prot_7_ko

Protokół Nr 7/11
posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,
Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 27 maja 2011 r.
 
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godz. 14.00 zakończyło się o godz. 15.10.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa- Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego, Pan Andrzej Szturgulewski – Przewodniczący Rady Powiatu Sejneńskiego, Pan Bronisław Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ w Sejnach oraz Pan Zbigniew Złotorzyński – Powiatowy Lekarz Weterynarii.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Mariusz Skupski.
 
Porządek posiedzenia:
 
1.       Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2.       Przyjęcie materiałów na VIII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
3.       Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1.
 
Do poprzedniego protokołu uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na VIII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
1.       Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu sejneńskiego w roku 2010 /zał. nr 2/.
 
Pan J. Miszkiel poinformował, iż materiały dotyczące informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii zostały dostarczone z materiałami.
 
Pan Z. Złotorzyński – Powiatowy Lekarz Weterynarii poinformował, iż przywozi się warchlaki a wywozi się tuczniki. Bardzo dużo zwierzyny jedzie z naszego Tereniu do Powiatu Suwalskiego, skąd potem wyjeżdżają na Litwę.
 
Pan J. Miszkiel – na skupach obowiązują zaświadczenia wydawane przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii przy sprzedaży zwierząt. W związku z tym jest problem, którego sam doświadczył, że potrzebne są numery gospodarstw. Ułatwieniem byłoby posiadanie tych numerów przez lekarzy pracujących przy sprzedaży zwierząt.
 
Pan Z. Złotorzyński – Powiatowy Lekarz Weterynarii poinformował, że niektórzy posiadają bazy komputerowe. Niestety większość lekarzy nie daje sobie rady z komputerami. Natomiast wykaz gospodarstw powiatu sejneńskiego to ok. 120 stron i ciężko jest znaleźć. Najprościej i najszybciej taka procedura się odbywa kiedy rolnik ma ze sobą takie zaświadczenie. Zaświadczenie takie nie jest wymagane w obrocie krajowym.
 
Pan S. Jastrzębski zapytał, czy sprzedając bydło sąsiadom zza granicy w ramach indywidualnej sprzedaży, również wymagane jest zaświadczenie, czy można je otrzymać w Inspektoracie Weterynarii.
 
Pan Z. Złotorzyński – Powiatowy Lekarz Weterynarii – tak, można je pozyskać w Inspektoracie Weterynarii. Tam również są potrzebne dokładne dane gospodarstwa, do którego ma to trafić. To jest robione jedynie na serwerze. Ze sprzedażą na Litwę nie ma większego problemu, jakieś komplikacje wynikają kiedy to stamtąd zwierzęta przyjeżdżają do nas. Należy pamiętać, iż zawsze jest wymagane badanie Lekarza Weterynarii, również tego z Litwy.
 
2.       Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za rok 2010 /zał. nr 3/.
 
Pan J. Miszkiel- Przewodniczący Komisji- odczytał projekt uchwały.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
3.       Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2010 /zał. nr 4/.
 
Pan Z. Kowalski – zapisane jest, że pozytywnie opiniuje się plan inwestycyjny SP ZOZ na rok 2010. Zapytał z czego wynika taka opinia, bo opiniuje się coś co staje się faktem dokonanym.
 
Pan B. Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ – każdego roku na początku roku opracowuje się plan na rok bieżący. Rada Powiatu zatwierdza ten plan. W wyniku upływu czasu plan trochę się zmienił. Planowane wydatki było inne niż zostały wykonane. Ustawa o rachunkowości zmusza nas do aktualizacji tego planu, w taki sposób jak konkretnie plan został zrealizowany. Taki wniosek składa się do Rady Społecznej, a następnie do Rady Powiatu. W tym roku wyszło trochę później. Nie ma żadnej sprzeczności, wydatki inwestycyjne SP ZOZ zatwierdza Rada Powiatu, dlatego do Komisji taki wniosek wpłynął o zaakceptowanie.
 
Pan Z. Kowalski stwierdził, iż nie ma na to żadnego wpływu.
 
4.       Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2011 /zał. nr 5/.
 
