prot_s_2
PROTOKÓŁ NR II/ 10
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 09 grudnia 2010r.
Obrady II Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 10.00,a zakończyły się o godz. 11.30. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
Ad. pkt. 1.
Przewodniczący Rady – Pan Andrzej Szturgulewski powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
Ad. pkt. 2.
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
4. Interpelacje i zapytania Radnych.
5. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Sejneńskiego.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.
9. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
10.Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na ternie Powiatu Sejneńskiego.
11.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
12.Wolne wnioski i oświadczenia.
13.Zamknięcie obrad.
W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że w dn. 07.12.10 r. został utworzony Klub Radnych /zał. nr 3/, w którego skład wchodzą następujący radni:
- Przewodnicząca Klubu - Lucyna Fidrych
- Wiceprzewodniczący Klubu – Stanisław Jastrzębski
- Sekretarz – Zygmunt Kowalski
- Członek – Maciej Tomasz Plesiewicz
- Członek – Eugeniusz Stanisław Kuklewicz
Pogratulował utworzenia Klubu.
Ad. pkt. 3. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu w Sejnach /zał. nr 4/.
Ad. pkt. 4. Interpelacje i zapytania Radnych.
Pan S. Jastrzębski – zadał pytanie do radcy prawnego, dotyczące ustawy o samorządzie powiatowym art. 21 ust. 1, gdzie jest mowa o tym, że radny który kandyduje nie może brać udziału w głosowaniu, jeżeli dotyczy jego interesu prawnego. Poprosił o sprostowanie, jeżeli nie ma racji.
Pan Z. Kowalski – w związku z tym, iż jest nowym radnym zadał pytania, do Kierownika PZD: Czy jest ustalony plan na 2010/2011 r. zimowego utrzymania dróg powiatowych wraz z zasadami odśnieżania i usuwania gołoledzi? Czy taki plan jest uzgadniany z samorządami gminnych ? /zał. nr 5/
Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały. Wyjaśnił również, że zmiany dotyczą ilości radnych tworzących Komisję Rewizyjną. Komisja będzie się składać z 3 członków.
Pani L. Fidrych – poprosiła o umotywowanie tej decyzji.
Pan Przewodniczący Rady – wyjaśnił, że Komisja Rewizyjna może składać się od 3 do 5 członków. Uznano, że Komisja w składzie pięcioosobowym nie będzie bardziej aktywna, niż w składzie trzyosobowym. Ma doświadczenie w tej Komisji, bo był jej Przewodniczącym w Urzędzie Miasta i stwierdza, że gdyby Komisja chodziła w składzie więcej niż trzyosobowym na kontrole stworzyłoby to większy chaos.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/5/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawiewprowadzenia zmian w Statucie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 6/.
Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały. Wytłumaczył, iż Rada będzie miała 3 Komisje, a mianowicie byłaby to: Komisja Budżetu i Finansów, następnie Komisja Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa oraz Komisja Rewizyjna.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/6/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 7/.
Pani L. Fidrych – stwierdziła, iż rozumie politykę oszczędnościową poprzez łączenie komisji. Zauważyła, że umknęło wiele ważnych zadań z ustawy o samorządzie powiatowym, np. takie zadanie jak wspieranie osób niepełnosprawnych. Przypomniała, że rok 2011 został uznany rokiem prewencji, dlatego zakres należałoby rozszerzyć.
Pa Przewodniczący Rady – przyznał Pani Radej racje, że należałoby rozszerzyć niektóre punkty.
Pan Starosta – uważa, że w uchwale jest już dużo punktów. Był zwolennikiem jeszcze bardziej ogólnego potraktowania, a te wszystkie zadania mieszczą się w tych punktach. Pod ogólnym punktem możemy zrealizować wiele różnych zadań. Na kolejnych obradach wszystkie te zadania będą rozpatrywane.
Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie zakresu przedmiotowych działań Komisji:
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
Pan Przewodniczący Rady – poprosił o wpisanie się na listę do której Komisji Radni chcą należeć. Następnie Rada wybierze Przewodniczących, a Wiceprzewodniczących i ewentualnie Sekretarzy wybiorą Komisje spośród siebie. Następnie po uzupełnieniu list, odczytał składy dwóch Komisji i zostali wybrani Przewodniczący /zał. nr 8/.
