prot_ko_36_2013
Protokół nr 36/13
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 27 listopada 2013 r.
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 9:00, a zakończyło o godz. 11:30. Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski, który stwierdził prawomocność posiedzenia na podstawie listy obecności (lista obecności stanowi zał. nr 1).
Nieobecni radni na posiedzeniu Komisji:
- Pani L. Fidrych,
- Pani A. Witkowska.
W posiedzeniu uczestniczyli również:
Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Powiatu Sejneńskiego,
Pani Aneta Kimszal – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego,
Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego,
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie protokołu Nr 2/13 wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów oraz Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 12.11.2013 r.
- Przyjęcie materiałów na XXXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Analiza projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027.
- Analiza projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2014 r.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie protokołu Nr 2/13 wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów oraz Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 12.11.2013 r.
Do protokołu Nr 2/13 uwag nie wniesiono.
Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 2/.
Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu przedstawiła projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji zauważył, że materiał jest dosyć obszerny a radni otrzymali mailem w dniu wczorajszym, a osoby, które nie mają poczty elektronicznej dopiero w dniu dzisiejszym, w związku z tym poprosił o dołożenie starań, aby materiały były wcześniej.
Pan Starosta wyjaśnił, że są problemy z dostarczaniem korespondencji przez pocztę i miał sygnał o nie otrzymaniu materiałów.
Pani A. Siebert poprosiła o interwencję na poczcie, ponieważ dostarczane są awiza do skrzynek z datą wcześniejszą.
Przewodniczący Komisji zapytał o przesunięcie w rozdziale 85333 o kwotę 49.471 zł?
Pan Starosta wyjaśnił, że Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach wypracował dodatkowe środki, między innymi z powodu zwolnień lekarskich osób przebywających na urlopach macierzyńskich i wychowawczych. W związku z tym Pani Dyrektor wnioskowała o samochód na potrzeby PUP, ponieważ jest tam bardzo dużo wyjazdów, a od nowego roku zmienia się ustawa i takich wyjazdów będzie jeszcze więcej. Postanowiono, że samochód, które obecnie użytkuje Starostwo Powiatowe zostanie przekazany dla Powiatowego Urzędu Pracy a Starostwo zakupi inny samochód.
Pan Starosta poinformował, że w tym tygodniu do Urzędów Gmin i Urzędu Miasta Powiatu Sejneńskiego zostały wysłane noty obciążeniowe za dzieci przebywające w rodzinach zastępczych a pochodzące z terenów gmin. Ustawa przewiduje dofinansowanie przez gminy rodzin zastępczych w pierwszym roku pobytu 10%, a następnym 20% i aż do osiągnięcia 50%. To powinno zobligować gminy do pracy z rodzinami biologicznymi, aby rodzin zastępczych było jak najmniej. Obecnie jest około 50 dzieci w rodzinach zastępczych, a wydatki na rodziny są coraz większe. Powiat przystąpi do programu, gdzie można pozyskać ok. 700 tys. zł na rodziny zastępcze.
Pan Starosta poinformował, że od grudnia rusza projekt ORE, gdzie jest do rozdysponowania 600 tys. zł, co pozwoli stworzyć system szkoleniowy dla kadry pedagogicznej. Do projektu wchodzi 17 szkół i 2 przedszkola. Będą to też nowe miejsca pracy; koordynatorem będzie pracownik Starostwa a poszukiwane będą 2 osoby na stanowisko Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji. Korzyści z projektu – szkoły nie będą płaciły za szkolenia, bo posiadając takie środki szkolący będą sprowadzeni do Powiatu.
Pan Z. Kowalski zapytał dlaczego został unieważniony konkurs dot. Projektu ORE? Pan radny poprosił o większą wnikliwość przy sporządzaniu takich dokumentów.
Pan Starosta wyjaśnił, że powodem było ogłoszenie konkursu na zbyt krótki okres czasu. Nie ma opracowanego regulaminu dot. ogłaszania konkursów.
Więcej uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027 /zał. nr 3/.
Przewodniczący Komisji przypomniał, że zmiany WPF są konsekwencją zmian w budżecie.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2013 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych /zał. nr 4/.
Pan Starosta wyjaśnił, że przesuwane są środki pomiędzy zadaniami, aby wykorzystać przyznaną dotację.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
- projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów /zał. nr 5/
e) projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających na obszarze Powiatu Sejneńskiego na rok 2014 /zał. nr 6/.
