prot_r_16_2012

PROTOKÓŁ NR XVI/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 25 stycznia 2012 r.

 

Obrady XVI Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 09.00, a zakończyły się o godz. 12.25. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Andrzej Szturgulewski powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2.

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  5. Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  6. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  7. Interpelacje i zapytania Radnych.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2012 r.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2012 r.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  11. Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.
  12. Odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.
  13. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
  14. Głosowanie nad wnioskiem w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.
  16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  17. Wolne wnioski i świadczenia.
  18. Zamknięcie obrad.

 

Pan Przewodniczący Rady zaproponował nowy porządek obrad.

 

1.      Otwarcie obrad.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Wystąpienie zaproszonych Gości.

4.      Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

5.      Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

6.      Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

7.      Interpelacje i zapytania Radnych.

8.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na rok 2012.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2012 rok.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

12.  Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.

13.  Odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.

14.  Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej.

15.  Głosowanie nad wnioskiem w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.

16.  Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.

17.  Wybór Starosty Powiatu Sejneńskiego:

a)      Zgłoszenie kandydatów na stanowisko Starosty Powiatu Sejneńskiego,

b)     Przeprowadzenie głosowania,

c)      Podjęcie uchwały stwierdzającej wybór Starosty Powiatu Sejneńskiego.

18.  Wybór Zarządu Powiatu Sejneńskiego

a)      Zgłoszenie kandydatów na funkcje Członków Zarządu,

b)     Przeprowadzenie głosowania,

c)      Podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

19.  Wolne wnioski i oświadczenia.

20.  Zamknięcie obrad.

 

Pan A. Baudzis zgłosił poprawki do nowego porządku, składając wniosek o przeniesienie pkt. 3 Wystąpienie zaproszonych Gości do pkt. 11. Zapytał też dlaczego nowy porządek obrad nie został przedstawiony wczoraj, podczas posiedzeń Komisji.

 

Pan Przewodniczący Rady odpowiedział, że Przewodniczący Rady ma prawo wprowadzić nowy porządek obrad przed zatwierdzeniem porządku obrad.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Radnego A. Baudzisa.

 

W głosowaniu nad wnioskiem Radnego A. Baudzisa brało udział 15 radnych: 4 radnych głosowało za przyjęciem wniosku, 11 radnych głosowało przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.

 

Wniosek Radnego A. Baudzisa został odrzucony.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie nowy porządek obrad Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, nikt nie głosował przeciwko, 5 radnych wstrzymało się od głosu.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Dyrektor SP ZOZ – Pan Waldemar Kwaterski poprosił, aby wystąpienie jego było potraktowanego jako wystąpienie Radnego Województwa Podlaskiego, a nie Dyrektora podległej jednostki. Chciałby być odbierany jako Radny, wybrany przez olbrzymią rzesze wyborców. Uznał, że upoważnia go do tego wystąpienia kilka powodów, a zwłaszcza dokonanie porządku obrad, w którym tuż za wnioskiem o odwołanie Starosty jest wybór nowego Starosty. Upoważnia go do wystąpienia także fakt, iż tuż po wyborach samorządowych, kiedy Pan Dyrektor uzyskał mandat radnego Województwa Podlaskiego został zaproszony na spotkanie jako obserwator rozmów koalicyjnych, nowej koalicji w nowej Radzie Powiatu. Został również zaproszony do uczestnictwa na spotkanie, na którym był podpisywany wniosek o odwołanie Starosty Sejneńskiego. Na spotkaniu przedstawiono ogólnikowe powody odwołania. Siła Powiatu Sejneńskiego, najmniejszego w Polsce, który był tworzony w trudnych warunkach politycznych, warunkiem stworzenia powiatu był wskaźnik ludnościowy i potrzeba było 50 tys. mieszkańców, a teren Powiatu Sejneńskiego zamieszkiwało wtedy ok. 21 tys. ludzi. Stwierdził, iż siła tkwi w możliwości jednoczenia się, również z mniejszością litewską, która jest bardzo ważnym elementem istnienia Powiatu. Bez poparcia właśnie mniejszości litewskiej Powiatu by nie było. Odniósł wrażenie, że ta dobra atmosfera, współpraca Wójtów, będzie mocno nadszarpnięta, bo złamana zostanie po raz pierwszy zasada dialogu. Niespotykanym jest to, że na Sesji następuje złożenie wniosku o odwołanie, następnie samo odwołanie oraz powołanie nowego Zarządu Powiatu. Jeżeli odwołuje się Starostę i zaprasza się na spotkania koalicyjne Wójtów, Radnego Województwa. Zapytał dlaczego chcą tak szybko odwołać Starostę. Uznał, że jeżeli wcześniej odbywały się spotkania to oczekuje się teraz spotkania w sprawie przedstawienia planów powołania nowego Zarządu. Kiedy ma zostać wybrany nowy Starosta oraz nowy Zarząd Powiatu, samorządowcy zostają pominięci i nie ma wyjaśnienia. Czuje się zobowiązany to zabrania głosu, bo wyborcy tego oczekują, a nawet żądają. Argumenty za odwołaniem Starosty bez personalnych nazw tak naprawdę są nikomu nieznane, bo uznał że są to tylko pomówienia, bądź donosy. Zapytał dlaczego nie czeka się na wyjaśnienie sprawy.  Stwierdził, że Pan Starosta może być winny, a może jest niewinny. Pan Starosta podpisał bardzo ważną umowę dla Powiatu, jak i Wojewody Podlaskiego odnośnie dzierżawy przejścia granicznego w Ogrodnikach, dzięki której Powiat nie będzie musiał dokładać środków finansowych na utrzymanie tychże budynków. Zaapelował o rozwagę, gdyż dobrym zwyczajem wypracowanym od początku funkcjonowania Powiatu jest to, że Starostą Powiatu Sejneńskiego jest Polak, natomiast Wicestarostą Powiatu Sejneńskiego jest Litwin. Do dnia dzisiejszego nie znamy nowego składu, który Rada prawdopodobnie ma już ustalony. Jeżeli okaże się, że nie uwzględnia się wyboru Wicestarosty z mniejszości litewskiej to może to mieć daleko idące konsekwencje. Gmina Puńsk się do tego ustosunkuje. Pan Dyrektor stwierdził, że lepiej nie wchodzić w konflikty, bo można utracić Powiat, a Powiat to miejsca pracy.

