uchw_z_126_2013

UCHWAŁA  Nr 126/13

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 4 lipca 2013 r.

 

w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela kontraktowego    ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego.

 

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.z 2013 r. poz. 595) oraz art. 9g ust. 2 i art. 91d pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela  (Dz. U.  z  2006 r. Nr 97, poz. 674, , Nr 170, poz. 1218, Nr 220, poz. 1600, z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 80, poz. 542, Nr 102, poz. 698, Nr 158, poz. 1103, Nr 176, poz. 1238, Nr 191, poz. 1369, Nr 247, poz. 1821, z 2008 r. Nr 145, poz. 917, Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 1 poz. 1, Nr 56, poz. 458, Nr 67, poz. 572, Nr 97, poz. 800, Nr 213, poz. 1650, Nr 219, poz. 1706, z 2011 r. Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1206, z 2012 r. poz. 908, 1544, z 2013 r. poz. 675) w związku z   § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. poz. 393) Zarząd  Powiatu Sejneńskiego uchwala, co następuje:

 

§ 1. Powołuje się Komisję Egzaminacyjną do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego, na wniosek Pani Renaty Makowskiej nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ubiegającej się o awans zawodowy nauczyciela mianowanego, w  składzie:

 

1. Romuald Witkowski                             - Przedstawiciel organu prowadzącego                                

     Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej,

2. Andrzej Raczyło                                   - Przedstawiciel organu sprawującego nadzór    

                                                                     pedagogiczny  - Członek Komisji,

3. Andrzej Małkiński                                 - Dyrektor ZSO w Sejnach – Członek Komisji,

4. Marcin Hościłowicz                               - Ekspert z listy MEN – Członek Komisji,

5. Hanna Zienkiewicz                                - Ekspert z listy MEN  - Członek Komisji.

 

§ 2. Organizację pracy Komisji oraz przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego określa Regulamin Komisji Egzaminacyjnej, który stanowi załącznik do uchwały.

 

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Komisji Egzaminacyjnej.

 

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                                    ZARZĄD:

Andrzej Szturgulewski

..........................

Romuald Witkowski

..........................

Witold Wincenty Racis

..........................

Mariusz Skupski

..........................

 Anna Krystyna Witkowska

..........................

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Załącznik

do uchwały Nr 126/13

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 4 lipca 2013 r.

 

 

 

REGULAMIN  KOMISJI  EGZAMINACYJNEJ

 

DS.  NADANIA  STOPNIA  AWANSU  ZAWODOWEGO  NAUCZYCIELA  MIANOWANEGO

 

POWOŁANEJ  PRZEZ  ZARZĄD  POWIATU  SEJNEŃSKIEGO

 

 

 

§ 1. Organizacja pracy Komisji.

 

  1. Posiedzenie Komisji jest prawomocne jeżeli uczestniczy w nim co najmniej              2/3 członków.
  2. Prawomocność posiedzenia stwierdza Przewodniczący Komisji przed przystąpieniem do innych czynności.
  3. Po stwierdzeniu prawomocności posiedzenia Przewodniczący proponuje przyjęcie przez Komisję niniejszego Regulaminu Pracy Komisji.
  4. Posiedzenie Komisji jest zamknięte.
  5. Wszystkich członków komisji obowiązuje zasada zachowania niejawności obrad.
  6. Przewodniczący odpowiada za przebieg obrad Komisji oraz za całość dokumentacji związanej z postępowaniem egzaminacyjnym (tj. protokół komisji, wniosek o nadanie stopnia oraz dokumenty załączone do wniosku).

 

§ 2. Postępowanie egzaminacyjne.

  1. Komisja przeprowadza egzamin, w czasie którego nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego;
    1. dokonuje prezentacji własnego dorobku zawodowego,
    2. odpowiada na pytania członków Komisji dotyczące:
  1. umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach
  2. umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
  3. umiejętność  wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej                     i komunikacyjnej;
  4. umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki                 i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;
  5. umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

 

  1. Każdy z członków Komisji ocenia spełnienie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego, w punktach według skali od 0 do 10.
  2. Na podstawie liczby punktów przyznanych przez poszczególnych członków Komisji oblicza się średnią arytmetyczną punktów, z tym, że jeżeli liczba członków Komisji jest większa niż 3, odrzuca się jedną najwyższą i jedną najniższą ocenę punktową.
  3. Nauczyciel zdaje egzamin przed Komisją Egzaminacyjną, jeżeli obliczona średnia arytmetyczna punktów wynosi co najmniej 7.
  4. Komisja Egzaminacyjna wydaje nauczycielowi zaświadczenie o zdaniu egzaminu; rejestr wydawanych zaświadczeń prowadzi organ prowadzący szkołę.
  5. Z przebiegu pracy Komisji Egzaminacyjnej sporządzany jest protokół zawierający     w szczególności:
    1. datę i miejsce posiedzenia komisji,
    2. imiona i nazwiska członków komisji,
    3. pytania zadane nauczycielowi w czasie egzaminu oraz informację       o udzielonych przez nauczyciela odpowiedziach,
    4. uzyskane przez nauczyciela oceny punktowe,
    5. średnią arytmetyczną punktów,
    6. uzasadnienie rozstrzygnięcia komisji,
    7. podpisy członków komisji uczestniczących w jej pracach.

 

W protokole należy również odnotować wszystkie rozstrzygnięcia Komisji oraz decyzje   podjęte w sprawach proceduralnych.

7. W sprawach  proceduralnych dotyczących prac Komisji nieuregulowanych                    w rozporządzeniu MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli oraz zapisami niniejszego Regulaminu, komisja rozstrzyga w drodze głosowania zwykłą większością głosów, w przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.

8. Po zakończeniu prac Komisji  Przewodniczący niezwłocznie przekazuje do organu prowadzącego szkołę protokół i dokumentację Komisji oraz wniosek wraz                         z dokumentacją złożoną przez nauczyciela. Z chwilą przejęcia przez organ prowadzący szkołę w/w dokumentacji komisja egzaminacyjna zostaje rozwiązana.

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-07-08

Data modyfikacji: 2013-07-08

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-07-08