prot_z_3_2015
Protokół Nr 3/2014
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
23 grudnia 2014r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. 1 Maja 1, rozpoczęło się o godz. 08.00, a zakończyło o godz. 10.00. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz:
- Skarbnik Powiatu – Dorota Bykowska,
- Sekretarz Powiatu – Aneta Kimszal,
- Przewodniczący Rady – Ryszard Grzybowski,
- Przewodnicząca Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa – Lucyna Fidrych,
- Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów – Rafał Sławiński,
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Józef Chmielewski.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Piotr Alszko – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie protokołu Nr 2/2014.
- Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z II Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
- Przyjęcie materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
- Informacja o realizowanych projektach z funduszy unijnych oraz środków krajowych.
- Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014 r.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie w drodze bezprzetargowej na czas oznaczony na okres 5 lat kolejnej umowy najmu lokalu użytkowego o powierzchni 13,40 m2 z T – MOBILE POLSKA S.A. z siedzibą w Warszawie.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015”.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015-2027.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
- przedstawienie projektu budżetu wraz z objaśnieniami,
- przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Finansów,
- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- dyskusja nad projektem uchwały,
- głosowanie nad projektem uchwały.
- Sprawy różne.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie protokołu Nr 2/2014 z dnia 12 i 16.12.2014 r.
Do Protokołu uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 2/2014 z dnia 12.12.2014r./ 16.12.2014r. poprzez głosowanie jawne został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z II Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z II Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:
Uchwała Nr II/7/2014 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014 r. – Pani D. Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego.
Uchwała Nr II/8/2014 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2014-2027. . – Pani D. Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego.
Uchwała Nr II/9/2014 w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2014/2015. – Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty.
Uchwała Nr II/10/2014 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Sejneńskiego w 2015 roku. – Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty.
Uchwała Nr II/11/2014 w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2014 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. – Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR.
Uchwała Nr II/12/2014 zmieniająca uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „ Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenia wkładu własnego. – Pani D. Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego oraz Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach.
Uchwały Nr II/13/2014 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne udostępnienie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej. – Pani A. Miszkiel – Geodeta Powiatowy.
Uchwały II/16/2014 w sprawie wyboru delegata Powiatu Sejneńskiego do Związku Powiatów Polskich. – Pani A. Kimszal – Sekretarz Powiatu.
Uchwały II/17/2014 w sprawie delegowania radnych Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na kadencję 2014-2017. – Pani A. Kimszal – Sekretarz Powiatu.
Uchwała Nr II/18/2014 w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej. – Pani A. Kimszal – Sekretarz Powiatu.
Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
Pan Starosta odczytał projekt uchwały.
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany, jakie nastąpiły w projekcie budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 1/2014 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 grudnia 2014 r. zmieniającą uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. /zał. nr 2 /.
Ad. pkt. 4. Przyjęcie materiałów na III Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
- Informacja o realizowanych projektach z funduszy unijnych oraz środków krajowych.
Pan M. Plesiewicz uznał, iż z zestawienia wynika, że organizacje pozarządowe bardzo dużo zadań realizują, więc zasadnym było przeznaczenie kwoty 40 tys. zł na działania związane z pożytkiem.
Uwag do informacji nie wniesiono.
- Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014 r. /zał. nr 3/.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2014 r.
Projekt uchwały został zaakceptowany.
- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie w drodze bezprzetargowej na czas oznaczony na okres 5 lat kolejnej umowy najmu lokalu użytkowego o powierzchni 13,40 m2 z T – MOBILE POLSKA S.A. z siedzibą w Warszawie /zał. nr 4/.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że opłata za wynajem wynosi ok. 14- 17 zł na 1 m2 miesięcznie.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Projekt uchwały został zaakceptowany.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2015” /zał. nr 5/.
Pan Starosta wyjaśnił, iż zmiana nastąpiła w paragrafie 9 ust. 2 uchwały – zwiększenie kwoty. Pan Starosta ustalił, iż ten projekt uchwały nie będzie wysyłany radnym, ponieważ było to omawiane na posiedzeniach Komisji, a zmieniła się tylko kwota przeznaczona na działania zlecone organizacjom pozarządowym.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Projekt uchwały został zaakceptowany.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015-2027 /zał. nr 6/.
Pan Starosta poinformował, iż wpłynęła uchwała RIO pozytywnie opiniująca projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015 – 2027. /zał. nr 7/.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Projekt uchwały został zaakceptowany.
- Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. /zał. nr 8/.
- przedstawienie projektu budżetu wraz z objaśnieniami,
- przedstawienie opinii Komisji Budżetu i Finansów,
- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- dyskusja nad projektem uchwały,
- głosowanie nad projektem uchwały.
Pan Starosta poinformował, iż wpłynęła uchwała RIO pozytywnie opiniująca projekt uchwały budżetowej na 2015 rok /zał. nr 9/.
Pan Starosta przypomniał, że decyzją Zarządu Powiatu do każdej jednostki wysłane zostało pismo w sprawie przedstawienia propozycji oszczędności w swojej jednostce. Pan Starosta przedstawił odpowiedź Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach, która nie jest w stanie znaleźć oszczędności.
Radna L. Fidrych przypomniała, że dla Poradni nigdy nie trzeba było zwiększać budżetu.
Pani Skarbnik powiedziała, że mniejszy budżet tej jednostki związany jest z mniejszą liczbą dzieci.