Pan B. Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ – plan zawiera 11 pozycji, które zakład zamierza w tym roku zrealizować. Najważniejsza inwestycją jest realizacja projektu, dotyczącego poprawy infrastruktury medycznej na polsko- litewskim pograniczu. Projekt polega na zakupienie sprzętu medycznego (ok. 30 pozycji) oraz opracowanie dokumentacji technicznej na rozbudowę bloku operacyjnego i lądowisko dla helikopterów. Jest to najważniejszy punkt planu inwestycyjnego. Realizacja zależy od działań między państwami. Następnym ważnym punktem realizacji jest termomodernizacja Przychodni przy ul. Wojska Polskiego, gdzie mieści się punkt pielęgnacyjny oraz poradnie specjalistyczne. W budynku tym trzeba naprawić dach, który przecieka, okna są już zniszczone. Przez to następuje ogromna utrata ciepła. Pozostałe pozycje są to zakupy na bieżące drobnego sprzętu medycznego.
 
Pan J. Miszkiel odniósł się z zapytaniem do Pana Starosty, na jakim etapie jest realizacja projektu.
 
Pan Starosta – kwalifikacja wstępna jest pozytywna, czekamy na II etap. Jeżeli przejdziemy kolejny etap pomyślnie to są większe szanse na możliwość realizacji tego projektu. Na przełomie maja/czerwca zostaną udzielone informacje na ten temat. Na spotkaniu w Gusiewie były prowadzone rozmowy na temat dalszych działań. Szpital w Łoździejach również deklaruje przystąpienie do tego projektu w dalszych etapach. Partnerzy są po obu stronach granicy.
 
Pan J. Łuba odniósł się do Pana Księgowego SP ZOZ z zapytaniem o przewidziane straty finansowe na rok 2011.
 
Pan B. Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ – realizacja wydatków inwestycyjnych nie jest kosztem bieżącym roku. Plan finansowy omawiany jest jedynie na Radzie Społecznej.
 
Pan J. Łuba zapytał czy umowa podpisana z NFZ na ten rok, jak to się ma do zadłużenia, nadwykonania, nadlimitów, które miały być wypłacone, jakie są straty.
 
Pan B. Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ- straty na ten rok wynoszą 242 tys. zł z funduszu własnego zakładu ( z nadwyżką z lat ubiegłych ). Na 2011 rok również przewiduje się stratę w kwocie ok. 500 tys. zł. Wynika to z bieżących umów podpisanych z Narodowym Funduszem Zdrowia. Mamy nadzieję, że Fundusz będzie zwiększał kontrakt. Zobowiązania zakładu nie wzrastają . Strata spowodowana jest naliczaniem amortyzacji, która jest tzw. papierowym kosztem.
 
Pan J. Łuba zapytał czy oddział OIOM przynosi zyski, czy też straty.
 
Pan B. Sienkiewicz – Główny Księgowy SP ZOZ powiedział, iż oddział OIOM z założenia nie przynosi zysków, z tego względu, że osoby tam przebywające są bardzo chore. W przypadku, gdy oddział byłby obłożony cały, NFZ płaci 100%, co przyniosłoby za sobą zysk. Na chwilę obecną jest planowana strata, bo nie możemy przewidzieć obłożenia.
 
5.       Sprawozdanie Starostwa Powiatowego z działalności w roku 2010.
 
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
6.       Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r. /zał. nr 6/.
 
Pani Skarbnik powiedziała, że sprawozdanie zostało przesłane wraz z resztą materiałów. Jest to zbiorcze przedstawienie zysków i strat, zbiorcze zestawienie zmian funduszu. W celu podjęcie uchwały w sprawie absolutorium należy uprzednio przyjąć sprawozdanie finansowe Powiatu Sejneńskiego.
 
7.       Projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
a)       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespołu w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu sejneńskiego sprawozdania z wykonania budżetu za 2010 r.
b)      Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządu Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2010 r.
c)       Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielnie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r.- głosowanie wniosku.
d)      Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
Pan Z. Kowalski poprosił o rozdanie radnym wniosku Komisji Rewizyjnej w celu zapoznania się z nim.
 
Wyjaśniono, że opinia Komisji Rewizyjnej wysłana była wraz z uchwałą Zarządu w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego za 2010 r.
 
