prot_kb_30_2013
Protokół nr 30/13
posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 27 maja 2013 r.
Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 10:00, a zakończyło o godz. 11:00.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów - Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia, na którym uczestniczyli niemal wszyscy członkowie Komisji, nieobecni byli Pani Anna Krystyna Witkowska i Pan Mariusz Skupski, (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyła również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego oraz Pan Marek Ślusarz - Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie protokołu Nr 1/13 z dn. 29.04.2013 r. wspólnego posiedzenia Komisji
Budżetu i Finansów oraz Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.
- Przyjęcie materiałów na XXXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1.
Do protokołu Nr 1/13 uwag nie wniesiono.
Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r. /zał. nr 2/.
Przewodniczący Rady odczytał treść sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2012.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
b) Projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r. /zał. nr 3/.
Przewodniczący Rady odczytał treść uchwały składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 r. Przedstawił również uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2012 r. Członkowie posiedzenia Komisji zapoznali się również z wnioskiem Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2012 r.
Radni otrzymali uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczące budżetu Rady Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.
c) Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w 2012 r.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
d) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 4/.
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XXXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 30/29/13 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 27 maja 2013 w sprawie zatwierdzenia materiałów na XXXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr. 5/.
Ad. pkt 3. Sprawy różne:
Pan Kowalski zasugerował, aby zwrócić się do Radnego Wojewódzkiego w sprawie remontu drogi na odcinku Sejny – Smolany Dąb. Mieszkańcy pobliskich terenów otrzymali powiadomienia na temat wyceny gruntów, która może zakończyć się nawet 31 grudnia. Grunty te są obecnie uprawiane. Pan Kowalski poprosił, aby na najbliższej sesji przedstawiono więcej informacji na temat tej sprawy. Podkreślił, że należy powiadomić rolników o tym, czy mogą prowadzić prace związane z hodowlą bądź uprawą na wycenianych gruntach.
Jak poinformował Pan Starosta, rzeczoznawcy nie mogą dokonać wyceny gruntów przed wydaniem pozwolenia na budowę. Dlatego też wyceny są dokonywane dopiero po rozpoczęciu prac. Obecnie na wykup tych gruntów przeznaczone są środki wysokości 10 mln zł. Umowa o wykonanie została już podpisana z PDM Suwałki. Budowa drogi ma rozpocząć się jeszcze w maju. Podpisanie umowy o wykonanie tej drogi było chwilowo wstrzymane, ponieważ Zarząd Wojewódzki chciał pozyskać dodatkowe środki na budowę nowego odcinka drogi od Smolanego Dębu do Pawłówki. Pan Dyrektor Sulima powiedział, że obecnie przygotowywana jest dokumentacja na II etap drogi od Smolanego Dębu do Suwałk. Zakończenie prac planowane jest na jesień 2014.
Pan Kowalski zapytał czy rozebrane płytki chodnikowe, które wracają do Sejn, będą ponownie wykorzystane?
Pan Starosta oświadczył, że płytki będą ponownie wykorzystane, być może koło biblioteki. Przypomniał również o inwestycjach Starostwa na terenie miasta Sejny. Obecnie prowadzony jest remont chodników przy ul. Słowackiego w Sejnach. Jeden chodnik należy do Powiatu z kolei drugi – po przeciwnej stronie - należy do Miasta. Starostwo postanowiło zająć się remontem obu chodników.
Pan Kowalski pochwalił prace przy remoncie chodnika w Krasnopolu. Zwrócił również uwagę, aby podczas zimy nie odśnieżano chodników za pomocą ciężkiego sprzętu. Poprosił również o zrównanie chodników ze zjazdami, ponieważ ciężkie pojazdy niszczą chodniki. Jest to bardzo widoczne przy ul. Sienkiewicza w Krasnopolu.
Pani Fidrych poruszyła kwestię pieniędzy z organizacji pożytku publicznego, gdzie priorytetem było dofinansowanie udziału własnego do projektu. Pani Fidrych zapytała, czy Starostwo i Zarząd planuje jeszcze jeden podział, ponieważ niektóre projekty nie zostały zaakceptowane.
Pan Starosta oznajmił, że odbędzie się jeszcze jeden podział, ponieważ zgłosiły się również inne zainteresowane stowarzyszenia.
Pan Racis poinformował, że w lipcu albo w sierpniu odbędzie się kolejny nabór do LGD.
Pan Starosta poruszył kwestię mieszkania, w którym mieszkał Pan Usowicz. Mieszkanie to obecnie wymaga remontu. Pana Usowicz miał sobie stworzyć odpowiednie warunki mieszkalne, a koszta remontu zostaną mu zwrócone. Umowę w tej sprawie zawarto pomiędzy sześcioma samorządami. Rzeczoznawca oszacował juz koszta remontu, a sumę tą podzielono na 6 samorządów. Na wspomniane mieszkanie zostały przesunięte środki ze Starostwa w wysokości 4 000 zł. Pieniądze te zostaną wpłacone do Urzędu Miasta, który rozliczy się z Panem Usowiczem.
Pan Kowalski zasugerował, aby na przyszłość konstruować umowy w takiej formie, aby nie zobowiązywały do opłacania kosztów remontu.
Jak przypomniał Przewodniczący Komisji - Pan Łuba, w ubiegłych latach zaistniała konieczność zatrudnienia lekarza – specjalisty i należało stworzyć wszelkie warunki, aby zatrzymać go przy sejneńskim szpitalu.
Pan Starosta podkreśliła, że taka umowa dotyczyła tylko Pana Usowicza. Obecnie warto pomyśleć o sprzedaży mieszkania.
Pani Fidrych zapytała jak wygląda sytuacja w sprawie drogi Bosse – Berżałowce?
Pan Starosta odpowiedział, że na dzień dzisiejszy droga ta jest na II miejscu listy rezerwowej. Jeśli zostaną pozyskane środki, pojawi się również szansa na remont tej drogi.
Protokołowała: | Przewodniczył:
|
Katarzyna Mikłaszewicz | Jan Łuba |
Metryka strony