prot_kb_39_2014

Protokół nr 39/14

posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów

w dniu 24 kwietnia 2014r.

 

Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 11.00, a zakończyło o godz. 12.00. Z powodu przedłużenia się poprzedzającego posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa, godzina rozpoczęcia posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów uległa opóźnieniu.

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów - Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1).

W posiedzeniu uczestniczyli również:

Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego,

Pani Aneta Kimszal - Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie protokołu Nr 38/14 posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów z dnia  28.03.2014r.
  2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2013r.
  3. Przyjęcie materiałów na XLII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
  4. Sprawy Różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt 1. Przyjęcie protokołu Nr 38/14 posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów z dnia  28.03.2013 r.

 

Do protokołu Nr 38/14 uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie został przyjęty większością głosów.

 

Ad. pkt 2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2013r.

 

            Pan Przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział, że nie znaleziono uchybień w pracy Starostwa Powiatowego w Sejnach.

 

Pan Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji za 2013r. /zał. nr 2/.

 

Ad. pkt 3.. Przyjęcie materiałów na XLII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

a) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014r.

 /zał. nr 3/.

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014r.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan J. Łuba zapytał, kto napisał książkę dla ZSO w Sejnach.

 

Pan Starosta poinformował, że szkoła przez kilka miesięcy pracowała nad tą pozycją. Pan Starosta powiedział, że szczególnie poloniści się tym zajmowali. Pan Starosta wyjaśnił, że nie poniesiono kosztów związanych z napisaniem, jedynie z wydaniem, koszt szacowany to około 42tys. zł. Około 700 egzemplarzy zostanie wydrukowanych. Pan Starosta wyjaśnił, że część środków zostanie odzyskane przez sprzedaż.

Pan Starosta poinformował, że Straż Pożarna w Sejnach pozyska fundusze na urządzenia dla płetwonurków do Straży Pożarnej w Sejnach, które będzie penetrowało dno np. jeziora. Pan Starosta wyjaśnił, że to urządzenie będzie zdalnie sterowane, wyposażone w kamery oraz czujniki. Pan Starosta wyjaśnił, że do różnych działań będzie wykorzystywane. Pan Starosta poinformował, że w ramach tego projektu zostaną zakupione również nowe kombinezony oraz wóz bojowy. Pan Starosta powiedział, że po zakupie nowego wozu, obecny zostanie przekazany dla jednej z jednostek OSP, np. OSP Maćkowa Ruda, w związku ze zbliżającymi się obchodami. Pan Starosta powiedział, że wkład własny do projektu wynosi około 26tys. zł.

 

b) Projekt Uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014 – 2027 /zał. nr 4 /.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Do pozostałych materiałów uwag nie wniesiono.

 

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia materiałów na XLII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego: w głosowaniu udział brało 13 radnych; 13 głosowało za przyjęciem materiałów, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 39/38/14 Komisji Budżetu i Finansów w sprawie zatwierdzenia materiałów na XLII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 5/ .

 

 

Ad. pkt. 4. Sprawy różne.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że Powiat otrzyma sprzęt z projektu e-urząd, więc będzie możliwość przekazania kilku komputerów Powiatowej Komendzie Policji w Sejnach. Pan Starosta dodał, że będzie  również sprzęt z projektu e-zdrowie.

Pan Starosta poinformował, że Pan Marszałek Województwa Podlaskiego poprosił Dyrektorów Szpitali o sprzęt, który zostanie po wymianie, aby przekazać służbom mundurowym, w szczególności Policji, ponieważ jest tam najuboższe uposażenie. Dyrektorzy odpowiedzieli, że jeśli zostaną nadwyżki to przekażą.

 

            Pan J. Łuba zapytał o umowę najmu, Pan Radny upewnił się, czy chodzi o najem garażu.

 

            Pan Starosta potwierdził, że chodzi o najem garażu dla Prokuratury Okręgowej w Suwałkach.

 

            Pan J. Łuba zapytał, czy wszystkie samochody Starostwa Powiatowego w Sejnach mają garaże.

 

            Pan Starosta powiedział, że wszystkie samochody posiadają garaże. Pan Starosta wyjaśnił, że Prokuratura Okręgowa uiszcza opłatę za najem garażu.

 

            Pan Z. Kowalski zadał pytanie dotyczące projektu Programu Ochrony Zabytków. Pan Radny powiedział, że jest między innymi zapis, że plan ochrony zabytków w Krasnopolu jest nie aktualny. Natomiast tego planu nie ma w ogóle. Jedynie Miasto Sejny i Gmina Sejny taki plan posiada. Pan Radny zaproponował, aby to skorygować.

 

            Pani L. Fidrych powiedziała, że w Programie Ochrony Zabytków nie ma zapisu dotyczącego Sejneńskiego Towarzystwa Opieki nad Zabytkami oraz nie jest wskazane w jaki sposób będą realizowane zadania. Pani Radna zaproponowała dopracowanie programu.

 

            Pan Starosta zapytał w jaki sposób miałaby wyglądać współpraca Towarzystwa z Powiatem, jeśli chodzi o Program Ochrony Zabytków.