Pani Skarbnik powiedziała, że nowa Rada udziela absolutorium poprzedniemu Zarządowi co 4 lata.
 
8.       Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Podlaskiemu.
 
Pan Starosta poinformował, iż podpisane zostało porozumienie, na mocy którego została sformowana umowa między Starostwem a Samorządem Wojewódzkim. Uzgodnione zostało powstanie ronda. W następnym tygodniu przybędzie Pani projektant, która określi szczegółowo w jakiej wielkości przekazujemy mienia Skarbu Państwa na budowę ronda przy ul. Konarskiego i ul. Łąkowej. Prócz podłoża geodezyjnego jakie przekazujemy, samorząd Miasta dokłada 21.500 zł. Przebudowa skrzyżowania będzie ujęta w ramach remontu, dlatego wiosną prace będą mogły się rozpocząć.
 
Pan J. Miszkiel uznał, że powstanie ronda jest bardzo potrzebne.
 
Pan Z. Kowalski zapytał czy rondo będzie płaskie czy w postaci wysepki.
 
Pan Starosta – w postaci wysepki.
 
9.       Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 7/.
 
Pani Skarbnik wyjaśniła zmiany dotyczące budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
Zgodnie z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie dokonuje się zmian w planie wydatków budżetowych:
- rozdział 60014 – zwiększa się wydatki Starostwa o kwotę 1.927.069 zł na realizację zadania „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1169B Krasnopol- Murowany Most”- projekt ten będzie trzeba pokryć z własnych środków, a potem dopiero nastąpi refundacja wydanych środków, więc na te wydatki zostanie zaciągnięty kredyt;
- 60013 – drogi wojewódzkie, zwiększenie o kwotę 21.500 zł dotacja celowa z przeznaczeniem na remont skrzyżowania przy ul. Konarskiego i ul. Łąkowej, budowa ronda;
- 70005 – przesunięcie pomiędzy paragrafami kwoty 500 zł;
- 71015 – przesunięcie pomiędzy paragrafami kwoty  200 zł, PINB Sejny;
- 75020 – zmniejszenie wydatków starostwa o kwotę 25.500 zł, przesuwamy ze starostwa kwotę na potrzeby budowy ronda oraz na dofinansowanie zakupu monitoringu zewnętrznego Komendy Powiatowej Policji
- 75045 – przesunięcia pomiędzy paragrafami kwoty 368 zł w celu dostosowania potrzeb komisji lekarskiej przy kwalifikacji do wojska 2011 r.
- 80195 – przesunięcie pomiędzy paragrafami planu wydatków ZSO Sejny kwoty 2.368 zł w celu dostosowania do rzeczywistych potrzeb do realizacji projektu „Budowanie młodzieżowej platformy medialnej w celu inicjowania współpracy obywateli po obu stronach granicy polsko- litewskiej”;
- 85395 – przesunięcie pomiędzy parafami planu wydatków LO w Puńsku kwoty 27.829 zł, w celu prawidłowej realizacji projektu „Edukacja bez przeszkód”;
- 85410 – przesunięcie pomiędzy paragrafami planu wydatków LO w Puńsku kwoty 2.900 zł, przegląd instalacji elektrycznej w internacie.
 
Załącznik nr 2 stanowi limity wydatków inwestycyjnych, dochodzi nowe zadanie przebudowa drogi powiatowej Krasnopol- Murowany Most, która ma być wykonana w roku 2011. Natomiast Trakiszki- Poluńce- Widugiery w roku 2012.  Projekt będzie realizowany w ciągu dwóch lat.
 
Załącznik nr 3 stanowi wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności.
 
Załącznik nr 4 stanowi przychody i rozchody budżetu w 2011 r.
 
10.    Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019 /zał. nr 8/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
11.    Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Z. Kowalski zapytał czy w uchwale nie mogłoby być zapisane, że wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 maja 2011.
 
Pan Sekretarz – ważne jest, że uchwałę podjęliśmy do końca maja, co nie będzie miało wpływu na jakiekolwiek głosowania oraz wynagrodzenia.
 
Pan S. Jastrzębski – jeżeli nasz akces został złożony w kwietniu, to znaczy, że nie było dobrej woli, aby przyjąć na Sesji.
 