Pan Starosta przypomniał, że każdego roku podejmowane są takie uchwały w związku z wejściem w życie nowych stawek za usuwanie wymienionych obiektów. Na chwilę obecną nie ma firmy, która by zholowała i przechowywała pojazdy na terenie Powiatu sejneńskiego. Gdyby jednak zaszła taka konieczność, pojazdy byłyby przetrzymywane na placu przy Powiatowym Zarządzie Dróg w Sejnach. Zapytania do firm wychodziły jednak nie są one zainteresowane, bo stawki są zbyt niskie i nie jest taka działalność dla nich opłacalna.
f) projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2014r”./ zał. nr 7/.
Pan Starosta powiedział, że w programie określono priorytety i przewidziano kwotę środki na dofinansowanie takich działań. Nie można było na chwilę obecną założyć większych kwot ze względu na skromny budżet Powiatu. Ponadto z tego roku została niewykorzystana kwot, którą przesunie się na rok przyszły.
Pan M. Plesiewicz zauważył, że nie uwzględniona została inicjatywa lokalna, gdzie środki przyznaje się poza konkursem, dla społeczeństwa, które będzie chciało pozyskać środki na zrealizowanie jakiegoś zadania, a pomysł pojawi się w trakcie roku. Obowiązek uwzględnienie inicjatywy lokalnej wynika z ustawy i Powiat powinien zabezpieczyć takie środki w budżecie powiatu. Pan radny zgłaszał ten problem już w zeszłym roku przy podejmowaniu takiej uchwały.
Pan Starosta, że nie ma takich środków w budżecie. Ponadto odbyły się konsultacje dot. tego programu i nikt nie zgłosił żadnych uwag, również Pan radny nie zgłosił zastrzeżeń. Z tego wynika, że żaden z mieszkańców nie przewiduje w roku 2014 inicjatywy lokalnej.
Pan Z. Kowalski zauważył, że odbyły się konsultacje społeczne, ale teraz radni otrzymali projekt uchwały i mogą mieć do tego uwagi i wnioski. Został wniesiony wniosek i należy do tego się ustosunkować. Zawsze w tym punkcie są problemy, nie ma nigdy w budżecie Powiatu dodatkowych pieniędzy na działalność pożytku publicznego.
Pan Starosta powiedział, że chyba tylko Powiat Sejneński i Miasto Sejny przewiduje pieniądze na zadania wynikające z tej ustawy, pozostałe Gminy takiej uchwały nie podejmują. Wszystkie podmioty i stowarzyszenia zgłaszają się związku z tym do Powiatu o środki. Gdyby radny zgłosił uwagi w konsultacjach, to byśmy dzisiaj nad tym dyskutowali i można poddać pod głosowanie.
Pan Z. Kowalski zauważył, że tylko od dobrej woli Starosty i Pani Skarbnik zależy, czy dodatkowe pieniądze na ten cel się znajdą, czy nie.
Przewodniczący Komisji dodał, że warte przemyślenia jest zabezpieczenie środków na inicjatywę lokalną, ponieważ w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy taka inicjatywa w roku przyszłym nie powstanie. To są wtedy też ręce otwarte dla Rady czy Zarządu, jakby fajny pomysł powstał i żeby można było dofinansować. Jest czas na to, aby przemyśleć.
Pan Z. Kowalski powiedział, że w Urzędzie Miasta i w Urzędzie Gminy Krasnopol takie działania są poddawane pod konsultacje i realizowane i w budżetach jest kwota przewidziana.
Przewodniczący Komisji zapytał, czy udało się porozmawiać z Prezesem PKS – Panem Cieślikiem na temat dworca PKS w Sejnach?
Pan Starosta wyjaśnił, że dyskusja na ten temat odbyła się na posiedzeniu Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Pani I. Grygucis – Powiatowy Inspektor Sanitarny potwierdziła, że pomieszczenia po byłym dworcu PKS spełniają wymagania sanitarne i tam przystanek można otworzyć. W posiedzeniu Zespołu nie uczestniczył Pan Burmistrz, była osoba oddelegowana, która miała przekazać Panu Burmistrzowi, ale informacja zwrotna jeszcze do Pana Starosty nie wróciła. Panu Prezesowi Cieślikowie również te pomieszczenia odpowiadają. Potrzebowaliśmy zajęcia stanowiska, ale osoba oddelegowana na spotkanie nie była władna do tego. Obecnie oczekuje się na odpowiedź z ratusza.
Pani A. Siebert zapytała o uzgodnienia w sprawie wiaty przy ul. Konarskiego.
Pan Starosta odpowiedział, że utrzymanie wiat należy do Burmistrza Miasta Sejny, co Pan Burmistrz potwierdził na ostatniej Sesji Rady Powiatu.
