prot_ko_12_2011
Protokół Nr 12/11
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 21 listopada 2011 r.
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 09.00 zakończyło się o godz. 11.15.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa- Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1).
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
- Realizacja zadań oświatowych w Powiecie Sejneńskim w 2011 roku.
- Sprawy różne.
Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1.
Do poprzedniego protokołu uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 11/11 został przyjęty.
Ad. pkt. 2. Realizacja zadań oświatowych w Powiecie Sejneńskim w 2011 roku.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji przypomniał, że na ostatnim posiedzeniu Komisji wynikło, że należy poświęcić jedno posiedzenie Komisji oświacie w naszym Powiecie. Pan Starosta na tym posiedzeniu zaniepokoił członków Komisji zadłużeniem powstałym w ZSO w Sejnach. Pan Przewodniczący wyjaśnił, że przeprowadzona została kontrola w ZSO w Sejnach. Przewodniczący Komisji przeprosił za to, że jedna Komisja Oświaty została odwołana. Miały być przekazane Komisji protokół z tej kontroli oraz wyjaśnienia pokontrolne Dyrektora szkoły. Skoro to nie zostało przekazane, to Pan Starosta oraz Zarząd zajmie w tej sprawie głos. Przewodniczący Komisji dodał, ten protokół zostanie przekazany teraz Komisji, ponadto zna ten protokół i w nim nie ma nic takiego, że należałoby wszczynać jakąś aferę. Przewodniczący Komisji dodał, że przygotował się do tego posiedzenia Komisji; poprosił tez Panią Inspektor ds. oświaty o dodatkowe materiały, ponadto Pani Dyrektor LO w Puńsku miała przygotować materiały. Przewodniczący Komisji poprosił Pana Starostę o przedstawienie wyników kontroli oraz wyjaśnień Dyrektora.
Pan Starosta wyjaśnił, że rzeczywiście powstało zaniepokojenie, z tej racji, że na koniec roku brakuje pieniędzy. Do I półrocza, na postawie przedstawionych sprawozdań, sytuacja wyglądała w miarę normalnie. Na początku tego roku była mowa, że budżety szkół są niedoszacowane. Na półrocze wykonanie było też właściwe 54,45 % na LO oraz w Gimnazjum 50,4%. Po dwóch miesiącach okazało się, że jest dosyć duży brak i taka informacja poszła do radnych. W związku z tym poszła kontrola żeby sprawdzić stan faktyczny. W maju złożony był arkusz organizacyjny, natomiast we wrześniu aneks. Wyszły rozbieżności w stanie faktycznym. Konsultowaliśmy z Panem Dyrektorem, który dawał wyjaśnienia pisemne oraz ustne. Teraz przekazał wyjaśnienia do kontroli. Jeśli chodzi o godziny lekcyjne, to wychodziło, że jest 60 godzin więcej niż w szkolnym planie nauczania. Niestety Pan Dyrektor był sam w tym czasie, bo Wicedyrektor jest na urlopie macierzyńskim i w związku z tym Pan Dyrektor nie zdążył na czas przygotować aneksów. Każda zmiana wymaga aneksowania. Nie zostały przedstawione wraz z aneksami szkolne plany nauczania. Obecnie jest tabela, gdzie zostały rozpisane przedmioty w rozbiciu na 3 klasy. Dyrektor ma prawo przesuwać godziny lekcyjne pomiędzy klasami. Obecnie dostarczył Dyrektor plan nauczania i teraz widać, że jest wszystko właściwie. Gdyby to zostało przedstawione we wrześniu, to sytuacja by była jasna i czytelna. Jest żal do Pani Księgowej, że nie zrobiła symulacji księgowej na czas. Następną problemową sprawą było zatrudnienie administracji i obsługi – w pierwszej wersji zatrudnienie wykazane było 16 osób zatrudnionych, później 18 osób, a na czas kontroli okazało się, że jest zatrudnionych 21 osób. Pan Dyrektor wytłumaczył, że dodatkowe zatrudnienie wynikło z konieczności wykonania remontu po zalaniu szkoły. Pan Starosta wyjaśnił, że to było sensowne rozwiązanie, ponieważ żadna firma za taką kwotę nie wykonałaby remontu. Niepokój budzi tylko okres umów – zbyt długi. Co do stawek Pan Starosta się nie wypowiada, to jest sprawa Dyrektora. Czy ta informacja była właściwa w tym momencie , nie wiem. Tutaj były też troszeczkę nieprecyzyjne zapisy bo przy takiej kontroli konfrontuje się co się ma w organizacji, szkolnych planach, dziennikach, co się ma w rozkładzie nauczania, tak robi każda kontrola. I z planu lekcji i z dzienników jest robiona poczwórna konfrontacja. I tutaj na podstawie tych wyjaśnień wszystko jest unormowane.