 

            Pani L. Fidrych powiedziała, że jest wiele płaszczyzn, na których można wspólnie działać, np. przez pisanie wspólnych projektów, aby wykorzystać środki z funduszy europejskich.

 

            Pani Sekretarz powiedziała, że w Programie Ochrony Zabytków znajduje się punkt o współpracy z organizacjami w zakresie edukacji i promocji zabytków. Pani Sekretarz wyjaśniła, że współpraca mieści się to właśnie w tym punkcie.

 

            Pani L. Fidrych zapytała, po jakim okresie będzie trzeba złożyć sprawozdanie z realizacji tych działań.

 

            Pani Sekretarz wyjaśniła, że sprawozdania należy będzie składać co dwa lata.

 

            Pani L. Fidrych zasugerowała, że należy podjąć działania, aby je później wykazać.

 

            Pani Sekretarz powiedziała, że odbędą się konsultacje społeczne, ponieważ Program Ochrony Zabytków musi być podany konsultacjom, wówczas wszystkie uwagi zostaną uwzględnione oraz w razie uchybień, poprawione.

 

Pan Przewodniczący Komisji podziękował za prace na drodze Bosse.

 

            Pan Przewodniczący Rady podziękował mieszkańcom wsi Bosse, ponieważ to była ich inicjatywa, którą zorganizowali i zrobili. Pan Przewodniczący powiedział, że mieszkańcy złożyli się na przywóz 20 wywrotek trzydziestotonowych żwiru, stawili się wraz ze swoimi sprzętami. Pan Przewodniczący Rady powiedział, że był na zebraniu oraz dołożył się na jedną wywrotkę, ponieważ często jeździ tą drogą.

 

            Pani L. Fidrych zapytała, czy to oznacza, że wniosek na tą drogę upadł, skoro mieszkańcy sami zajęli się tą drogą.

 

            Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, że wniosek nie upadł.

 

            Pan L. Fidrych wróciła do tematu współpracy Sejneńskiego Towarzystwa Opieki nad Zabytkami z samorządami. Pani Radna dodała, że gminy nie za bardzo działają, jednak Miasto Sejny, wspiera Stowarzyszenie. Pani Radna powiedziała, że w tym roku Stowarzyszenie nie dostało wsparcia finansowego ze strony Powiatu Sejneńskiego.

 

            Pan Przewodniczący Rady wyjaśnił, że dopiero wczoraj odbyło się posiedzenie Komisji, na którym środki były rozdzielone.

 

            Pan J. Łuba powiedział, że odbyło się wczoraj (23.04.2015r.) posiedzenie. Pan Radny zapytał, w jaki sposób środki zostały podzielone.

 

            Pan Starosta powiedział, że odbyło się spotkanie , natomiast decyzja dotycząca środków zostanie podjęta na Zarządzie Powiatu (25.04.2015r). Pan Starosta powiedział, że będzie wnioskował, aby Stowarzyszenie również otrzymało środki.

 

            Pan F. Alboszta zapytał o drogę na Jegliniec.

 

            Pan Strosta poinformował, że oczekujemy na rozstrzygnięcie Schetynówek. Pan Starosta wyjaśnił, że z tego powodu są wstrzymane prace związane ze żwirowaniem tej drogi, gdyż jest możliwość położenia tam asfaltu. 

Pan Starosta powiedział, że odbył się przetarg na drogę Jenorajście – Burbiszki, który wygrała Firma PDM z Suwałk. Pan Starosta wyjaśnił, że teren pod budowę został już przekazany.

 

            Pan J. Łuba powiedział,  że ta droga w większości jest o dobrej nawierzchni.

 

            Pani L. Fidrych zapytała o Schetynówki, czy istnieje możliwość naprawy drogi o nawierzchni asfaltowej, właśnie przez ten program.

 

            Pan M. Plesiewicz powiedział, że jest taka możliwość, tylko najpierw należy zdjąć nawierzchnię asfaltową.

 

            Pan Starosta powiedział, że  nie można, ponieważ żaden wniosek tego typu nie przeszedł.

 

            Pan J. Łuba przypomniał, że ze środków Schetynówek została naprawiona  nawierzchnia drogi Giby-Pogorzelec.

 

            Pan R. Grzybowski wyjaśnił, że nie można żwirować w ramach Schetynówek.

 

            Pan Starosta wyjaśnił, że istnieje taka możliwość, jednak ciężko dobry stan drogi utrzymać.

 

            Pan F. Alboszta powiedział, że od wielu lat mówi się o przeładowanych samochodach, jednak nic tym nikt nie robi. Pan Radny zasugerował, że przez to drogi są niszczone. Pan Radny powiedział, że powinny być jakieś kary za przeładunki.

 

            Pan R. Grzybowski powiedział, że Przedsiębiorca w Gibach otrzymał już pozwolenie na zjazd przy drodze krajowej, który bardzo ułatwi mu pracę.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Protokołowała:

Przewodniczył:

 

Katarzyna Mikłaszewicz

Jan Łuba

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2014-07-04

Data modyfikacji: 2014-07-04

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2014-07-04