prot_4_ko

Protokół Nr 4/11
z posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury,
Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 24 lutego 2011 r.
 
Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa rozpoczęło się o godzinie 12.00, za zakończyło się o godzinie 13.45.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji – Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia ( lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal - Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego, Pan Andrzej Szturgulewski – Przewodniczący Rady Powiatu Sejneńskiego oraz Pani Wioletta Myszczyńska- Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan M. Tomasz Plesiewicz- Członek Komisji.
 
Porządek posiedzenia:
 
1.       Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2.       Przyjęcie materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
3.       Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1.
 
Do poprzedniego protokołu uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019 /zał. nr 2/.
 
Pani Skarbnik – przy uchwalaniu budżetu została też ustalona Wieloletnia Prognoza Finansowa, która określa wielkość dochodów i wydatków, jak również wynik finansowy. Ustala także opłaty planowane, takie jak kredyty na okres kredytowania. Prognoza Finansowa musi obejmować rok 2011 i wszystkie kolejne lata. Obejmuje również lata poprzednie, ponieważ od tego roku musimy liczyć wskaźniki, dokładnie uważać by dochody bieżące przewyższały wydatki bieżące. Wiele zaostrzeń nałożono na samorządy powiatowe oraz gminne, jeżeli chodzi o kredyty. Prognoza Finansowa się zmienia, bo zwiększa się kwota wydatków budżetowych na rok 2011, czyli WPF musi się zgadzać z tym co jest w uchwale budżetowej. W przypadku zmiany kwoty wydatków, dochodów lub wyniku finansowego musi ulec zmianie także WPF.
 
Pan J. Miszkiel – WPF będzie się zmieniała z każdą zmianą w budżecie.
 
Pan Starosta – powiedział, iż jest to nowa sytuacja, gdyż nie było tego w poprzedniej kadencji. Teraz musimy zawsze pamiętać o zmianie w uchwale dotyczącej WPF, wprowadzając zmiany do budżetu.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
 
Pani Skarbnik – przedstawiła zmiany w budżecie.
 
Zgodnie z § 1 dokonuje zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych o kwotę 141.215,00 zł.
Zmniejsza się oraz zwiększa się o tą samą kwotę, czyli nic nie wpływa do budżetu, tylko przesuwa się między paragrafami. Kwota ta jest to pozostałość Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Od 1 stycznia 2011 roku Powiatowy Fundusz Gospodarki przestał funkcjonować na oddzielny rachunek bankowy i teraz wszelkie dochody, które są pobierane ze środków dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej stanowią dochody budżetu powiatu. To nie znaczy jednak, że dochody te mogą być przeznaczone na dowolne wydatki. Kwoty z tego uzyskane muszą być wydatkowane na cele wynikające z Ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne.
 
Zgodnie z pkt. 2 w § 1 zmniejsza się wydatki budżetowe o kwotę 46.221,00 zł i zwiększa się o kwotę 479.815,00 zł.
Zmiany w planie wydatków polegają na przesunięciu w klasyfikacji budżetowej kwoty 45.844 jest przesunięta w rozdziale, który odnosi się do prawa geodezyjnego i kartograficznego. Zwiększamy wydatki inwestycyjne Starostwa na zakup serwera, na potrzeby Starostwa Powiatowego w kwocie 18 tys. zł oraz 4 zestawy komputerowe z oprogramowaniem.
 
Pani L. Fidrych – zapytała iluletni jest obecny serwer. Stwierdziła, iż w poprzedniej kadencji był zmieniany.
 