Był zapis, prawdopodobnie zajęcia fakultatywne, takich zajęć teraz nie ma, będzie to zapis jako godzina dyrektora.
Z dodatkowych rzeczy- liczebność grup oraz podział na języki ; uczeń teraz stał się klientem. Jeżeli nie zaproponujemy oferty, to nie pozyskamy uczniów. Takie praktyki są wszędzie stosowane.
Zastępstwa – według wyjaśnień .
Co do zatrudnienia – jest zobowiązanie Pana Dyrektora że szkolne plany będą zrobione. Pan Dyrektor oświadczył że pion administracji i obsługi nie otrzyma premii. Osoby dodatkowo zatrudnione, kończą umowy .
Pan Starosta powiedział że będzie namawiał Powiatową Radę Zatrudnienia do tego żeby najpierw załatwiała własne potrzeby, samorządów gminnych a potem inne podmioty. Na temat niedoszacowania, Pan Starosta stwierdził że było i o tym informacja była. Jak Dyrektor zrobi to co opisał, to oszczędność będzie. W następnym roku też wykona, to będziemy próbowali ten trudny rok przeżyć. W roku następnym trzeba będzie liczyć każda godzinę. Trzeba będzie wyzerować zastępstwa, zastanowić się nad premiowaniem pracowników, łączyć klasy to co robą inne samorządy.
Przewodniczący Komisji powiedział, że gdyby było to w taki sposób przedstawione na poprzedniej komisji to dzisiejsza by się nie odbyła. Pan Starosta zasugerował nam duże nadużycie. Ale Pan Miszkiel chce się zapytać o cos innego ; kiedy, w którym miesiącu w szkole było największe zadłużenie na płacach?
Pani Księgowa wyjaśniła, że w marcu, bo wtedy wypłacono nagrody jubileuszowe. Potem we wrześniu było dodatkowe zatrudnienie.
Przewodniczący Komisji zapytał, czy analizowana była sytuacja w marcu? Zarząd powinien był przedstawić nam tą sytuację w kwietniu, ponieważ teraz z każdą chwilą zadłużenie maleje.
Pan Starosta: Nie można na podstawie jednego miesiąca analizować całego roku. Jeżeli wyjdą nagrody jubileuszowe, trzynastki, miesiąc w miesiąc nie jest identyczny. I tutaj jest w porządku.
Przewodniczący Komisji uważa, że zatrudnienie dodatkowych osób nie spowodowało takiego larum. Dług maleje z każda chwilą i w marcu skoczył. Zarząd powinien był nas poinformować w kwietniu, że dług niesamowicie wzrasta. Zatrudnienie tych ludzi nie wpłynęło na koszty.
Pan Starosta wyjaśnił, że w tym okresie nie było mowy o żadnym długu. Miernikiem jest półrocze. Dopiero w drugiej połowie roku to wyszło. Nie mieliśmy kompletnych informacji i dlatego to nas zaskoczyło. Mając teraz dokumentację wiemy, że jak jest sytuacja. Nie mówimy o żadnych defraudacjach, o żadnych nadużyciach. Ten minus w oświacie będzie cały czas.
Pani L. Fidrych powiedziała, że teraz jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Dzieci mamy mniej, o 49 uczniów mniej, a godzin mamy o 60 więcej tygodniowo, subwencja będzie mniejsza. W roku przyszłym będzie jeszcze większy problem. Trzeba bardzo dobrze się znać, żeby zrozumieć, gdzie co jest. Zadaniem organu prowadzącego jest dokładne pilnowanie arkuszy organizacyjnych. Problemy będą się kumulować i będą coraz większe. W miesiącu styczniu przyjdzie subwencja i będzie wtedy właściwa.
Pan Starosta wyjaśnił, że do września będzie to funkcjonowało, a potem będzie trochę mniejszy ciężar. Nie wiadomo w jakim kierunku oświata będzie szła. W 2013 roku wejdą dodatkowe wagi i wtedy dofinansowana będzie szkoła w Puńsku.