 

Pan J. Łuba zwrócił się z zapytaniem do Radnego Województwa czy przy wyborze Marszałka Województwa uczestniczyli Starostowie, czy Wójtowie. Jako samorząd Województwa sami podjęli decyzje.

 

Dyrektor SP ZOZ – Pan Waldemar Kwaterski powiedział, że to są sprawy zupełnie inne.

 

Ad. pkt. 4.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

 

Protokół Nr XIV/11 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 5.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

 

Protokół Nr XV/11 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 6. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

Pan Starosta odczytał sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu /zał. nr 3 /.

 

W wymienionym okresie czasu obyły się trzy posiedzenia Zarządu w dniu 16.01.2012 r., 18. 01.2012 r. oraz 24.01.2012 r.

 

05.01.2012 r.

- Posiedzenie Komisji Rewizyjnej,

- Spotkanie z cyklu „Poznajmy się” w Domu Litewskim w Sejnach.

Pan Starosta poinformował, że zostało zaproszonych ok. 200 dzieci z Łoździej.  Każda ze szkół przedstawiła swój program, było to spotkanie, na którym dzieci poznały się i wspólnie się bawiły. Jest to cykl spotkań, dzięki dobrej współpracy Konsula Republiki Litewskiej ze społecznością Powiatu Sejneńskiego.

 

10.01.2012 r.

- Odprawa roczna KPP Sejny.

Pan Starosta poinformował, iż dzięki obecności Komendanta Wojewódzkiego zostały podsumowane wyniki pracy KPP w Sejnach. KPP Sejny plasuje się na II miejscu w Województwie. Pogratulował Komendantowi Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.

 

13.01.2012 r.

- Podpisanie umowy w sprawie internatu,

Pan Starosta wyjaśnił, że zostało podpisane porozumienie ze stroną Litewską do projektu, dotyczące zagospodarowania internatu. Sprawa była prowadzona przez Wicestarostę. Projekt został złożony w  Wilnie. Tam również nawiązuje się współpraca z PUP Sejny.

 

- Spotkanie w sprawie ścieżek rowerowych.

Pan Starosta – Gmina Giby ma w tym największy udział, były rozmowy aby do drogi na Okółek oprócz 2 m finansowanych ze środków Unijnych zrobić 2-3 m więcej ze środków powiatowych przy pomocy partnerów z Nadleśnictw, przy okazji budowy ścieżki rowerowej została by zregenerowana droga na Okółek. Przy niedużym udziale powiatowym, a przy współpracy z samorządem lokalnym Giby oraz  w ramach projektu możliwe by było to do zrealizowania. Kierownik PZD był obecny na tym spotkaniu.

