prot_ko_16_2011
Protokół Nr 16/11
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 28 grudnia 2011 r.
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 13.00 zakończyło się o godz. 15.45.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa- Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Andrzej Szturgulewski – Przewodniczący Rady Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Przyjęcie protokołu Nr 14/11 z dnia 30.11.2011r.
- Przyjęcie materiałów na XV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Na początek posiedzenia wypowiedział się zaproszony gość – Pan Lech Kulesza.
Pan L. Kulesza – powiedział, że Caritas na co dzień zajmuje się dostarczeniem żywności oraz leków dla osób potrzebujących. Korzysta z pomocy sklepów, które pomagają regularnie, np. GS dostarcza chleb. Codziennie wydawane jest 40-50 kg chleba oraz 30-40 l. zupy. Poinformował, iż w tym roku zwiększyła się liczba potrzebujących osób. Sytuacja związana jest z mniejszym rynkiem pracy, ponieważ ludzie, którzy zaczęli korzystać z pomocy Caritas wcześniej pracowali na pracach interwencyjnych i jakoś dawali sobie radę. Paczki świąteczne są przygotowywane dwa razy do roku. W tym roku zrobiono 310 paczek. W pierwszej kolejności zajmują się całymi rodzinami, a potem osobami samotnymi. O pomoc proszą osoby uzależnione od alkoholu, których częstuje się jedzeniem, ale takim ludziom paczek się nie daje. Odbyła się już tradycyjnie Wigilia dla podopiecznych i samotnych w szkole, na którą przybyło ok. 100 osób. Pan L. Kulesza powiedział, że Pan Starosta także potwierdzi, bo bywa na tych wigiliach, że atmosfera jest wspaniała. Caritas działa zarówno w sferze materialnej, jak i duchowej. Jest kilka pracowników, którzy pomagają w funkcjonowaniu fundacji. Natomiast w zbiórkach w sklepach pomagają wolontariusze. Miesięcznie na podstawowe potrzeby potrzebna jest kwota 3 tys. zł, więc poszukuje sponsorów. Pan Kulesza powiedział, że ma przyjaciół we Francji, którzy co miesiąc wpłacają pieniądze na ten cel. W tym roku rozdano ok. 80 ton żywności.
Pan Przewodniczący Komisji podziękował za bardzo potrzebną działalność Pana Kuleszy w imieniu wszystkich Radnych. Zapewnił, iż wspólnie z Radą Powiatu i Zarządem Powiatu będą starali się pomóc Caritas. Stwierdził, iż każda pomoc to pomoc drugiemu człowiekowi.
Pan L. Kulesza przypomniał, iż z zakładów pracy w Sejnach zebrane zostało ok. 4,5 tys. zł.
Pan S. Jastrzębski uznał, iż Pan Kulesza pełni misję i jest z tego dumny. Pan L. Kulesza niesie pomoc, nie tylko materialną, ale również duchową. To jest wspaniała misja.
Pan Starosta powiedział, iż wszyscy doceniają misję i działalność Caritas. Nawiązał do wspomnianej wcześniej Wigilii, mówiąc, iż starał się służyć czym tylko mógł. Przypomniał, że atmosfera na tejże Wigilii była wspaniała, podniosła. Podziękował Panu Sekretarzowi za pomoc w jej przygotowaniu.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XV Sesję Rady Powiatu.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że projekt uchwały zmienił się w stosunku do materiałów przesłanych Radnym.
- Dochody budżetu powiatu w wysokości 19.132.408 zł,
- Wydatki budżetu powiatu w wysokości 22.130.567 zł,
- Deficyt budżetu w kwocie 2.998.159 zł.
Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011- 2019.
Weszła Pani L. Fidrych.
Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodą oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania /zał. nr 2/.
Pan Przewodniczący Komisji zapytał jak kwota jest na to wydzielona z budżetu.
Pan Skarbnik powiedziała, że nie ma wydzielonej. Kiedy wejdzie w życie uchwała to środki zostaną przesunięte.
Pan Starosta – projekt tej uchwały jest dostosowany do obecnych przepisów.
