prot_ko_10_2011

Protokół Nr 10/11
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 20 września 2011 r.
 
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 09.00 zakończyło się o godz. 11.00.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa- Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Andrzej Szturgulewski – Przewodniczący Rady Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego oraz Pan Mariusz Nowel – Inspektor ds. Ochrony Środowiska.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Antoni Baudzis.
 
Porządek posiedzenia:
 
  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  2. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Założenia do projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  4. Zapoznanie z projektem uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania.
  5. Sprawy różne.
 
 
Ad. pkt. 1.
 
Do poprzedniego protokołu uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 9/11 został przyjęty.
 
Ad. pkt.2. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
a)      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
 
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie .
 
Pan S. Jastrzębski odniósł się do tematu budynków na granicy, pytając na ile czasu są zawarte umowy i na jakiej zasadzie z osobami utrzymującymi porządek na terenie przejścia granicznego.
 
Pani Skarbnik – osoby tam zatrudniane mają umowy zlecenia. Jest to finansowane z własnych środków, ponieważ nie można opłacić tego z przyznawanej na cel utrzymania budynków dotacji.
 
Pan J. Miszkiel zapytał czy wystarczy środków finansowych w formie dotacji z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na utrzymanie tychże pomieszczeń. Czy są jakieś plany co do tych budynków?
 
Pan Starosta powiedział, że środków finansowych  wystarczy. Możliwość zagospodarowania tych budynków jest ogłoszona. Firma jest zainteresowana utworzeniem w tym miejscu hurtowni.
 
Przewodniczący Komisji zapytał z jakiego względu remont szkoły ZSO w Sejnach się przeciągnął, z czego taka sytuacja wynikła.
 
Pan Starosta poinformował, iż okazało się, że więcej prac trzeba wykonać. Podczas sprawdzania drożności kanałów wynikło kilka prac dodatkowych. Zasadne było wykonanie tych prac. Przy rozbiórce starych budynków doszły nowe, niezaplanowane prace. Dach został bardzo dobrze wykonany co daje pozytywną opinię firmie remontowej.
 
Przewodniczący Komisji zaproponował, że jeżeli jest zainteresowanie obejrzenia wykonanego remontu na terenie ZSO, można zorganizować kolejną Komisję, na której spotkalibyśmy się w szkole.
 
Pan E. Kuklewicz stwierdził, że byłby to zasadne. Chętnie obejrzałby wykonane prace.
 
Przewodniczący Komisji poinformował, że uzgodni tą sprawę z Dyrektorem ZSO.
 
Pan Starosta powiadomił, iż w tej chwili sprawdzane jest wykonanie poprzedniej inwestycji. Okazało się, że na sali gimnastycznej jedna ze ścian nie jest ocieplona. Sprawdzane jest to w projekcie. Konstruktor potwierdził, iż ściana ta nie jest ocieplona.
 
Pan M. Plesiewicz zapytał w jaki sposób tak się stało.
 
Pan Z. Kowalski poprosił, aby Pan Starosta poinformował na następnym posiedzeniu Komisji o tej sprawie.
 
b)     Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu
Sejneńskiego na lata 2011- 2019.
 
Pani Skarbnik poinformowała, że zmiana w Wieloletniej Prognozie Finansowej jest następstwem zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
c)      Funkcjonowanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach – analiza udzielonych świadczeń zdrowotnych i sytuacji ekonomicznej zakładu /zał. nr 2/.
 
Przewodniczący Komisji zawiadomił, iż na Komisji Budżetu i Finansów będzie obecny Pan Dyrektor SP ZOZ, który omówi sprawozdanie i udzieli wszelkich wyjaśnień.
 
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
d)     Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Dzieckiem i Rodziną w Powiecie Sejneńskim na lata 2011- 2013” /zał. nr 3/.
 
Pan Starosta powiedział, iż ustawa narzuca opracowanie takiego programu. W programie wymienione są instytucje świadczące pomoc.
 
