prot_2_ko
Protokół Nr 2/ 10
z posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa
w dniu 28 grudnia 2010 r.
Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz.10.00 zakończyło się o godz. 11.00.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Józef Miszkiel. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz- Sekretarz Powiatu, Pan J. Łuba – Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów oraz Dyrektor SP ZOZ w Sejnach, Pan Waldemar Kwaterski.
Porządek posiedzenia:
1. Przyjęcie materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
2. Sprawy różne.
Do porządku obrad uwag nie zgłaszano.
Pan J. Miszkiel wyjaśnił, że omyłkowo nie została wysłana uchwała w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego SP ZOZ w Sejnach razem ze wszystkimi materiałami. Została wysłana o jeden dzień później ale wejdzie ona do porządku najbliższej Sesji /projekt uchwały w załączeniu/
Radni obecni przyjęli porządek dzisiejszych obrad, łącznie z projektem uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego SP ZOZ.
Ad. pkt. 1.
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2010 r.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały, dodała, że projekt uchwały zmienił się już w stosunku do tego, co otrzymali radni w materiałach. Wyjaśniła, że na koniec roku jednostki podległe mają obowiązek „wyczyścić” swoje konta i w większości to na ich prośby następują przesunięcia w budżecie.
Uwag nie wniesiono.
Projekt uchwały w sprawie wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego SP ZOZ za rok 2010.
Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach wyjaśnił, że według opinii księgowego najbardziej merytoryczne jest Biuro Biegłych Rewidentów DORADCA, ale wybór należy do Rady Powiatu.
Pan M. Plesiewicz zapytał, czy Biuro DORADCA przedstawiło referencje?
Pan Starosta wyjaśnił, że nie było takiego wymogu przy prośbie o oferty.
Pani A. Witkowska zaproponowała Biuro Biegłych Rewidentów „DORADCA” do badania sprawozdania.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie propozycję Pani A. Witkowskiej.
Komisja w wyniku głosowania (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się) wybrała Biuro Biegłych Rewidentów „DORADCA” do badania sprawozdania finansowego SP ZOZ w Sejnach za rok 2010.
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do projektu e-zdrowie oraz zabezpieczenie wkładu własnego /zał. nr 2/ .
Pan Starosta wyjaśnił, że dostarczono informację o nowych kwotach, więc należało uaktualnić uchwałę. W tej uchwale zawarta jest też kwota na zakup sprzętu dla Starostwa Powiatowego, które będzie nadzorowało działalność SP ZOZ.
Pan Dyrektor wyjaśnił, że 3 bardzo małe szpitale wycofały się z tego projektu, gdyż nie było opłacalne przystępowanie do projektu. Prawdopodobnie kwota zawarta w projekcie uchwały jest kwotą zawyżoną, po przetargach będzie raczej mniejsza.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie delegowania przedstawiciela do Rady Społeczne SP ZOZ w Sejnach /zał. nr 3/.
Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu proponuje w skład Rady Społecznej Pana Andrzeja Szturgulewskiego – Przewodniczącego Rady Powiatu.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie składu osobowego Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach /zał. nr 4/
Pan Starosta wyjaśnił, że przy zmianie delegowanej osoby należy też zmienić uchwałę w sprawie składu osobowego Rady Społecznej.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej /zał. nr 5/.
Pan Starosta powiedział, że Zarząd proponuje do składu Pana Józefa Miszkiel i Romualda Witkowskiego.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Ziemia Sejneńska /zał. nr 6/.
Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu proponuje do składu Panią Henrykę Ropel – pracownika Starostwa oraz Panią Annę Witkowską.
Pani L. Fidrych powiedziała, że przez w poprzedniej kadencji była delegowana do Stowarzyszenia, gdzie działał również Pan Starosta i Pani Barbara Łuba ale nigdy nie była zapraszana. Uważa, że to chyba było działanie Pana Starosty, że jej osoba była totalnie negowana. Myślę, że delegowanie osoby jest fikcyjne, bo nie ma chęci współpracy.
Pan Miszkiel – Przewodniczący Komisji zauważył, że jest to wniosek formalny, aby nie delegować radnego i poddał go pod głosowanie.
W głosowaniu udział brało 11 Członków Komisji: 3 głosowało za odstąpieniem od delegowania radnego, 6 głosowało przeciwko, 2 głosy wstrzymujące się.
