prot_2_kb
Protokół nr 2/10
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 28 grudnia 2010 r.
Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 11.00 zakończyło się o godz. 12.10
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego oraz Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.
Porządek posiedzenia:
- Wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za 2010 r.
- Przyjęcie materiałów na III Sesje Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za 2010 r.
Pan Jan Łuba – Przewodniczący Komisji poinformował, że o wyborze biegłego rewidenta zdecydowano na poprzedniej Komisji. Wybrano ofertę Biura Biegłych Rewidentów Doradca.
Projekt uchwały w sprawie wyboru biegłego rewidenta przeprowadzającego badanie sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za rok 2010 /zał. nr 2/.
Dokumentacja ofert biur biegłych rewidentów /zał. nr 3/.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na III Sesje Rady Powiatu Sejneńskiego.
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenie wkładu własnego /zał. nr 4/.
Pan Starosta – poinformował, że całkowita kwota projektu będzie wynosiła 1.949.040,36 zł.
Pani Skarbnik - Część SP ZOZ będzie wynosiła 1.849.063,13 oraz część powiatowa 99.977,23 zł
Pan J. Łuba – stwierdził, iż w projektach uchwały mamy podane inne kwoty.
Pan Starosta – do tych kwot dochodzi część dla organu prowadzącego.
Pani Skarbnik – stwierdziła, iż nie przygotowywała tej uchwały.
Pan J. Łuba – na Sesji będziemy podejmować uchwałę, więc poprosił, aby na to posiedzenie były już przygotowane ostateczne kwoty.
Pan R. Witkowski – uznał, iż wiele projektów realizował, ale z takim się jeszcze nie spotkał. Uważa, że należałoby poczekać aż wszystko się ustabilizuje, bo wszyscy jesteśmy zdezorientowani, jeżeli co chwila tak duże kwoty ulegają zmianie. Jeśli będzie za późno to nic nie poradzimy, ale nie możemy podejmować decyzji w ciemno.
Pan Starosta – dlatego wraca do tego, iż kwota wynosi ponad 1.8 mln zł jest częścią SP ZOZ, ale dochodzą kwoty dla organu prowadzącego. My jako organ prowadzący będziemy mieli komputery,
oprogramowanie do nadzoru tej jednostki w Starostwie. Wychodzi brutto ok. 100 tys. zł dla organu prowadzącego. O tym dowiedzieliśmy się najpóźniej. Przy podjęciu tej uchwały będzie to kwota 1.949.040,36 zł przy wpłacie 292.355,97 zł i to już całość. Jak będziemy podpisywali tą uchwałę to kwota może być ewentualnie niższa, ale na pewno nie wyższa. Po przetargu jest przewidywane, że będzie to dużo mniejsza kwota, bo na razie jest to symulacja finansowa zrobiona dla organizacji projektu. W projekcie mamy zabezpieczenie tej kwoty, która w efekcie może ulec zmianie jedynie na niższą.
Pani L. Fidrych – zapytała w jakim celu bierzemy udział w projekcie, jeżeli mamy pieniądze i możemy za nie kupić komputery w Starostwie.
Pan Starosta – jeżeli nie weźmiemy z projektu pieniędzy to nasz szpital wypada z systemu. Ponad 1.8 tys. zł to jest kwota na projekt, w którym bierze udział szpital, w tym 72 tys. zł udziału własnego, w tym nakład własny w kwocie ponad 270 tys. zł. Aby mógł funkcjonować cały system to też musi być w Starostwie łącze z tą siecią, która będzie w szpitalu. Będzie to wyglądało w taki sposób, że będą wstawione dwa komputery z oprogramowaniem i w sumie to wynosi 100 tys. zł. W uchwale e-Zdrowie jest to wszystko zawarte.