Przewodniczący Komisji – powiedział, iż dzięki pomocy Starosty i pracowników urzędu  jego wnuczka dostała miejsce w przystosowanej szkole w Suwałkach. Uznał, że należy rozpocząć współpracę z Powiatem Suwalskim, aby dzieci z Powiatu Sejneńskiego mogły być tam przyjmowane. Taka placówka jest niezbędna dla chorych dzieci, bo jest formą niezwykłej pomocy. Podziękował Staroście za uzyskana pomoc.
 
Pani L. Fidrych powiedziała, że ma dzieci, które chodzą do przedszkola w jej szkole. Są projekty, z których można uzyskać duże pieniądze. Zapytała czy Powiat nie ma możliwości stworzenia takiej placówki powiatowej.
 
Pan Starosta odpowiedział, iż nie jest to zadanie Powiatu, a zadanie Gmin. Nie ma fizycznej możliwości, żeby wyręczać gminy. Możemy przeprowadzić na temat utworzenia takiej placówki rozmowy z Burmistrzem oraz z Wójtami.
 
Przewodniczący Komisji poprosił, aby Pan Starosta spotkał się w tej sprawie z Burmistrzem oraz z Wójtami.
 
Pani L. Fidrych uznała, iż za daleko jest wozić dzieci do Augustowa czy tez do Suwałk. Jest za tym, aby stworzyć na naszym terenie taka szkołę.
 
Przewodniczący Komisji stwierdził, iż w Suwałkach dzieci mają zaawansowana pomoc i profesjonalną rehabilitację. Jakby Pan Starosta miał dobry kontakt z Prezydentem Suwałk to tutejsze dzieci mogły by mieć zapewnioną lepszą rehabilitację.
 
Pani A. Witkowska zapytała czy nauczyciele w ramach projektu zatrudnieni są z Karty Nauczyciela? Jak rozwiązać wtedy problem dojazdów?
 
Pani L. Fidrych – wyjaśniła, że z Karty Nauczyciela. Na dojazdy nie ma środków finansowych. Na przedszkola w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego przewidziane jest 20 mln zł. Wykorzystanych jest 3 mln zł.
 
e)      Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zakazu użytkowania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe na wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan M. Nowel powiedział, że Ustawa Prawo Ochrony Środowiska pozwala Radzie Powiatu ograniczyć lub zakazać używania jednostek pływających. Wprowadza się tekst jednolity w celu ujednolicenia uchwały. Uporządkowanie- wprowadzenie tekstu jednolitego.
 
Pan Sekretarz – pozostała tratwa na jez. Pomorze oraz statek na jez. Gaładuś. Przeprowadzane było postępowanie administracyjne, zostało wysłane zapytania do jednostek zainteresowanych osób. Były propozycje, aby strefę ciszy rozszerzyć, także z woli społeczeństwa.
 
Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż są głosy, że Rada zabrania pływać ścigaczami. Najbliższe bezpieczne jezioro jest w Augustowie, gdzie na straży stoi Policja wodna. Niewprowadzenie strefy ciszy spowoduje większe zagrożenie. Poprosił o przyjęcie tej uchwały ze względu na bezpieczeństwo.
 
Przewodniczący Komisji – było zgłoszone nadużycie na jeziorze Gaładuś. Zapytał czy zostało to sprawdzone.
 
Pan Przewodniczący Rady poinformował, że rozmawiał z Komendantem Policji, który powiedział, że Radny powinien złożyć oficjalne zawiadomienie.
 
Pan S. Jastrzębski uznał, że jeśli Komendant był obecny na Sesji, kiedy sprawa ta została poruszona to powinien sprawdzić to z własnej inicjatywy, bez oficjalnego zgłoszenia.
 
Pan Starosta powiedział, że Komendant wysłał tam ludzi i zostało to sprawdzone. W tamtej chwili nie stwierdzono nadużyć.
 
Przewodniczący Komisji również uznał, że należałoby to przyjąć ze względu na bezpieczeństwo.
 
Pan Przewodniczący Rady – prace nad projektem trwały ponad pół roku, ponieważ tyle czasu trwały uzgodnienia.
 
