konkurs_DPS_2013

 

Uchwała nr 137/13

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 21 listopada 2013r.

 

w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizacje zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej ,,Prowadzenie domu pomocy społecznej dla dorosłych kobiet na terenie Powiatu Sejneńskiego”

 

Na podstawie art. 4  ust. 1 pkt 3, art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2013r. poz. 595, poz. 645), art. 25 ust. 1 , ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182, poz. 509) oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 5 ust. 4 pkt1, art. 11 ust. 2, art. 13, art. 15 ust. 1 , ust. 2a, ust. 2b, ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. nr 234, poz. 1536, z 2011r. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz.887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244, Nr 232, poz. 1378) Zarząd Powiatu uchwala co następuje:

 

§1.

  1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert, skierowany do organizacji pozarządowych, jednostek i podmiotów wskazanych w art. 3 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. nr 234, poz. 1536, z 2011r. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz.887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244, Nr 232, poz. 1378) jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności związanej z  realizacją zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej.
  2. Konkurs obejmuje zadanie polegające na prowadzeniu domu pomocy społecznej dla 25 dorosłych kobiet na terenie Powiatu Sejneńskiego w okresie od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2018r.
  3. Realizacja zadania wymienionego w ust. 1 nastąpi w formie powierzenia wraz z udzieleniem dotacji.

 

§2.

Zatwierdza się ogłoszenie o konkursie wskazanym z §1 , którego treść stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§3.

Powołuje się komisję konkursową w celu opiniowania złożonych na realizację zadania publicznego ofert  z zakresu pomocy społecznej, w składzie:

 

  1. Bogdan Fidrych-Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach,
  2. Teresa Alicja Jurkiewicz-inspektor w Starostwie Powiatowym  w Sejnach,
  3. Teresa Jolanta  Przeborowska –przedstawiciel organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z póz. zm.) .

 

 

 

§4.

 Wykonanie uchwały powierza się Kierownikowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.

 

§5.

 Uchwała wchodzi  w życie z dniem podjęcia.

 

 

Zarząd:

 

 

Andrzej Szturgulewski

 

...............................

Romuald Witkowski

 

...............................

Witold Wincenty Racis

 

...............................

Mariusz Skupski

 

...............................

Anna Krystyna Witkowska

 

...............................

 

 

 

 Załącznik

do uchwały nr 137/13

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 21.11.2013 r.

 

Zarząd Powiatu Sejneńskiego na podstawie art. 25 ust. 1 , ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182, poz. 509) ,  art. 4 ust. 1 pkt 1 i 7, art. 5 ust. 4 pkt1, art. 11 ust. 2, art. 13, art. 15 ust. 1 , ust. 2a, ust. 2b, ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. nr 234, poz. 1536, z 2011r. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz.887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244, Nr 232, poz. 1378)

 

Ogłasza  konkurs ofert

Na realizację w okresie od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2018r. zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej na

,,Prowadzenie domu pomocy społecznej dla dorosłych kobiet

 na terenie Powiatu Sejneńskiego”

 

  1. RODZAJ ZADANIA

Przedmiotem konkursu jest prowadzenie domu pomocy społecznej dla dorosłych  kobiet na terenie powiatu sejneńskiego w okresie od 1 stycznia 2014r. do 31 grudnia 2018r.

 

  1. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA

1.  Planowana kwota środków  finansowych przeznaczonych na realizację zadania w 2014r. wynosi  355 000 zł (w tym dotacja Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w wysokości 284 000 zł)

2.  W latach następnych wysokość dotacji uzależniona będzie od liczby przyjętych mieszkańców do domu pomocy społecznej przez dniem 1 stycznia 2004r. a także mieszkańców przyjętych do domu pomocy społecznej ze skierowaniami wydanymi przed tym dniem oraz wysokości dotacji otrzymanej od Wojewody Podlaskiego na każdy rok budżetowy.

3. Kwota dotacji na realizację zadania na lata 2014-2018 zostanie określona w budżecie Powiatu Sejneńskiego po uwzględnieniu średniej wojewódzkiej kwoty dotacji na dany rok oraz średniego miesięcznego kosztu utrzymania mieszkańca domu.