Pan Starosta zgłosił na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów- radnego Jana Łubę.
Pan Jan Łuba – wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
Poddano pod głosowanie wybór na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Finansów- radnego Jana Łubę.
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 9 radnych głosowało za, 3 radnych wstrzymało się od głosu, 3 radnych głosowało przeciwko.
Pan Jan Łuba zgłosił na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Leśnictwa i Rolnictwa- radnego Józefa Miszkiela.
Pan Józef Miszkiel – wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.
Poddano pod głosowanie wybór na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Leśnictwa i Rolnictwa- radnego Józefa Miszkiela.
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 11 radnych głosowało za, 2 radnych wstrzymało się od głosu, 2 radnych głosowało przeciwko.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/7/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
Pani L. Fidrych – zapytała czy podnosi się wynagrodzenie za zasługi.
Pan Przewodniczący Rady – poinformował, iż nie ma żadnych zmian, kwota pozostała taka sama.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/8/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego /zał. nr 10/.
Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Poprosił o propozycje osób, które zostaną oddelegowane do prac tejże Komisji.
Pan Starosta zgłosił do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku - Przewodniczącego Rady- Pana Andrzeja Szturgulewskiego oraz Radnego – Pana Jana Łubę.
Pan A. Szturgulewski oraz Pan J. Łuba wyrazili zgodę na oddelegowanie do prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/9/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie delegowania radych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku /zał. nr 11/.
Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na ternie Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
Pan Z. Kowalski – zapytał czy były jakieś uwagi zgłaszane do projektu uchwały.
Pan Przewodniczący – poinformował, iż nie było uwag dotyczących harmonogramu pracy. Dyżur aptek polega na kontakcie telefonicznym.
Pan Starosta – powiedział, iż w poprzedniej kadencji dużo dyskutowali na ten temat. Na Radzie Powiatu spoczywa ustalenie tego harmonogramu. Nie ma problemu w większych aglomeracjach, gdzie jest większy ruch i więcej produktów zostanie sprzedanych. U nas w większości dyżurują właściciele aptek. Wypracowaliśmy konsensus, który też nie jest idealny.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę II/10/10 z dnia 09 grudnia 2010 r. w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 12/.
Ad. pkt. 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
Pan Radca Prawny – udzielił odpowiedzi na pytanie radnego S. Jastrzębskiego – poinformował, iż ustawa o samorządzie powiatowym faktycznie mówi o tym, że radny nie może brać udziału w głosowaniu jeżeli dotyczy to interesu prawnego. Teraz sprawa polega na tym, iż trzeba rozróżnić interes faktyczny od interesu prawnego. Dotychczas przez wiele lat nie było wątpliwości, że radni mogą brać udział w takim głosowaniu. Natomiast pewne zamieszanie wprowadził wyrok z 25 stycznia 2010 r., ale został wydany na tle wyboru Przewodniczącego Rady. Stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku oraz służb prawnych Wojewody uznaje, że radni mogą brać udział w głosowaniu. Inaczej doprowadziło by to do absurdalnej sytuacji. Według jego opinii, głosowanie zostało przeprowadzone prawidłowo.
Pan J. Polens – plany te nazywają się standardami zimowego utrzymania dróg. Po zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu rozsyłane są do Urzędów Gmin oraz Urzędu Miasta. Uznał, iż materiały są dość przejrzyste, gdzie są wyszczególnione drogi powiatowe z naniesionymi standardami, których mamy 3, a zimowych 2. Poszczególne drogi są zakreślone kolorem. Opis, konkretnego standardu jest w odrębnym załączniku. Powiedział, iż każdemu z radnych zostanie to udostępnione w biurze PZD. Konsultacje z samorządami polegają na takiej zasadzie, że standardy są różne w różnych gminach i na różnych drogach, ale jeżeli zachodzi konieczność odśnieżenia na którejś drodze o mniejszym standardzie i właściwie ona by mogła pozostać w takim standardzie, ale zgłaszana jest do nas prośba Wójta, bądź Burmistrza podejmujemy interwencyjne usuwanie skutków zimy. Poinformował, iż w tym roku dysponują dwoma ciągnikami, posiadamy własną solarkę, sprzęt wynajęty – trzy samochody, które są doświadczone przez dwie zimy. Taki skład sprzętu wystarczał do tej pory. Uznał jednak, że mogą się zdarzyć sytuacje, że droga będzie nieprzejezdna.