Pan Sekretarz – większość działek wokół jezior jest prywatnych. Przywiezienie ścigacza odbywa się za zgodą właściciela działki, ponieważ nie ma innej możliwości przejechania.
 
f)       Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 4/.
 
Przewodniczący Komisji poinformował, iż Zarząd Powiatu delegował Przewodniczącego Rady, który do tej pory był jednym z członków Rady Społecznej.
 
Pan E. Kuklewicz zapytał dlaczego ponownie zostaje powoływany przedstawiciel do Rady Społecznej.
 
Pan J. Miszkiel wyjaśnił, iż kończy się kadencja Rady Społecznej, a w związku z tym należy powołać nowy skład.
 
g)      Projekt uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego/zał. nr 5/.
 
Przewodniczący Komisji powiedział, że Pan Starosta jest Przewodniczącym Rady Społecznej z urzędu, natomiast Rady Gmin powołały swoich przedstawicieli.
 
h)     Projekt uchwały w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2011/2012 /zał. nr 6/.
 
Pan Starosta – zgodnie z prośbą Dyrektora proponuje się zwolnić go obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2011/2012. Takie zwolnienie uzasadnia się nadmiarem obowiązków Dyrektora, które spowodowane jest m.in. urlopem macierzyńskim Wicedyrektor. Nie powołuje się nikogo na miejsce Pani Wicedyrektor, więc Pan Dyrektor ma więcej pracy.
 
i)       Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Sejneńskiego na lata 2007-2013 /zał. nr 7/.
j)       Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Strategii Powiatu Sejneńskiego do 2013 /zał. nr 8/.
 
Pan Sekretarz poinformował iż wpłynął wniosek SP ZOZ o wpisaniu do Planu Rozwoju Lokalnego inwestycję, która będzie dokonywał. Dopisanie to zostanie do Planu oraz do Strategii.
 
Pan M. Skupski uznał, iż na pewno za wpisanie do PRL i Strategii są dodatkowe punkty.
 
Pan Sekretarz powiedział, iż dopisywane są wyłącznie wniosek jednostek.
 
Pani A. Witkowska poprosiła o dopisanie do Planu Rozwoju Lokalnego: przebudowa chodników i odwodnienie na ul. 22 Lipca w Krasnopolu oraz regeneracja nawierzchni drogi powiatowej nr 1090B Maćkowa Ruda – Buda Ruska – Jeziorki. Stwierdziła, iż dobrze by było dopisać to do
 
Pan Sekretarz stwierdził, iż można to uzupełnić.
 
Pan E. Kuklewicz opowiedział się za tym, aby ująć to zadanie w budżecie. Nie ma dokumentacji na drogi powiatowe. Zaproponował, aby wpisać pozostałe drogi, a przynajmniej po jednej drodze w każdej gminie.
 
Pani A. Witkowska – na ulicy 22 Lipca będzie wylany nowy asfalt, ulica ta odchodzi od drogi Sejny- Suwałki.
 
Pan Starosta uznał, że realizacja remontu w Krasnopolu jest realna. Dokumentacja nie będzie droga. Wspólnie z Gminą będzie możliwość realizacji tej inwestycji. Niektóre drogi trzeba zrobić za zgłoszeniem i nie ma potrzeby dokumentacji. Jest zależne od zakresu wykonywanych prac.
 
Pan Wicestarosta poinformował, iż warunkuje to prawo budowlane.
 
Pani A. K. Witkowska powiedziała, że droga Krasnopol- Murowany Most jest bardzo dobrze zrobiona i mieszkańcy są zachwyceni.
 
Pan Starosta poinformował, iż razem z Białorusią składany jest wniosek na drogę Sejny-Świeckie- Bosse- Berżałowce. Z rozmów z Białorusią wynika, że mają dobre drogi i nie ma drogi, którą można dołączyć. Pan Starosta zapytał czy składamy w jednym projekcie 2 odcinki czy rozdzielnie. Większa liczba punktów, jeśli nastąpi to symetrycznie, to znaczy, że powinna być podobna długość dróg na Białorusi i w Polsce. Odniósł się z zapytaniem do Rady jaką decyzje podejmujemy w tej sprawie.
 