W wyniku głosowania delegowano przedstawicieli do Stowarzyszenia „Ziemia Sejneńska”.
Pan Starosta dodał, że Stowarzyszenie prowadzi osoba starsza i schorowana. To dla niej trzeba nieść pomoc. Teraz poszukiwana jest osoba, która poprowadzi Stowarzyszenie, bo Pan Klimaniec będzie miał operację. Dodał, że posądzanie o to, że Starosta czy Pani Łuba wpływali na Pana Klimańca w kwestii zaproszeń jest krzywdzące. Jeśli nie można pomóc, to nie trzeba przeszkadzać. Obecnie przygotowywany jest nowy punkt informacyjny.
Pani L. Fidrych wyjaśniła, że nie ma pretensji do Pana Klimańca. Zapytała, skąd Pana Starosta wie, że przeszkadzałaby w działaniach Stowarzyszenia. Jeśli Pan Starosta tak uważał, to nie należało delegować do prac w Stowarzyszeniu. Dodała, że na pewno pomogłaby w pracach Stowarzyszenia.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji poprosił aby nie wracać do przeszłości. Dzisiaj należy iść do przodu; rozumie też rozgoryczenie Pani Radnej.
Projekt uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia /zał. nr 7/.
Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd Powiatu deleguje Pana Mariusza Skupskiego.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji /zał. nr 8/.
Pan Starosta wyjaśnił, że uchwała obligatoryjnie musi być podjęta. Określono tu zasady przeprowadzania konsultacji.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek zwrotu kosztów podróży służbowej radnego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 10/.
Pan S. Jastrzębski zapytał, czy za zgodą Rady będzie wystawiona radnemu delegacja?
Pan Starosta wyjaśnił, że wystawiona zostanie delegacja, pod warunkiem, że będzie to wyjazd służbowy i nie ma samochodu służbowego, który mógłby zawieść.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że taka uchwała będzie podejmowana przy każdej zmianie w budżecie powiatu sejneńskiego.
Uwag nie wniesiono (11 głosów „za”, brak głosów przeciwnych i wstrzymujących się).
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu powiatu sejneńskiego na 2011 rok.
Pan S. Jastrzębski zapytał, czy nie ma żadnych dodatkowych pism, które wpłynęły do Starosty czy też do Rady a dotyczą budżetu na 2011 rok?
Pan Starosta wyjaśnił, że wszystkie pisma, jakie wpływały zostały przedstawione na ostatnim posiedzeniu Zarządu. Były pisma z Komendy Policji, gdzie prosili o zabezpieczenie środków na konkursy, kwota jest zabezpieczona.
Pan A. Szturgulewski - Przewodniczący Rady powiedział, że dnia wczorajszego wpłynęło pismo od Rady Rodziców przy ZSO w Sejnach, gdzie proszą o pozytywne zaopiniowanie zakupu autobusu do przewozu dzieci i młodzieży.
Pan Starosta powiedział, że przygotowywana jest dokumentacja dot. remontu dachu w ZSO w Sejnach, jeśli zostanie środków po przetargu, to powiat byłby w stanie kupić autokar. W ZSO jest osoba, która ma wszystkie uprawnienia do kierowania autokarem, jest garaż. Koszty tylko obsługi autokaru i paliwa.
Pani A. Witkowska uważa, że zakup autokaru wiąże się z ogromnymi kosztami, bo wchodzi pensja dla kierowcy, są konieczne tachografy i taśmy do nich, ubezpieczenie itp. Są firmy, które wynajmują autokary. Nie wie czy jest sens zakupu autokaru.
Pan Starosta nie zgadza się z tym zdaniem. Autokar jest elementem wychowawczym w szkole. Wyjazdy to integracja klasy i pedagogów. Pracownik będzie jednocześnie kierowcą i konserwatorem. Opłacenie tachografów jest niewspółmiernie niższe niż wynajem. Za niedużą kwotę można kupić autokar.
Pani A. Witkowska uważa, że i tak dużo jest dokładane do oświaty.
