prot_s_28_2013

 

PROTOKÓŁ NR XXVIII/ 13

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 31 stycznia 2013 r.

 

Obrady XXVIII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 10:00, a zakończyły o godz. 12:00. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy
ul. Piłsudskiego 34.

 

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności – obecnych radnych na XXVIII Sesji, którzy przybyli w pełnym składzie – 15 osobowym /listy obecności stanowią zał. nr 1
i 2
/. 

 

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady oznajmił, że  w związku z tym, iż na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego obecni są wszyscy Radni, to każda podjęta w tym dniu uchwała będzie prawomocna.

 

Pan J. Miszkiel poinformował również o wpłynięciu wniosku o zmianę porządku obrad, który następnie został odczytany przez Pana Starostę i brzmiał:

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) wnoszę o wprowadzenie
w porządku obrad projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli prowadzących kształcenie w formie zaocznej, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego /zał. nr 3/.

 

Przewodniczący Rady odczytał i poddał pod głosowanie nowy porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Przyjęcie protokołu Nr XXVII/12 z dnia 28 grudnia 2012 r.
  6. Interpelacje i zapytania Radnych.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2013 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2013 r.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Konkursowej w celu wyboru Ordynatora Oddziału Wewnętrznego Szpitala SP ZOZ w Sejnach.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli prowadzących kształcenie w formie zaocznej, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego
  15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.
  16. Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.
  17. Odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie odwołania Starosty Sejneńskiego.
  18. Głosowanie nad wnioskiem w sprawie odwołania Starosty Sejneńskiego.
  19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  20. Wolne wnioski i oświadczenia.
  21. Zamknięcie obrad.

 

 

                W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Pan J. Łuba skierował zapytanie do Pana  Macieja Miszkiela – Kierownika Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Sejnach, odnośnie wysokości % dopłat, które  wypłacone zostały rolnikom, jak również wartości kwoty jaką  rolnicy z Powiatu Sejneńskiego powinni otrzymać, a jaka już otrzymali.

 

Pan M. Miszkiel – Kierownik ARiMR wyjaśnił, iż na podstawie aktualnych danych (uzyskanych na dzień 30 stycznia 2013 roku) na 2532 wniosków złożonych  w roku 2012 przez beneficjentów na płatności obszarowe, wydano 1946 (co stanowi 77%) decyzji. Jeśli chodzi o płatności ONW liczba wydanych decyzji sięgnęła liczby 1962, co osiągnęło wartość 79% ogółu złożonych wniosków. 

Pan  Kierownik ARiMR zapewnił iż wszystkie dopłaty są sukcesywnie wypłacane. Dodał również, że w przypadku dopłat obszarowych Agencja wypłaca środki zaledwie od dwóch miesięcy (rozpoczęła proces wypłacania 3 grudnia 2013 roku) i w tym czasie dokonała już  1 141 przelewów na kwotę 12,5 mln zł, co stanowi 45% ogółu rolników ubiegających się
o płatności obszarowe. Dopłaty ONW wypłacono natomiast dla 72% ogółu złożonych wniosków. Środki w kwocie 100 tys. zł otrzymało już 1778 beneficjentów. Pan M. Miszkiel poinformował również o trzeciej, dodatkowej formie dofinansowania – płatnościach rolno-środowiskowych, stanowiących w Powiecie Sejneńskim ok. 18% ogółu wszystkich złożonych wniosków (465 sztuk). Wydanych zostało już 279 takich decyzji  (60%), wypłacono niewiele mniej (185 beneficjentów) na łączną sumę 1 mln 800 tys. zł.

W przeciągu 2 miesięcy ARiMR wypłaciła na Powiat Sejneński ok. 20 mln zł.  Jak twierdzi Pan Maciej Miszkiel sukcesywnie zwiększana jest ilość beneficjentów jak i wypłacanych środków. Zapewnił ponadto, że dołożone zostaną wszelkich starań aby wszystkie środki były jak najsprawniej realizowane i wypłacane.

 

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

Pan Starosta odczytał sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

W wymienionym okresie Zarząd odbył dwa posiedzenia w dniach 23 i 31 stycznia 2013 r.

 

30.12.2012 r.

- zebranie sprawozdawcze Stowarzyszenia Pszczelarzy Sejn i Puńska

 

02.01.2013 r.

