prot_3_2013

Protokół nr 3/13

wspólnego posiedzenia

Komisji Budżetu i Finansów

oraz  Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa

w dniu 9 grudnia  2013 r.

 

Wspólne posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów oraz  Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 9:00, a zakończyło o godz. 12:45. Posiedzeniu przewodniczył Pan Jan Łuba (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również:

-Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Powiatu Sejneńskiego,

-Pani Aneta Kimszal – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego,

-Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego,

-Pani Irena Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku wraz z Panią Janina Gryguć,

-Pan  Andrzej Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach wraz z Panią Agnieszką Fiedorowicz księgową,

- Pani Irena Sawicka – Dyrektor Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Sejnach wraz z Panią Agnieszką Fiedorowicz – księgową,

-Pani Wioletta Myszczyńska – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach wraz z Panią Martą Gobczyńską – p.o. księgowej,

- Pan Bogdan Fidrych – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach wraz z Panią Lidią Niewiadomską – księgową

- Pan Jarosław Polens – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach wraz z Panią Barbarą Łuba – księgową.

 

Nieobecna – Pani Anna Witkowska – Członek Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie protokołu Nr 35/13 z dn. 27.11.2013 r. Komisji Budżetu i Finansów.
  2. Przyjęcie protokołu Nr 36/13 z dnia 27.11.2013 r. Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.
  3. Analiza projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na rok 2014 oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027.
  4. Sprawy różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1. Przyjęcie protokołu Nr 35/13 z dn. 27.11.2013 r. Komisji Budżetu i Finansów.

 

Do protokołu Nr 35/13 uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie protokołu Nr 36/13 z dnia 27.11.2013 r. Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

 

Do protokołu Nr 36/13 uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 3. Analiza projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na rok 2014 oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027.

 

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z LITEWSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA W PUŃSKU

               

Pani I. Marcinkiewicz wraz z Panią Janiną Gryguć omówiły projekt budżetu LO z LJN Puńsku na rok 2014.

Koszt ogrzewania internatu wynosi 29 tys. zł a szkoły 109.522 zł, żaden nauczyciel nie przebywa na urlopie zdrowotnym.

 

Pani A. Siebert zapytała, czy koszty wzrosły w porównaniu do roku ubiegłego.

 

Pani księgowa wyjaśniła, że koszty są zbliżone.

 

Pan E. Kuklewicz zapytał, czy nauczyciele pracują w pełnym wymiarze godzin?

 

Pani Dyrektor odpowiedziała, że zbyt mało godzin jest niektórych przedmiotów, aby dać pełen wymiar czasu pracy, nauczyciele uzupełniają etaty.

 

Pan R. Grzybowski – Przewodniczący Komisji Oświaty zapytał, czy projekt budżetu w stosunku  do roku bieżącego jest wyższy?

 

Pani księgowa wyjaśniła, że budżet jest niższy. Szkoła planowała zatrudnić dwie sprzątaczki, ale w związku z oszczędnościami, postanowiono o nie zatrudnieniu. Pani księgowa dodała też, że zaplanowane są 2 tys. zł na szkolenia a na doskonalenie nauczycieli nie ma wniosków.

 

Pani Dyrektor dodała, że szkoła bardzo liczy na projekt ORE. Pani Dyrektor wyjaśniła, że nauczyciele korzystają ze wsparcia z Litwy, gdzie zapraszani są na szkolenia, seminaria nieodpłatnie.

 

Pani A. Siebert zapytała ilu uczniów mieszka w internacie?

 

Pani Dyrektor wyjaśniła, że w internacie w tej chwili mieszka 14 uczniów, którzy nie mają możliwości codziennego dojazdu do szkoły.

 

Pan Starosta dodał, że na internat jest subwencja.

 

Pan Wicestarosta dodał, że realizowany projekt pozwolił na ocieplenie budynku internatu i dzięki temu też będą oszczędności.

 

Pani L. Fidrych zauważyła, że subwencja na internat wynosi 161 tys. zł a wynagrodzenia ok. 100 tys. zł, więc internat utrzymuje się z subwencji.

 

Pani Dyrektor powiedziała, że problemem nierozwiązanym jest brak ciepłej wody i będzie trzeba dogrzewać się prądem.

 

Pan Wicetsraosta wyjaśnił, że może uda się z projektu wykonać centralne ogrzewanie i wtedy problem ten zostanie rozwiązany.