Przewodniczący Komisji zaproponował drogę Sejny- Świeckie- Bosse- Berżałowce.
 
Pan S. Jastrzębski stwierdził, iż lepiej wybrać pewniejszą drogę.
 
Przewodniczący Komisji uznał, że nie ma problemu wniesienia na Sesji.
 
Pan Z. Kowalski – mamy założenia do projektu na 2012 r., które zostały przygotowane przez Zarząd Powiatu, w związku z tym uważa, że to zostanie uwzględnione w projekcie budżetu. Więcej inwestycji planowanych jest na rok 2013, niż na rok 2012. Poprosił o przygotowywanie uchwały z większą starannością.
 
Przewodniczący Komisji zapytał czy w tej uchwale potrzebny jest zapis, że wykonanie powierza się Zarządowi Powiatu.
 
Pan Sekretarz poinformował, że potrzebny jest taki zapis.
 
Pan M. Plesiewicz – Priorytet 5, zapytał jak odcinek będzie zrobiony na ul. Łąkowej, dlaczego nie ma ul. Mickiewicza . Najniebezpieczniejszy odcinek nie jest uwzględniony.
 
Pan Starosta wyjaśnił, że największym problemem jest kwestia pieniędzy. Gdyby było wsparcie ze strony Burmistrza to można by było zrobić więcej. Chodnik to inwestycja w kwocie ok. 60 tys. zł.
 
Pan S. Jastrzębski – powiedział, że była to inwestycja zaplanowana na 2011 rok, gdzie przeznaczono na to środki w kwocie 100 tys. zł, w wykonanie chodnika przy ul. Łąkowej wyniosło ok. 60 tys. zł, więc z pozostałych środków można by było zrobić chodnik przy ul Mickiewicza.
 
Pan M . Plesiewicz – będzie to tylko regeneracja asfaltu, a nie zrobienie chodnika?
 
Pan Starosta powiedział, że w pierwszej kolejności należy naprawić asfalt, bo całkowicie by się rozpadł.
 
Przewodniczący Komisji przypomniał, że Pan Starosta mówił, że trzeba wywłaszczyć ziemię.
 
Pan Starosta jeżeli prawą stroną chodnik to trzeba wywłaszczyć jeśli lewą to nie trzeba. Do końca września zostanie złożony wniosek.
 
Przewodniczący Komisji stwierdził, iż należy sprawdzić jaki będzie koszt wyłaszczenia.
 
Pan S. Jastrzębski zapytał, w którym miejscu trzeba ten grunt wykupić.
 
Pan Starosta – dokładnie w chwili obecnej nie wie.
 
Pan M. Plesiewicz powiedział, że widział pismo od mieszkańców, gdzie proszą o wykonanie chodnika. Na liście znalazło się 185 podpisów. Uważa, że należy się tym zająć. Nie można lekceważyć takiej prośby, bo ludzie dbają o bezpieczeństwo dzieci. Sytuacja wskazuje na to, że znowu pomija się ten chodnik.
 
Przewodniczący Komisji powiedział, że zna zdanie Pana Burmistrza na temat tego chodnika. Uznał, że zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji w Urzędzie Miasta, ale stwierdził tez, iż razem można więcej zrobić. Trzeba dodatkowego spotkania z Burmistrzem, aby zrobić ten chodnik.
 
Pan Starosta - PRL podlega ciągłym zmianom i na tym będziemy pracować. Jeśli Rada postanowi to ten chodnik zostanie zrobiony. Powiat musi zadbać o 22 tys. ludzi.
 
Pan E. Kuklewicz uznał, iż zmienić daty na 2012 to nie problem. Nie widzi przeszkód, aby wpisać tą inwestycję na 2012 rok przy współpracy z Burmistrzem, tylko przez rozpoczęciem jakiejkolwiek inwestycji trzeba znać kwoty jakie deklaruje Wójt czy Burmistrz. Rozmowy należy prowadzić przez rozpoczęciem inwestycji.
 