- spotkanie z Panią Czyżewską z Ośrodka Pogranicze w Sejnach w sprawie tworzenia oferty turystycznej z uwzględnieniem Krasnogrudy

 

03.01.2013 r.

- wizyta w TVP Białystok

 

04.01.2013 r.

- spotkanie z Panem J. Skindzier – Wójtem Gminy Sejny

- spotkanie z Panem A. Małkińskim – Dyrektorem ZSO w Sejnach w sprawie przjęcia Biblioteki Pedagogicznej

 

07.01.2013 r.

- spotkanie z Panią W. Myszczyńską – Dyrektor PUP w Sejnach oraz Panem A. Małkińskim – Dyrektorem ZSO w Sejnach,

- spotkanie z Panem R. Grzybowskim oraz Panem Klimańcem w sprawie złożenia wniosku w ramach FIO – cykl imprez w okresie sezonu letniego

- spotkanie z Panem Z. Czakisem – Komendantem KPPSP w Sejnach,

- Biblioteka Pedagogiczna w Sejnach

 

08.01.2013 r.

- posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach

 

09.01.2013 r.

- spotkanie z redaktorem Radia Białystok

- spotkanie w Białymstoku w sprawie inwestycji w SP ZOZ w Sejnach

 

10.01.2013 r.

- spotkanie z Panem A. Małkińskim – Dyrektorem ZSO w Sejnach

- spotkanie w Ogrodnikach w sprawie możliwości przyłączenia budynku administracyjnego do wodociągu gminnego

 

11.01.2013 r.

- spotkanie dot. Sytuacji rynku pracy i planów MPiPS – WUP w Białymstoku – spotkanie z Wiceministrem Pracy Panem Jackiem Męciną

 

13.01.2013 r.

- spotkanie opłatkowo – noworoczne – Ełk (Pan Przewodniczący Rady oraz Pan Sekretarz)

 

14.01.2013 r.

- spotkanie z Panem M. Radziewiczem oraz w sprawie działalności Klubu Krótkofalowców; udział w spotkanie bierze Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach,

- spotkanie z Panem W. Kwaterskim – Dyrektorem SP ZOZ w Sejnach w sprawie inwestycji w SP ZOZ

- spotkanie z Panem B. Fidrych – Kierownikiem PCPR w Sejnach,

- spotkanie z Panią Ewą Pietkiewicz w sprawie wycinki drzew,

- spotkanie ze Stowarzyszeniem Familia w sprawie projektu w ramach FIO (cykl zajęć kierowanych do dzieci powiatu sejneńskiego, zajęcia w czasie wakacji, warsztaty rękodzieła, zakładanie strony internetowej, rozwiązywanie problemów dzieci i młodzieży)

 

15.01.2013 r.

- spotkaniem z Panem W. Racisem

 

16.01.2013 r.

- spotkanie z Burmistrzem Miasta Sejny oraz Wójtami Gmin w sprawie działalności Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej,

- spotkanie w sprawie pensjonatu dla zwierząt,

- spotkanie w sprawie przesyłania deklaracji w formie elektronicznej – US w Suwałkach (Pan Starosta, Pani Skarbnik),

- spotkanie z Panią Szreder i Panem W. Kwaterskim – Dyrektorem SP ZOZ w Sejnach,

 

17.01.2013 r.

- spotkanie z Panem Kazimierzem Jurkun w sprawie szkoły Żiburys – organizacja wyjazdów na basen,

 

18.01.2013 r.

- otwarcie nowo wybudowanej bazy śmigłowej Służby Ratownictwa Medycznego – Suwałki

- Konferencja „Możliwości wykorzystywania odnawialnych źródeł energii” – Olecko

 

19.01.2013 r.

- Studniówka – LO Puńsk

 

20.01.2013 r.

- Studniówka ZSO Sejny

 

21.01.2013 r.

- Muzeum Ziemi Sejneńskiej – 150 Rocznica Powstania Styczniowego

 

22.01.2013 r.

- spotkanie z Panem J. Nazaruk i przedstawicielami Uniwersytetu III Wieku

- spotkanie  z  kandydatami  na  stanowisko  urzędnicze  w  Wydziale  Architektury 
i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Sejnach (Pan Wicestarosta, Pan Sekretarz, Pani Kujawska)

- TV Białystok – Zielone Miejsca Pracy

- 150 Rocznica Powstania Styczniowego – Krasnopol

 

23.01.2013 r.

