Załatw sprawę GŁÓWNA
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw oraz stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania
Dokumentacja wpływająca do Poradni jest chronologicznie rejestrowana w sekretariacie według kolejności zgłoszeń. Dyrektor Poradni kieruje daną sprawą do właściwego specjalisty z powiadomieniem rodzica/opiekuna prawnego/ o terminie badań psychologiczno-logopedycznych.
- Orzeczenia do kształcenia specjalnego, nauczania indywdualnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydaje Zespół Orzekający, powołany przez Dyrektora Poradni. Odwołanie od Decyzji Zespołu Orzekającego przysługuje rodzicom, opiekunom prawnym w terminie 14 dni do Podlaskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Zespołu Orzekającego.
- Wszelkie formy pomocy specjalistycznej udzielane są na wniosek rodziców. Są one dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia może zasięgać opinii innych specjalistów, lekarzy, nauczycieli, wychowawców. Podstawowe dokumenty wychodzące z Poradni to orzeczenia i opinie.
Poradnia udziela pomocy:
- 1. Uczniom, ich rodzicom i nauczycielom szkół, przedszkoli i placówek z terenu działania.
- 2. Dzieciom od 0-3 lat, a także dzieciom i młodzieży od 3 r. życia nieuczęszczającym do przedszkoli i szkół a zamieszkałym na terenie.
- 3. Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.
- 4. Badanie diagnostyczne, udział w zajęciach terapeutycznych na terenie poradni wymaga zgody rodziców.
- 5. Osoby pełnoletnie mogą korzystać z usług poradni bez zgody rodziców.
Do zadań realizowanych przez Poradnię należy:
1. diagnoza realizowana poprzez:
a. prowadzenie badań psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych dzieci i młodzieży z odchyleniami i zaburzeniami rozwojowymi,
b. orzekanie i kwalifikowanie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do odpowiedniej formy kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego i do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
c. opiniowanie wniosków dotyczących:
- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia obowiązku szkolnego,
- pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia u którego stwierdzono trudności w uczeniu się, w tym specyficznych trudności , uniemożliwiające sprostowanie tym wymaganiom,
- udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
- innych form pomocy zgodnie z odrębnymi przepisami.
Metryka strony