 

Pan R. Grzybowski dodał, że wykładając pieniądze na remont, można by te pomieszczenia wykorzystać i zwrócą się koszty remontu i na wiele lat nie pomieszczenia nie wymagałyby remontu.

 

Pan Starosta wyjaśnił , że wadą tego budynku jest fakt, że wszystkie ściany są ścianami nośnymi i nie można żadnej z nich przesunąć.

 

Pani Dyrektor wyjaśniła, że jeśli żadne dodatkowe okoliczności nie wynikną to przyznany budżet będzie wystarczający.

 

Pan Z. Kowalski zapytał, czy Zarząd Powiatu zatwierdził budżet w przedstawionej przez szkołę wersji, czy gdzieś były obcięcia?

 

Pani Dyrektor wyjaśniła, że były korekty. Skreślone zostały dwa etaty sprzątaczek. W chwili obecnej szkoła korzysta z pomocy PUP. Jest zatrudniona jedna sprzątaczka, gdzie przy takiej wielkości szkoły to trochę mało. Zdarzają się okresy, gdzie trwają procedury pozyskania pracownika i tylko ta jedna Pani sprząta, więc nie codziennie sprzątane są wszystkie pomieszczenia. Zmniejszone też były środki na poszczególnych paragrafach.

 

Pan Z. Kowalski zapytał, czy było uzasadnienie tych zmian?

 

Pani Dyrektor odpowiedziała, że tak.

 

Pan E. Kuklewicz powiedział, że należy zastanowić się, czy nie zatrudnić dodatkowych sprzątaczek, ponieważ jest to instytucja oświatowa i nie można oszczędzać na czystości. Ponadto należy wykorzystywać nauczycieli pracujących w niepełnym wymiarze czasu pracy np. do prowadzenia kół zainteresowań.

 

Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Rady Powiatu powiedział, że odwiedził szkołę w Puńsku i jest tam bardzo czysto, dodał też, że jest pełen podziwu dla Pani Dyrektor i całej ekipy.

 

Pan R. Grzybowski zauważył, że najlepiej by było gdyby nie było pracowników z PUP to wtedy pracodawcy tworzyli by etaty.

 

Pani L. Fidrych zapytała, jaka różnica jest pomiędzy budżetem przedstawionym przez szkołę, a budżetem zatwierdzonym przez Zarząd Powiatu?

 

Pani księgowa wyjaśniła, że 60 tys. zł.

 

Pani Dyrektor wyjaśniła, że nauczyciele i pracownicy szkoły wykorzystywani są maksymalnie, chyba nie ma takiej drugiej szkoły, gdzie jest prowadzonych tyle zajęć dodatkowych prowadzonych społecznie i z projektów. Nauczyciele pracują o wiele więcej niż przewiduje obowiązek. Pani Dyrektor pracuje w szkole od 1989 r. i nie było takiej sytuacji, że organ prowadzący szkołę płacił za zajęcia dodatkowe.

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH W SEJNACH

 

Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach powiedział, że w szkole prowadzone są zajęcia pozalekcyjne z projektów jak i nieodpłatnie.  Jest różnica w zatrudnieniu jeśli chodzi o rok szkolny 2013/2014 oraz na rok 2014/2015, gdzie jest zmniejszenie zatrudnienia, które wynika z mniejszego naboru. Pan Dyrektor dodał, że złożył do Starosty wniosek o utworzeniu w liceum nowych kierunków : technika prac biurowych i technika informatyka. Kierunki SA bardzo do siebie zbliżone i  zainteresowanie raczej będzie. Budżet na ten rok będzie zakończony nie niewielkim plusie, był lekko nieoszacowany ale było wiadomo, że będzie mniej uczniów. Pan Dyrektor dodał, że jeśli będzie realizowany plan minimum to powinno wystarczyć pieniędzy. Pan Dyrektor nie może zapewnić, że na pewno wystarczy, bo pełna wiedza będzie po naborze. Budżet założony przez Zarząd Powiatu jest realny. Pan Dyrektor powiedział, że prowadzonych jest bardzo dużo zajęć pozalekcyjnych, przejdzie też kolejny projekt i będą kolejne zajęcia oraz zakupiony będzie sprzęt komputerowy.  

 

Pan J. Łuba – Przewodniczący Komisji Budżetu powiedział, że w terenie się słyszy, że w ZSO brak jest dyscypliny. Pan radny zapytał też, czy nauczyciele promują szkołę w podstawówkach i gimnazjum w Sejnach?