Pan M. Skupski potwierdził, że utrzymanie wiaty należy do Burmistrza Miasta, jednak jeśli wiata stoi na terenie ZSO, to gdyby komuś coś się stało, to odpowiada Dyrektor szkoły i Zarząd Powiatu. Jeśli Pan Burmistrz chce mieć tam wiatę, to musi ją doprowadzić do właściwego stanu, a jeśli nie to należy ją rozebrać, aby nie ponosić odpowiedzialności.
Pan Starosta dodał, że jeśli Pan Burmistrz jej nie poprawi to w najbliższym czasie zostanie rozebrana.
Pan Z. Kowalski zauważył, że nad tą sprawą trwa dyskusja od trzech lat.
Pan M. Skupski zaproponował, aby wiatę rozebrać, Pan Dyrektor zagrodzi teren, a jak Pan Burmistrz zechce ponownie postawić, to może wystąpić o zgodę do Powiatu i taka zgoda będzie wydana.
Przewodniczący Komisji zobowiązał przedstawiciela Rady Powiatu do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku – Pana Jana Łuba o rozwiązanie tej sprawy.
Pan Starosta powiedział, że problem ten zostanie rozwiązany.
g) projekt uchwały w sprawie odpowiedzi na skargę wniesioną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku na Uchwałę Nr XXXII/259/13 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 31 lipca 2013 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Starostę Sejneńskiego /zał. nr 8/
Pan M. Skupski wyjaśnił, że osoba Skarżąca powinna była, przed złożeniem skargi do Sądu, wezwać organ powiatu do usunięcia naruszenia prawa. W związku tym Skarżący nie spełnił wymogu formalnego wniesienia skargi.
Pani Sekretarz dodała, że w projekcie uchwały nie odnosi się do zawartym zarzutów.
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XXXVII Sesję Rady Powiatu udział brało 11 radnych: 11 radnych głosowało za przyjęciem, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 36/34/13 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na XXXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
Ad. pkt 3. Analiza projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027.
Ad. pkt. 4. Analiza projektu budżetu Powiatu sejneńskiego na rok 2014.
Pan Z. Kowalski poprosił Pana Starostę o wyjaśnienie w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia LGD Powiatu i gmin z terenu Powiatu, ponieważ Gminy Krasnopol wycofała z porządku obrad podjęcie takiej uchwały.
Pan Starosta wyjaśnił, że powstało zamieszanie, ponieważ Pan Cieślukowski zorganizował spotkania i przedstawił najwidoczniej argumenty, które przekonały Gminy do tego, aby przystąpiły do Stowarzyszenia tworzonego na bazie LGR. To by była ogromna grupa. Jako Powiat nie mamy żadnej możliwości działalnia, ponieważ fizycznie to Gminy decydują o przystąpieniu. Jeżeli Rady Gmin podejmą uchwały o przystąpieniu do LGR to Powiat nie jest w stanie nic zrobić. Uchwała Rady Powiatu była uchwałą intencyjną, więc nie rodzi żadnych skutków prawnych. Pan Starosta wyjaśnił, że nowo powstałe grupy mają mieć od 30 do 150 tys. mieszkańców, gdzie też mogą wejść miasta o liczbie mieszkańców do 20 tys. Tworząc grupę składającą się z LGD Sejny i Suwałki mielibyśmy lepsze rozeznanie w potrzebach, lepszą znajomość terenu. W dużej grupie będziemy konkurować z Wiżajnami, czy Gołdapią.
Pan M. Skupski zauważył, że przy tak dużej grupie Sejny będą tylko członkiem.
Pan Z. Kowalski dodał, że Starosta dał sygnał Wójtom, ale Gminy zmieniły zdanie.
Pan M. Plesiewicz poprosił o radnych z terenów Gmin, aby porozmawiali ze swoimi Wójtami i zapytali, czy może oni będą w Zarządzie Stowarzyszenia, to wtedy będą mieli głos decyzyjny.
Pan Starosta dodał, że Pan Cieślukowski przedstawia, że będzie opracowana strategia, a obsługa tego będzie kosztowała w latach 2014-2020 4,5 mln zł. W mniejszych zespołach do rozpatrywania wniosków pracuje się lepiej. Pan Starosta prosił też, aby punkt LGD w Sejnach pozostał. Na bazie naszego LGD powstało wiele ciekawych przedsięwzięć. Wójt z Suwałk też jest przeciwny takiemu dużemu stowarzyszeniu. W dużej grupie tyle dobrego Powiat nie zyska.
Pan Z. Kowalski przypomniał o Programie Ochrony Zabytków Powiatu Sejneńskiego, gdzie Pan Starosta obiecał, że w I kwartale 2014 roku taki program będzie opracowany.