Pani A. Witkowska przypomniała, że każdego roku do oświaty jest dokładane. Trudno mówić, że coś zostało przegapione. Przypomniała z jaką euforią podchodzono do przejęcia gimnazjum. Zapytała, czy osoby, które tą decyzje podejmowały przeprowadziły analizę?
Pani L. Fidrych powiedziała, że pieniądze idą za uczniem i jest możliwość łączenia etatów.
Przewodniczący Komisji przypomniał, że w Zarządzie Powiatu jest Pan Starosta, Pani A. Witkowska, jest też inspektor ds. oświaty; zapytał , czy ktoś zajął się tym problemem, czy to analizował?
Pan S. Jastrzębski zapytał w jakim celu Przewodniczący zwołał posiedzenie Komisji?
Przewodniczący Komisji powiedział, że problem oświaty jest ogromny. Uznał, że to nie jest jego wina, że materiały nie wyszły do radnych. Uważa, że nie wysyła się na kontrolę osoby, która sama coś opracowuje. Pani Inspektor nie powinna kontrolować ZSO. Ta kontrola niczego nie wniosła. Jednostki powinny być kontrolowane przez osoby, które nie nadzorują tych jednostek.
Pan S. Jastrzębski uznał, że w poprzedniej kadencji był cyrk, teraz jest kabaret.
Pan Starosta powiedział, że w przyszłości gimnazja będą przy szkołach średnich, więc nic złego Powiat Sejneński nie zrobił. Sukcesywnie zwiększa się kwota, którą należy dołożyć do oświaty. Jeśli nie będzie żadnych ruchów oświatowych, to będziemy dokładać jeszcze więcej. Pan Starosta dodał, że nie chciał ukrywać żadnych spraw, więc Rada Powiatu o tych problemach się dowiedziała bo gdyby nie poinformował, to nie byłoby fair. Pan Starosta powiedział, że przedstawił, to co go zaniepokoiło i dlatego też poszła do ZSO kontrola. Uważa, że dobrze, że Komisja się dzisiaj zebrała. Pan Starosta poinformował, że materiały od Dyrektora otrzymał w piątek przed samym posiedzeniem Zarządu. Dodał, że postara się, aby obraz oświaty był czytelny, ponadto nigdy z jego ust nie padło stwierdzenie, że to było jakieś przestępstwo czy nadużycie. Należało pokazać, to co zostało odkryte.
Pan E. Kuklewicz przypomniał, że do oświaty było dokładane i cały czas będzie, co nie znaczy, że nie trzeba tego analizować. Pan E. Kuklewicz przypomniał, że ta Komisja jest Komisją Oświaty i co najmniej raz w roku należy się spotkać i analizować sprawy oświaty. Należy spotykać się i rozmawiać, co dalej, co zrobić żeby pozyskać uczniów. Należy przeanalizować zdawalność matur u poszczególnych nauczycieli. Może występuje problem kadry. Pan Radny zapytał Pana Dyrektora, czy wyciąga wnioski w stosunku do nauczycieli.
Pan Radny dodał, że należy spotykać się częściej, nie tylko wtedy jak jest problem finansowy, ale też w innych okolicznościach.
Pan Dyrektor ZSO w Sejnach wyjaśnił, że zdawalność matur jest powyżej średniej krajowej i wojewódzkiej, więc nie ma z tym problemu.
Pan S. Jastrzębski powiedział, że uczniowie są bardziej zdolni i mniej zdolni, ale ważny jest też nauczyciel.
Pani L. Fidrych powiedziała, że wszystko jest przewidywalne, bo wiadomo jest ilu jest uczniów, jaki budżet itp. Dziwi ją fakt zaskoczenia, że brakuje pieniędzy, bo przecież jest księgowość w szkole i w Powiecie, więc można to przewidzieć.
Pan S. Jastrzębski zasugerował, że jeśli nie można tego ogarnąć, to może należy połączyć księgowość szkoły i Starostwa.
Pan E. Kuklewicz zapytał, czy jest jakaś zasada, że u któregoś z nauczycieli zdawalność jest mniejsza? Czy Pan Dyrektor wyciągnął jakieś wnioski w stosunku do tego nauczyciela?