Pani Skarbnik – stwierdziła, iż był zmieniany, ale nie spełnia wymogów.
Przesuwamy kwotę 10.844,00 zł na opłaty i składki - jest to odpis 30% po 10% na Wojewódzki Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, za IV kwartał 2010 r.
Rozdział 85333 - przesuwamy środki na dodatkowe wynagrodzenia w PUP
 
Zwiększamy plan wydatków o wolne środki jako nadwyżkę środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu powiatu wynikających z rozliczeń za lata ubiegłych w kwocie 433.594, 00 zł, z tego:
 Zwiększenie planu wydatków:
- w PZD ( zimowe utrzymanie dróg oraz dokumentacja techniczna na przebudowę drogi Sejny- Bosse- Świackie- Berżałowce)
- w Starostwie na uregulowanie stanu prawnego nieruchomości powiatu
- na wydatki związane z dietami Rady Powiatu
- na koszty związane z utrzymaniem urzędu
- na zakup materiałów biurowych
- na wynagrodzenia
- na bieżące funkcjonowanie urzędu
- na zakup usług
- wydatki na promocję powiatu
- na realizację projektu
- zwiększenie dotacji dla SP ZOZ w Sejnach, na realizację projektu e-Zdrowie
- zwiększenie wkładu własnego na projekt e-Zdrowie, w związku ze zmianą kwot
- na prawo ochrony środowiska
 
Budżet po dokonanych zmianach:
Dochody : 19.802.194,00 zł,
Wydatki: 19.147.558,00 zł,
Deficyt: 1.345.364,00 zł.
 
Pani L. Fidrych – odniosła się do tematu wymiany serwera, który w poprzedniej kadencji był zakupiony. Poprosiła o dokładniejsze uzasadnienie tej wymiany.
 
Pan Starosta – w poprzedniej kadencji był wymieniany, bo po interwencji trzech hakerów, jednak się zepsuł. Został wtedy zakupiony serwer spełniający tamte wymagania. Według wymogów geodezji maksymalne użytkowanie sprzętu to okres 2-3 lat. Wchodzą nowe oprogramowania o zupełnie innych parametrach i potrzebny jest coraz lepszy sprzęt. W wydziale geodezji wymagania co do sprzętu są bardzo duże. Jest to standardowa wymiana.
 
Pani L. Fidrych – zapytała czy serwer będzie wymieniony na nowy, czy też ten serwer będzie funkcjonował nadal, a dodatkowo zostanie dokupiony nowy. Uznała, iż nie zna instytucji, która tak często wymienia sprzęty.
 
Pan Starosta – jako przykład podał PUP, która wymienia sprzęt co dwa lata.
 
Pani L. Fidrych – stwierdziła, iż w PUP środki są organizowane z projektów unijnych. Zapytała na jaki okres jest gwarancja na taki serwer.
 
Pan Starosta – każdy zakupiony sprzęt ma roczną gwarancje. Powiedział, iż wchodzi nowe oprogramowanie, którego wymagania są o wiele wyższe, dlatego lepszy sprzęt jest niezbędny.
 
Pan Sekretarz – funkcjonowanie urzędu, według ustawy dotyczącej informacji publicznej, wymaga wprowadzenia trzech serwerów. Pierwszy z nich dotyczący skrzynki podawczej- potrzebny jest bezpośredni sprzęt, który nie może być połączony z jakimkolwiek innym komputerem w urzędzie, drugi serwer komputerowy na którym mamy prowadzony Internet oraz „lexa” dla wszystkich pracowników oraz trzeci potrzebny do pracy geodezji.
Lepszy serwer jest potrzebny co 2 lata, ponieważ system geodezyjny współpracuje z trzema systemami:
  1. dotyczący ARiMR,
  2. dotyczący danych osobowych, możliwość połączenia z systemem PESEL
  3. planowanie w systemie geodezyjnym dotyczące katastru
Jeżeli chodzi o serwer to są jednostki, które wymagają specjalnego oprogramowania serwerowego, czyli po odjęciu serwera jednostka nie może funkcjonować. Trzeba dodatkowo dokupić pamięć operacyjną oraz system operacyjny. Poinformował, iż mamy jeden serwer, który stoi na zapasie, ale jeszcze przed wprowadzeniem klimatyzacji się przegrzał. Stwierdził, iż Informatyk może udzielić ściślejszych informacji na ten temat.
 
