prot_s_4
PROTOKÓŁ NR IV/ 11
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 19 stycznia 2011 r.
Obrady IV Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 10.00, a zakończyły się o godz. 11.30. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
Ad. pkt. 1.
Przewodniczący Rady – Pan Andrzej Szturgulewski powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
Ad. pkt. 2.
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
4. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
5. Interpelacje i zapytania Radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2011 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2011 r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego. na 2011 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Profilowanego w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1.
10. Podjęcie uchwały w zmieniającą uchwałęsprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.
12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zakazu pływania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe w wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
14. Wolne wnioski i oświadczenia.
15. Zamknięcie obrad.
W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 3. Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z III Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Protokół Nr III/10 został przyjęty.
Ad. pkt. 4. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu w Sejnach /zał. nr 3/.
Pan Starosta poinformował, że wnioski na infrastrukturę drogową będą przyjmowane, po ogłoszeniu takiej możliwości. Na remont ZSO w Sejnach będzie można skorzystać z rezerwy 06 Ministerstwa Edukacji. Rezerwa dla powiatów w Ministerstwie Finansów na zadania drogowe z wykorzystaniem do końca czerwca.
Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania Radnych.
Pani L. Fidrych – zapytała o sytuacje na rynku pracy w naszym powiecie. Znaczny odsetek mieszkańców jest bezrobotny, utrzymują się ze środków z urzędu pracy, których w tym roku jest tak drastycznie mało. Zapytała Pana Starostę co zamierza z tym zrobić, aby zaktywizować nasze środowisko, aby wspomóc ludzi.
Odniosła się również do infrastruktury drogowej, pytając w jakiej fazie jest dokumentacja drogowa. Uznała, że nie może być sytuacji, że nie zdążymy ze złożeniem wniosku. Ze szczególnym uwzględnieniem dróg: Frącki- Dworczysko- Mikaszówka oraz Sejny- Świeckie- Bosse- Berżałowce. W jakim stadium jest dokumentacja?
Pan S. Jastrzębski – zwrócił się do Kierownika PZD w sprawie drogi Sejny- Świackie- Bosse- Berżałowce. Chciałby, aby został złożony wniosek na całą tą drogę do programu transgranicznego. Zapytał w jakim stadium jest tworzenie dokumentacji na tą drogę. Wie, że część dokumentacji przygotowała firma wiatrakowa. W jaki sposób Starostwo ma przejąć dokumentację, którą posiada firma wiatrakowa?
Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2011 r.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały oraz poinformował, że plany pracy był omawiany na komisji.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/25/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2011 r. /zał. nr 4/.
Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2011 r.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały oraz poinformował, że plany pracy był omawiany na komisji.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/26/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2011 r. /zał. nr 5/.
Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego. na 2011 r.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały oraz poinformował, że plany pracy był omawiany na komisjach.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/27/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego. na 2011 r. /zał. nr 6/.
Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Profilowanego w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1.
Pan Starosta – przypomniał sytuację, kiedy przekazano ZSTR dla Ministerstwa Rolnictwa, uczył się wtedy, mieszczący się przy tej szkole, ostatni rocznik uczniów Liceum Profilowanego. Klasa ta nie mogłaby dalej funkcjonować przy tej szkole, z tego względu, iż Minister Rolnictwa przyjmował szkoły, tylko o profilu rolniczym. W związku z tym, została ona przekazana pod Zarząd Szkół Ogólnokształcących w Sejnach. Niestety nie ma teraz naboru, szkoła jest wpisana w ZSO, ale praktycznie nie funkcjonuje. Nie ma zainteresowania tą szkoła, więc trzeba przystąpić do likwidacji, aby w ewidencji dalej nie funkcjonowała.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/28/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie zamiarulikwidacji Liceum Profilowanego w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1 /zał. nr 7/.
Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady poinformował, iż podjęcie uchwały następuje w związku z wpłynięciem pisma- rezygnacją z prac Komisji Budżetu i Finansów dwóch jej członków, mianowicie Pani L. Fidrych oraz Pana S. Jastrzębskiego. Pan Z. Kowlaski również zrezygnował z prac w Komisji Budżetu i Finansów z powodu delegacji z Klubu Radnych do pracy w Komisji Rewizyjnej. Zapytał czy Radni podtrzymują swoje decyzje.
Radni zostali przy swoich decyzjach.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/29/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. zmieniającą uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 8/.
Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady poinformował, że na komisjach były zgłoszone kandydatury do Komisji Rewizyjnej:
- Radny Antoni Baudzis
- Radny Jan Łuba
- z Klubu „Nasz Powiat”- Radny Zygmunt Kowalski.
Radni wyrazili zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie pozytywne zaopiniowanie zgłoszonych osób do składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
W głosowaniu nad składem głosowało 12 radnych: 9 radnych głosowało za przyjęciem, 3 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Przewodniczący Rady poinformował, że spośród Członków Komisji Rewizyjnej należy wybrać Przewodniczącego Komisji. Poprosił o zgłaszanie kandydatur.
Pani L. Fidrych – zgłosiła na Przewodniczącego Radnego Z. Kowalskiego.
Pan J. Miszkiel – zgłosił na Przewodniczącego Radnego A. Baudzisa.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę Radnego Zygmunta Kowalskiego.
W głosowaniu nad kandydaturą Pana Z. Kowalskiego głosowało 15 radnych: 4 radnych głosowało za przyjęciem, 2 radnych wstrzymał się od głosu, 9 radnych głosowało przeciwko.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie kandydaturę Radnego Antoniego Baudzisa.
W głosowaniu nad kandydaturą Pana A. Baudzisa głosowało 15 radnych: 9 radnych głosowało za przyjęciem, 2 radnych wstrzymało się od głosu, 4 radnych głosowało przeciwko.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/30/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zakazu pływania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe w wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego.
Przewodniczący Rady przypomniał, iż Pan Starosta w punkcie 4 informował, że ARMATOR chciałby korzystać z jez. Gaładuś. Uznał, że jest bardzo dobra inicjatywa., która poprawi atrakcyjność i ofertę turystyczną dla osób zwiedzających nasze tereny oraz dla mieszkańców tego terenu.
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę IV/31/11 z dnia 19 stycznia 2011 r. zmieniającej uchwałę w sprawie zakazu pływania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe w wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 10/.
Ad. pkt. 13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
Pan Starosta – trudno mówić o sytuacji na rynku pracy, ze względu na, że jeszcze nie obradowała Powiatowa Rada Zatrudnienia i nie ma ustalonych szczegółowych zasad. Pieniądze z Funduszu Pracy będą bardzo małe, otrzymamy ok. 25% środków ubiegłorocznych. Będą to małe pieniądze. Trzeba opracować zasady. U nas nie ma umów nawiązanych w roku ubiegłym i przechodzących na ten rok. Pod koniec lutego zacznie obradować Powiatowa Rada Zatrudnienia i na początek lutego pieniądze zaczną być dzielone. Na pewno nie będzie robót publicznych na początku. Brak pieniędzy spowodował, iż zakłady pracy zaczynają nawiązywać umowy o pracę. W wielu zakładach posiłkowano się pracownikami z PUP. Teraz część stanowisk zostanie przywróconych, bo zakłady muszą funkcjonować. Należy też uświadomić sobie rolę PUP, bo nie jest on od tworzenia miejsc pracy. Jest od aktywizowania ludzi, którzy poszukują pracy. W pojęciu społeczności pojawiła się rola Urzędu pracy jako pomocy społecznej, którą zajmuje się gmina. Pieniądze pojawią się w połowie roku z projektów. Po pozytywnym zaopiniowaniu wniosków uzyskamy środki finansowe. Otrzymał komunikat z ZPP, że staże zostaną skracane do 3 miesięcy, a kwota na dofinansowanie stanowisk pracy oraz rozpoczęcie działalności gospodarczej zostanie zmniejszona z 19 tys. zł na 14 tys. zł. Próbujemy też w kierować, podpowiadać osobom pytającym. Niedawno odbyło się szkolenie prowadzone przez firmę białostocką, która w ramach projektu przez siebie realizowanego przedstawiła swoją ofertę. Są też propozycje ofert pracy, ale nie wszyscy chcą z nich korzystać. Powiedział, że nikogo nie skierował do Burmistrza Miasta czy Wójta. Właściwym miejscem jest PUP do szukania miejsc pracy.
