Kontrola 4
- Kontrola przeprowadzona w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach:
-
1.
Numer sprawy:
OR - 0913/2/05
2.
Nazwa jednostki kontrolowanej:
Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach
3.
Adres jednostki kontrolowanej:
ul. Łąkowa 26 16-500 Sejny
4.
- Rodzaj przeprowadzonej kontroli:
- /sposób realizacji kontroli/
Kontrola doraźna
5.
Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli:
- 1. Wymagania kwalifikacyjne oraz wysokość wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach.
- 2. Wydatki z tytułu wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.
- 3. Prawidłowość wykorzystania środków przeznaczonych na aktywne formy zwalczania bezrobocia.
6.
Data rozpoczęcia kontroli:
16.06.2005r.
7.
Data zakończenia kontroli:
15.07.2005r.
8.
Badany okres:
rok 2004 i I kwartał 2005r.
9.
zalecenia pokontrolne:
Wyniki kontroli zostały przedstawione w protokole kontroli, którego jeden egzemplarz pozostawiono w jednostce kontrolowanej.
Ustalenia kontroli wykazały następujące nieprawidłowości:
1) pracownikom zatrudnionym na czas określony: osobie /zatrudnionej w okresie od 06.01.2004r. do 29.02.2004r./ i osobie /zatrudnionej w okresie od 09.06.2004r. do 30.09.2004r./ nieprawidłowo ustalono kategorię zaszeregowania w stosunku do zajmowanego stanowiska - referent. W/w pracownikom przyznana została IV kategoria zaszeregowania. Zgodnie zaś z tabelami stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, które stanowią załącznik nr 4 (do obowiązującego w okresie przeprowadzenia kontroli) "rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 61 poz. 708 z późn. zm.)" pracowników zatrudnionych na stanowisku referent należało zaszeregować w kategoriach od V do XI.
2) pracownikom zatrudnionym na czas określony: osobie (w okresie zatrudnienia 02.02.2004r.-25.03.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 01.03.2004r.-31.07.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 07.07.2004r.-12.07.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.08.2004r.-30.11.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.08.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 07.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 28.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 28.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.12.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 16.12.2004r.-31.12.2004r.) została niewłaściwie ustalona wysokość miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego w stosunku do przyznanej V kategorii zaszeregowania.
Wszyscy w/w pracownicy otrzymywali wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 824,00 zł brutto. Zgodnie zaś z tabelą miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego obowiązującą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach minimalna wysokość stawki wynagrodzenia zasadniczego w tej kategorii wynosi 831,60 zł. brutto.
3) pomimo udokumentowania stażu pracy przez pracowników PUP w Sejnach: osobie /sprzątaczkę/ i osobie /robotnika gospodarczego/ zatrudnionych na czas określony w ramach robót publicznych - nie zostały im naliczone i nie wypłacone dodatki za wieloletnią pracę.
Mając powyższe na uwadze zobowiązano Dyrektora PUP w Sejnach do podjęcia stosownych działań w celu wyeliminowania nieprawidłowości i zapobieżenia ich powstawaniu w przyszłości oraz zalecono wyrównanie wynagrodzeń pracownikom, o których mowa powyżej.
Metryka strony