Pan M. Skupski – uznał, że skoro programy ewoluują to może należy kupić od razu zakupić sprzęt lepszy, który przy zmianie oprogramowania, mógłby dalej spełniać narzucone wymagania. Powiedział, że w ARiMR został kilka lat temu zakupiony sprzęt droższy, ale przez ten czas spełnia swoje wymagania i nie ulega częstym awariom. Zaproponował, aby kupić sprzęt lepszy i droższy, aby nie było potrzeby częstej wymiany.
 
Pan J. Miszkiel – stwierdził, iż nie zna się na tego typu sprzętach, dlatego oddaje głos fachowcom. Jednocześnie uznał, że jest za kupnem serwera droższego, który posłużyłby dłuższy czas.
 
Pan Starosta – powiedział, że również jest za takim rozwiązaniem, ale nie jest pewien czy takie rozwiązanie jest dobre. Będzie serwer dodatkowy do projektu e-Zdrowie, który nie może być połączony z żadnym innym.
 
Pan J. Miszkiel – uznał, iż nikt nie jest dokładnie zorientowany w dziedzinie informatyki, dlatego warto by było posłuchać fachowca, który zdecydowałby jakie rozwiązanie w tej sprawie będzie najrozsądniejsze.
 
Pan Starosta – przekażemy informację na następnej komisji.
 
Pan Z. Kowalski – stwierdził, iż sesja będzie w poniedziałek, dlatego decyzję trzeba podjąć wcześniej.
 
Pan Sekretarz – skontaktuje się z Informatykiem Urzedu, Panem P. Luto, którego poprosi o przybycie i udzielenie odpowiedzi na pytania. Poinformował, również, że Urząd Marszałkowski składa coraz to nowe propozycje dotyczące informatyzacji. Następuje realizacja projektu e-Zdrowie, zawierający  informacje drażliwe, gdzie osoby postronne nie będą miały wglądu. E-Urząd oraz niedawno otrzymaliśmy informacje o nowej platformie o nazwie e- bezpieczeństwo. Kolejna platforma wymagająca bezpośredniego łącza z systemem. Te serwery, które są to serwer geodezyjny oraz dwa z 2002 r., które otrzymaliśmy w ramach pilotażowego programu e-Urząd.
 
 
Pani A. K. Witkowska – zapytała na jaką kwotę stać powiat, aby zakupić serwer. Dobry serwer to nawet kilka milionów.
 
Pan Starosta – poinformował, że tak jak w PUP czy SP ZOZ, w Starostwie nie będzie to serwer, tylko serwerownia, czyli zespół serwerów odpowiedzialnych za poszczególne działania.
 
Pan P. Luto- Informatyk – serwer, który będzie kupiony ma zastąpić stary serwer. Wymiana starej maszyny na nową. Dobrane parametry są wystarczające. Posiada oferty serwerów. Będzie kosztował ok. 17.100 zł.
 
Pan J. Miszkiel – zapytał czy zakup lepszego wyposażenia nie jest zasadny.
 
Pan P. Luto – Informatyk – uważa, że nie, teraz jest kilka serwerów. Ten serwer będzie spełniał potrzebne funkcje. Ma trzy lata gwarancji.
 
Pan S. Jastrzębski – zapytał o drogę powiatową, projekt budowlany drogi 1175B za 48 tys. zł, czy będzie cała dokumentacja.
 
Pan Starosta – dokumentacja będzie na odcinek od drogi wojewódzkiej do skrzyżowania w Berżałowcach.
 
Pani. L. Fidrych – zapytała o zmianę kwoty w budżecie z przeznaczeniem na diety dla radnych, czy planowane są jakieś podwyżki.
 
Pan Z. Kowalski – w grudniu nie mieliśmy 2 tys. zł na bibliotekę, a teraz kwoty w budżecie na diety zostają podwyższane. Zapytał na czyj wniosek ta kwota została wprowadzona do budżetu i czemu mają służyć te pieniądze, na podwyżkę diet, czy też na wyjazdy służbowe radnych.
 