Pan A. Szturgulewski wyjaśnił, że Rada Rodziców zwróciła się z prośbą o zakup autokaru, nie ma mowy o dalszym utrzymaniu. Dodał, że rozmawiał z Przewodniczącym Rady Rodziców i część kosztów przejmie Rada Rodziców.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji uważa, że ten temat jest przedwczesny, bo to Zarząd jeszcze ma dyskutować nad tym tematem.
Pan Starosta powiedział, że młodzież za darmo nie będzie jeździć, będą składki na to.
Pan S. Jastrzębski uważa, że biedny nie powinien kupować autokaru za 30 tys. zł.
Uchwała Nr 1/2/10 Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 11/.
Ad. pkt. 2.
Pan S. Jastrzębski wrócił do dyskusji na ostatniej Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego, gdzie Pani L. Fidrych zapytała czy zostało zmienione wynagrodzenie Starosty Sejneńskiego. Na to pytanie odpowiedział Pan Przewodniczący Rady. A Wiceprzewodniczący Rady w różnych sprawach powiedział, że dziwi się Pani Radnej, która była Członkiem Zarządu poprzedniej kadencji bo to Zarząd proponował stawki. Pan Przewodniczący Miszkiel mówił, że nie będzie wracał do historii, do poprzedniej kadencji, bo nie był Pan wtedy radnym. W przypadku uchwały dotyczącej wynagrodzenia Starosty jest to propozycja Przewodniczącego Rady Powiatu, bo on ma takie uprawnienia. Pan Jastrzębski dodał, że uważa Pana J. Miszkiel za polityka wysokiej klasy, Pan jest członkiem partii współrządzącej. Myśli, że Pan Miszkiel w przyszłych wyborach będzie kandydował do Sejmu i w tamtych strukturach jest funkcja poseł sprawozdawca. Statut powiatu nie przewiduje takiej funkcji, statut mówi, że sprawozdanie składa się tylko z działalności Komisji. W radzie powiatu obowiązują pewne standardy zachowań. Szanujmy się i nie dziwmy się, szczególnie na Sesjach nie powinien się dziwić Wiceprzewodniczący Rady. Wiceprzewodniczący Rady jest rolą podrzędną. Jedynie w przypadku wyznaczenia przez Przewodniczącego Rady do prowadzenia obrad lub w przypadku nieobecności Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczący Rady może oceniać wypowiedzi.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji przeprosił Panią Lucyną Fidrych jeśli ją tą wypowiedzią obraził. Dodał, że nie wiedział, że wynagrodzenie Starosty proponuje Przewodniczący Rady Powiatu. Zauważył, że na Sesji Rady Gminy w Gibach, radny Kuklewicz wypowiadał się w imieniu Rady Powiatu Sejneńskiego. Mówi, że radny Kuklewicz podjął temat głosowania radnych dot. remontów dróg. Na Sesji wymienił imiennie radnych, którzy głosowali za remontem drogi. Pan J. Miszkiel sprostował, że za remontem drogi za 10% wkładu własnego była cała Komisja. Pani L. Fidrych stwierdziła na Sesji Rady Gminy, że nie ma współpracy. Pan J. Miszkiel powiedział, że on nie był przeciwko remontowi tej drogi.
Pan E. Kuklewicz wyjaśnił, że na Sesji Rady Gminy użył sformułowania, że „m.in. za remontem drogi byli”.
Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Komisji poprosił żeby wziąć się za pracę i nie łapać się za słówka. Nie należy ośmieszać jeden drugiego. Uważam, że Pan Radny celowo nie wymienił wszystkich radnych, którzy byli za. Trzeba się wypowiadać, że wszyscy jesteśmy za tym, aby remontować drogi przy wkładzie 10%.
Pan Starosta przedstawił opinię Komisji Budżetu i Finansów w sprawie pozytywnego opiniowania projektu budżetu powiatu sejneńskiego na rok 2011 oraz RIO w sprawie budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 12/. Uwaga dotyczy braku paragrafu dot. szkolenia specjalnego, gdzie u nas nie ma takich szkół. Jednakże mamy nauczanie indywidualne.
Pani L. Fidrych przypomniała o prośbie dzieci ze Szkoły w Karolinie, gdzie proszą o zakup sztucznej choinki. W Szkole działa bardzo prężnie Ekozespół.
Pan Starosta wyjaśnił, że pismo było niedawno rozpatrywane na posiedzeniu Zarządu i pismo wyjdzie.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Józef Miszkiel
Metryka strony