Pan Sekretarz – w pierwszej uchwale, przyjętej przez radę III kadencji, była kwota tylko na komputeryzację szpitala powiatowego. W tej kwocie nie było zawartych środków na program komputerowy przeznaczony dla organu prowadzącego. Dzięki temu programowi będziemy mieli stały wgląd do finansów SP ZOZ. Będzie to jakby kontrola bezpośrednia nad wydatkowaniem środków finansowych przez SP ZOZ. Zostało to ujęte jako e-Zdrowie- Program dla Starostw Powiatowych. Była to kwota w wysokości 100 tys. zł, z czego wkład Powiatu był 17 tys. zł.- są to przede wszystkim koszty programu, które są przeznaczone dla Starostw do kontroli tego programu, który o wartości 1.571.00,00 zł, który będzie prowadził SP ZOZ. W związku z tym, iż pierwsza uchwała była podjęta bez kwoty dla Starostwa oraz ulegała ciągłym zmianom, po ustaleniu kwoty bazowej przez Urząd Marszałkowski z Panem Starostą uzgodniliśmy, aby ująć to wszystko w jedną kwotę. Czy to jest e-Zdrowie dla Starostwa czy Szpitala- jest to dalej jeden projekt, którego 15% będzie wynosiło powiat 270 tys. zł, jako wkład własny. W tym programie przeznaczonym dla Starostw Powiatowego nie ma dużego sprzętu komputerowego. Urząd Marszałkowski, który jest głównym beneficjentem tego programu ma te pieniądze zagwarantowane. Główną osobą dokonująca przetargu nie jest powiat, tylko Urząd Marszałkowski i on decyduje jakie programy zostaną zakupione. Został tylko włączony program dla Starostw, aby to było w jednym.
Pani L. Fidrych – zapytała, czy nowy program nie będzie się wiązał z zatrudnieniem osoby, która by to nadzorowała.
Pan Starosta – nie, bo teraz też mamy nadzór. Na serwerach szpitala będzie ewidencja działań POZ.
Pan L. Fidrych – stwierdziła, iż aktualizacja będzie bardzo droga.
Do pozostałych projektów uchwał uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 14 członków Komisji: 14 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 1/2/10 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 28 grudnia 2010r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 5/.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Pan S. Jastrzębski – zwrócił się do Przewodniczącego Komisji, odnosząc się do słów wypowiedzianych na ostatnim posiedzeniu Komisji, kiedy to powiedział, że „Powiat Sejneński zasłynął z przemytu i mafijności”. Podczas poprzedniej kadencji Rady Powiat zasłynął ze związków Dyrektora PUP. Stwierdził, że przestępczość to nie nasza sprawa Przypomniał Przewodniczącemu Komisji, iż nie jest już Przewodniczącym Rady. Na ostatniej Komisji został niedopuszczony do głosu, mimo podniesienia ręki, a następnie zamknął obrady Komisji. Złożył oficjalną rezygnację z pełnienia funkcji członka Komisji Budżetu i Finansów wraz z radną Lucyna Fidrych, ze względu na nagminne niedopuszczanie do głosu. W związku z nieprzestrzeganiem regulaminu, tj. Statut Powiatu Sejneńskiego § 29 pkt. 1 Przewodniczący zamyka dyskusję po wyczerpaniu tematu wypowiedzi.
Pan S. Jastrzębski oraz Pani L. Fidrych rezygnują z uczestnictwa w Komisji Budżetu i Finansów na znak protestu /zał. nr 6/.
Pan J. Łuba – uznał, iż każdy ma prawo wyboru, do której Komisji chce należeć. Stwierdził tez, że na posiedzeniach komisji nie powinno być rozmów odchodzących od tematu. Poinformował, że były szkolenia w III Kadencji. Był w Warszawie oraz na 3-dniowym w sprawie prowadzenia Rady, na własny koszt. Kolejne były bardzo drogie i raczej przydatne pracownikom Starostwa aniżeli radnym czy przewodniczącym. Jeżeli miał możliwość to był na szkoleniu.
Pani L. Fidrych - nie była na żadnym szkoleniu, ale też nie zaproponowano jakiegoś zbiorowego szkolenia. Suwalska Rada uczestniczy w szkoleniach dla nowych radnych. Uważa, że szkolenie dla nowicjuszy to trafna decyzja.
Pan Starosta – propozycji szkoleń jest mnóstwo, ale są bardzo drogie. Jeżeli będzie zapotrzebowanie szkolenia dla nowych radnych lub dla wszystkich, możemy zorganizować spotkanie. Problemy nurtujące lub interesującą tematykę proszę zgłaszać Panu Przewodniczącemu Rady, wtedy będzie można poprosić edukatora na miejsce lub jechać na jakieś jednodniowe szkolenie.