Pan Starosta – rozważania były prowadzone na Zarządzie, z uprzednią podwyżką płac dla pracowników. Od 1 marca płace dla pracowników będą większe, w związku z tym ujęliśmy, że ewentualnie rada może podnieść diety. Przeliczyliśmy, że koszt utrzymania Starostwa nie jest tak duży, z tego względu, że w urzędzie jest mniej pracowników, niż powinno. Za płace odpowiada Starosta, więc dyskusji nad tym nie było. Została przewidziana kwota w budżecie na diety.
 
Pan Z. Kowalski –  w grudniu została zatwierdzona przez radnych kwota na diety i wtedy nikt nie zgłaszał propozycji na temat ich podwyżki. Uważa, że jeżeli mamy ująć gdzieś te pieniądze to należy wprowadzić je do rezerwy ogólnej, a przypadku zaistnienia takiej potrzeby będzie można te pieniądze przesunąć. Odbiór społeczny będzie taki, że radni przeznaczyli 27 tys. na podwyżki swoich wynagrodzeń. W trakcie kadencji może się okazać, że zaistnieje większa potrzeba przeznaczenia tych pieniędzy na inny cel.
 
Pani Skarbnik – powiedziała, że nie wie czy można umieścić wolnych środków w rezerwie ogólnej, poinformowała, że musi to sprawdzić.
 
Pan Z. Kowalski – zaproponował, aby pozostawić te środki, gdzie obecnie są, a zwłaszcza dlatego, że zwiększamy deficyt.
 
Pani Skarbnik – powiedziała, że te środki nie są wpisane jeszcze w budżecie, a jeśli do końca kwartału nie wprowadzimy ich do budżetu to RIO wniesie uwagi.
 
Pan Starosta – zaproponował, aby na następnej Sesji umieścić te środki.
 
Pan Z Kowalski – jeżeli nie będzie możliwości przeniesienia pieniędzy do rezerwy ogólnej to można je przenieść do PZD na potrzebę naprawy infrastruktury drogowej.
 
Pan S. Jastrzębski – uważa, że każdy członek rady kandydując i uzyskując mandat radnego przekonywał swoich wyborców o służbie społeczeństwu, a nie o wynoszeniu korzyści sobie. Była mowa nawet o zrzeczeniu się diety. Twierdzi, że działanie w radzie jest to służba a nie uzyskiwanie jakiś korzyści. Dieta, którą otrzymują jest całkowicie wystarczająca na pokrycie kosztów pracowania w radzie.
Radny wnioskuje o nie podnoszenie wysokości diet w tym roku.
 
W wyniku głosowania nad pozostawieniem diet w dotychczasowej wysokości głosowało 10 członków Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa: 4 członków było za, 5 członków wstrzymało się od głosu, 1 osoba była przeciwko.
 
W wyniku głosowania wniosek Radnego został przyjęty, w związku z tym wysokości diet nie zostaną podwyższone w tym roku.
 
Pan Z Kowalski – poprosił o dokładniejsze wyjaśnienie nt. gospodarki gruntami i nieruchomościami.
 
Pan Starosta – jeżeli chodzi o regulowanie stanu prawnego nieruchomości, szczególnie przy drogach, aby uregulować zaległości z przeszłości to trzeba by było przeznaczyć jeden cały budżet z jednego roku, aby w 100% uregulować. W poprzedniej kadencji były kłopoty z nowo postawionymi domami, które znajdują się np. na pasie drogowym. Regulujemy tam gdzie jest konieczne, na tyle na ile nas stać.
 
Pani L. Fidrych – poprosiła o konkretne sprecyzowanie przeznaczenie środków na prawo ochrony środowiska.
 