Pan S. Jastrzębski stwierdził, iż koniecznie trzeba było zacząć od ul. Mickiewicza. Poprosił o wpisanie tej inwestycji na przyszły rok. Projekty budżetu będą też tworzone w Gminach, a więc trzeba podjąć rozmowy w tej sprawie.
 
Pan A. Szturgulewski poinformował, iż rozmawiał z Burmistrzem na ten temat i stwierdził, że teraz nie ma sensu prosić o pomoc w realizacji inwestycji. Rada wierzycieli podjęła uchwałę, która została zatwierdzona przez Sędzinę nadzorującą wyrok, że do końca listopada Urząd Miasta musi całą kwotę zadłużenia. W innym przypadku konto zajmie komornik. Burmistrz nie jest w stanie podjąć jakiejś decyzji. Można to planować jedynie ze środków powiatowych.
 
Pan M. Plesiewicz stwierdził, że jeśli będzie możliwość dofinansowania przez kogoś to nic nie zrobimy, bo to jest zadanie własne powiatu. Trzeba wpisać w plan i zrealizować z własnych środków.
 
Pani L. Fidrych przyznała, że różnie współpraca układała się z Wójtami oraz Burmistrzem, ale żeby coś osiągnąć trzeba unieść się ponad to i liczyć na siebie. Chodnik to priorytetowa sprawa, bo wiąże się z bezpieczeństwem dzieci idących do szkoły, dlatego jeżeli Wójt zechce dołożyć będziemy się cieszyć.
 
Pan J. Łuba zapytał czy jeżeli inwestycje są wspomagane przez samorządy gminne to czy nie powinny być priorytetem. Ta terenie powiatu są gminy, które chcą wesprzeć finansowo powiat.
 
Pani A. Witkowska stwierdził, iż samorządy mają bardzo trudną sytuację finansową, przykładowo Gmina Krasnopol jest bardzo biedna. Jest pewna, że każdy Wójt z chęcią dołożyłby, ale nie ma z czego. W Gminie Krasnopol było bardzo mało zrobione.
 
Przewodniczący Komisji – samorząd miejski jest bardzo biedny. Priorytetem powinny być inwestycje gdzie ktoś dokłada, ale nie można pominąć rozwoju miasta. Inwestycje w Mieście Sejny to również inwestycje powiatowe.
 
Pan A. Szturgulewski uznał, iż trzeba zwrócić uwagę na bezpieczeństwo, dlatego zapytał o całkowity koszt chodnika na ul. Mickiewicza.
 
Pan Starosta poinformował, że inwestycja ta wyniosłaby do 100 tys. zł.
 
Pan Z. Kowalski – na Sesji były prowadzone rozmowy, aby obejrzeć drogi Powiatowe, na przegląd tylko niektórzy pojechali. Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg miał przedstawić prezentację. Powiedział, iż liczył na to, że Pan Starosta spotka się z Wójtami i Burmistrzem żeby wypracować stanowisko. Nie może być tak, że Plan Rozwoju Lokalnego był uchwalony w 2007 roku, a potem był zmieniany. Należy skończyć z tymi nieporozumieniami. Ma propozycje, aby zrobić ten chodnik z własnych środków, a jeśli Wójtowie dołożą się to będzie jeszcze lepiej. Uznał, że Zarząd powinien się spotkać z Wójtami w celu ustalenia konkretnych deklarowanych kwot na dane inwestycje.
 
Pan Starosta – w budżecie następuje wiele przesunięć, ponieważ podlega ciągłym ewaluacjom. Plan Rozwoju Lokalnego: Strategia jest ciągle zmieniana, bo są nowe propozycje. Powiat nie jest w stanie zrobić wszystkiego. W dniu dzisiejszym żaden z Wójtów czy Burmistrzów nie odpowie pozytywnie. Wójtom nie zwrócono za inwestycje projektowe. Każdy samorząd ma swoje problemy. Trzeba wypracować jakąś strategię. Obecnie realizuje się dużo inwestycji i nie ma zadłużenia, ale coraz ciężej jest o partnerów.
 
