uchw_z_106_2013
UCHWAŁA Nr 106/13
ZARZĄDU POWIATU SEJNEŃSKIEGO
z dnia 21.02.2013 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2013 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 1, 2, 3, 4, 7, 8, 22 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, z 2007r. Nr 173, poz. 1218 , z 2008r. nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 92, poz. 753, nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, nr 217, poz. 1281, nr 149, poz. 887), art. 11 ust. 2 oraz art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234 poz. 1536) oraz Uchwały nr XXVII/212/12 Rady Powiatu w Sejnach z dnia 28 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 r.”, uchwala się, co następuje:
§ 1.
Ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w roku 2013r. z zakresu:
1) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
2) działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;
3) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
4) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
5) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
6) działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;
7) przeciwdziałania uzależnionym i patologiom społecznym;
§ 2.
Ogłoszenie konkursowe na realizację zadań stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3.
Wzór oferty realizacji zadań, o których mowa w § 1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4.
1. Konkurs w zakresie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 1 przeprowadza Komisja w składzie:
1) Przewodniczący – Romuald Witkowski – Wicestarosta Sejneński,
2) Sekretarz – Teresa Alicja Jurkiewicz,
3) Członek Komisji – Mariusz Skupski,
4) Teresa Jolanta Przeborowska – Przedstawiciel organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2010r. Nr 234 poz. 1536).
2. Tryb pracy Komisji Konkursowej określa „Regulamin pracy Komisji Konkursowej” stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
3. Ogłoszenie w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2012r. zostanie podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie go w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Sejnach zgodnie z art. 13 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego.
4. Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu w Sejnach na podstawie końcowego protokołu Komisji Konkursowej.
§ 5.
1. Przyznanie dotacji nastąpi na zasadzie wspierania wykonania zadań publicznych, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 234 poz. 1536 z późn. zm.), w trybie umowy sformułowanej z uwzględnieniem art. 151 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) oraz zgodnie z wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6 poz. 25).
2. Ramowy wzór umowy o wykonanie zadań publicznych, o których mowa w § 1 stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
3. Komisja Konkursowa przedkłada Zarządowi Powiatu projekty umów o wykonanie zadań publicznych przez organizacje pozarządowe lub inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 234 poz. 1536).
§ 6.
1. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:
1) ewentualną analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący zadanie,
2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
2. Stwierdzenie niewłaściwego (niezgodnego z umową) wykorzystania dotacji skutkować będzie:
1) wstrzymaniem dotacji,
2) rozwiązaniem umowy,
3) żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.
3. W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadanie traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu powiatu przez kolejne 3 lata.
§ 7.
1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:
1) sprawozdania z wykonania zgodnego z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6 poz. 25),
2) kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie.
3. Wzór sprawozdania z wykonania zadań publicznych, o których mowa w § 1, stanowi załącznik nr 5 do niniejszej uchwały
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
ZARZĄD:
Andrzej Szturgulewski | .......................... |
Romuald Witkowski | .......................... |
Witold Wincenty Racis | .......................... |
Mariusz Skupski | .......................... |
Anna Krystyna Witkowska | .......................... |
Metryka strony