Pan Starosta – to są programy gospodarki odpadami, zalecenia NIKu dotyczące melioracji. Problem w Gminie Krasnopol, bo tam jest zlewnia wód. Jest cała masa przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska. Pieniądze z ochrony środowiska weszły do budżetu, nie są na oddzielnym koncie w związku z tym musimy to ująć w budżecie. Ze strony Gib do strony Puńska nie ma odpływu wody.
 
Pan Sekretarz – może fundusz ochrony środowiska dziwnie brzmi, ale Starosta powiatu jest zobligowany do przygotowania programu urządzania lasu. Minęło już 5 lat od czasu zalesiania, a niektóre grunty rolne stały się lasami. Nie na właścicielu gruntu, a na Staroście jest zobligowany fundusz ochrony środowiska, opracowanie planu, czyli tzw. urządzenia lasu. Świadczy to o tym, jaka gospodarka prowadzona jest w lesie i kiedy powinny być dokonywane cięcia sanitarne, higieniczne, aby ten las utrzymywać. To wszystko spoczywa na Staroście. Dlatego też Starostwo wyłoni oferenta, który opracuje plan.
 
Pani Skarbnik – poinformowała, że nie można jednak pieniędzy, które miały iść na diety włożyć do rezerwy ogólnej, ewentualnie można przesunąć do innego paragrafu.
 
Pan J. Miszkiel – powiedział, że na następnej komisji trzeba podjąć decyzję co do tych pieniędzy.
 
Pan E. Kuklewicz – stwierdził, że trzeba je przeznaczyć na konkretny cel, np. na określoną drogę, czy na daną organizację.
 
Pani L. Fidrych – zaproponowała, aby przeznaczyć je na dokumentację projektową na drogę.
 
Pan S. Jastrzębski – uznał, że zima się kończy i z tego względu stan dróg jest gorszy, dlatego PZD bardziej by na tym zyskał i skorzystał.
 
Pan M. Skupski – jest kwota 18 tys. zł zarezerwowana na serwer, a nie wiemy ile będzie kosztował taki jaki jest wymagany, więc może przeznaczmy te pieniądze na to, a w razie gdyby zostało środków, wtedy byśmy je przesunęli na inny cel.
 
Pan J. Miszkiel – uznał, że to Pani Skarbnik powinna się wypowiedzieć w tej kwestii.
 
Pani Skarbnik – powiedziała, że jeżeli te pieniądze mają tylko przeleżeć, przeczekać, tak jak w rezerwie ogólnej na swoje przeznaczenie to proponuje umieścić je w wydatkach Starostwa Powiatowego, bo będzie je miała cały czas pod kontrolą.
 
Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 3/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Starosty Sejneńskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2010  /zał. nr 4/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wynajem na okres trzech lat w trybie bezprzetargowym działki nr 1585/6 o pow. 0,0024 ha położonej w Sejnach przy ul. Łąkowej.
 
Pan Starosta – jest to garaż, który do tej pory wynajmowała Prokuratura i dalej wyraża chęć wynajmu. Płaci za wynajem. Sprawdzaliśmy czy Bus Starostwa by tam wjechał, niestety stwierdziliśmy, że się nie mieści.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego/zał. nr 5/.
 
Pan J. Miszkiel – stwierdził, iż zostało to wszystko obligatoryjnie narzucone.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Informacja o stanie bezrobocia w powiecie Sejneńskim oraz raport z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach w 2010 r. /zał. nr 6/.
 