- spotkanie z Panem J. Polensem – Kierownikiem PZD w Sejnach

- Sesja Rady Gminy Krasnopol

- posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego,

- spotkanie z Telewizją Polsat

 

24.01.2013 r.

- Konferencja „Młodzież a wyzwania rynku pracy” (w spotkaniu udział bierze Pani Minister Pracy i Polityki Społecznej – Czesława Ostrowska. Z okazji Dnia Pracownika Publicznych Służb Zatrudnienia wręczono Medale za Długoletnią Służbę Pracownikom Publiczny Służb Zatrudnienia Województwa Podlaskiego. Z PUP nagrody otrzymali: Marian Krzywicki, Anna Pieczulis – złote; Irena Jasiewicz, Agnieszka Ciborowska – srebrne; Wioletta Myszczyńska, Krystyna Koneszko – brązowe)

 

25.01.2013 r.

- posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego,

- Turniej Piłki Koszykowej o Puchar Starosty Sejneńskiego; w Turnieju wzięło udział
6 drużyn z Sejn, Suwałk i Puńska. Wygrała drużyna Absolwentów LO w Sejnach

 

26.01.2013 r.

- udział w pogrzebie Ojca Pana J. Stankiewicza – Wójta Gminy Krasnopol

 

28.01.2013 r.

- Powiatowa Rada Zatrudnienia

- spotkanie z przedstawicielami Uniwersytetu III Wieku

 

29.01.2013 r.

- spotkanie Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej

 

30.01.2013 r.

- Komisja Bezpieczeństwa i Porządku (podsumowanie roku 2013)

 

Ad. pkt. 5. Przyjęcie protokołu Nr XXVII/12 z dnia 28 grudnia 2012 r.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XXVII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, głosów przeciwnych nie było, jedna osoba wstrzymała się od głosu. 

 

Protokół Nr XXVII/12 został przyjęty większością głosów.

 

Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania radnych.

 

Jako pierwszy głos zabrał Pan S. Jastrzębski. Pan Radny powiedział o metodzie agresywnej, drapieżnej, aroganckiej, bezwzględnej i atakującej polską prawice polityce, jakiej świadkami uprawiania jesteśmy w Polsce i która przeniosła się na grunt samorządu sejneńskiego. Radny wyraźnie zarzucał Staroście Sejneńskiemu, że stara się on być w tym względzie szczególnie gorliwy i konsekwentny, jako dowód podając udzielenie wywiadu w jednym
z numerów „Przeglądu Sejneńskiego”.

Po dwukrotnym zwróceniu uwagi Radnemu przez Pana Przewodniczącego, aby wolne wnioski i oświadczenia wygłosić w punkcie obrad do tego adekwatnym, Pan S. Jastrzębski odczytał listę pytań skierowanych do Pana A. Szturgulewskiego, popierając każde z nich odniesieniem do tekstów prasowych oraz  protokołów z zebrań rady lub zarządu. Były to pytania dotyczące m.in.: robienia z radnych idiotów poprzez prośbę o wydanie opinii w sprawie już rozstrzygniętej, organizacji bali rozkładających budżet oświatowy, marnowania pieniędzy na rozwój sejneńskiego sportu i kultury tylko dlatego, że stoi za nimi Burmistrz,  wydania z archiwum rady zdjęć członków zarządu poprzedniej kadencji w związku z trwającą sprawa karną ów Radnego, podejmowania dziennikarzy TVN obiadem i udzielania informacji na temat Radnego Jastrzębskiego odnośnie trwającej sprawy karnej. 

 

Następne pytanie skierowane zostało do Pana Przewodniczącego Rady. W związku ze złożonym 10 grudnia 2012 r. wnioskiem do Rady Powiatu przez mieszkańców ulicy Konopnickiej oraz opatrzonym podpisami wszystkich Radnych  Miasta Sejny, Pan M. Plesiewicz zapytał czy wniosek taki Przewodniczący Rady otrzymał, a jeśli tak to dlaczego do tej pory  wciąż nie był odczytany na zebraniach Rady. Pan Plesiewicz zauważył, że dnia 28 grudnia 2012 roku na Sesji Rady podejmowane były decyzje dotyczące budżetu powiatu na rok 2013 i w związku z tym, zapytał: „Czy nie sądzi Pan, czy byłoby to wskazane  aby odczytać ten wniosek właśnie w tym momencie?”.