4. Do wyliczenia dotacji przyjmuje się średni miesięczny koszt utrzymania w domu nie wyższy jednak niż średnia miesięczna kwota wyliczona dla województwa.

5. Środki publiczne przyznane są wyłącznie na wydatki bieżące związane z utrzymaniem mieszkańców przyjętych do domu pomocy społecznej przed 1 stycznia 2004r. oraz osoby posiadające skierowania do domu pomocy społecznej wydane przed 1 stycznia 2004r.

6. Koszty utrzymania mieszkańców domu pomocy społecznej umieszczonych po 1 stycznia 2004r. ponosi mieszkaniec, rodzina lub gmina –zasady odpłatności ustalone są w ustawie z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182, poz. 509).

 

  1. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
  1. Konkurs adresowany jest do organizacji pozarządowych, jednostek i podmiotów wskazanych w art. 3 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 240 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z póź. zm.)jeśli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności objętej konkursem.
  2. Przed przystąpieniem do otwartego konkursu ofert każdy z podmiotów powinien zapoznać się dokładnie z treścią ogłoszenia w sprawie otwartego konkursu ofert oraz szczegółowymi warunkami konkursu.
  3. Oferta oraz wszystkie załączone dokumenty dla swojej ważności muszą być opatrzone aktualną datą, pieczęcią imienną oraz podpisem osoby (osób) uprawnionych do reprezentowania oferenta, zgodnie ze statutem, bądź innym dokumentem regulującym kwestię  reprezentacji (w przypadku braku pieczęci imiennych wymagane jest złożenie czytelnych podpisów),
  4. Oferta powinna zawierać szczegółowy zakres rzeczowy, z uwzględnieniem opisu planowanego działania.
  5. Ofertę oraz wszystkie załączniki sporządzić pod rygorem nieważności w języku polskim. W przypadku załączenia do oferty kserokopii dokumentu, musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) podpisujące ofertę.
  6. Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę. Podmiotowi nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem.
  7. Podmiot składający ofertę ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz odpowiada za poprawność oferty.
  8. Złożone oferty ocenia komisja konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego, sporządzając z prac komisji protokół.
  9. Ze względów formalnych nie będą rozpatrywane oferty podmiotów, które wydatkowały dotację niezgodnie z przeznaczeniem w rozumieniu art. 9 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 168).
  10. Komisja konkursowa może żądać dodatkowych wyjaśnień i uzupełnień dotyczących treści złożonych ofert. W przypadku stwierdzenia braków formalnych w ofercie podmiot ma dwa dni robocze –od daty telefonicznego bądź pisemnego powiadomienia na dokonanie poprawek. Oferty nieuzupełnione w terminie 2 dni roboczych od dnia powiadomienia pisemnego lub telefonicznego, zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
  11. Komisja dokona oceny pod kątem:
  1. możliwości realizacji zadania przez oferenta,
  2. przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
  3. proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie,
  4. planowanego przez oferenta udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizacje zadania.
  5. planowanego przez oferenta wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i prace społeczna członków,
  6. analizy i oceny realizacji zleconych zadań, które w latach poprzednich oferent realizował, biorąc pod uwagę rzetelności i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,
  1. Ogłaszający konkurs zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny, zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego, w tym przesunięcia terminu składania ofert  oraz zmiany terminu podjęcia decyzji, co do rozstrzygnięcia konkursu.
  2. Otwarcie ofert  nastąpi  13 grudnia 2013r. o godz. 10.15  w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sejnach, z zastrzeżeniem pkt 12.
  3. Oferty, które spełniły wymagania formalne oraz zostały pozytywnie rozpatrzone pod względem merytorycznych, przedstawione niezwłocznie zostaną Zarządowi Powiatu Sejneńskiego do wyboru.
  4. Zarząd Powiatu Sejneńskiego niezwłocznie podejmie decyzję o wyborze oferty na podstawie protokołu komisji konkursowej nie później niż do 31 grudnia 2013r.
  5. Od decyzji Zarządu Powiatu Sejneńskiego o wyborze realizatora zadania nie przysługuje odwołanie, nie przewiduje się składania protestów i odwołań.
  6. Wyniki konkursu ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sejnach, Biuletynie Informacji Publicznej starostwa Powiatowego w Sejnach oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Sejnach.
  7. Wybór oferty stanowić będzie podstawę do zawarcia pisemnej umowy szczegółowo określającej warunki i termin realizacji zadania zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania(Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25)