Pani A. Baudzis – zapytał ile osób skorzystało z możliwości założenia działalności gospodarczej oraz utrzymanie jej lub też powiększenie. Uważa, że to najlepsza forma pomocy bezrobotnym.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP – w ostatnim czasie w gazecie ukazała się informacja, że PUP w Sejnach nieracjonalnie dysponuje się środkami, wobec tego, że przeznacza się pieniądze na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Stwierdziła, iż absolutnie się nie zgadza z tą opinią, bo na ten cel pieniądze są bardzo efektywnie wydatkowane. Przez 2 lata, w roku 2009 na działalność gospodarczą otrzymało środki ok. 50 osób, natomiast w 2010 roku ok. 60- 70 osób. Z informacji pracowników, którzy robili dokładną analizę, wynika, że tylko 3 osoby, które pozyskały środki na ten cel, nie prowadzą w dalszym ciągu działalności. Uważa, że informacja zamieszczona w tej gazecie jest krzywdząca dla PUP, kiedy to pracownicy posiadają dokładnie sprecyzowane dane na ten temat. Zdaniem Pani Dyrektor najbardziej efektywną formą pomocy jest przekazywanie pieniędzy na ten cel. Osoba bezrobotna, która bierze dotacje (w tamtym roku była to kwota 18 tys. zł z warunkiem utrzymania działalności przez 12 miesięcy), dzięki temu ma źródło pozyskiwania pieniędzy, stały dochód, nie jest bezrobotna. Nie wątpi, że jest ciężko ze względu na słaby rynek pracy. W chwili obecnej w I kwartale 2011 roku nie posiadamy pieniędzy na ten cel, bo budżet otrzymanych środków jest niewystarczający, aby na wszystkie formy wsparcia starczało. Przeznaczyliśmy pieniądze na staże i prace interwencyjne. W II kwartale po otrzymaniu informacji o dodatkowych środkach, pieniądze te przeznaczymy na możliwość rozpoczęcia działalności gospodarczej przez bezrobotnych. W tym roku będzie to kwota 19 tys. zł., ale to Powiatowa Rada Zatrudnienia zatwierdzi jaka to będzie dokładnie suma.
 
Pan E. Kuklewicz – zapytał, czy jest możliwość, aby osoba z powiatu sejneńskiego otworzyła działalność gospodarczą poza granicami naszego powiatu.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP – ustawa o promocji zatrudnienia, mówi jasno i klarownie, że z dotacji z doposażeniem stanowiska pracy, może korzystać każda osoba bezrobotna lub poszukująca pracy zarejestrowana w PUP w Sejnach. Może otworzyć własną działalność na terenie całej Polski. Stanowisko Ministerstwa jest takie, że jeżeli nie ma możliwości stwarzania ludziom bezrobotnym miejsc pracy u siebie, to trzeba je stwarzać na terenie całego kraju, aby tylko osoba bezrobotna miała wparcie.
 
Pan M. Skupski – zapytał o efektywność kursów organizowanych przez PUP.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP – ta forma wsparcia nie jest zbyt efektywna, dlatego, że np. kurs prawo jazdy jest kursem specyficznym, ponieważ Urząd Pracy może finansować kurs prawa jazdy kategorii C, C+E, D, a osoba, która uzyska już prawo jazdy kat. C nie może podjąć pracy, bo musi mieć dodatkowe uprawnienia w związku z rozpoczęciem danej pracy. Bezrobotny z własnych środków musi pokryć koszty kursów, które będą mu potrzebne do wykonywania określonej pracy. Większość osób, po kilku latach decydują się na zrobienie przydatnych uprawnień. Z tego powodu efektywność takich osób, po roku czasu wychodzi zerowa.
 
Pan M. Skupski – zapytał również o kursy na koparko- ładowarkę.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP- kurs ten jest bardziej efektywną formą wsparcia, ponieważ osoby po zdobyciu tego uprawnienia częściej znajdują pracę. Stanowisko PUP na ten rok to tworzenie umów trójstronnych, polegających na tym , że zobowiązuje pracodawcę do zatrudnia kandydata po odbyciu określonego kursu. Jest 4-5 miejsc na ten kurs. Uprawnienia te można nabyć w Radomiu. Jest jednostka w Suwałkach, która również organizuje taki kurs. Na wszystkie szkolenia będzie zorganizowany przetarg. Stwierdziła, iż szkolenia są dobrą formą pomocy, z tego względu, iż teraz każdy ubiegający się o pracę w pierwszej kolejności składa swoje CV. Dzięki takim kursom, szkoleniom osoba bezrobotna będzie miała więcej atutów, które będzie mogła zawrzeć w CV i się tym pochwalić, co jednocześnie zwiększy jej szanse na znalezienie pracy.
 