Pani Dyrektor PUP – poinformowała, że decyzja o dokładnej kwocie przyznanych środków PUP nie przyszła. Informacją, którą dysponujemy jest w formie e-maila, na konkretną informację czekamy, otrzymamy ją w marcu. W tej chwili tworzymy nowe reguły, zasady, rozporządzenia. W roku ubiegłym roku zostało zaktywizowanych ok. 1600 osób. Zaapelowała, aby ludzie nie wymuszali na pracownikach PUP kierowanie ich na jakieś formy pracy. Po zebraniu się Powiatowej Rady Zatrudnienia wszystko będzie bardziej jasne. W tym roku będzie o wiele mniej staży. Jest dopiero początek roku, istnieje możliwość pozyskiwania środków poprzez konkursy organizowane przez WUP oraz z projektów. W tej chwili sytuacja nie jest najgorsza, bo w ubiegłych latach było podobnie.
Pan Starosta – po podpisaniu umów będzie można nawiązywać stosunki pracy. Poprosił o kierowanie pytań związanych z możliwościami uzyskania stażu, czy też innych form pracy, do pracowników PUP, Pani Dyrektor PUP. Od udzielania tego typu informacji jest Urząd Pracy. Jeżeli pojawią się środki to urzędy i zakłady pracy będą musiały wystąpić do PUP z wnioskiem o danego pracownika.
Pani L. Fidrych – stwierdziła, iż nie chce informacji w jaki sposób pieniądze będą dzielone przez PUP. Radną interesuje informacja Pana Starosty co zamierza zrobić, aby poprawić sytuację, jakie kroki ma zamiar poczynić, aby dać miejsca pracy. Uznała, że aktywizacja na naszym terenie jest znikoma, ze względu na brak miejsc pracy. Zapytała co Pan Starosta, jako Kierownik Organizacyjny tego terenu zrobi w tej sprawie. Nie ingeruje w sposób podziału pieniędzy.
Pan Starosta – trzeba zrozumieć pojęcie aktywizacji zawodowej oraz role powiatu i jednostek organizacyjnych. Praca nad zagospodarowaniem byłego przejścia granicznego również wiąże się z tworzeniem miejsc pracy. Na temat Domu Pomocy Społecznej rozmawiałem w PFRON w Warszawie. Uzyskał odpowiedź, iż w tym roku większe pieniądze poszły do Marszałka, w związku z tym trzeba się zgłosić do Urzędu Marszałkowskiego z prośbą o pomoc w finansowaniu tej inwestycji. Z funduszy unijnych na promocje można uzyskać dużo środków, natomiast na pomoc społeczną o wiele mniej. Utworzenie DPS stworzy jednocześnie wiele miejsc pracy, który był zainteresowany przejściem granicznym. Rzeczywiście był kapitał austraicki- niestety banki zablokowały tą możliwość. W kontekście DPS pojawił się Konsul Polski w Norwegii. Trzeba założyć działalność, stworzyć zakład pracy, aby utworzyć miejsca pracy. Pojawiła się idea strefy ekonomicznej w Suwałkach. Uznał, iż robią wszystko co mogą.
Pani L. Fidrych uznała, że Pan Starosta z tego co mówi, robi bardzo dużo, ale niestety mało skutecznie.