Radny Plesiewicz przyznał, że temat ten  faktycznie podjęty został na Zarządzie, lecz nie omówiono go ponownie na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2013 r.

 

Przewodniczący Rady poinformował obecnych, że plan pracy Komisji został przedyskutowany przez Radnych na Komisjach: Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa oraz Budżetu i Finansów.

Pan J. Miszkiel dodał, że dodatkowy punkt (dotyczący analizy możliwości dokonania zmiany kategorii drogi Giby-Rygol z kategorii drogi powiatowej na wewnętrzną Nadleśnictwa Pomorze), który miał zostać dopisany do uchwały został dopisany i wprowadzony zarówno do Planu Pracy Rady jak również Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/219/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2013 r. /zał. nr 4/.

 

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Budżetu
i Finansów na 2013 r.

 

Przewodniczący Rady podkreślił, że projekt uchwały został przedyskutowany na Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/220/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia planu  pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2013 r.  /zał. nr 5/.

 

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu  pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.

 

Przewodniczący Rady potwierdził, że projekt tej uchwały został omówiony oraz uzupełniony o dodatkowy punkt dotyczący zmiany kategorii drogi Giby-Rygol na obradach Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/221/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia planu  pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 6/.

 

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach.

 

Pan Starosta zaproponował kandydaturę Pana Mariusza Skupskiego. Radny wyraził zgodę na piastowanie funkcji delegata do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach. Obecni przychylili się do propozycji Pana A. Szturgulewskiego. Głosów przeciwnych nie było.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Głosów przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/222/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach /zał. nr 7/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Konkursowej w celu wyboru Ordynatora Oddziału Wewnętrznego Szpitala SP ZOZ w Sejnach.

 

Pan Starosta zaproponował aby przedstawicielem Powiatu Sejneńskiego Komisji Konkursowej powołanej w celu wyboru Ordynatora Oddziału Wewnętrznego Szpitala SP ZOZ w Sejnach został Pan Józef Miszkiel. Radny wyraził akceptację na pełnienie proponowanej funkcji. Innych kandydatur nie zgłoszono. Obecni przychylili się do propozycji Pana A. Szturgulewskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Głosów przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/223/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie wyznaczenia przedstawiciela Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Konkursowej w celu wyboru Ordynatora Oddziału Wewnętrznego Szpitala SP ZOZ w Sejnach. /zał. nr 8/.

 

Na zakończenie Pan J. Miszkiel zapewnił o zamiarze godnego reprezentowania Rady Powiatu podczas konkursu wyboru Ordynatora Oddziału Wewnętrznego oraz wyraził podziękowanie Radnym za powierzenie mu owej funkcji.

 

 

Ad. pkt. 12Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na
2013 r.

 

Pan Przewodniczący poinformował, że zmiany w budżecie zostały omówione na komisjach ze względu na absencję Pani Skarbnik na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego. 
W dniu dzisiejszym Panią Anetę Kimszal zstępuje Pani Alicja Jurkiewicz, która w wyniku zaistnienia wątpliwości bądź wysunięcia dodatkowych  zapytań udzieli informacji.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Pani L. Fidrych wyszła z sali obrad. 

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 14 radnych: 13 radnych glosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

 

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/224/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 9/.

 

Pani L. Fidrych weszła na salę obrad.

 

 

Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027.

 

Przewodniczący Rady zapytał Radnych czy mają uwagi do niniejszej uchwały. Pan J. Miszkiel odczytał projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Głosów przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII225/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027 /zał. nr 10/.

 

 

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli prowadzących kształcenie w formie zaocznej, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego.

 

W związku z brakiem uwag Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/226/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli prowadzących kształcenie w formie zaocznej, nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego /zał. nr 11/.