 

16.01.2012 r.

- Spotkanie z Nadleśniczym Pomorze dotyczące przebudowy drogi pożarowej nr 8 na terenie powiatu sejneńskiego  w celu wzmocnienia ochrony przeciwpożarowej.

 

19.01.2012 r.

- Spotkanie z Wójtami z Powiatu Sejneńskiego w sprawie projektów do FIO,

Pan Starosta spotkanie w ramach Stowarzyszenia Ziemi Sejneńskiej, wspólnie z wszystkimi Gminami oraz Miastem będą składane projekty na działania utrzymania tradycji kulturowej.

 

- Podpisanie umowy dotyczącej przejścia granicznego w Ogrodnikach.

Pan Starosta powiedział, że podpisane zostało porozumienie ze spółką z Wilna.  Firma przejmuje budynek wraz z terenem wokoło, umowa została podpisana do 3 lat. Starosta jako opiekun mienia Skarbu Państwa ma upoważnienie jak organ administracji rządowej. Nastąpiło to w porozumieniu z Panem Wojewodą za udostępnienie jego służb. Firma opłaci wszystkie opłaty oraz podatki. Umowa zawiera zabezpieczenie, że w przypadku zerwania umowy infrastruktura doprowadzana jest do stanu takiego w jakim był przekazany. W tej chwili wykonywane jest studium wykonalności, a potem będzie wiadomo ile osób znajdzie zatrudnienie. Szefostwo będzie  z firmy, a ludzie zatrudnienie z Powiatu Sejneńskiego.

 

20.01.2012 r.

- Posiedzenie Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w  Białymstoku, Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku,

Pan Starosta powiedział, że na posiedzeniu poruszony był ważny problem odnośnie szpitali. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zagraża wydajnemu funkcjonowaniu szpitali.

 

- Konwent Powiatów Województwa Podlaskiego, podpisanie porozumienia z Województwem Podlaskim w sprawie realizacji projektu „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej- województwo podlaskie”, UMWP w Białymstoku,

Pan Starosta poinformował, iż zostało podpisane wstępne porozumienie z Województwem Podlaskim w sprawie informatyzacji Podlasia, na czym mają skorzystać samorządy, dzięki szerokopasmowemu dostępowi do internetu.

 

- Podpisanie aneksu do umowy Poćkuny- Berżniki

 

21.01.2012 r.

- studniówka 2012 w ZSO Sejny,

- studniówka 2012 w LO z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku (Pan Wicestarosta).

 

23. 01.2012 r.

- kontrola z Wilna do Programu PL – LT dotycząca drogi Krasnopol- Murowany Most.

Pan Starosta poinformował, iż obecny był przy kontroli Kierownik PZD, kontrola wypadła dobrze.

 

24.01.2012 r.

- Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa,

- Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż sponsorem spotkania z cyklu „Poznajmy się” w Domu Litewskim w Sejnach była firma Mlekpol. Podziękował za to Panu Wiceprzewodniczącemu Rady, Panu Józefowi Miszkielowi, bo miał w tym swój udział.

 

Pan J. Łuba zwrócił się z zapytaniem do Pana Starosty odnośnie przekazywania przejścia granicznego w Ogrodnikach. Zapytał czy w momencie przekazywania budynków była robiona inwentaryzacja.

 

Pan Starosta odpowiedział, że była zrobiona, co można sprawdzić w protokole przekazania.

 

Ad. pkt. 7. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan A. Baudzis zapytał kto jest rzecznikiem prasowym Rady Powiatu, ponieważ w Gazecie Współczesnej, gdzie trzy razy z rzędu ukazała się informacja, że Komisja Rewizyjna, której jest Przewodniczącym zaopiniowała pozytywnie wniosek o odwołaniu Starosty Powiatu Sejneńskiego. Radny Łuba, będąc Przewodniczącym Rady w poprzedniej kadencji wypowiada się w taki sposób, że za sprawowania tej funkcji przez niego, dopilnowywał wszystkich spraw. Poprosił o przeczytanie Statutu czym zajmują się radni pełniący funkcje, czym zajmuje się Przewodniczący Rady a czym Starosta. Poprosił o sprostowanie informacji ujętych w Gazecie Współczesnej, bo figurują tam błędne informacje.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, iż wszyscy jako Radni mają obowiązek udzielania informacji do mediów. Jeżeli Radny chce wnosić o sprostowanie artykułu, poprosił o zwrócenie się z tym do redaktora gazety.