  

  1. TERMIN I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
  1. Realizacja zadania zgłoszonego do konkursu ofert rozpocznie się od dnia 1 stycznia 2014r. i trwać będzie do 31 grudnia 2018r.
  2. Podmiot dotowany na podstawie podpisanej umowy, po zakończeniu roku budżetowego do przedstawienia sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania, zgodnego ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25)
  3. Zadanie określone w ofercie powinno być zrealizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie i umowie.
  4. Oferent zobowiązuje się do realizacji zadania w zakresie prowadzenia domu pomocy społecznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2012r. poz. 964). 

 

  1. TERMIN SKŁADANIA OFERT ORAZ TRYB I KRYTERIA STOSOWANE PRZY WYBORZE OFERTY

 

  1. Podmiot ubiegający się o realizację zadania publicznego wskazanego w ogłoszeniu winien złożyć ofertę na formularzu określonym w załączniku nr 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25)
  2. Do oferty należy dołączyć:
  1. kopie aktualnego odpisu Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej przez niego działalności, w przypadku kościelnych osób prawnych np. dekret powołujący tę osobę,
  2. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru –dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów) tj. dokumenty potwierdzające umocowanie osób reprezentujących oferenta.
  3. aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu,
  4. kopię zezwolenia wojewody na prowadzenie domu pomocy społecznej , który podmiot ma zamiar realizować zadanie,
  5. spis kwalifikacji zawodowych pracowników do wykonania zadania objętego ofertą,
  6. oświadczenie o spełnieniu norm technicznych i bezpieczeństwa przez obiekty, w których będzie realizowane zadanie,
  7. oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz Urzędu Skarbowego i ZUS,
  8. dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której oferent ma prowadzić działalność.
  1. Informacji na temat konkursu udziela Pan Bogdan Fidrych-Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach tel. (0-87) 5173-903.
  2.  Oferty na realizację wyżej wymienionego zadania należy składać w zamkniętych kopertach, w formie pisemnej pod rygorem pozostawienia bez rozpatrzenia, w nieprzekraczalnym terminie do  13 grudnia 2013r. do godz. 10.00 bezpośrednio w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Sejnach lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Sejnach ul. 1 Maja 1 , 16-500 Sejny z dopiskiem ,,oferta na realizację zadania ,,Prowadzenie domu pomocy społecznej dla dorosłych kobiet na terenie Powiatu Sejneńskiego”. NIE OTWIERAĆ.”
  3. W przypadku wysłania ofert pocztą, za zachowanie wskazanego terminu złożenia oferty uznaje się datę i godzinę faktycznego dostarczenia oferty do Starostwa Powiatowego w Sejnach (nie decyduje data stempla pocztowego). Oferty złożone po terminie, sporządzone na niewłaściwym druku albo niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji zostaną zwrócone oferentowi bez rozpatrzenia.

 

  1. INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH W ROKU OGŁOSZENIA OTWARTEGO KONKURSU OFERT I W ROKU POPRZEDNIM ZADANIACH PUBLICZNYCH TEGO SAMEGO RODZAJU I ZWIĄZANYCH Z MINI KOSZTAMI, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM WYSOKOŚCI DOTACJI PRZEKAZANYCH ORGANIZACJOM POZARZĄDOWYM.

 

Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia o działalności i pożytku publicznego i o wolontariacie Zarząd Powiatu Sejneńskiego informuje, że Starostwo Powiatowe w Sejnach w 2012r. przekazało środki finansowe w formie dotacji dla Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi  w Sejnach w wysokości 368 918 zł (w tym dotacja Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w wysokości 295 135 zł),  od 1stycznia do 31 października 2013r. w wysokości  288 552,00 (w tym dotacja Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w wysokości 230 841zł).

Starosta

Andrzej Szturgulewski

Metryka strony

Udostępniający: Alicja Jurkiewicz, Starostwo Powiatowe w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Pawlukanis

Data wytworzenia: 2013-11-21

Wprowadzający: Henryka Pawlukanis

Data wprowadzenia: 2013-11-21

Data modyfikacji: 2013-11-21

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2013-11-21