Pan Dyrektor ZSO w Sejnach wyjaśnił, że każdego roku po maturze i egzaminie gimnazjalnym robione są analizy i staramy się dociec. Wyjaśnił, że bywa tak, że jeden nauczyciel przygotowuje jednego roku jeden oddział do matury, a innego roku trzech nauczycieli. W tym roku w trzech klasach przygotowuje do matury jeden nauczyciel i w jednej klasie jeden nauczyciel. Pan Dyrektor dodał, że ma świadomość, że są nauczyciele, którzy prowadzą bardzo dobrze.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że to dobrze, że Dyrektor coś z tym problemem robi.
Pan Dyrektor ZSO w Sejnach dodał, że jest semestr zaoczny, który brany jest do statystyk, a bardzo obniża poziom. Pan Dyrektor dodał, że w Suwałkach uczą się uczniowie w tzw. szkołach elitarnych, gdzie przyjmowani są tylko najlepsi uczniowie, natomiast w Sejnach są przyjmowani wszyscy chętni i mądrością nauczyciela jest umiejętnie poprowadzić lekcje. Ponadto u nauczycieli są wizytacje, robione są analizy.
Pan A. Baudzis zauważył, że Dyrektor nie ma instrumentu finansowego, aby zmotywować nauczyciela, nie ma też możliwości zwolnienia go.
Pani L. Fidrych powiedziała, że Dyrektor nie ma takiej możliwości.
Pani I. Marcinkiewicz - Dyrektor LO w Puńsku powiedziała, że była na szkoleniu, na którym była mowa o reformie oświatowej. Zmieni się plan nauczania, organizacja nauczania, szkoły spotkają się z nowymi wyzwaniami. Pani Dyrektor przypomniała, że kiedyś istniały szkoły zawodowe.
Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach powiedział, że w ramach tej reformy będą cięcia subwencji. Pan Dyrektor dodał, że w szkołach renomowanych uczniowie chodzą na korepetycje, natomiast w szkole w Sejnach, korepetycje, to sprawa wstydliwa.
Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku odniosła się do problemu zdawalności matury z matematyki, wyjaśniła, że uczniowie w I klasie mieli mniej godzin matematyki i dlatego słabo im poszła matura. Dużo pracy musi wykonać sam uczeń.
Pani L. Fidrych powiedziała, że obie szkoły uczestniczą w fajnych projektach, gdzie są dodatkowe lekcje matematyki; ogólnie jest nacisk większy na przedmioty ścisłe.
Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku przedstawiła stan zatrudnienia w szkole. Dodała, że posiłkuje się pracownikami z PUP, co wiąże się z dodatkowymi problemami, bo ci pracownicy nie identyfikują się z miejscem pracy. Pani Dyrektor poinformowała radnych o uczestnictwie w projektach, dodała, że szkoła zarabia też poprzez wynajem pomieszczeń w internacie na okres letni oraz wynajem sali gimnastycznej.
Przewodniczący Rady zapytał, czy nauczyciele mają wynagrodzenie z racji uczestnictwa w projekcie?
Pani Dyrektor wyjaśniła, że z tego jest wynagrodzenie, zakup materiałów biurowych, pomocy dydaktycznych. Pani Dyrektor dodała, że w tej chwili będzie problem z projektami, bo nauczycieli pracujący w tej szkole nie będą mogli go realizować. Statut szkoły natomiast wymaga, aby nauczyciele, którzy będą uczestniczyli w realizacji projektu z innych szkół, władali językiem litewskim.
Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński powiedział, że należy podnieść standard internatu i można przystąpić do projektu. Problemem jest, że musi to być projekt miękki, w związku z tym muszą powstać stanowiska pracy. W internacie trzeba będzie stworzyć etat, który nie będzie związany z oświatą. Jest już partner po stronie litewskiej. Koszt tej inwestycji to ok. 800 tys. zł.
Pani H. Sawicka – Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach powiedziała, że w przeszłości była sytuacja bardzo emocjonująca, kiedy w ramach oszczędności trzeba było zlikwidować jeden etat pedagogiczny. W związku z tym, że zwiększa się liczba dzieci i młodzieży, to zwiększy jest też budżet Poradni. Obecnie w Poradni jest 4 pracowników merytorycznych i cały czas są kolejki. Pracownicy pracują po 20 godzin tygodniowo. Pani Dyrektor dodała, że budżet na rok przyszły dostosowała do wysokości subwencji. Pani Dyrektor zrobiła oszczędności na „rzeczówce”. Pracownicy Poradni jeżdżą do szkół na różne pogadanki.