 

Pan Baudzis powiedział, że nie wini gazety, ale uważa, że błędna informacja została udzielona prawdopodobnie przez Pana Szturgulewskiego oraz Pana Łubę.

 

Pan J. Łuba odniósł się z zapytaniem do Pana Dyrektora SP ZOZ, jak wygląda sprawa kontraktów we wszystkich oddziałach. Jak się ma to do roku poprzedniego? Czy kontrakt na oddział rehabilitacji został zmieniony?

 

Ad. pkt. 8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Dyrektor SP ZOZ – Pan Waldemar Kwaterski poinformował, iż Szpital w Sejnach zawarł wszystkie kontrakty oprócz okulistyki. Okulistyka od nowego roku przeszła w kontrakt z NFZ, realizuje to doktor Trofimiuk w ramach własnego gabinetu prywatnego. Pozostałe umowy zostały podpisane jeżeli chodzi o szpital na poziomie ubiegłego roku . Wzrosła cena punktów z 51zł na 52 zł. W przypadku rehabilitacji, zostały o 45% zmniejszone porady lekarskie i o 15% zabiegi. Na poziomie województwa jest i tak dobrze, ponieważ inne szpitale w ogóle nie mają rehabilitacji, pozostały gabinety prywatne. Uruchomione zostały tzw. cegiełki, czyli dobrowolne wpłaty od pacjentów na rzecz Narodowego Funduszu Ochrony Zdrowia, przeznaczane za zakup sprzętu medycznego.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2012. r.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/113/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2012 r. /zał. nr 4/.

 

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2012 r.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/114/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2012 r. /zał. nr 5/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/115/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 6/.

 

Ad. pkt. 12. Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał wniosek o odwołanie Starosty Sejneńskiego /zał. nr 7/.

 

Pan Starosta poprosił o dzielenie głosu.

 

Pan Przewodniczący nie udzielił głosu Panu Staroście.

 

Ad. pkt. 13. Odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał opinię  Komisji Rewizyjnej /zał. nr 8/.

 

Pa A. Baudzis uznał, iż wniosek powinien być kompletny. Żadna z Komisji Stałych nie przeczytała wniosku i protokołu Komisji Rewizyjnej. Nie ma żadnego punktu świadczącego o należności odwołania. Ponadto stwierdził, iż nie ma uzasadnienia do nowego porządku. Zapytał czy nie jest potrzebna opinia RIO do odwołania Starosty.

 

Radca Prawny - Pan Waldemar Haraburda poinformował, iż art. 31 ust. 2 stanowi, że wniosek o odwołanie Starosty Sejneńskiego podlega opinii tylko Komisji Rewizyjnej.

 

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan Przewodniczący Rady zgłosił do Komisji Skrutacyjnej:

·         Pana Mariusza Skupskiego,

·         Pana Zygmunta Kowalskiego,

·         Pana Macieja Tomasza Plesiewicza.

 

Pan Starosta zgłosił do Komisji Skrutacyjnej:

·         Pana Antoniego Baudzisa.

 

Zgłoszeni Radni wyrazili zgodę.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/116/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej /zał. nr 9/.

 

Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu ukonstytuowania się.

 

Ad. pkt. 15. Głosowanie nad wnioskiem w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan M. Skupski poinformował, iż Komisja Skrutacyjna sporządziła 15 kart do głosowania (pokazał Radzie projekty kart), które zostały ostemplowane. Na kartach widnieją trzy opcje wyboru: za, przecie, wstrzymuje się.

 

Komisja Skrutacyjna rozpoczęła głosowanie tajne.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał alfabetycznie Radnych, którzy oddawali głosy.

 

Pan Starosta złożył wniosek o ponownie rozpoczęcie głosowania, ponieważ Radni pokazują treść kart do głosowania Członkom Komisji Skrutacyjnej.

 

Wniosek Pana Starosty – Ryszarda Grzybowskiego został przyjęty.

 

Komisja Skrutacyjna wydrukowała nowe karty do głosowania oraz zniszczyła karty, które wcześniej zostały wrzucone do urny.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poinformował, iż wzór kart się nie zmienił i poprosił o składanie kart na pół, aby osoby postronne nie miały wglądu.

 

Głosowanie zostało rozpoczęte od nowa.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z ustalenia wyników głosowania o odwołanie Starosty Powiatu Sejneńskiego sporządzony na Sesji w dniu 25 stycznia 2012 r. /zał. nr 10/.

