Ogłoszenie o projekcie na zajęcia pozalekcyjne
Starostwo Powiatowe w Sejnach otrzymało dofinansowanie w wysokoćci 42757,00 zł. z Kuratorium Oświaty w Białymstoku na prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w szkołach:
- Zespół Szkół Techniczno-Rolniczych w Sejnach,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Sejnach.
W Zespole Szkół Techniczno-Rolniczych w Sejnach podjęte zostaną działania mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży oraz podniesienie wiedzy beneficjentów na temat Unii Europejskiej, tj.:
- zapoznanie z najważniejszymi wydarzeniami Europy,
- przedstawienie sławnych postaci osób zasłużonych dla jej rozwoju Europy, twórczości malarskiej i pisarskiej, charakterystycznej dla poszczególnych krajów, zwyczaje i obrzędy, potrawy i tańce narodowe,
1. Ćwiczenia interpersonalne. "Porozmawiajmy o ...."
2. "Co nas tworzy?" Klub dyskusyjny.
3. Teksty literackie, które nas kształtują. Ustalenie kanonu.
4. Analiza dzieła literackiego- wykład uniwersytecki (dr E. Konończuk- Uniwersytet w Białymstoku).
5. Zwiedzanie uczelni, Wydziału Humanistycznego i biblioteki uniwersyteckiej.
6. Analiza i interpretacja wybranych tekstów literackich (np. Z. Herberta, Cz. Miłosza, A. Kamieńskiej, S. Barańczaka, K. Wojtyły, J. Twardowskiego).
7. Świat, w którym żyjemy. Próba opisu (odkrywamy niezwykłość codzienności- rekonesans).
8. Literatura a życie. Poszukiwanie odniesień.
9. Zapis rzeczywistości inspirowany literaturą.
10. Wycieczka do teatru Narodowego w Warszawie (Jak to robią profesjonaliści?).
11. "My w kulturze". Prezentacja efektów pracy członków koła humanistycznego.
- Rozwinąć umiejętności samodzielnego i sprawnego korzystania z różnorakich źródeł informacji (słowniki, literatura naukowa, roczniki statystyczne, internet, atlasy),
- Zachęcić do konstruowania narzędzi pomocnych w samodzielnym zdobywaniu wiedzy,
- Gromadzić opracowane i archiwizować zebrane materiały przygotowane samodzielnie przez uczniów,
- Rozwijać umiejętności atrakcyjnego prezentowania własnej wiedzy,
- Kształtować umiejętności rozwiązywania zadań maturalnych,
- Dokonywać samooceny ucznia poprzez analizę rozwiązanych zadań zgodnie z modelem odpowiedzi z dostrzeżeniem mocnych i słabych stron własnych umiejętności,
- Kształtować pozytywną motywację do podejmowania zadań wymagających wysiłku i radzenia sobie z nimi,
- Rozwijać umiejętności planowania i organizowania pracy własnej.
- Przepisy gier i zabaw sportowych
- Zasady bezpieczeństwa na zajęciach(indywidualnie i grupowo)
- Zasady używania sprzętu sportowego i przyborów
- Samodyscyplina, samokontrola i asekuracja przy wykonywaniu ćwiczeń
- Podstawowe nawyki higieniczne(czystość ubrania i ciała, zmiana stroju po zajęciach, hartowanie organizmu
- Wpływ aktywności ruchowej na organizm.
- Wypoczynek czynny i bierny
- Udział i organizacja zawodów, turniejów rekreacyjno-sportowych
- Zasada fair play
- Podstawy taktyki gier sportowych
- Gry uproszczone, szkolne i właściwe
- Ćwiczenia , gry i zabawy kształtujące umiejętność prawidłowego kozłowania, poruszania się z piłką i bez piłki po boisku, zwody, podania, chwyty, rzuty do kosza, nauczanie obrony każdy swego
- Ćwiczenia, gry i zabawy kształtujące umiejętność przyjęcia prawidłowej postawy siatkarskiej, poruszanie się po boisku, odbić górnych i dolnych. Ćwiczenia zagrywki, przebicia atakującego, przyjęcia piłki z zagrywki, zastawiania, rozegrania piłki na trzy.
- Ćwiczenia, gry i zabawy kształtujące umiejętności poruszania się po boisku, prowadzenia piłeczki kijem, przyjęcia, podania i strzały na bramkę, technika bramkarza.
- Ćwiczenia, gry i zabawy kształtujące umiejętność prowadzenia piłki w biegu, poruszanie się z piłką i bez piłki po boisku, przyjęcia i podania piłki, strzały na bramkę, technika gry bramkarza, ćwiczenia nauczające odbierania piłki przeciwnikowi.