Pan J. Łuba powiedział, iż projekt to tylko życzenia, bez tego nie będzie możliwości zrealizowania żadnych inwestycji. Jeśli są środki finansowe to chodnik trzeba zrobić. Powiedział, że trzeba zdać sobie sprawę z tego, że to co zostało przyjęte trzeba podjąć, ale zostanie zrobione to na co stać Powiat.
 
Pan Starosta poinformował, iż na Dożynki będzie można dostać 25 tys. zł.
 
Pan E. Kuklewicz stwierdził, że cieszy się, że Radni Powiatowi dbają o budżety gmin i miasta. Każdy Powiat korzysta z budżetów gmin. Pieniądze pozyskane od Gminy to mniejszy kredyt dla Powiatu. Każde dofinansowanie to zwiększenie budżetu Powiatu. Rozmowa służy wyegzekwowaniu odpowiednich kwot na dane inwestycje.
 
Pan Starosta powiedział, że do momentu skonstruowania budżetu porozumienia już zostaną zawarte. Projekty są przygotowane i będą prowadzone rozmowy.
 
Ad. pkt. 3. Założenia do projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
 
W tym punkcie głosu nie zabrano.
 
Ad. pkt. 4. Zapoznanie z projektem uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania.
 
Pan M. Nowel poinformował, iż regulacje wynikają z Ustawy o Ochronie Środowiska. Wcześniej były Powiatowe Fundusze Ochrony Środowiska i tam były te pieniądze. Aktualnie wpływy te zostaną włączone do budżetu Powiatu. Ustawodawca nałożył na Radę obowiązek utworzenia Regulaminu.
 
Pan Sekretarz powiedział, iż uchwała ta zostanie podjęta przez Radę dopiero po zaopiniowaniu przez Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji. W tym momencie jest możliwość składania uwag do regulaminu. Poinformował, że jest to tylko dokument roboczy, a uwagi należy zgłaszać do niego bądź Pana Nowela. Środki te są niewielkie, ale aby móc je wykorzystać trzeba sporządzić regulamin. Pieniądze te są z przeznaczeniem wyłącznie na ochronę środowiska. W tej chwili czeka się na opinię Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji. Bez tej opinii nie będzie można puścić na Sesję tej uchwały.
 
Pan Z. Kowalski – w uzasadnieniu jest zapis, że projekt przed uchwaleniem powinien zostać zgłoszony Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w związku z tym ma wątpliwości co do tego, czy będzie możliwość naniesienia uwag przez radnych. Jeśli uchwała poszła już do UOKiK to kiedy radni mieliby nanieść poprawki.
 
Przewodniczący Komisji – projekt uchwały został wysłany. Zapytał w jaki sposób można zgłaszać poprawki, czy na piśmie.
 
Pan Sekretarz potwierdził, że uwagi należy wnosić na piśmie. Starosta powoła Komisję do rozpatrzenia wniosków. Komisja będzie musiała w taki sposób rozdysponować te środki, aby nic nie przepadało.
 
Pan Z. Kowalski zapytał w czyjej kompetencji leży napisanie wzoru umowy, wniosku, Rady czy też Zarządu.
 
Pan Starosta poinformował, iż stosownie do prawa umowa zostanie opracowana przez pracowników urzędu.
 
Przewodniczący Komisji powiedział, że jest miesiąc na wniesienie poprawek oraz uwag, a każda z nich zostanie przedyskutowana i sprawdzona.
 
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 10/ 10/ 11 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 20 września 2011 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr … /.
 
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
 
W tym punkcie głosu nie zabrano.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
Protokołowała                                                                                Przewodniczył
 
     Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                   Józef Miszkiel
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-10-18

Data modyfikacji: 2011-10-18

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-10-18