P. A. Szturgulewski – zwrócił się z prośbą do radnych, w związku ze zbliżającą się Sesję, która zakończy się bardziej uroczyście, aby zapoznali się z załącznikami, które są w projektach uchwał. Uznał, iż jako radni powiatowi mogą wyjść z inicjatywą, że na bazie Starostwa, mogą zorganizować szkolenie dla wszystkich radnych z terenu Powiatu Sejneńskiego. Można zaprosić Panią Kubylis, która jest Przewodniczącą Regionalnej Izby Obrachunkowej lub osobę z PUM w I kwartale i zorganizować szkolenie tu na miejscu. Dobrze by było również poprosić fachowców od projektów unijnych, aby zwiększyć możliwości korzystania z funduszy unijnych. Uważa, że to nie będzie związane z jakimikolwiek kosztami, bo powinno to być zorganizowane w ramach funkcjonowania PUW. Trzeba wyjść z inicjatywą do pozostałych radnych z naszego regionu. Stwierdził, że może się podjąć zorganizowania takiego szkolenia w I kwartale.
Pani A. K. Witkowska – uznała, że należy nawiązać współpracę z Urzędem Wojewódzkim i na pewno przyjadą je zorganizować. Powiedziała, że dobrym szkoleniowcem Pani Monika Konratowicz, która prowadzi tego typu szkolenia zaczynając od podstaw samego funkcjonowania rady i Radnych, a następnie rozdzielić na projekty. Stwierdziła, iż takie szkolenie będzie musiało być rozdzielone na kilka dni, bo to duży przedział informacji.
Pan J. Miszkiel – gdy ureguluje się sprawa w Sejmiku, zaproszę w najbliższym możliwym terminie Pana Cezarego Cieślukowskiego, albo osobę w jego zastępstwie.
Pan A. Sztrugulewski – odniósł się do tematu szkoleń, że niektóre szkolenia są robione w ramach ich wewnętrznych projektów i wtedy za to się nic nie płaci. Potrzebują chętnych, aby ten projekt zrealizować. W pierwszej kolejności trzeba skorzystać z tych szkoleń.
Pan S. Jastrzębski – powiedział, iż cieszy się bardzo ze zmiany Przewodniczącego Rady i propozycji szkoleń. Ma nadzieje, że nowy Przewodniczący zdoła zintegrować Radę, a nie podzielić jak robił to ostatni Przewodniczący.
Pan M. Skupski – odniósł się do odśnieżania dróg. Zaproponował, aby wziąć plan dróg powiatowych, zajechać do samorządów, wójtów naszych gmin. Droga Frącki- Okółek jest naszą drogą powiatową, natomiast za Frąckami ciągnie się 1,5 km droga gminna i przez pracowników gminnych nie są odśnieżane drogi powiatowe, mimo tego, że trzeba przez nią przejechać. Można by było się dogadać z samorządami, że w takich sytuacjach powiat by odśnieżał ich drogi, a gminy w zamian odśnieżałyby drogi nasze. Byłoby szybciej i taniej. Tak samo jest z drogą powiatową do Sarnetek, a dalej zaczyna się droga gminna, natomiast koło Sejn jest droga należąca do gminy Giby, w Iwanówce – moglibyśmy się zająć ich drogą, bo mamy bliżej, a oni z zamian naszą.
Pan Starosta – uznał, iż po tym sezonie odśnieżania omówimy nowe podziały zajęcia się określonymi drogami. Jeżeli chodzi o pozostałe drogi to wszystko jest dogadane, natomiast z Wójtem Gminy Giby rozmawialiśmy już w październiku na temat zintegrowania. Kierownik PZD mówił, że jest uzgodnione. Wie, że są tam koleiny. Do własnego sprzętu niezbędne są nam dwa samochody i wtedy będzie skuteczniej oraz dokładniej. Ogromne środki są na solenie dróg. Poinformował, że cały czas będzie namawiał Radę, aby wyposażyć nasz PZD. Wynajem sprzętu jest o wiele droższy, niż korzystanie ze swojego, poprzedni radni na pewno orientują się w tym temacie. Niestety nie wszędzie można się dogadać. Po zakupie równiarki, po roku czasu koszty się zwróciły, zaoszczędziliśmy też na paliwie.
Pan A. Szturgulewski– uznał, że trzeba przemyśleć sprawę zakupu solarki, aby w następny sezon wejść z takim sprzętem.
Pan Starosta – koszty zakupu solarki w sezonie są podwójne, więc trzeba się tym zainteresować po zimie. Będzie szukał jak najwięcej sprzymierzeńców, aby udało się to zrealizować.
Pan J. Łuba – Przewodniczący Komisji zamknął obrady Komisji.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Jan Łuba
Metryka strony