Pani Sekretarz wyjaśniła, że wpływają odpowiedzi z Gmin na temat programów w Gminach.
Przewodniczący Komisji poprosił o informację na temat strategii rozwoju Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2020.
Pan Starosta powiedział, że opracowują ją dwie instytucje, na razie czekamy, a jeśli nie przedstawią w najbliższym czasie zarysów, to sami będziemy ją opracowywać. Pan Starosta prosił, aby rozpocząć prace nad strategią od instytucji należących do Powiatu.
Pan M. Plesiewicz powiedział, że wykonanie takiej strategii to duży koszt, skąd na to będą pieniądze.
Pan Starosta powiedział, że zostanie zrobione we własnym zakresie.
Pani Skarbnik powiedziała, że o 200 tys. zł jest mniejsza subwencja oświatowa a w związku z niżem demograficznym na wiosnę będzie niższa o kolejną kwotę.
Pan Starosta wyjaśnił, że jest niski nabór – do ZSO 50 osób, natomiast do ZSCKR nabór – 90 osób. Pan Starosta dodał, że z nowym rokiem szkolnym jest plan utworzenia dwóch kierunków technicznych na bazie ZSO w Sejnach np. technik informatyk i technik prac biurowych/ekonomista. Nie potrzeba dużych nakładów finansowych i w ramach tej samej kadry można takie kierunki powołać. Pan Starosta poinformował też, że uruchomione zostały programy wspomagające rozwój szkolnictwa zawodowego, gdzie można pozyskać duże środki.
POMOC SPOŁECZNA
Pan Starosta wyjaśnił, że tworzy się coraz więcej rodzin zastępczych, nie ma w Powiecie rodziny alarmowej, czyli takiej, do której przekaże się dzieci wymagające natychmiastowego oddzielenia od rodziny. Pan Starosta poinformował, że zostały wysłane noty obciążające do Gmin za rodziny zastępcze, co może zobliguje Gminy do intensywniejszej pracy z rodzinami biologicznymi.
TRANSPO0RT I ŁĄCZNOŚĆ
Pan Starosta poinformował, że PZD chce zakupić 16 ton masy na drogi. W roku przyszłym wyżwirowana będzie droga w Okółku we współpracy z Nadleśnictwem – jest zawarte porozumienie. Wpłynęła zgoda Marszałka Województwa Podlaskiego dot. przekazania drogi Giby – Rygol, jednak przekazanie następuje każdego roku do końca III kwartału, więc dopiero wtedy Nadleśnictwo będzie właścicielem drogi i dopiero wtedy będzie mogło wykonywać inwestycje. W akcie notarialnym będzie zapis o służebności drogi. Odbyły się dwa spotkania na terenie Gminy Giby w tej sprawie, jednak nie mógł na nie przybyć Nadleśniczy. Ponadto w ramach „Schetynówek” tylko 5 dróg na terenie województwa podlaskiego będzie remontowane – tylko na tyle jest środków finansowych. Nowa perspektywa nie przewiduje środków na drogi.
Przewodniczący Komisji zapytał o drogę w Bossych, nie ma jej wpisanej w projekt budżetu.
Pan Starosta wyjaśnił, że nie mogła być wpisana bo nie mamy informacji o tym, że otrzymamy na nią środki, ponadto wpisując ją nie spięlibyśmy budżetu.
Pan F. Alboszta poprosił o powirowanie drogi w Jeglińcu, bo jest nieprzejezdna. Ponadto należy przeczyścić przepusty, bo zalewane są pola.
INFORMATYKA
Pan M. Plesiewicz zapytał o ile został zwiększony wkład do projektu e-urząd?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że wkład się zwiększył o 20.417 zł
PROMOCJA
Pani Skarbnik powiedziała, że planowany jest Maraton Kresowy – koszt ok. 8 tys. zł
Pan Z. Kowalski zwrócił uwagę, że Pan Starosta poróżnił uczniów przyznając różne kwoty stypendium, należało przyznać po równo.
Pan Starosta wyjaśnił, że stypendysta z Puńska nie miał pretensji o kwotę.
Przewodniczący Komisji zauważył, że ustalone było, że najlepszego ucznia wyznacza szkoła, a późnie zostało to jeszcze zweryfikowane. Nie należy takiego błędu popełnić w przyszłości.
Pan Z. Kowalski powiedział, że w budżecie należy kwotę na stypendium zwiększyć do pełnej kwoty, aby można było podzielić po równo na dwie osoby. W tej chwili już jest założenie, że jedna osoba otrzyma mniejsze stypendium.