Pan Starosta powiedział, że Starostwo walczyło o to, by młodzież z ZSCKR była ujmowana w naszej Poradni i żeby subwencja na te dzieci była w budżecie Poradni, jednak nie udało się to. Pan Starosta dodał, że może uda się dodać ½ etatu dla Poradni. Jeśli chodzi o zdawalność matury w Puńsku, to tam wystąpił problem z tłumaczeniem testów, ale to już się poprawi.
Pan S. Jastrzębski powiedział, że trzeba robić wszystko, aby nasze dzieci maturę zdawały.
Przewodniczący Komisji powiedział, że jeśli radni będą mieli jeszcze pytania po zapoznaniu się z materiałami, to jeszcze jutro jest posiedzenie Komisji i będzie można poprosić Dyrektorów jednostek oświatowych. Przewodniczący Komisji zauważył, że problemem największym jest brak szkół zawodowych.
Dyrektorzy jednostek oświatowych Powiatu Sejneńskiego opuścili posiedzenie Komisji.
Przewodniczący Komisji powiedział, że w tej chwili brakuje tylko ustosunkowania się Zarządu do odpowiedzi Pana Dyrektora ZSO w Sejnach.
Pan Starosta wyjaśnił, że odpowiedzi od Dyrektora Zarząd otrzymał dopiero w piątek i nie zdążył przygotować zaleceń. Jak już zostaną opracowane, to przekaże je radnym.
Pani L. Fidrych powiedziała, że jeśli Zarząd Powiatu nie podejmie żadnych kroków, to w przyszłym roku będzie katastrofa finansowa. Pani L. Fidrych przypomniała, że jest 60 godzin tygodniowo lekcji więcej, a jest o jedną klasę mniej. Ten alarm w przyszłym roku będzie jeszcze większy.
Pan Starosta powiedział, że dlatego potrzebne są szkolne planu nauczania. Ponadto według wyjaśnień Dyrektora nie będzie już premii.
Pan Z. Kowalski poprosił, aby zalecenia pokontrolne radni otrzymali przed Sesją, ponieważ na Sesji jest punkt dotyczący materiałów oświatowych. Zapytał dlaczego Zarząd Powiatu nie miał tych materiałów wcześniej. Pan Radny dodał, że jeśli Zarząd Powiatu nie jest w stanie zaleceń pokontrolnych przygotować do Sesji, to należy ten punkt z porządku Sesji przenieść n a następną Sesję.
Przewodniczący Rady powiedział, że nie najlepiej się dzieje, zasugerował zwiększenie nadzoru nad szkołami, opracować system pracy w księgowości w szkole. Przewodniczący Rady dodał, że Pani Skarbnik powinna znać każdy ruch finansowy szkoły.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że od tego jest kierownik szkoły i księgowa, to oni muszą dbać o swoje finanse.
Przewodniczący Rady powiedział, że należy przemyśleć, aby finanse były pod nadzorem, żeby też Radni o czasie otrzymywali dokumenty. Radni muszą wiedzieć jaka jest sytuacja. Pani Skarbnik dobrze zauważyła, że szkoła ma swojego kierownika, który musi dbać o finanse. Należy zwiększyć kontakt pomiędzy Dyrektorem a księgową, żeby został opracowany sposób postępowania w szkołach a potem żeby był przedstawiony Pani Skarbnik. Pan Przewodniczący dodał, że nie może być stwierdzeń „prawdopodobnie”, trzeba znać dokładnie sytuację. Należy przyjrzeć się łączeniu klas w gimnazjum. Ponadto gimnazjum nie generuje dodatkowych kosztów utrzymania szkoły, to raczej potencjalny uczeń do szkoły średniej. Należy też porozmawiać z Wójtem Gminy Sejny na temat dofinansowania utrzymania gimnazjum. Poprosił, aby Zarząd Powiatu przemyślał te sprawy. Arkusze organizacyjne powinny polegać szczególnemu nadzorowi. To nie jest normalna sytuacja, jak wynikła teraz, należy zrobić konkretne wytyczne.
Pan E. Kuklewicz zasugerował wyprowadzenie księgowości ze szkół i połączenia w jedną księgowość dla wszystkich szkół.