 

 

Ad. pkt. 15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan J. Miszkiel poprosił o podanie propozycji kandydatur na członków Komisji Skrutacyjnej. Pan Przewodniczący Rady proponował kandydatów do składu Komisji i wysuwał zapytanie czy owy kandydat zgadza się na pełnienie funkcji członka Komisji Skrutacyjnej. Udzielono odpowiedzi:

  • A. Baudzis – „tak wyrażam zgodę”
  • J. Łuba – „tak wyrażam zgodę”
  • L. Fidrych – „nie wyrażam zgody”
  • M. Plesiewicz – „nie wyrażam zgody”
  • S. Jastrzębski – „nie wyrażam zgody”
  • E. Kuklewicz – „nie wyrażam zgody”
  • Z. Kowalski – „nie wyrażam zgody”
  • A. Alboszta – „tak wyrażam zgodę”

 

W związku z uzyskanymi odpowiedziami dokonano wyboru trzyosobowej Komisji Skrutacyjnej w osobach: A. Baudzis, J. Łuba oraz A. Alboszta.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXVIII/227/13 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej /zał. nr 12/.

 

 

Ad. pkt. 16. Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał wniosek o odwołanie Pana Andrzeja Szturgulewskiego
z funkcji Starosty Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 13/.

 

 

Ad. pkt. 17. Odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie odwołania Starosty Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Komisji - Pan Antoni Baudzis - odczytał opinię Komisji Rewizyjnej na wniosek złożony przez Klub Radnych „Nasz Powiat” o odwołanie Pana Andrzeja Szturgulwskiego z pełnienia funkcji Starosty Powiatu Sejneńskiego/zał. nr 14/. Komisja Rewizyjna w składzie: Pan Antoni Baudzis, Ryszard Grzybowski oraz Franciszek Alboszta, po rozpatrzeniu wniosku i określeniu jego zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi postanowiła przedłożyć owy wniosek do głosowania Radzie Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący Rady poprosił więc Komisję o przygotowanie kart do głosowania
i ogłosił 5-cio minutową przerwę.

 

Ad. pkt. 18. Głosowanie nad wnioskiem w sprawie odwołania Starosty Sejneńskiego.

 

Pan Antoni Baudzis (Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej) przedstawił karty do głosowania (treść oraz warianty odpowiedzi), jak również poinformował o właściwym sposobie oddania głosu. Zapowiedział, że Radni do głosowania będą wyczytywani z listy w kolejności alfabetycznej.

 

Pan Jan Łuba wywoływał kolejno wszystkich 15-stu Radnych do głosowania.

 

Po zakończeniu głosowania Pan Antoni Baudzis, odczytał protokół z przebiegu głosowania /zał. nr 15/. Na podstawie uzyskanych wyników Komisja Skrutacyjna stwierdziła, że wniosek o odwołanie Starosty Sejneńskiego nie uzyskał wystarczającej liczby głosów, w związku z tym Pan Starosta nie zostanie odwołany z pełnionej funkcji. Komisja Skrutacyjna stwierdziła również, ze podczas głosowania nie zaistniały żadne nieprawidłowości, które mogłyby mieć wpływ na wynik głosowania.

 

                Karty go głosowania zapakowane w kopertę, zaklejone i opisane przez Komisję Skrutacyjną – zał. nr 16.

 

Pan Przewodniczący Rady pogratulował Panu Andrzejowi Szturgulewskiemu. Życzył mu aby ta praca jaką do tej pory wykonywał z tak dużym zaangażowaniem i poświeceniem nadal była kontynuowana dla dobra powiatu i przynosiła to co w tej „Małej Ojczyźnie”, w tym „Małym Powiecie”, gdzie jest tak duże bezrobocie, gdzie tak trudno pomóc innemu człowiekowi, jak największe efekty. Pan J. Miszkiel zauważył również, że Pan Starosta podjął bardzo trudne wyzwanie, o którym głośno się nie mówiło, bo jak stwierdził: „to co dobre należy schować u nas pod dywan, a to co negatywne bądź mało istotne wyciągnąć na czerwone dywany”. Pan J. Miszkiel życzył Panu Staroście wszystkiego najlepszego, a przede wszystkim dużo, dużo zdrowia.