 

Pan Dyrektor powiedział, że w tym roku z klasy 6 z Krasnowa prawie wszyscy uczniowie poszli się uczyć do Gimnazjum pod lasem i to jest zrozumiałe, bo większość z nich grają w siatkówkę w tamtej szkole. Co do braku dyscypliny, to teraz sytuacja się odwróciła, bo więcej problemów jest z dziećmi ze wsi. Nie ma tygodnia, aby nie była konieczna interwencja Komendy Policji.

 

Pan R. Grzybowski zapytał o urlopy zdrowotne nauczycieli.

 

Pani księgowa wyjaśniła, że obecnie jest 8 stanów nieczynnych, 1 odprawa emerytalna i 2 urlopy zdrowotne.

 

Pan A. Baudzis zapytał o ile zmniejszony został budżet w stosunku do złożonego przez szkołę planu?

 

Pan księgowa wyjaśniła, że o 308.627 zł.

 

Pan E. Kuklewicz powiedział, że smutne jest to, że oszczędności są w dziale zatrudnienia. W administracji w Powiecie znalazło się zatrudnienie dla kilku osób, a w szkole zwolnienia. Zatrudnienie to stabilizacja dla rodzin.

 

Pan M. Skupski zauważył w wypowiedzi Pana Kuklewicza niespójność, ponieważ w jednym momencie mówi, że szkoda, że nie ma zatrudnienia  a gdy w Starostwie rozdzielono etaty Kierownika Komunikacji i Sekretarza to źle. Nie jest stać Powiatu na nauczanie indywidualne, problemem jest  brak dzieci i na to nie ma Powiat wpływu. Skąd wziąć pieniądze na inwestycje, jak wszystko jest okrojone.

 

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SEJNACH

 

Pani księgowa wyjaśniła, że budżet planowany jest zbliżony do budżetu tegorocznego.

 

Pani Dyrektor powiedziała, że zatrudnione są 4 osoby na cały Powiat, gdzie problemów jest coraz więcej i wśród dzieci i wśród dorosłych. Gdyby udało się rozwiązać problem braku środków na dzieci z ZSCKR objęte opieką Poradni, bo za to Poradnia nie otrzymuje pieniędzy.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że szkoła ma swojego psychologa, ale najlepiej by było gdyby zostało to unormowane.

 

Pani Dyrektor dodała, że dla Poradni dojdzie jeszcze jeden nowy obowiązek – pomoc w pracy dla nauczycieli, którzy pracują z młodzieżą niepełnosprawną a w ZSCKR jest dużo takiej młodzieży. Będzie realizowany projekt ORE, który zajmie się tym problemem, ale po zakończeniu realizacji projektu to zadanie zostanie przypisane Poradni.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że projekt ORE przewiduje takie działania i Poradnia będzie od tego zwolniona.

 

Pan E. Kuklewicz zapytał o wysokość subwencji na Poradnię?

 

Pani D. Bykowska – Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że subwencja wynosi 370 tys. zł a Poradnia ma zaplanowany budżet na wysokość 369 tys. zł.

 

Pan E. Kuklewicz zapytał o kolejki do Poradni?

 

Pani Dyrektor wyjaśniła, że w przypadku bardzo pilnej potrzeby oczekuje się krócej ale czasami trzeba poczekać ok. 2-3 tygodni.

 

Wyszedł Pan Józef Miszkiel – Przewodniczący Rady Powiatu. Pozostało 13 Radnych.

 

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W SEJNACH

 

Pan B. Fidrych – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach powiedział, że PCPR zwróciło się o duże środki do zarządu Powiatu ze względu na konieczność wykonywania zadań nałożonych przez ustawę o pieczy zastępczej. Obcięto budżet o 296 tys. zł PCPR chciał założyć więcej rodzin zastępczych. PCPR to 3,5 etatu, pozostali pracownicy zatrudnieni są w ramach projektów. W tej chwili jest ok. 30 rodzin zastępczych i 50 dzieci. Ten rok był bardzo trudny, ponieważ 9 dzieci trafiło do rodzin zastępczych. Weszła w życie ustawa mówiąca o tym, że dziecko do 3 roku życia nie może być umieszczone w domu dziecka a w roku 2015 dziecko do 10 roku życia nie będzie mogło tam trafić. Do rodzin zastępczych trafiają dzieci z rodzin patologicznych.

 

Pan J. Łuba zapytał, co jest robione, aby dzieci nie trafiały do rodzin zastępczych?