Pan Starosta – odniósł się do infrastruktury drogowej. I etap to droga Frącki- Mikaszówka- po podpisaniu umowy. Na tym odcinku drogi jest bardzo złe podłoże, a jeżdżą tam transporty leśne z dużym obciążeniem. W celu porządnego zrobienia tejże drogi trzeba zrobić montaż finansowy Nadleśnictwa, Powiatu oraz Gminy. Grys z gliną i profilowanie na odcinku leśnym. Mieszkańcy postulują, aby poprawić miejsca najbardziej tragiczne, bo asfalt nie jest ich najważniejszym celem. Współdziałanie tych czterech instytucji pozwoli na zrobienie tej drogi, bo żaden z funduszy nie da pieniędzy na tą drogę.
Droga Sejny- Świeckie- Bosse- Berżałowce – chodzi o cały odcinek drogi. Nabór jest w połowie roku. Na zrobienie dokumentacji jest jeszcze trochę czasu. Są wstępne oferty na zrobienie dokumentacji. Jest plan, aby zrobić ten odcinek drogowy od drogi Krajowej do Berżałowiec do skrzyżowania. Częściowo wykorzystane będą materiały z firmy wiatrakowej. Podpiszemy porozumienie a temat montażu finansowego. To zależy kto pierwszy dostanie pieniądze, wtedy będzie pierwszeństwo zrobienia drogi.
Pan S. Jastrzębski – nie wiadomo czy wykorzystamy dokumentację wiatrakową. Jeżeli będzie to montaż finansowy to ile dołoży firma wiatrakowa.
Pan Starosta – nie ma dokumentacji oraz kosztorysu, więc o sumach szczegółowych nie ma możliwości rozmawiania.
Pan S. Jastrzębski- musi być jawna strategia.
Pan J. Polens- Kierownik PZD – odnośnie tej dokumentacji rozmawiał z Kierownikiem Wydziału Architektury. Cały odcinek będzie realizowany. Od ul. Młynarskiej do skrzyżowania w Berżałowcach. Można przejąć prawa i obowiązku po wydaniu prawomocnego pozwolenia na budowę. Jeżeli firma wiatrakowa uzyskałaby pozwolenie to istnieje ewentualność przejścia praw i obowiązków na inny podmiot. Biorąc pod uwagę trwającą procedurę u Wojewody to wróci to do ponownego rozpatrzenia. Dokumentacja sporządzona przez firmę wiatrakową zajmuje ok. 2/3 całego odcinka drogi, więc trzeba zrobić pozostała 1/3. Najbardziej logiczne byłoby opracowanie dokumentacji na cały odcinek drogowy z wnioskiem o pozwolenie na budowę. Jest po rozmowach z projektantami. Projektant, który opracowywał dokumentację dla farm wiatrowych zaproponował cenę o 30% wyższą niż projektantka z Suwałk, która opracowywała dla nas dokumenty na drogę Krasnopol- Murowany Most- Przystawańce- Widugiery. W zakres będzie wchodziło opracowanie całej dokumentacji, wszelkie uzgodnienia łącznie z pracami geodezyjnymi. Wystąpił również do Urzędu Gminy Sejny z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej, ale chyba nie będzie to wymagane. Przygotuję też dokumenty środowiskowe, aby mieć te decyzje w formie pisemnej, bo do wniosku taki załącznik będzie potrzebny. Stwierdził, iż obawy, że nie zdążymy są nieuzasadnione.
Pan S. Jastrzębski – stwierdził, iż myślenie Pana Kierownika jest bardzo dobre. Natomiast Pan Starosta mówił, że firma wiatrakowa będzie miała możliwość budowy drogi. Trzeba nie brać pod uwagę możliwości zrobienia drogi przez tą firmę, tylko Powiat sam powinien się zająć dokumentacją.
Przewodniczący Rady – Powiat przygotuje dokumentację na wszystkie drogi, które nie są wyasfaltowane, tylko następnie trzeba poczekać na możliwość złożenia wniosku. Uznał, iż na pewno będziemy na to przygotowani. Odniósł się do wypowiedzi Radnej L. Fidrych , stwierdzając, że jak skuteczna będzie Rada tak też skuteczny będzie Pan Starosta, ponieważ rolą Rady jest wspieranie Pana Starosty w działaniach. Myśli, że o bezrobociu na naszym terenie trzeba zacząć dyskutować na komisjach, zaprosić Panią Dyrektor PUP, która przedstawi dokładniej sytuację w powiecie. Ma nadzieję, że Radni nie chodzą do Pani Dyrektor Urzędu Pracy , bo mamy przedstawiciela w Radzie Zatrudnienia i do niego należy zwracać się z pytaniami i problemami.