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i przechowywanie statków lub innych obiektów pływających na obszarze Powiatu Sejneńskiego na rok 2012.
Pan Sekretarz poinformował, iż dzisiaj do godziny 14 mają wpłynąć oferty od oferentów. Zarządzeniem z grudnia tego roku Ministerstwa Finansów określiło maksymalne stawki opłat za holowanie pojazdów. Ta stawka nie może być wyższa. W uchwale ustalone zostały maksymalne stawki, ale nie wie czy będą chętni. Jest mało zholowań. Ponadto pracy przy prowadzeniu takiego parkingu jest bardzo dużo, a przy tym jeszcze wiele wymagań. Dotyczy to zholowywania pojazdów, umieszczania ich na parkingu, trzymania i dozorowania przez okres co najmniej trzech miesięcy. Wyłącznie Policja może wydać dyspozycję zatrzymania, usunięcia. Jedynym powodem jest bycie pod wpływem alkoholu lub innego środka, co musi być wykazane. Osoba, która wygra przetarg będzie musiała ściągnąć statki, łódki, kajaki i inne pojazdy, a także je przechowywać. Kwoty są niewysokie. Usunięty obiekt pozostaje na wyznaczonym przez Starostę parkingu strzeżonym lub porcie. W ofercie podane jest, aby parking był z monitoringiem, a zatrzymane obiekty pływające uszkodzone mają być zakryte folią. Jeżeli nie będzie oferenta to będzie trzeba dalej szukać. Ten rok będzie wskaźnikiem, ile takich zadań będzie, bo wiadomo tylko, że na kilku akwenach pływają funkcjonariusze Policji.
Pan A. Baudzis zapyta ile w tym roku zatrzymano pojazdów.
Pan Sekretarz poinformował, iż zatrzymano 34 pojazdy w tym roku, głównie z powodu przeładowania, braku OC oraz zanieczyszczających środowisko.
Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów /zał. nr 3/.
Pan Sekretarz – na 3 lata była zawarta umowa ze Panem Stankiewiczem do 31 grudnia 2011 r. Dnia 1 lipca 2011 r. zmieniły się przepisy i jest to zadanie Powiatu. Teraz do Powiatu będą wpływały kwoty za holowanie i parkowanie, a Powiat będzie się rozliczał z wykonawcą. Powyżej 3 miesięcy, jeżeli właściciel nie odbierze pojazdu to Powiat jest zobowiązany wszcząć procedurę administracyjną przejęcia danego pojazdu na własność Powiatu, w związku z tym będzie trzeba dokonać wyceny tego pojazdu, przeprowadzenie postępowania sądowego, uzyskanie praw własności i zbycie danego pojazdu. Powiat będzie musiał do tego dokładać, bo samochody są stare i zdezelowane i sprzedaż na złom nie pokryje kosztów całej procedury. Nie wiadomo czy ktoś się zgłosi do przetargu.
Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 4/.
Pan Przewodniczący Komisji –Komisja boryka się z problemami. Wiem, że w te sprawy zaangażował się Starosta i wysłał pisma do jednostek jako organ nadrzędny. Zapytał Pana Starostę czy są jakieś odpowiedzi.
Pan Sekretarz poinformował, iż do Sesji będą odpowiedzi.
Pan Przewodniczący Komisji zaapelował do Zarządu, aby przypomniała jednostkom samorządowym, że Komisja jest upoważniona do wglądu do dokumentów, aby jednostki te udzielały informacji.
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok.
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 9 członków Komisji: 9 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 16/ 14/ 11 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 28 grudnia 2011 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na XV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 5 /.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynęło pismo z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, które informuje, że pismo radnych Powiatu Sejneńskiego zostało skierowane do Komendanta Głównego Policji.
Pan Przewodniczący Komisji powiedział, iż posiada już pierwszą odpowiedź z KPP Sejny na swój wniosek, ale na razie sam jeszcze nie zapoznał się z treścią. Powiedział, iż postara się jak najszybciej poinformować o treści radnych. Podziękował i złożył życzenia noworoczne całej Komisji.
Na tym protokół zakończono.
Metryka strony