- Gry i zabawy-wybijanka, kometka, dwa ognie, kwadrant, tenis stołowy, dart
- Ścieżki zdrowia
- Udział i organizacja turniejów szkolnych
- Uczestnictwo w wycieczkach rekreacyjno-sportowych (basen)
- Europa da się lubić, czyli co dobrego wynika z bycia Europejczykiem? (wrzesień 2007r.).
- Pocztówka z podróży po Francji i Belgii. Francja i Belgia kraje niesłychanej różnorodności (wykonanie flagi Francji i Belgii); (wrzesień 2007 r.).
- Cypr – śladami Afrodyty. Holandia – Bywają wędrowcy, którzy mylą kwiaty z gwiazdami (wykonanie flagi Cypru i Holandii), Bułgaria – obiekty na liście UNESCO. Rumunia – Bukareszcie plecakiem po Bukareszcie i muzyką (wykonanie flagi Bułgarii i Rumunii); (wrzesień 2007r.).
- Niemcy – kolebka walca Wiedeńskiego i nie tylko… Luksemburg – Wielkie Księstwo (wykonanie flagi Niemiec i Luksemburga); (październik 2007 r.).
- Włochy – państwo z Papieżem w tle wśród czterech mórz. Wielka Brytania – William Shakespeare, wykonanie flagi Włoch i Wielkiej Brytanii); (październik 2007r.).
- Zielona Irlandia. Święty Patryk, patron Irlandczyków. Wirtualna wyprawa rowerowa do Danii (wykonanie flagi Irlandii i Danii); (październik 2007r.).
- Grecja – państwo bogów Olimpu. Hiszpania – kraj Basków (wykonanie flagi Grecji i Hiszpanii); (październik 2007r.); Słowenia – Adriatyk. Nurkowanie, sporty ekstremalne. Węgry – państwo z największym jeziorem w Europie (wykonanie flagi Słowenii i Węgier); (listopad 2007r.).
- Portugalia kraina różnorodności stylów architektonicznych. Australia – kangur to nie tylko konkurs matematyczny (wykonanie flagi Portugalii i Australii); (listopad 2007r.).
- Finlandia – tropem świętego Mikołaja. Szwecja – śladami Alfreda Nobla (wykonanie flagi Finlandii i Szwecji); (listopad 2007r.).
- Czechy – pocztówka z Pragi nocą. Estonia jako republika (wykonanie flagi Czech i Estonii); Malta – Międzynarodowy Festiwal Teatralny. Słowacja – podróż po krainie jaskiń, zamków, skalnych miast (wykonanie flagi Malty i Słowacji); ( listopad 2007r.).
- Opracowanie prezentacji multimedialnej z przeprowadzonych zajęć zatytułowanej „ Wędruj z nami Europejczykami!”; (grudzień 2007r.).
- Z muzyką po Europie. Koniec podróży zapraszamy ponownie (stworzenie scenariusza apelu podsumowującego realizację projekt i zaprezentowanie go na forum szkoły); (grudzień 2007r.).
- „Dyskusja na temat miejsca młodych w kulturze” - 4 godziny,
- Wycieczka na Uniwersytet w Białymstoku - 10 godzin.
- Wykład uniwersytecki - 2 godziny
- Analiza i interpretacja tekstów literackich - 30 godzin,
- Wycieczka po najbliższej okolicy (Sejny, Krasnogruda, Żegary, urzędy miejskie i gminne) - 5 godzin,
- Warsztaty fotograficzne, teatralne, filmowe, plastyczne, literackie) – 4 godziny,
- Wycieczka do teatru – 15 godzin,
- Prezentacja prac – 4 godziny
- Zorganizowanie grup z uwzględnieniem poziomów (podstawowy, rozszerzony) - do 5 września 2007 r.- (3 x 2 godz.).
- Przeprowadzenie cyklu zajęć pozalekcyjnych - 2 godziny w tygodniu dla każdej grupy wrzesień - grudzień 2007 r. (3 x 56 godz.).
- Przeprowadzenie egzaminu próbnego - początek grudnia 3 x 5 godz.
- Sprawdzenie i analiza prac wyników egzaminu próbnego XII 2007 r. (3 x 20 godz.)
2. Przeprowadzenie cyklu zajęć pozalekcyjnych - 2 godziny w tygodniu dla każdej grupy wrzesień - grudzień 2007 r. (3 x 1godz. w tygodniu- 51 godz.).
Metryka strony