 

Pan B. Fidrych wyjaśnił, że w 2012 roku weszła ustawa, która nakazuje Gminom tworzenie etatu asystenta rodziny, który ma pracować z rodzinami biologicznymi, aby dzieci mogły wrócić do tej rodziny. Niestety Wójtowie nie wywiązują się z tych zadań i takich asystentów w Gminach na terenie Powiatu sejneńskiego nie ma. Wójtowie skoro nie wywiązują się z tych zadań, to muszą partycypować w kosztach utrzymania rodzin zastępczych. Koszt utrzymania dziecka w placówce, to koszt od 3,5 tys zł. wzwyż. Decyzje o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej spokrewnionej podejmuje Sąd i nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Koszt utrzymania dziecka w rodzinie spokrewnionej to 660 zł, a w nie spokrewnionej to 1000 zł. Kwoty nie są małe, ale tych rodzin nie jest za dużo.

 

Pan D. Bykowska dodała, że w grudniu wpłynęły środki z Gmin na rodziny zastępcze.

 

POWIATOWY URZĄD PRACY W SEJNACH

 

Pani księgowa powiedziała, że zaplanowany budżet zapewnia minimum potrzeb. Płace zapewnione są do końca lipca, ale wpłynie 5% z Ministerstwa i zostanie zwiększony budżet na płace. Plan wydatków został zmniejszony, ale powinno wystarczyć na działalność jednostki.

 

Pan M. Plesiewicz zapytał o różnicę pomiędzy zapotrzebowaniem jednostki a otrzymanym planem.

 

Pani księgowa wyjaśniła, że różnica wynosi 344 tys. zł.

 

Pani Dyrektor powiedziała, że Pani Marta Gobczyńska pełni obowiązki księgowej i z tych zadań wywiązuje się bardzo dobrze, ale brakuje teraz osoby do pracy w księgowości.

 

Pan Z. Kowalski zaproponował ogłoszenie konkursu na to stanowisko.

 

BIBLIOTEKA POWIATOWA

 

Pani Bykowska – Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że planowany jest jeden etat dla dyrektora biblioteki i ¼ etatu księgowego.

 

Pan Starosta powiedział, że w roku następnym UMWP przekaże 45 tys. zł , które zostaną wykorzystane na zakup regałów, natomiast na działalność biblioteki przekażemy 70 tys. W roku 2015 biblioteka będzie utrzymywała się z  dotacji z UMWP w kwocie 45 tys. zł i wkładu budżetu powiatu.

 

Pani L. Fidrych zauważyła, że księgozbiór ten to książki specjalistyczne, z których młodzież nie będzie korzystała.

 

Pan Starosta powiedział, że gdyby Powiat nie przejął tego księgozbioru, to te książki przekazane by były do Suwałk. Księgozbiór każdego roku będzie uzupełniany.

 

Pan Z. Kowalski poprosił, aby na posiedzenie Komisji przyszła osoba, która będzie Dyrektorem jednostki i przedstawiła, w jaki sposób to będzie funkcjonowało. Uchwała w rozstrzygnięciu nadzorczym została skorygowana.

 

Pan Starosta powiedział, że taka jednostka nie była jeszcze tworzona i dlatego są uwagi.

 

Pan M. Plesiewicz zauważył, że na poprzedniej Komisji była mowa o innych kwotach na prowadzenie Biblioteki. Pan Starosta mówił, że w kwocie 70 tys. zł mieści się dotacja z UMWP.

 

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W SEJNACH

 

Pan J. Polens – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg powiedział, że najbardziej trudny do zrealizowania paragraf dotyczy zakupów na remonty dróg oraz na zakup paliwa, bo jest niska kwota.

 

Pani księgowa dodała, przy takich wotach nie będzie możliwy zakup takiej ilości masy na naprawę dróg jak w tym roku, chyba, że pojawią się dodatkowe środki. Fundusz płacowy pozostał bez zmian. Pani B. Łuba przedstawiła wydatki poniesione  na zimowe utrzymanie dróg w latach poprzednich:

- w 2012 r. – 140 tys. zł

- w 2013 r. 187 tys. zł

a plan zakładany na ro14 r. wynosi 160 tys. zł.

 

Pan R. Grzybowski zapytał, czy zabezpieczone są asfalty na zimę?

 

Pan Kierownik wyjaśnił, że około 10 ton masy zostało, bo nie wszystko udało się dokończyć, jak będzie jeszcze lepsza pogoda, to tą masę się wykorzysta. Nawierzchnie asfaltowe dróg powiatowych mają po około 40 lat i wymagają gruntownych remontów. Pan Kierownik obliczył, że na najbardziej pilne inwestycje potrzeba około 60 mln zł.