Pan Starosta przytoczył pismo z PCPR, z którego wynika, iż budżet tej jednostki nie pozwala na realizację podstawowych zadań PCPR, należy zatrudnić dwóch koordynatorów pieczy zastępczej. Brak też jest środków finansowych na tworzenie nowych rodzin zastępczych.
Radna L. Fidrych uznała, iż na pewno niedługo ruszą kolejne projekty, które będzie realizowane przez PCPR. Należy etaty zapewnione w budżecie utrzymać. Natomiast resztę trzeba przedyskutować.
Pan Starosta powiadomił, iż do końca czerwca 2015 roku realizowany jest projekt w ramach, którego zatrudniony jest jeden koordynator pieczy zastępczej.
Pan Starosta przedstawił pismo Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach
Przewodniczący Rady zauważył, że jak ruszą kolejne projekty w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach, to będą oszczędności.
Pan Starosta dodał, że pozostałe jednostki mają termin do dnia 24.12.2014 i jeszcze odpowiedzi nie wpłynęły.
Radny E. Kuklewicz stwierdził, że należy przyjąć budżet w przedstawionej wersji a ciągu roku w miarę potrzeb dokonywać przesunięć w budżecie.
Pan Starosta zaproponował przyjęcie budżetu w wersji przedstawionej przez Panią Skarbnik, należy szukać oszczędności a w miarę możliwości wspomagać jednostki.
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
Pan Starosta poinformował o przedłużeniu umowy z Panem Andruczykiem, który zajmuje się wydawaniem pozwoleń na wycinkę drzew z lasów prywatnych oraz z Panem W. Haraburdą – radcą prawnym.
Radny M. Plesiewicz zapytał, czy radca będzie przyjmował również mieszkańców Powiatu.
Pan Starosta wyjaśnił, że radca nie wyraził zgodę na taką pracę.
Radny M. Plesiewicz zaapelował, aby sprawę pomocy prawnej dla mieszkańców rozwiązać w zastępczy sposób, bo wiele osób takiej pomocy potrzebuje.
Pan Starosta poinformował, że Dyrektor SP ZOZ w Sejnach chciałby przenieść Warsztaty Terapii Zajęciowej na ul. 1 Maja, natomiast Przychodnię Rodzinną przenieść na ul. Wojska Polskiego. Wstępnie Pan Kozakiewicz – Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Sejnach wyraził zgodę.
Zarząd Powiatu postanowił zorganizować spotkanie z Panem Prezesem Stowarzyszenia oraz z Dyrektorem SP ZOZ i na ten temat porozmawiać.
Pan Starosta poinformował, że nie zostanie zwiększony etat dla Pana Romualda Witkowskiego – Wicestarosty Sejneńskiego; Pan Wicestarosta pozostaje na dotychczasowych warunkach pracy i płacy.
Pan Starosta zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach dotyczące braku środków finansowych na realizację projekty, którego celem jest zakup samochodu na potrzeby KPPSP.
Radny R. Sławiński, które jednocześnie jest pracownikiem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach, wyjaśnił, że Komenda przystąpiła do projektu finansowanego przez Lokalną Grupę Rybacką, w ramach projektu ma być zakupiony samochód ze sprzętem do ochrony strażaków. Przeprowadzono jeden przetarg, gdzie nie wpłynęła żadna oferta, natomiast w drugim przetargu wpłynęła jedna oferta, która jest droższa i brakuje 76 545,94 tys. zł. W związku z tym Komenda Straży Pożarnej zwróciła się do Starostwa Powiatowego z prośbą o pomoc.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że kończą się możliwości wnioskowania o zakupy sprzętu. Najmłodszy samochód w Komendzie ma już 8 lat. Planowany do zakupu samochód usprawni działania Komendy.
Pan Starosta zaproponował zwrócenie się z prośbą również do samorządów Gmin z terenu Powiatu Sejneńskiego, jednak gdyby takiej możliwości nie było, to należy wspomóc Komendę nawet poprzez zaciągnięcie kredytu.
Pan Starosta poinformował o prośbie mieszkańców wsi Jegliniec o budowę drogi. Gmina Krasnopol uzyskała pieniądze ze sprzedaży budynku po byłej szkole i chcieliby dofinansować budowę tej drogi. W sprawie tej drogi Pan Starosta spotkał się z Wójtem Gminy Szypliszki, który jednak nie jest zainteresowany współpracą przy budowie ciągu tej drogi.
Pan Starosta przedstawił problem sprzedaży jeziora Sumowo. Zebrani poparli stanowisko mieszkańców. Pan Starosta poinformował, że zwróci się do Rady Powiatu o zajęcie stanowiska w tej sprawie.
Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński przypomniał o działaniu pod hasłem Ekonomii Społecznej. Całość działań pilotuje BARKA z Poznania. Należy zastanowić się nad tym, czy Powiat Sejneński wchodzi w to działanie i zastanowić się w jakim zakresie. Pan Wicestarosta dodał, że jeśli jest zainteresowanie tymi działaniami, to przygotuje niezbędną dokumentację.
Pan Starosta powiedział, że jeśli z tych działań będą korzyści finansowe, to należy taką współpracę nawiązać.
Na tym protokół zakończono.
Sporządziła: Przewodniczył:
Katarzyna Mikłaszewicz Piotr Alszko
Metryka strony