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na VIII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 7/ 7/ 11 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 27 maja 2011 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na VIII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr … /.
 
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
 
Pani L. Fidrych – wraz z materiałami otrzymaliśmy wzór uchwały intencyjnej dotyczącej dopłat rolniczych. Uważa, że dotyczy to wszystkich rolników polskich wsi i ma na celu ich dobro. W związku z tym, twierdzi, że Rada powinna taka uchwałę podjąć. Jak Rada Powiatu mogą się ustosunkować do tego problemu, szczególnie, że powiat sejneński jest typowo rolniczym regionem. Wnioskuje o podjęcie tej uchwały.
 
Pan Starosta uznał, iż do końca nie wiadomo jak jest, negocjacje były prowadzone i być może jest już inaczej. To co możliwe zostało wynegocjowane. We Francji zostały obniżone kwoty dotacji. Każdy z krajów ma inne warunki. Uważa, że najpierw należy zasięgnąć dokładniejszej informacji
 
Pan A. Szturgulewski uważa, że ten projekt uchwały jest nieprecyzyjny, dlatego, że nie jest dokładnie określone do jakiego poziomu mamy wyrównać dopłaty. W każdym państwie są inne stawki. Występuje tutaj niebezpieczny zapis, z tego względu iż u nas rolnicy otrzymują dopłaty takie, które nie występują u innych.
 
Pan J. Miszkiel wnioskuje, aby na przyszłej Komisji po zasięgnięciu pełnych informacji zająć się tym tematem.
 
Pan J. Stanisław zgadza się z tym, że w Polsce dopłaty są zróżnicowane. Chodzi o dopłaty bezpośrednie. Polacy maja dopłaty w złotówkach na hektar. W starej Unii jest to zróżnicowane. Za parę lat nie podniosą dopłat bezpośrednio, tylko do produkcji.
 
Pan J. Miszkiel powiedział, że on jest za wprowadzeniem dopłat do produkcji.
 
Pan S. Jastrzębski uznał, iż jako powiat rolniczy powinniśmy poprzeć to, niekoniecznie w formie uchwały, ale można poprzez napisanie petycji. Teraz Polska może coś uzyskać i należy wykorzystać ten moment. Zgadza się z tym, że trzeba zasięgnąć opinii, ale potem trzeba wystąpić z odpowiednim pismem.
 
Pan A. Szturgulewski – wszystkie wypłaty są w Euro i kurs jest przyjmowany na 20 września każdego roku.
 
Pan J. Łuba stwierdził, iż to co zostało sprzedane za czasów Millera już jest krokiem nieodwracalnym.
 
Pan J. Miszkiel uznał, że zasadne będzie przegłosowanie wniosku, aby omówić ten istotny temat dla naszego regionu na następnym posiedzeniu Komisji po zasięgnięciu opinii w tej sprawie.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek.
W wyniku głosowania jednogłośnie uznano, że na następnej Komisji temat zostanie dokładnie przedyskutowany.
 
Pan Z. Kowalski zgłosił się z zapytaniem dotyczącym podjęcia przez Zarząd Powiatu uchwały powołującej skład Komisji Konkursowej. Jednym z członków tej Komisji jest Pan Przewodniczący Komisji Oświaty, który został oddelegowany przez Przewodniczącego Rady. Poinformował, iż starał się doszukać w naszym statucie oraz regulaminie, gdzie jest zawarta informacja o upoważnieniu dla Pana Przewodniczącego Rady, aby delegować osobę do składu tej Komisji. W statucie widnieje zapis, iż rola Przewodniczącego Rady jest reprezentowanie Rady na zewnątrz oraz prowadzenie obrad i wszystko w tym obrębie. Do tej pory Rada delegując radnych do Komisji robiła to w drodze uchwały. W związku z zaistniałą sytuacja zwrócił się z zapytaniem do Pana Przewodniczącego Rady na jakiej podstawie oddelegował Radnego do Komisji Konkursowej.
 
Pan A. Szturgulewski – skład Komisji jest ustalany przez Zarząd Powiatu. Podczas ustalania składu Komisji Konkursowej, Pan Starosta jedynie zasięgnął mojej opinii.
 