 

Pan R. Grzybowski dodał, że może warto podjąć jakąś uchwałę, apel do UMWP, aby w strategii Województwa Podlaskiego znalazły się też środki na drogi i służbę zdrowia w powiatach, bo w tej chwili widoczny jest tylko Białystok.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że Konwent Powiatów podjął dwie uchwały, w których wyrażony został sprzeciw na podział środków na drogi i na służbę zdrowia.

 

Pan J. Polens wyjaśnił, że zabezpieczone są środki na wiosenne remonty dróg, natomiast na jesienne już środków nie będzie.

 

Pani księgowa dodała, że materiał do remontów dróg cały czas drożeje, PZD posiada sprzęt i ludzi do wykonywania napraw, jednak nie ma pieniędzy na zakup materiału.

 

Pan E. Kuklewicz przypomniał, że są wykwalifikowani pracownicy, którzy układali chodniki, więc może stworzyć z nich grupy i oni by układali chodniki, mieliby pracę, bo jest bardzo dużo do zrobienia.

 

Pan J. Polens przypomniał, że nie ma pieniędzy na zakup materiału do wykonywania takich prac.

 

Pan M. Skupski zapytał, skąd wziąć pieniądze na te umowy o pracę, skoro nie ma nawet na materiał.

 

Pan Z. Kowalski zauważył, że może warto zwiększyć środki dla Powiatowego Zarząd Dróg w Sejnach, PZD zatrudniłby dodatkowych pracowników, oni by wyczyścili pobocza i wykonali inne prace. Jeśli nie ma na podstawowe materiały, to nie można narzekać na dziury w drogach.

 

Pan E. Kuklewicz zauważył, że skoro „schetynówki” nie przeszły, to pieniądze zostały i można je wykorzystać.

 

Pan J. Łuba wyjaśnił, że na „schetynówki” miał być zaciągnięty kredyt. Dodał też, że każda jednostka chciałaby więcej pieniędzy, ale Powiat nie jest jednostką dochodową i z tego co jest należy się utrzymać. Kiedyś nie było rodzin zastępczych, nie trzeba było dokładać do WTZ, do DPS, pieniędzy z oświaty zostawało na drogi. Teraz Państwo przekazuje dla powiatów coraz więcej zadań za którymi nie idą pieniądze. Budżet Powiatu się nie zwiększył, a wiele zadań doszło dodatkowych.

 

Pan A. Baudzis zapytał, czy jeśli by zostały zwiększone środki na zakup materiałów, to czy PZD da radę naprawić drogi? Jeśli tak, to należy się zastanowić, skąd środki wziąć.

 

Pan J. Polens wyjaśnił, że PZD zabezpieczony jest i kadrowo i sprzętowo.

 

Pan M. Plesiewicz zapytał, kiedy ostatnio w PZD były podwyżki?

 

Pani B. Łuba wyjaśniła, że dwa lata temu i na 2014 r. nie są planowane podwyżki.

 

Pan Z. Kowalski zapytał, czy jest opinia RIO dot. projektu budżetu?

 

Pan Starosta odpowiedział, że jeszcze opinia nie wpłynęła.

 

Pan R. Grzybowski przypomniał, że na ostatnim posiedzeniu Komisji padł wniosek o wpisanie do „opisówki” dodatkowych zadań, które będą realizowane jak pojawią się możliwości.

 

Pan Starosta odpowiedział, że nie jest to w tej chwili możliwe, bo budżet nie został zatwierdzony przez RIO. Pan Starosta dodał, że jak będą środki w PUP na przeprowadzenie szkoleń, to będą robione chodniki lub inne zadania.

 

Pani L. Fidrych zauważyła, że w tym roku bardzo mało zadań było wykonanych.

 

Pan Starosta powiedział, że ciągle coś było robione, sprzęt cały czas był wykorzystywany.

 

Pan F. Alboszta powiedział, że równarka przejeżdża, spycha żwir do poboczy i robi się koryto. Trzeba nauczyć pracownika właściwego równania drogi.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że nie są na drogach zrobione profile.

 

Pani A. Siebert powiedziała, że za to odpowiada Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg i jego z tego trzeba rozliczyć. Zła praca też generuje koszty. Pani radna zapytała, czy Pan Dyrektor Kwaterki będzie na posiedzeniu Komisji?

 

Pan Starosta wyjaśnił, że to nie jest nasza jednostka.

 

Pani L. Fidrych powiedziała, że na Radzie Społecznej Pan Dyrektor obiecał, że na karpika pracownikom przyzna pieniądze.

