prot_kr_3_2011

Protokół Nr 3/11
posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 22 marca 2011 r.
 
 
            Posiedzenie Komisji Rewizyjnej miało miejsce w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34, rozpoczęło się o godz. 11.00 a zakończyło godz. 13.00. Posiedzeniu przewodniczył Pan Antoni Baudzis. Przywitał członków Komisji Rewizyjnej /lista obecności – zał. nr 1/.
 
Porządek posiedzenia :
 
1.      Przyjęcie protokołu Nr 2/11 Komisji Rewizyjnej.
2.      Sporządzenie protokołu kontroli przeprowadzonej w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
3.      Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1.
 
            W głosowaniu jawnym protokół został jednogłośnie przyjęty.
 
Ad. pkt. 2.
 
            Pan A. Baudzis wyjaśnił, że Pan Zygmunt Kowalski uwagi do przeprowadzonej kontroli przedłożył na piśmie - /zał. nr 2/.
 
            Pan J. Łuba wyjaśnił, że analizował zakresy czynności oraz płace pracowników Starostwa. Zauważył, że występują dysproporcje w wynagrodzeniach oraz że nie w każdym przypadku poziom odpowiedzialności i zakresy wykonywanych prac jest adekwatny w stosunku do wynagrodzenia za płace. Powiedział, że zdarza się, że zakresy czynności niektórych pracowników są identyczne, zauważył też dublowanie obowiązków. Pan Łuba wspomniał o zakresie czynności pracownika ds. oświaty.
 
            Pan Z. Kowalski wyjaśnił, że swoje uwagi przekazał na piśmie. Między innymi zauważył, że kontrole zewnętrzne przeprowadzane są przez jednego pracownika. Zdaniem Pana Kowalskiego niektóre kontrole winny być przeprowadzane przez Sekretarza czy Skarbnika.
 
            Pan A. Baudzis powiedział, że kontrolował wydatki w IV kwartale 2010 r. Przyjrzał się wydatkom inwestycyjnym; nie stwierdził żadnych uchybień.
 
            Na posiedzenie Komisji zostali zaproszeni: Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński, Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński, Pan A. Szturgulewski – Przewodniczący Rady, Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady.
 
            Pan Starosta odniósł się do płac i podwyżek oraz do zakresów czynności pracowników – wyjaśnił, że podwyżki były w wysokościach od 240 do 300 zł. Nie tworzone były kominy w wynagrodzeniach. Zakresy czynności w niektórych wydziałach, np. komunikacji, geodezji, czy wydziale finansowym są takie same, z tego względu, że kilka osób wykonuje te same czynności. Zakresy czynności zostały szczegółowo opracowane na podstawie zaleceń PIP. Odnośnie pracownika ds. oświaty, Pan Starosta wyjaśnił, że oprócz oświaty ma też kulturę, zdrowie.
 
            Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński wyjaśnił, że oświata jest bardzo zbiurokratyzowana i pracownik jak najbardziej jest potrzebny.
 
            Pan Z. Kowalski podjął temat publikacji w BIP sprawozdań międzysesyjnych oraz protokołów Zarządu Powiatu Sejneńskiego.
 
            Pan Starosta powiedział, że protokoły oraz sprawozdania będą dostępne.
 
            Pan Z. Kowalski podjął temat pracowników Starostwa którzy jednocześnie pełnią funkcje społeczne. Uznał, że taki pracownik nie powinien pobierać wynagrodzenia za czas kiedy przebywa na sesji czy innych posiedzeniach.
 
Ad. pkt. 3.
 
            Pan A. Szturgulewski – Przewodniczący Rady powiedział, że po przeprowadzonej przez Komisję kontroli i przedstawionych wnioskach ma odczucie, że pracownicy mają niespójne zakresy czynności. Należy przeanalizować zadania powiatu i według tego ustalić zakresy czynności. Uważa, że należy opracować siatkę płac dla pracowników na poszczególne stanowiska oraz opracować system nagradzania i motywowania pracowników.
 
Pan Starosta powiedział, że część wniosków jest krzywdząca. Powiedział, że jeśli Rada podejmie uchwałę o większej kwocie na wynagrodzenia, to wtedy takie zostaną przyznane. Ponadto za funkcjonowanie Urzędu odpowiada Starosta i Wicestarosta.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
      Protokołowała:                                                                       Przewodniczył:
 
Katarzyna Mikłaszewicz                                                              Antoni Baudzis
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-10-07

Data modyfikacji: 2011-10-07

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-10-07