 

 

Ad. pkt. 19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Jako pierwszy na zadane pytanie odnośnie złożonego przez mieszkańców Sejn wniosku dotyczącego położenia chodników przy ul. Konopnickiej, odpowiedzi udzielał Pan Józef Miszkiel. Oświadczył on, że wniosek został złożony do Zarządu i odczytany na komisji a Pan Starosta udzielił mieszkańcom odpowiedzi (o czym Pan  Plesiewicz dobrze wiedział). Pan Przewodniczący poinformował również, że chodnik ten przeszedł w Schetynówkach, w związku z czym została przeprowadzona rozmowa, na której jednak nikt nie zaproponował zmiany w budżecie, co jest koniecznością na pozyskanie środków finansowych na dokonanie jakiejkolwiek inwestycji. Pan Przewodniczący zapewnił również, ze taka wypowiedz jak: „tego chodnika nie będzie” nigdy nie padła ze strony Zarządu, a sam Pan Przewodniczący byłby ostatnią osobą, która negowałaby możliwość wybudowania takiego chodnika na ulicy Konopnickiej. Pan J. Miszkiel poinformował, że w tym roku, jak ogłosił Pan Starosta, duże środki finansowe będą przeznaczone na realizacje inwestycji systemem gospodarczym, w związku z tym Pan Przewodniczący ma nadzieje, że część z nich zostanie przeznaczona również  na budowę chodnika na ul. Konopnieckiej.  Pan Przewodniczący nie zgodził się z zarzutami nie przedstawienia wniosku na forum, gdyż odczytano i przedyskutowano go na komisji co ze względu na obecność wszystkich radnych nie stwarzało konieczności ponownego poruszania jego tematu na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Plesiewicz tłumaczył wysunięty zarzut tym, że wniosek skierowany był do Rady a nie osobiście do Przewodniczącego Rady Powiatu i dlatego powinien zostać odczytany na Sesji Rady Powiatu. Poza tym nie został poruszony na sugerowanej komisji grudniowej, gdyż nie ma o nim wzmianki w protokole z obrad Komisji. Wyjaśnił ponadto, że pytanie wysunięte do Pana Przewodniczącego konkretnie dotyczyło przyczyny nie odczytania wniosku na Sesji a nie możliwości budowy takiego chodnika.

 

Pan J. Miszkiel przyznał, że każdy ma prawo nie być zadowolony z uzyskanie odpowiedzi. Wniosek został omówiony wcześniej, lecz owszem nie poruszony na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Jako drugi  do zapytań Radnego S. Jastrzębskiego ustosunkować starał się Pan Starosta. Poprosił on jednak o złożenie interpelacji na piśmie, gdyż zadanych pytań było zbyt wiele, i zanotować udało się tylko wybiórcze kwestie. Na pytania dotyczące m.in. robienia z radnych idiotów, podejmowania obiadu dla TVN czy inwestycji rozkładających budżet Pan A. Szturgulewski odpowiedział przecząco. Poprosił jednak o złożenie wszystkich pytań w formie pisemnej gdyż możliwe iż wymienione zostały przez Radnego istotne stwierdzenia, których Pan Starosta nie zdążył zanotować, a do których jednak chciałby się ustosunkować.

 

Ad. pkt. 20. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan Starosta podziękował większości Radnych za to, ze zauważyli, że nie przyszedł do Starostwa po to by nim administrować lecz po to by działać dla dobra Powiatu.

 

Pan Starosta poinformował ponadto, że 25-26 kwietnia zorganizowane będzie 500-lecie województwa podlaskiego, w związku z tym Pani Radna Anna Witkowska uczestniczyła  w spotkaniu wraz z przedstawicielami Starostwa dotyczącym uczestnictwa w owym wydarzeniu. Starostwo podczas obrad Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej  podjęło decyzję, że wspólnie (jako wszystkie samorządy Powiatu Sejneńskiego) wystawi tam punkt promocyjny. Koszty wystawienia takiego punktu są wysokie (osiągają nawet ok. 3 tys. zł, gdyż obejmują wpłaty rekrutacyjne, wydatki promocyjne, itp.), ale opłacone zostaną ze środków zgromadzonych przez Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej. Dodatkowo poinformowano, ze poszukiwani są chętni do wzięcia udziału na scenie oraz w paradzie. Jednakże kwestią ta zostanie rozwiązana wewnętrznie w Starostwie, przy jednoczesnym zachowaniu współpracy z miastem i podległymi gminami .