 

Pan Starosta dodał, że Pan Dyrektor powiedział też, że jeśli dojdzie do rozbudowy Szpitala, to trzeba będzie „zaciskać pasa”

 

Pani A. Siebert wyjaśniła, że od wielu lat pracownicy Szpitala nie mieli podwyżek. W rozliczeniach, które przedstawia Dyrektor napisane jest, że wykonywane są nadlimity i z tych pieniędzy według ustawy część powinna być przeznaczana na podwyżki.

 

Pan J. Łuba powiedział, że Dyrektor twierdził, że podwyżki pracownicy otrzymują.

 

Pani A. Siebert powiedziała, że pracownicy już wiele lat są spolegliwi. Pielęgniarki mają po 200 zł dodatku i chcą, aby ten dodatek wszedł w płace zasadnicze. Co do rozbudowy, to Pani Radna dodała, że ma dość oszczędzania, na rzecz Szpitala, bo to już się ciągnie od wielu lat.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że jak nie będzie rozbudowy, to i nie będzie Szpitala w Sejnach.

 

Pani A. Siebert dodała, że Szpital w Suwałkach jest jeszcze bardziej zadłużony a tam podwyżki były.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że w zeszły roku Pan Dyrektor otrzymał nagrodę na koniec roku, mieli też otrzymać pracownicy. Nagroda nie jest równoznaczna z podwyżką.

 

STAROSTWO POWIATOWE W SEJNACH

 

Pani D. Bykowska – Skarbnik Powiatu przedstawiła projekt budżetu Starostwa na 2014 r. Wyjaśniła, że przewidziane są angaże bez podwyżek, bez nagród. Wszędzie, gdzie było można wydatki zostały poucinane. Budżet porównywalny jest do roku bieżącego. W roku 2014  przekazywana będzie dotacja dla SP ZOZ do projektu e-zdrowie, dotacja dla DPS. Realizowany będzie projekt e-urząd, gdzie należy zabezpieczyć wkład własny. Ogromne kwoty należy dołożyć do realizowanych projektów; planowane do zaciągnięcia są 3 kredyty. Koszty utrzymania Urzędu nie wzrosną.

 

Pan J. Łuba zaproponował przegłosowanie Opinii Komisji Budżetu i Finansów dot. projektu budżetu na 2014 r.

 

Pan Z. Kowalski powiedział, że dzisiaj zostali wysłuchani kierownicy jednostek, nie ma jeszcze opinii RIO, dzisiaj była merytoryczna dyskusja, więc głosowanie należy przełożyć na następne posiedzenie Komisji.

 

Pan J. Łuba przypomniał, że opinia RIO może być negatywna, albo pozytywna i budżet może być przyjęty.

 

Pan Z. Kowalski złożył formalny wniosek o przesunięcie głosowania opinii Komisji Budżetu i Finansów na następne posiedzenie Komisji uzasadniając potrzebą przeanalizowania projektu budżetu po dzisiejszym spotkaniu.

 

Pan J. Łuba Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek Pana Z. Kowalskiego o przesunięcie wdania opinii Komisji Budżetu i Finansów na następne posiedzenie Komisji.

 

6 radnych głosowało za odłożeniem głosowania, 5 radnych głosowało przeciwko przesunięciu, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania wydanie opinii Komisji Budżetu i Finansów zostało przełożone.

 

Ad. pkt. 4. Sprawy różne.

 

Pan Z. Kowalski poprosił Pana Starostę o wykonanie telefonu do Dyrektora Sulimy, ponieważ rolnicy mieszkający przy inwestycji drogowej Suwałki – Sejny mieli obiecane, ze jeśli nie będą zgłaszali żadnych zastrzeżeń co do drogi, to otrzymają o5 % wyższe odszkodowanie za zajęcie gruntów. Mieszkańcy zastrzeżeń nie składali i teraz otrzymują odszkodowania, ale bez zwiększonej o 5 % kwoty. Rolnicy wpuścili inwestora już na grunt i zostali w ten sposób oszukani. Pan Radny poprosił o informację na ten temat na Sesji.

 

Pan F. Alboszta powiedział, że jak wpuścili na grunt i nie mieli nic na piśmie, to już nic nie wywalczą.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

              Protokołowała:                                                                                      Przewodniczył:           

      Katarzyna Mikłaszewicz                                                        Jan Łuba                 Ryszard Grzybowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2014-01-28

Data modyfikacji: 2014-01-28

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2014-01-28