prot_kr4_2011
Protokół Nr 4/11
posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 5 maja 2011 r.
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej miało miejsce w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34, rozpoczęło się o godz. 11.00 a zakończyło godz. 13.00. Posiedzeniu przewodniczył Pan Antoni Baudzis. Przywitał członków Komisji Rewizyjnej /lista obecności – zał. nr 1/. W posiedzeniu uczestniczyli również Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu oraz Pani Krystyna Stachurska – pracownik Wydziału Geodezji.
Porządek posiedzenia :
1. Przyjęcie protokołu Nr 3/11 Komisji Rewizyjnej.
2. Podjęcie uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2010
3. Zapoznanie z wystąpieniem pokontrolnym do protokołu z kontroli przeprowadzonej w dniu 16.03.2011 r. przez Komisję Rewizyjną.
4. Sprawy różne.
Ad. pkt. 1
Do protokołu Nr 3/11 uwag nie wniesiono. Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2.
Pan Z. Kowalski poprosił pisemnie /zał. nr 2/ o dokładny wykaz mienia powiatu. Należy dodać do tego opis, co jest działką, co jest drogą.
Pani K. Stachurska wyjaśniła w jaki sposób wyceniana była wartość gruntów i nieruchomości w momencie przekazywania ich dla powiatu. Dodała, że w przeciągu najbliższego tygodnia taki wykaz zostanie sporządzony.
Więcej uwag do sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r. nie wniesiono.
Komisja Rewizyjna podjęła Uchwałę Nr 1/1/2011 Komisji Rewizyjnej z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2010 /zał. nr 3/.
Komisja Rewizyjna sporządziła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r. /zał. nr 4/.
KomisjaRewizyjna wystosowała pismo do Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego, gdzie przekazała wyżej wymienioną uchwałę oraz wniosek o udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu /zał. nr 5/.
Ad. pkt. 3.
Komisja Rewizyjna zgłosiła zastrzeżenia do podwyżek wynagrodzeń pracowników.
Pan Sekretarz wyjaśnił, że decyzję w sprawie wysokości podwyżek podejmuje kierownik jednostki.
Pan A. Baudzis – Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że Komisja nie ma instrumentu prawnego, aby wnikać w wynagrodzenia pracowników i zakresy czynności pracowników.
Kolejny problem, to funkcje społeczne pełnione przez pracowników Starostwa w godzinach ich pracy.
Pan Sekretarz wyjaśnił, że kierownik jednostki decyduje w jaki sposób zostaną odpracowane godziny pracy. Nie ma możliwości dać pracownikowi godzin nadliczbowych. Bardzo często się zdarza, że pracownicy po godzinach pracy muszą wykonywać obowiązki, których nie da się wykonać w godzinach pracy. Tak jest w przypadku pracowników Starostwa pełniących społeczne funkcje w innych samorządach.
Pan Z. Kowalski zapytał w jaki sposób odpracowywanie odbywa się w jednostkach podległych?
Pan Sekretarz wyjaśnił, że każdy zakład pracy ma swojego kierownika i to on decyduje. W stosunku do kierowników jednostek podległych Staroście, w wielu przypadkach Starosta nie ma zakresu działania. Odnośnie kontroli zewnętrznych wykonuje je Pani Alicja Jurkiewicz i jeśli jest zapotrzebowanie na pomoc przy kontroli, to zostaje to zgłoszone przez nią i udzielona jest pomoc.
Ad. pkt. 4.
W tym punkcie głosu nie zabierano.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczył :
Katarzyna Mikłaszewicz Antoni Baudzis
Metryka strony