Pan Z. Kowalski powiedział, że Rada Powiatu powinna delegować uchwałą do Komisji Konkursowej. Uważa, że to jest niezgodne z Regulaminem Komisji Konkursowej.
 
Pan Sekretarz poinformował, iż w Regulaminie Komisji Konkursowej jest zapis, że jeden przedstawiciel Zarządu zgłoszony przez Zarząd, następny przedstawiciel zgłoszony przez Przewodniczącego Rady, kolejny przedstawiciel zgłoszony przez Starostę z pracowników. Nie ma mianowany, czy wybrany, ale tylko zgłaszany.
 
Pan Z. Kowalski zapytał jakie uprawnienia według Regulaminu ma Przewodniczący Rady.
 
Pan A. Szturgulewski powiedział, iż nie ma przepisu, że my jako Rada mamy wystosować projekt uchwały.
 
Pan Z. Kowalski – w przypadku delegowania Radnego z Rady Powiatu to proces ten powinien nastąpić w formie uchwały Rady Powiatu.
 
Pan A. Szturuglewski – konkurs ten jest poza Radą Powiatu.
 
Pan Starosta uznał, że nie ma przepisu zakazującego wypowiedzenie się na dany temat przez Przewodniczącego.
 
Pan Z. Kowalski poprosił o przestrzeganie Regulaminu.
 
Pan W. W. Racis zaproponował, aby zaprosić Kierownika ODR, aby dostarczył nam więcej informacji na temat rolnictwa.
 
Pan S. Jastrzębski zaproponował zaproszenie przedstawicieli sołectw.
 
Pan J. Miszkiel stwierdził, iż zasadne jest, aby zaprosić osobę związaną z rolnictwem.
 
Pan E. S. Kuklewicz – Pan Starosta rozmawiał z Wójtem Gminy Krasnopola na temat dofinansowania. My jako Rada będziemy odpowiadać za to, że żaden z Wójtów nie dołoży do remontu dróg. Jeżeli wykonamy te inwestycje bez udziału gmin to Wójtowie nie dołożą pieniędzy. Zwrócił się z pytaniem do Pana Starosty, czy rozmawiała z Wójtami Gminy Krasnopol odnośnie konkretnego dofinansowania drogi Krasnopol- Murowany Most.
 
Pan Starosta – w najbliższym czasie zbieramy się na posiedzeniu Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej i problem ten przedstawiony zostanie na forum. Zobaczymy jaka będzie reakcja. Wójt Liszkowski jest partnerem Białorusi i będzie razem z nami współpracował. On na pewno dołoży. W każdej Gminie realia przedstawiają się w inny sposób. Kwestia dołożenia środków pieniężnych jest gestem koleżeńskim, bo zadaniem powiatu jest zrobienie dróg, więc tak czy inaczej będziemy to robić.
 
Pan J. Łuba zaproponował, aby Przewodniczący Rady zadziałał z Wójtami w sprawie współfinansowania. Wójt Gminy Sejny opowiedział się, że dołoży do drogi Poćkuny- Berżniki.
 
Pan E. S. Kuklewicz – jest ogłoszony nabór do końca września odnośnie programu Polska- Białoruś- Ukraina. Zapytał Pana Starostę jakie drogi ma zadania zgłosić na tym etapie programu, ponieważ na tym etapie trzeba mieć przygotowanych kilka propozycji, rozmowy z Wójtami- omówione dofinansowania przez Wójtów. Wybrać najkorzystniejszy wniosek. Zaproponował, aby Pan Starosta na następnej Komisji przedstawił jakie wnioski ma zamiar złożyć do tego programu.
 
Pan S. Jastrzębski zapytał czy po stronie Białorusi jest partner. Zrobił rozeznanie i stwierdził, iż ciężko się współpracuje z partnerami z Białorusi, bo wszystkie decyzje podejmuje Prezydent.
 
Pan A. Szturgulewki powiedział, że strasznie ciężko rozlicza się projekty z Białorusią. Partner jest do znalezienia, ale ciężko realizuje się inwestycje.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
               Protokołowała                                                                                               Przewodniczył
 
        Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                     Józef Miszkiel
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-06-28

Data modyfikacji: 2011-06-28

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-06-28