uchw_r13

 
 
UCHWAŁA Nr III/13/06
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 28 grudnia 2006r.
w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego
 
Na podstawie art. 12 pkt 11 i art.17 ust.1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592, z 2002r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz. 1806, z 2003r. Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102 poz. 1055), Rada Powiatu Sejneńskiego uchwala, co następuje:
 
§1.
1. W Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego przyjętym uchwałą Nr XII/56/99 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 28 października 1999r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Rady Powiatu Sejneńskiego, zmienionego uchwałami Rady Powiatu: Nr XXXIV/123/01 z dnia 18 października 2001r., Nr I/5/02 z dnia 15 listopada 2002r., Nr XI/58/03 z dnia 27 listopada 2003r. i Nr II/ 5/06 z dnia 8 grudnia 2006r., wprowadza się następujące zmiany:
1) w paragrafie 25 ust. 1 otrzymuje brzmienie
" 1.Stałymi komisjami Rady Powiatu są:
1. Komisja Budżetu i Finansów.
2. Komisja Porządku Publicznego, Rolnictwa i Leśnictwa.
3. Komisja Kultury, Oświaty, Zdrowia i Problematyki Społecznej.
4.Komisja Rewizyjna".
2) w paragrafie 25 ust. 5 otrzymuje brzmienie :
"5. Przedmiotem działania komisji jest w szczególności :
1. Komisja Budżetu i Finansów:
a) wnioskowanie w sprawach procedury uchwalania budżetu,
b) wspomaganie pracy Rady w sprawach opinii do projektu budżetu oraz zmian w budżecie,
c) opiniowanie wszystkich spraw wynikających z prawa budżetowego,
d) rozpatrywanie sprawozdań Zarządu Powiatu z wykonania budżetu,
e) kontrola gospodarowania mieniem powiatu we współpracy z innymi Komisjami,
f) sprawy związane z funkcjonowaniem infrastruktury powiatu.
 
2. Komisja Porządku Publicznego, Rolnictwa i Leśnictwa :
a) opiniowanie i wspieranie działalności instytucji rolniczych,
b) współpraca ze związkami producentów i organizacjami rolniczymi,
c) opiniowanie inwestycji w dziedzinie usług użyteczności publicznej,
d) opiniowanie zasad gospodarki zasobem powiatu oraz ocena realizacji gospodarowania mieniem powiatu,
e) sprawy dotyczące porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
f) sprawy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, zapobieganiu innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska,
g) zadania określone ustawami z zakresu:
- transportu zbiorowego i dróg publicznych,
- administracji architektoniczno - budowlanej,
- gospodarki wodnej,
- ochrony środowiska i przyrody,
- rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego.
- geodezji, kartografii i katastru,
- promocji powiatu,
- turystyki,
- współpracy z innymi samorządami (w kraju i zagranicą).
 
3. Komisja Kultury, Oświaty, Zdrowia i Problematyki Społecznej:
a) całokształt funkcjonowania placówek oświatowych prowadzonych przez powiat,
b) edukacja kulturalna, ekologiczna, środowiskowa dzieci i młodzieży,
c) patologie występujące w środowisku dzieci i młodzieży i przeciwdziałanie im,
d) inne problemy edukacyjne,
e) organizacja i promocja zdrowia, profilaktyka zdrowotna i przeciwdziałanie uzależnieniom oraz rehabilitacja osób niepełnosprawnych,
f) opiniowanie spraw z zakresu ochrony zdrowia,
g) sprawy pomocy społecznej.
 
4. Komisja Rewizyjna:
a) opiniowanie wykonania budżetu powiatu,
b) występowanie z wnioskiem w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu,
c) wykonywanie zadań w zakresie kontroli."
 
§2.
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
 
 
 
Przewodniczący Rady
Jan Łuba
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2007-01-04

Data modyfikacji: 2007-01-04

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2007-01-04