KULTURA, OCHRONA DZIEDZICTWA
Pan Starosta powiedział, że RIO wytknęło fakt, że na Muzem z pożytku były przekazywane środki na zakup węgla. Należało opisać faktury, że wykorzystano na ogrzewanie.
Pan M. Plesiewicz wyjaśnił, że faktycznie pieniądze były wykorzystane na ogrzewanie eksponatów. Pan Radny przypomniał, że przy tworzeniu Statutu Biblioteki Powiatowej w Sejnach mówiono o kwocie 45 tys. zł na prowadzenie, teraz ta kwota wynosi 70 tys. zł.
Pan Starosta wyjaśnił, że w tym jest kwota 30 tys. zł, którą przekazywaliśmy na Bibliotekę Miejską oraz 45 tys. zł, które ma przekazywać Marszałek Województwa Podlaskiego na prowadzenie biblioteki.
Pan M. Plesiewicz zapytał, co mieści się w kwocie 70 tys. zł?
Pan Z. Kowalski odczytał uzasadnienie do uchwały w sprawie nadania statutu, gdzie jest napisane, że Marszałek przekaże najprawdopodobniej 45 tys. zł rocznie. Środki finansowe w wysokości 30 tys. zł, które były przekazywane dla Urzędu Miasta w Sejnach będą przeznaczone na funkcjonowanie Powiatowej Biblioteki Publicznej w Sejnach.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w chwili obecnej nie ma tych pieniędzy od Marszałka, ale należy w budżecie zabezpieczyć kwotę na prowadzenie jednostki.
Pan Starosta dodał, że jak Powiat otrzyma od Marszałka pieniądze to wtedy zostanie wpisana ta dotacja.
Pani Skarbnik wyjaśnił, że w tej chwili jest to projekt budżetu, jak wpłyną środki od Marszałka Województwa Podlaskiego, to zrobione zostaną zmiany w budżecie i przesunięte zostaną środki. Jak będzie podpisana umowa, to wtedy się przyjmie do budżetu. Biblioteka zacznie działać od 1.01.2014 r., teraz nie jest znana kwota wynagrodzenia kierownika biblioteki, będą zamontowane podliczniki na energię itp. ale już teraz trzeba zabezpieczyć środki na funkcjonowanie.
Pan Starosta powiedział, że trzeba było zmniejszać wydatki wszędzie, a potrzeby są duże.
Pan M. Plesiewicz zapytał o punkt dotyczący internatów i burs szkolnych, skąd wynikają wpisane tam kwoty – zakup energii elektrycznej czy cieplnej? Kwota na zakup usług pozostałych oraz usługi inwestycyjne?
Pani Skarbnik wyjaśniła, że w tym jest zawarte wszystko – energia cieplna, elektryczna i woda. Kwota za zakup usług i usługi inwestycyjne wynika z realizowanego projektu „Współpraca polsko – litewska w celu poprawy warunków życia”.
Pani A. Siebert zwróciła uwagę na realizowany w Szpitalu projekt e-zdrowie, gdzie mają być zakupione komputery. Nie ma środków finansowych na rozbudowę szpitala. Bardzo trudne są warunki pracy w Pogotowiu Ratunkowym w Sejnach ze względu na brak miejsca.
Pan Starosta powiedział, że Powiat na rozbudowę Szpitala nie ma pieniędzy. Wprowadzenie systemu e-zdrowie nie wymaga rozbudowy Szpitala.
Pani A. Siebert reprezentuje pracowników i w Pogotowiu już są komputery, które obsługują zarządzanie kryzysowe, e-wuś i teraz e-zdrowie. Nic nie wiadomo na temat rozbudowy, więc trudno już będzie pracować. Trzeba też patrzyć na czynnik ludzki, bo warunki są bardzo trudne.
Pan Starosta powiedział, że 2.12. jest posiedzenie Rady Społecznej i poruszy ten problem. Ponadto przypomniał, że Powiat dołoży 177 tys. zł dotacji do systemu e-zdrowia, w roku ubiegłym dołożył Powiat do remontu Przychodni na ul. W. Polskiego.
Pani A Siebert wyjaśnił, że poddała ten problem pod dyskusję, aby mieć czynnik ludzki na uwadze. Jakość usługi będzie słabsza, bo pracownik musi być dyspozycyjny na kilku miejscach.
Pan Starosta powiedział, że przedstawi Panu Dyrektorowi przedstawiony przez Panią Radną problem.
Ad. pkt 3. Sprawy różne:
W tym punkcie głosu nie zabierano.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Ryszard Grzybowski
Metryka strony