 

Pan A. Szturgulewski powiadomił obecnych, że w dniu dzisiejszym podpisał  pismo skierowane do Pani prof. Ireny Lipowicz, rzecznika praw obywatelskich, w którym  wystąpił w imieniu mieszkańców Powiatu Sejneńskiego zaznaczając sprzeciw w sprawie likwidacji jednostki Sądu Rejonowego w Sejnach. Pan Starosta wyraził nadzieje, że podobne pisma zostaną wysłane również przez wszystkie powiaty,  w których podobne sądy zostały zlikwidowane.

 

Pan Starosta, oświadczył, że podpisane zostało także porozumienie z Prezydentem Miasta Suwałk (podmiotem wiodącym) oraz innymi samorządowcami. Jest ono efektem przystąpienia do Projektu Strategii Rozwoju Turystyki Suwalszczyzny, w ramach realizacji którego, w pierwszej części zamierzone zostało  wykonanie dokumentacji technicznej na wykonanie dróg związanych ze szlakami rowerowymi. Na terenie naszego powiatu obejmie  drogi  takie jak: Berżniki – Ogrodniki, Krasnowo – Burbiszki – Żegary  oraz Sejny - Gryszkańce - Żegary. Koszt dokumentacji technicznej na wykonanie tych projektów został oszacowany na kwotę 20 tyś zł wkładu własnego. Jej wykonanie przewiduje się jeszcze w tym roku, natomiast realizacja projektu nastąpi dopiero na przełomie 2014-2015 roku.

 

Pan A. Szturgulewski przedstawił również sytuację środków finansowych podzielonych podczas  obrad Powiatowej Rady Zatrudnienia. 29 stycznia 2013 roku 1 mln zł został przeznaczony na następujące formy wsparcia dla osób bezrobotnych Powiatu Sejneńskiego :

  • roboty publiczne – 72 osób;
  • prace interwencyjne –11 osób;
  • staże –199 osób;
  • dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej – 4 osoby

Ogółem wsparcie uzyskało 286 osób, z czego na same prace interwencyjne z terenu Miasta Sejny skierowano ok. 50 osób, co stanowi ogromne wsparcie dla osób bezrobotnych. Łączna kwota uzyskana do dyspozycji, będąca składnikiem Funduszu Pracy oraz  środków unijnych to suma ok. 4 mln. 436 tyś. złotych.

Do innych środków pozyskanych na polepszenie sytuacji bezrobocia Powiatu Sejneńskiego należą  fundusze z projektów realizowanych przez PUP w Sejnach, czyli projekty takie jak:  „Perspektywa na lepsze życie”,  „Kwalifikacje szansą na zatrudnienie”.

 

Pan Starosta poinformował ponadto, iż w dniu wczorajszym został złożony wniosek do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, o przyznanie środków z rezerwy ministra i przeznaczenie ich na osoby do 30 roku życia (kwota o wysokości: 978 tyś.), osoby powyżej 50 roku życia (w kwocie 993 tyś. złotych) oraz  organizację szkoleń (na kwotę 150 tyś. zł), w tym szkoleń grupowych przeprowadzanych dla potrzeb pracodawców. Pierwsze szkolenie, w ramach którego wykonany zostanie chodnik w miejscowości Krasnopol, a kolejno w Gminie Giby i Mieście Sejny zaplanowane zostało na sumę 45 tysięcy złotych.

Niebawem ogłoszony zostanie również konkurs na wyłonienie firmy, odpowiedzialnej za przeprowadzenie szkolenia w zakresie budowy chodników. Inne szkolenia przewidziane do przeprowadzenia to takie, które związane będą z ociepleniem budynków. 

Powiat przewiduje przeprowadzenie 2 lub 3 szkoleń w I kwartale oraz kolejnych 2 lub 3 szkoleń w kwartale kolejnym – II.