 

Karty do głosowania zapakowane w kopertę – zał. nr 11

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania bezwzględną większością głosów Pan Ryszard Grzybowski został odwołany z funkcji Starosty Powiatu Sejneńskiego.

 

Ad. pkt. 16. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 5 osób wstrzymało się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/117/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie odwołania Starosty Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 12/.

 

Pan Przewodniczący Rady podziękował Staroście i życzył mu powodzenia.

 

Pan R. Grzybowski podziękował wszystkim Radnym, pracownikom Starostwa, Kierownikom jednostek. Przypomniał o tym, że podczas pełnienia przez niego funkcji Starosty zostały przeprowadzone 33 kontrole. W tym roku było 8 kontroli. Powiedział także, że 28 pracowników Starostwa wypełniło bardzo dobrze wszystkie zadania i obowiązki. Uznał, iż z początkiem tej kadencji rozpoczęły się problemy. Bez przeprowadzenia jakiejkolwiek kontroli nowi Radni mieli uwagi do pracy pracowników Starostwa. Stwierdził, iż nie mógł dopuścić do wtrącania się w pracę.  Dowiedział się też, iż nowi Radni robią porządki w podległych jednostkach. Wcześniej mówiło się o wykonaniu telefonu, a kiedy okazało się, że to nie prawda to poszukiwano dalszych argumentów. Przejąć władze oznacza także posiadać koncepcję pracy. Zawarte było kiedyś porozumienie, aby Starostą był Polak a Wicestarostą osoba narodowości litewskiej. Uznał, że dalej powinno to być szanowane. Poprosił, aby dalej przy tym trwać. Powiedział, iż na komisji został postawiony mu zarzut, nie poinformowania Radnych o negocjacji i podpisaniu umowy. Podziękował za owocną współpracę Panu Wicestaroście, Pani Skarbnik, Panu Sekretarzowi. Poprosił o zmianę stylu Pana Przewodniczącego Rady.

 

Pan A. Baudzis – Bóg, Honor, Ojczyzna. Stwierdził, że nikt nie przeczytał protokołu Komisji Rewizyjnej, gdzie wyraźnie wskazano brak argumentów za odwołaniem.

 

Ad. pkt. 17. Wybór Starosty Powiatu Sejneńskiego:

 

a)      Zgłoszenie kandydatów na stanowisko Starosty Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady zaproponował na stanowisko Starosty Powiatu Sejneńskiego Pana Andrzeja Szturgulewskiego. Dodał, że Pana Andrzeja Szturgulewskiego uważa za najbardziej przygotowanego merytorycznie radnego do pełnienia tej funkcji.

 

Pan A. Baudzis zaproponował na stanowisko Starosty Powiatu Sejneńskiego Pana Ryszarda Grzybowskiego.

 

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę.

 

Pan W. Liszkowski – Wójt Gminy Puńsk powiedział, że liczy na to, że funkcję Starosty Powiatu Sejneńskiego w dalszym ciągu pełnić będzie Pan Ryszard Grzybowski. Jednocześnie zaznaczył, iż istnieje prawdopodobieństwo rozwiązania powiatu, bo w dniu 31 stycznia odbędzie się Sesja Rady Gminy, na której zostaną poczynione postanowienia.

Pan W. Liszkowski – Wójt Gminy powiedział też „To tak czujecie się jak karp przed Wigilią, który prosi żeby szybciej święta były”.

 

b)     Przeprowadzenie głosowania

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan M. Skupski poinformował, iż Komisja Skrutacyjna sporządziła 15 kart do głosowania (pokazał Radzie projekty kart) z listą kandydatów, które zostały ostemplowane. Przedstawił zasady głosowania.

 

Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał alfabetycznie Radnych, którzy oddawali głosy.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z głosowania w wyborze Starosty Sejneńskiego w dniu 25 stycznia 2012 r. /zał. nr 13/.

 

Karty do głosowania – zał. nr 14

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania bezwzględną większością głosów wybrano na  Starosty Powiatu Sejneńskiego: Pana Andrzeja Szturgulewskiego.

 

Wyszedł Pan J. Łuba, godzina 11.05.

 

c)      Podjęcie uchwały stwierdzającej wybór Starosty Powiatu Sejneńskiego.

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 11 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba była przeciw, 2 osoby wstrzymały się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/118/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie wyboru Starosty Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 15/.

