP ZOZ, informując że jest potrzeba zatrudnienia pracowników do obsługi komputerów, ponieważ zabierany jest czas dla pacjenta.
Pan Starosta wyjaśnił, iż e-Zdrowie jest obecnie testowany. Powiadomił, iż tego typu uwagi należy kierować do Dyrektora SP ZOZ, ponieważ on ma je zbierać i przekazywać do firmy. Program ten ma zacząć funkcjonować w 2015 r.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Ryszard Grzybowski
Metryka strony