Pan Z. Kowalski – stwierdził, iż zwróci się o kserokopie do Pana Kierownika. Poprosił o przekazanie do rad gmin, które drogi należą do powiatu. Mieszkańcy nie mają rozeznania pod co podlega droga i nie wiedzą gdzie mają dzwonić w sytuacjach krytycznych. W celu przejrzystego zobrazowania mieszkańcom, kto zajmuje się utrzymaniem danej drogi, taka informacja powinna być przekazana.
Pan Przewodniczący Rady – zauważył, iż istnienie taki problem na terenie samego Miasta Sejny, bo są drogi powiatowe, wojewódzkie, gminne i nie wiadomo do kogo się zwrócić.
Pan J. Łuba – zaproponował, aby przed zabraniem głosu na temat dróg wziąć pod uwagę możliwości przedstawione przez Pana Kierownika PZD, czyli sprzętem, który posiadają, możliwościami finansowymi oraz drogi, które powiat ma do obsługiwania.
Pan Przewodniczący Rady – zauważył, że radni mają prawo pytać, ale przyznał słuszność Rademu J. Łuba.
Ad. pkt. 12. Wolne wnioski i oświadczenia.
Pan J. Miszkiel – pogratulował wszystkim radnym, podziękować byłym za współpracę oraz ofiarność w akcjach pomocowych organizowanych przez niego. Poinformował o rodzinie, która potrzebuje pomocy i poprosił o wsparcie finansowe radnych. Życzył wszystkiego dobrego z okazji zbliżających się świąt.
Pan A. Baudzis – powiedział, iż był zwolennikiem utworzenia jednej Komisji, tzw. roboczej oraz Komisji Rewizyjnej. Wszyscy doskonale wiemy, iż Komisja Rolnictwa jest komisją pustą, bo nie ma na to pieniędzy, tak samo jak na sport. Wystąpił z prośbą do Przewodniczącego, aby zaapelował do radnych, żeby na obrady Sesji wyłączali telefony komórkowe.
Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady – ustosunkował się do wypowiedzi Radnej Fidrych. Kiedy była podejmowana uchwała w sprawie wynagrodzenia Pana Starosty została ona wysyłana radnym. Obowiązkiem radnego jest przygotowanie się i zapoznanie z materiałami. Pani Radna była Członkiem Zarządu w poprzedniej kadencji i to właśnie Zarząd proponował kwoty. Rada obecnej kadencji potrzymała identyczne wynagrodzenie. Uważa, że wszystko jest jeszcze przed nami. Najpierw trzeba się wykazać, a następnie nagradzać.
Pani L. Fidrych – uważa, że to o niej źle nie świadczy, że nie przywiązała uwagi do wynagrodzenia Pana Starosty. Uważa, że było wiele ważniejszych zadań, którymi zajmował się Zarząd niż zarobki pracowników.
Pan Przewodniczący Rady - przypomniał o obowiązku złożenia oświadczenia majątkowego przez radnych do dn. 29 grudnia 2010r. Kolejna Sesja jest planowana na dzień 30 grudnia 2010r.
Wpłynęła pismo dotyczące prośby o możliwość zbiórki na leczenie 2-letniego Damiana /zał. nr 13/. Po wyrażeniu zgody, proszą o e-maila zwrotnego z odpowiedzią tak. Fundacja Na Rzecz Dzieci i Młodzieży – Fundacja Pomoc. Zainteresowanych Radnych zaprasza do Biura Rady.
Ad. pkt. 13. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „ Zamykam obrady II Sesji Rady Powiatu”.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Andrzej Szturgulewski
Metryka strony