 

Pan Starosta nie ukrywał również niezrozumienia dla zajmowanego przez przedstawiciela Miasta Sejny stanowiska w kwestii zaniechania dokonania podziałów środków na poprawę sytuacji bezrobocia w Powiecie Sejneńskim. Pan A. Szturgulewski odczytał wniosek Pani Danuty Dereń, który został przedstawiony na posiedzeniu Powiatowej Rady. Pani Dereń wnioskowała o nie dokonywanie podziału środków finansowych będących w posiadaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach ze względu na to, że najbliższym czasie zostanie powołany nowy skłąd Powiatowej rady Zatrudnienia. Pan Starosta wyjaśnił, ze gdyby wniosek taki został przyjęty to Powiat nie uzyskałby możliwości skierowania nawet ok. 80 osób na roboty publiczne. Złożono więc wyjaśnienia Pani Danucie Dereń, w których Powiat nie zgadza się na przyjęcie tak niezrozumiałego wniosku i zapewnia , ze nowa Rada Zatrudnienia zostanie powołana do życia w marcu 2013 roku.

 

Pan A. Mocarski – Przewodniczący Rady Miasta Sejny powiedział, że osobiście wyjaśni tą sprawę.

 

Na koniec swojej wypowiedzi Pan Starosta zaprosił wszystkich obecnych na spotkanie z liderem grupy  Weekend, które odbędzie się 5 lutego 2013 roku na sali gimnastycznej ZSO w Sejnach. Wyjaśnił, ze jest to świetna inicjatywa aby podziękować Panu Radosławowi Liszewskiemu za aktywną promocje Powiatu Sejneńskiego nie tylko na terenie kraju ale również poza granicami Polski.

 

Pani L. Fidrych zaprotestowała przeciwko ingerowaniu polityki w życie rodzinne. Cel nie powinien uświęcać środków. Pani Radna uważa, że jej współpraca ze Starotą, nawet pomimo różnic politycznych układała się dobrze. Pani Fidrych starała się zrozumieć motywy, jakimi kierował się Starosta i uważa, że można sukcesywnie pracować, nawet nie będąc członkiem zarządu. Jest bardzo przykro Pani Radnej, że osoby które najpierw zachęcały do współpracy, później publicznie krytykują, bo takie głosy docierały, dochodzi wtedy do eskalacji konfliktów. Pani Fidrych chodziło o sprawę biblioteki powiatowej. Pani Radna dodała, że nie tak powinna wyglądać współpraca w Radzie Powiatu. Nie ma szczerości w Radzi Powiatu Sejneńskiego, a tylko gesty fałszywej życzliwości. Pani L. Fidrych życzyła Panu Staroście sukcesów w integracji Rady, mądrości w podejmowaniu decyzji i żeby łączyć a nie dzielić ludzi.

 

Pan Radny Kuklewicz wyjaśnił, że złożony wniosek Klubu „Nasz Powiat” o odwołanie Pana Starosty Sejneńskiego, był wyłącznie reakcją na formę i styl sprawowania władzy. Radny stwierdził, że jeśli ten etap, te zawirowania przyczynią się choćby w małym procencie do zmiany zachowania Pana A. Szturgulewskiego to Klub „Nasz Powiat” potraktuje to wydarzenie jako sukces. Tłumaczył, iż kilkakrotnie radził Panu Staroście aby wsłuchiwał się także w zdanie  innych osób, a nie tylko stanowczo upierał przy swoim stanowisku, sądząc że jest najbardziej słuszne i niepodważalne. 

 

Jako ostatni głos zabrał Pan Przewodniczący Rady, informując o złożonym piśmie przez  Panią L. Fidrych, gdzie rezygnuje z funkcji przewodniczącej klubu „Nasz Powiat” oraz wyborze nowego przedstawiciela klubu, którym został Pan Zygmunt Kowalski. Pan J. Miszkiel pogratulował nowemu Przewodniczącemu i życzył aby jego współpraca z Zarządem oraz Radnymi układała się pomyślnie i  owocnie.

 

Na koniec Pan Przewodniczący Rady potwierdził, że dobra współpraca prowadzi do sukcesów oraz, że każdego radnego będą rozliczać wyborcy.

Pan J. Miszkiel apelował o rozwagę i korzystną współpracę Rady, aby dotrwała do końca kadencji bez żadnych dodatkowych zawirowań i problemów oraz aby jej członkowie współpracowali dla dobra wspólnego wszystkich mieszkańców powiatu  a nie tylko dobra własnego. 

 

Ad. pkt. 21. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXVIII Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

         Protokołowała                                                                                Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                      Józef Miszkiel

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-03-28

Data modyfikacji: 2013-03-28

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-03-28