 

Pan Przewodniczący Rady – Andrzej Szturgulewski zgłosił rezygnację z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu. Oddał głos Wiceprzewodniczącemu Rady.

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że ma nadzieję, że Radny Andrzej Szturgulewski dopełni obowiązków związanych z funkcją Starosty Powiatu Sejneńskiego. Uznał też, że za wcześnie wydaje się wyroki. Radni reprezentują pewne grupy społeczne, dlatego zostali radnymi. Życzył nowo wybranemu Staroście owocnej współpracy, między innymi z Radnym Wojewódzkim, który będzie pracował na rzecz regionu. Poprosił Pana Starostę o współpracę ze wszystkimi społecznościami, także z mniejszością litewską.

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady poinformował, że w związku z rezygnacją z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu, składa wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu: Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan A. Baudzis stwierdził, że jest to działanie niezgodne ze Statutem Powiatu Sejneńskiego.

 

Radca Prawny - Pan Waldemar Haraburda wyjaśnił, iż § 20 ust. 3 Statutu Powiatu Sejneńskiego stanowi, iż Rada Powiatu może w trakcie obrad poszerzyć porządek obrad.

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o wprowadzenie do porządku obrad punktu: Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad wnioskiem głosowało 14 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

 

W wyniku głosowania wprowadzono do porządku obrad nowy punkt.

 

Ad. pkt. 18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/119/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 16/.

 

Ad. pkt. 19. Wybór Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

a)      Zgłoszenie kandydatów na funkcje Członków Zarządu.

 

Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Powiatu Sejneńskiego zaproponował skład Zarządu Powiatu: Pana Stanisław Jastrzębski – Wicestarosta Sejneński oraz kandydaci na Członków Zarządu: Pan Witold Wincenty Racis, Pani Lucyna Fidrych, Pan Eugeniusz Stanisław Kuklewicz.

 

Zgłoszeni Radni wyrazili zgodę.

 

Więcej kandydatów nie zgłoszono.

 

b)     Przeprowadzenie głosowania.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – Pan M. Skupski poinformował, iż Komisja Skrutacyjna sporządziła 15 kart do głosowania (pokazał Radzie projekty kart). Na karcie jest 4 kandydatów i przy każdym z nich są do wyboru trzy możliwości: za, przeciw, wstrzymuję się. Przedstawił zasady głosowania.

 

Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał alfabetycznie Radnych, którzy oddawali głosy.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z głosowania w wyborze Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego w dniu 25 stycznia 2012 r. /zał. nr 17/.

 

Karty do głosowania – zał. nr 18

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania zwykłą większością głosów wybrano na  Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego:

- Pan Stanisław Jastrzębski – Wicestarosta Sejneński,

- Pani Lucyna Fidrych – Członek Zarządu,

- Pan Eugeniusz Stanisław Kuklewicz – Członek Zarządu,

- Pan Witold Wincenty Racis – Członek Zarządu.

 

c)      Podjęcie uchwały stwierdzającej wybór.

 

Pan Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 11 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było,  3 osoby wstrzymały się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVI/120/12 z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 19/.

 

Ad. pkt. 20. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan A. Baudzis uznał, że jeżeli poprzednia Rada otrzymała większe poparcie to widać różnice. Zasadą tworzenia Powiatu była zasada, że Wicestarostą zostaje osoba z mniejszości litewskiej. Dobre zasady legły w gruzach. Poinformował, iż poczynania nowych władz będą bacznie obserwowane.

 

Pan R. Witkowski podziękował wszystkim, z którymi miał przyjemność współpracować pełniąc funkcję Wicestarosty. Była założycielem Powiatu, kiedy stworzył się zamysł jego utworzenia po I kadencji gmin. Wtedy był Wójtem. Wywalczył powstanie Powiatu. Środków finansowych na początku było na utworzenie 8 etatów. W związku z tym całą kadencję był jedynie na diecie Radnego, aby odciążyć Powiat. Oby nowy Wicestarosta był wytrwały.

 

Pan S. jastrzębski poinformował, iż znajomość języka litewskiego nie jest mu obca. Do pełnienia funkcji Wicestarosty czuje się dobrze przygotowany.

 

Ad. pkt. 21. Zamknięcie obrad.

 

Wiceprzewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XVI Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

                 Protokołowała                                                                           Przewodniczyli               

 

 

        Katarzyna Mikłaszewicz               Andrzej Szturgulewski         Józef Miszkiel                                   

 

 

                                                                                             

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-03-02

Data modyfikacji: 2012-03-02

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-03-02