Pan J. Miszkiel – zapytał czy PUP może skierować bezrobotnych na kurs palaczy obsługujących piec ciśnieniowy.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP- do dzisiejszego dnia jest ogłoszony przetarg na zorganizowanie kursu palaczy ciśnieniowych.
 
Pan J. Miszkiel – poinformował, że w Mleczarni kilku palaczy ciśnieniowych odchodzi na emeryturę i osoby posiadające takie uprawnienia będą miały szanse na zatrudnienie.
 
Pan M. Skupski – zasugerował, odnośnie kursu na koparko- ładowarkę, aby pisząc dokumentację do przetargu, kurs obejmował też oddzielnie uprawnienia na koparki, ładowarki oraz koparko- ładowarki. Wyszczególnić te kursy oddzielnie, jako osobne z tego względu, że mając uprawnienia na koparko- ładowarkę nie można obsługiwać samej ładowarki czy też koparki.
 
Pani Wioletta Myszczyńska - Dyrektor PUP- teraz planujemy szkolenia indywidualne.
 
Pani L. Fidrych – uznała, iż trzeba zrobić badanie rynku.
 
Pan J. Miszkiel – zaproponował, aby za pół roku zaprosimy Pani Dyrektor przybyła na posiedzenie komisji i  przedstawiła jak zostało wszystko rozplanowane.
 
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenia wkładu własnego/zał. nr 7/.
 
Pan J. Miszkiel – poinformował, że w projekcie uchwały jest błąd, polegający na wstawieniu błędnej daty. Na Sesji pojawi się dobra uchwała, obecnie w uchwale figuruje data: 09 listopada, a ma to być data: 30 grudnia.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na lata 2011-2013/zał. nr 8/.
 
Pan Sekretarz – w załączniku zmienia się kwota. Prawdopodobnie będzie to ostateczna zmiana. W związku z tą zmianą, należy zmienić uchwałę.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 4/ 4/ 11 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 24 lutego 2011 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
 
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
 
Pan Z. Kowalski – nawiązał do ostatniej Sesji. Stwierdził, iż nieładnie, aby Pan Przewodniczący Rady prowadzi Sesję i nie ingeruje w wypowiedzi Rady. Nieuprzejmie jest sugerować, że w związku z wypowiedziami Radnych goście opuszczają posiedzenie za szybko. Należy się szanować, a nie komuś dokuczać. Miał zamiar powiedzieć to na Sesji, ale stwierdził, iż będzie to nieeleganckie, dlatego informuje o tym tylko w gronie Rady. Pan Przewodniczący ma prawo zwrócić uwagę radnemu, który odbiega od tematu. Jeżeli jest pytanie to jest również odpowiedź. Pan Przewodniczący Rady jest strażnikiem obrad. Radni nie powinni komentować wypowiedzi innych.
 
Pan J. Miszkiel – jeżeli były jakieś niedociągnięcia ze strony Prezydium Rady to stwierdził, iż jeszcze wszyscy się uczą. Myśli, że w przyszłości dojdą do perfekcji.
 
Pan Z. Kowalski – powiedział, że wszystko było jaki najbardziej w porządku, jeżeli chodzi o prowadzenie obrad Sesji. Pretensje kieruje do wypowiedzi radnej, która skomentowała wypowiedź kolegi z Rady.
 
Pan Przewodniczący Rady – stwierdził, iż na posiedzeniu Rady obowiązuje wolność wypowiedzi. Radni mają prawo i zaszczyt wypowiedzi. Uważa, że jeżeli nie będą prowadzone rozmowy obrażające gości, jak również radnych, nie ograniczy on wypowiedzi żadnej osoby. W przypadku zauważalnej zmiany tematu, będzie zabierał głos takim osobom.
 