Pan Dyrektor SP ZOZ – podziękował Pani Dyrektor PUP za współpracę. Uznał, iż forma pracy jaką jest staż daje możliwość sprawdzenia pracownika. Ok. 6-7 osób dostało w SP ZOZ pracę na stałe, po odbyciu stażu.
Ad. pkt. 14. Wolne wnioski i oświadczenia.
Przewodniczący Rady – odniósł się do komentarza z gazety „Wieści Sejneńskie”, gdzie zostały skrytykowane wydatki Starostwa, mając na myśli Sesję z produktami mlecznymi Uściślił, iż Pan Starosta wystąpił z prośbą do Mlekopolu, aby udostępnili swoje produkty, w celu ich degustacji na Sesji opłatkowej /zał. nr 11/. Dzięki przychylności Pana Edmunda Borawskiego na prośbę Pana Starosty, mieliśmy możliwość konsumpcji produktów tej firmy. Na ostatniej Sesji też nie informował Redakcji Wieści Sejneńskich, aby ktokolwiek rezygnował z prac w komisji.
Pan E. Kuklewicz – wrócił do tematu dróg. Na odcinku Frącki- Dworczysko- Łostki- Mikaszówka powstanie 1 km drogi, a reszta to będzie glina. Pytał czy zrobienie tej drogi, nie będzie możliwe poprzez zgłoszenie jej do jakiegoś projektu. Zapytał też czy Pan Starosta ma rachunek, który by przedstawiał, ile będzie potrzeba środków własnych, a ile kosztowałaby ta droga z programu Polska- Białoruś- Ukraina. Nie rozumie dlaczego mamy robić tą drogę ze współdziałania Nadleśnictw oraz Wójtów Gmin, gdzie środki będą rozłożone w proporcji 50/50, jeżeli jest możliwość skorzystania z unijnego dofinansowania, które pokryje 90% kosztów zrobienia drogi. Stwierdził, iż nie słyszał od mieszkańców tych miejscowości, że nie są zainteresowani zrobieniem asfaltu. Na Sesji Gminy Giby stwierdzono, że pomogą w zrobieniu tej drogi.
Pan Starosta – Polska w jednym naborze może złożyć jeden wniosek. Poinformował, że musimy zdecydować, którą drogę wykonamy z tych pieniędzy, czy drogę Sejny- Świackie- Bosse- Berżałowce czy też drogę Frącki- Dworczysko- Łoski- Mikaszówka. Pan Starosta podał wariant do dyskusji, dzięki któremu byłaby możliwa najszybsza pomoc ludziom korzystającym z tej drogi, więc ta propozycja jest do przeanalizowania. Trzeba zwrócić uwagę na inne odcinki drogi, które wymagają remontu. Jest jeszcze czas na decyzję. To Rada postanowi, które drogi zostaną remontowe.
Pani A. Witkowska– poprosiła o poszanowanie czasu zaproszonych Gości, dlatego zwróciła się z prośbą o skracanie wypowiedzi przez radnych. Radny Kuklewicz poruszył ten sam temat na Komisji, używając tych samych argumentów. Rozmowy dotyczące dróg były obszernie omawiane na Komisjach, dlatego nie widzi potrzeby, aby poruszać tak głęboko temat na Sesji, bo na obradach powinny być poruszane najważniejsze sprawy, aby goście nie opuszczali sali.
Przewodniczący Rady – poinformował, że wstępnie umówił się z Członkiem Zarządu Województwa, Panem Cezarym Cieślukowskim, który wyraził chęć przyjazdu na nasze obrady.
Ad. pkt. 15. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady IV Sesji Rady Powiatu”.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Andrzej Szturgulewski
Załączniki do wglądu w Biurze Rady Powiatu.
Metryka strony