Pan Starosta wyjaśnił, że to nie jest takie dobre rozwiązanie; nawet w Krasnopolu ZEAS jest likwidowany. Pan Starosta stwierdził, że nie było przepływu informacji pomiędzy Dyrektorem a księgową. Nie było księgowania na bieżąco i Dyrektor nie wiedział jakim budżetem dysponuje. Pan Starosta dodał, że teraz co miesiąc będzie to sprawdzane czy nie ma żadnych zmian, żadnych ruchów, będzie też prośba do Pani Skarbnik, aby sprawdzała księgową częściej. Ponadto zostaną opracowane zalecenia pokontrolne i potem musi być obraz jasny i czytelny. Brakowało szkolnych planów nauczania i dlatego nie było jasności.
Przewodniczący Komisji powiedział, że albo Pan Starosta teraz referuje stanowisko Zarządu, albo czegoś nie pilnował.
Pani L. Fidrych powiedziała, że powinno być tak, że arkusz organizacyjny szkoły idzie zawsze ze szkolnymi planami nauczania z ostatnich trzech lat, dla każdego oddziału oddzielnie. Wtedy będzie można bardzo łatwo sprawdzić.
Pan Z. Kowalski stwierdził, że w tej chwili Pan Starosta powiedział, że zło wypłynęło od Zarządu Powiatu, który tej sprawy nie dopilnował. To również wina Skarbnika, że nie pilnował księgowej. Jedno z drugim powinno być połączone. Należy to szybko naprawić; wystosować zalecenia i dać do wiadomości radnym, a potem zamknąć tą sprawę. Uwzględnić wszystko w projekcie budżetu na 2012 rok, żeby zaczęło to funkcjonować dobrze. Zarząd wie gdzie popełnił błąd, również Pani Skarbnik. ZEAS w Krasnopolu nie powinien być podawany jako przykład.
Pani Skarbnik powiedziała, że nie widzi winy swojej w tym, albo też Zarządu Powiatu. Jednostki przynoszą wyliczenia, w których jest wszystko pięknie pokazane. W tabelkach wykazane jest zatrudnienie 17 osób, więc uważa się, że jest 17 osób, a przyniesione są później i okazuje się, że jest 21 osób, więc jak to się ma mieć, do tego co jest planowane. Pani Skarbnik dodała, że nie było planowanych w szkole podwyżek a podwyżki poszły. Pani Skarbnik dodała, że jak poprosiła księgową o dodatkowe wyliczenia, to wtedy oni stwierdzili, że im zabraknie pieniędzy do końca roku. Pani Skarbnik dodała, że jeśli dostaje materiały podpisane przez Pana Dyrektora, to uważa, że jest to prawda. Powiat opiera się na przekazanych dokumentach.
Pani R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński powiedział, że od razu po powzięciu informacji, wysłana została kontrola.
Pan Z. Kowalski powiedział, że kontrola poszła dopiero wtedy jak na Komisji została ta sprawa poruszona. Ponadto informacja z LO w Puńsku została radnym przekazana bez podpisu, bez pieczątek. Pani Dyrektor miała tą informację właściwą i taka powinna być radnym przekazana.
Pani Wicestarosta wyjaśnił, że to wpłynęło mailem i dlatego było bez pieczątek.
Przewodniczący Komisji zapytał, czy Zarząd Powiatu da radę opracować zalecenia do czasu Sesji?
Pan Starosta powiedział, że postara się, aby to zostało przygotowane do Sesji.
Przewodniczący Rady stwierdził, że do oświaty zawsze było dokładane i nadal będzie, ale trzeba tak pracować, aby było to jak najmniej to uciążliwe. Jeśli jest możliwe, to pozwolić dodatkowe godziny prowadzić dla uczniów z matematyki, czy z innych przedmiotów maturalnych.
Pan S. Jastrzębski przypomniał, że raz w roku jest taki okres, kiedy Rada Powiatu udziela Zarządowi Powiatu absolutorium.
Pan Sekretarz przypomniał, że tematem obrad Sesji najbliższej jest materiał „Stan realizacji zadań oświatowych za rok 2010/2011, nie należy tego łączyć z wynikłym problemem finansowym.
Przewodniczący Rady przypomniał, że taki punkt jest corocznie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Józef Miszkiel
Metryka strony