Pan Z Kowalski – poprosił o wytłumaczenie punktu o nazwie : Wystąpienie zaproszonych Gości.
 
Pan Przewodniczący Rady – poinformował, że zostały wpłacone pieniądze na konto kościoła w Krasnojarsku, na który złożyło się 9 radnych. Zgodnie z wcześniejszą sugestią, na Sesję w dn. 28 lutego został zaproszony Członek Zarządu Sejmiku Województwa Podlaskiego, Pan Cezary Cieślukowski oraz radny Sejmiku, Pan Waldemar Kwaterski. Poprosił o przygotowanie pytań. Rozpocznie się cykl spotkań z tymi samorządowcami. Na następne Sesje również chciałby zaprosić przedstawicieli Sejmiku Województwa Podlaskiego. Liczy na odwiedzenie naszych obrad przez Przewodniczącego tamtejszej Rady- Pana Bogdana Dyjuka. Będzie starał się sukcesywnie zapraszać gości zgodnie z sugestią rady. Uważa, że dobrze by było, aby uczestniczył w naszych obradach również Wojewoda. Wyraził obawę o przyjazd Pan Cieślukowskiego, gdyż w Sejmiku została zaplanowana nadzwyczajna Sesja. Na razie nie odwołał przyjazdu, ale uprzedza, że można się tego spodziewać.
 
Pan E. Kuklewicz – wyraził swoja radość, w związku ze zrobieniem dokumentacji na drogę Bosse i że zostanie złożony wniosek do Programu. Trzeba podjąć rozmowy w Wójtem Gminy Sejny, w jakim stopniu będzie dofinansowywał budowę tego odcinka drogowego. Trzeba zacząć rozmowy przed złożeniem wniosku. Jeżeli Wójt nie dołoży to trzeba z tego zrezygnować i robić w innej gminie.
 
Pan J. Miszkiel – poinformował, iż będzie uczestniczył w Sesji Rady Gminy Sejny i postara się zorientować w tym temacie. Pomimo tego, iż budżet Gminy Sejny nie został jeszcze podjęty, zapytam o dofinansowanie do tejże drogi. Powiedział, że jeżeli zostanie do tego upoważniony poprowadzi rozmowy w Wójtem na temat środków, które ma dołożyć do inwestycji drogowej.
 
Pan S. Jastrzębski – stwierdził, iż warto, aby Przewodniczący Zarządu wystąpił z oficjalnym pismem do Wójta Gminy Sejny. Taka postać odpowiedzi będzie najbardziej konkretna.
 
Pani L. Fidrych – poprosiła, aby przed złożeniem wniosku wystąpić z takim pismem do Wójta.
 
Pani J. Miszkiel – ważne, aby Wójt Gminy Sejny poinformował radnych na Sesji w poniedziałek. Pan Starosta z tym pismem do Pana Wójta wystąpi.
 
Pan A. Szturgulewski – poinformował, iż 10-11 marca w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego odbędzie się szkolenie dla rolników beneficjentów oraz dla osób, które będą pomagać w wypełnianiu wniosków na kampanię 2011. Poprosił o przekazanie osobom zainteresowanym tej wiadomości. Zaproszenia zostały wysłane do wszystkich instytucji.
 
Pan J. Miszkiel – pomimo braku środków zaplanowanych na rolnictwo, po wypowiedzi Pana Starosty wynika, że na sprawy melioracyjne, gdzie NIK polecił pewne rzeczy do wykonania, w przyszłym budżecie będzie trzeba umieścić środki.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
              Protokołowała                                                                                                 Przewodniczył
 
    Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                Przewodniczący Komisji
                                                                                                                                        Józef Miszkiel

 

Załączniki do wglądu w Biurze Rady Powiatu.

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-04-01

Data modyfikacji: 2011-04-01

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-04-01