prot_59_z_2012

Protokół Nr 59 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia   14 listopada 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 12.00, a zakończyło się o godz. 14.45. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – Pan J. Miszkiel, Wiceprzewodniczący Rady – Pan Jan Łuba, Skarbnik Powiatu – Pani A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – Pan M. Ślusarz. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

  1. Przyjęcie protokołu Nr 58/12 z dnia 31.10.2012 r.
  1. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 rok.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu wyrębu drzew z pasów drogowych dróg powiatowych na rok 2013.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 107/04 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej, jako organu doradczego Starosty Sejneńskiego.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 37/07 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dn. 20.12 2007 r. w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia szkód i szacowania strat powstałych na drogach powiatowych w wyniku intensywnych opadów deszczu i podtopień.
  7. Sprawy różne.

 

Porządek posiedzenia przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół Nr 58/12 z dn. 31.10.2012 r. został przyjęty.

 

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok.

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie.

 

Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 19.126.555 zł,
  2. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 20.770.539 zł,
  3. Deficyt budżetu powiatu w wysokości 3.007.719 zł.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 86/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok  /zał. nr 2/.

 

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027.

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 87/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027 /zał. nr 3/.

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 rok.

 

Pan Starosta poinformował, iż oba wnioski na chodniki przeszły w programie „Schetynówki”. Nie można ich na razie wpisać do planu, ponieważ nie zamknie się budżetu. Inwestycje na terenie Miasta zostaną zrealizowane z chwilą zrobienia przez Miasto Sejny kanalizacji. Pan Starosta powiadomił, iż wraz Przewodniczącym Rady starają się o uzyskanie polbruku w dobrej cenie.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że polbruk rozprowadza firma, która zajmuje się także wymianą kabli. Przewodniczący rozmawiał już z Prezesem tej firmy, a teraz wybiera się na rozmowę wraz ze Starostą. Powiat posiada pracowników, którzy by to wykonali. Dzięki temu chodniki w Krasnopolu można by było wykonać o wiele taniej.

 

Pan Starosta  powiedział, iż chodnik w Krasnopolu zostanie zrobiony w ramach nauki zawodu przy pomocy osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP. W ZSO jest dwóch fachowców od robienia chodników. Dofinansowanie jest w proporcji 70/30 ze Schetynówek.

 

Pan J. Łuba uznał, że trzeba jeszcze w to włączyć chodnik przy ul. Świerczewskiego.

 

Pan Starosta poinformował, iż w dniu dzisiejszym wpłynął do Zarządu Powiatu wniosek o wykonanie nawierzchni chodnikowych wymienionych ulic i wpisanie do budżetu powiatu na 2013 r. Prośba została podpisana przez Radnych Powiatowych.

Pan Starosta ponownie wyjaśnił, iż chodnik w Krasnopolu zostanie wykonany w ramach nauki zawodu. Chodnik w Sejnach przy ul. Konopnickiej, który jest w fatalnym stanie, ale zostanie zrobiony po wykonaniu kanalizacji przez Urząd Miasta. Jeżeli uda się wykorzystać racjonalnie pieniądze z PUP to skorzysta na tym miasto – pozostaną jakieś efekty, a ludzie otrzymają wynagrodzenie. Szkolenia realizowane do tej pory w PUP mijały się z celem, ponieważ po nich ludzie w dalszym ciągu nie mieli zatrudnienia. Osoby, które w ramach szkolenia remontują Starostwo, pracują po 5 godzin dziennie, w ramach tego projektu mają wyżywienie. Jeżeli są środki na naukę zawodu to Pan Starosta nie widzi problemu, aby takie szkolenie dałoby korzyści dla Miasta czy Powiatu. W tym przypadku budynku Starostwa.

 

Pan J. Łuba stwierdził, iż warto by było dokończyć chodnik przy ul Mickiewicza.

 

Pan Starosta powiedział, że trzeba sensownie wykorzystać środki z PUP. Wskaźniki muszą być spełnione. Projekt na drogę Sejny – Berżałowce nie jest rozstrzygnięty. Nie ma oficjalnej informacji dotyczącej „Schetynówek”. Pan Starosta uznał, że można robić chodniki wykorzystując środki Urzędu Pracy – trzeba iść w tym kierunku. W PUP idą ogromne środki na organizowanie szkoleń, a teraz będą one wykorzystywane na działania, które pozostawią efekty.

 

Pan J. Łuba poinformował o wzrastającym bezrobociu na sejneńszczyznie. Zamknięty został zakład, który zatrudniał 5 osób. Trzeba się liczyć z tym, że zakłady prywatne będą zwalniały pracowników.

 

Pan Starosta powiedział, że jest ogromne bezrobocie. Zgłaszają się osoby, ok.  2- 3 w miesiącu, które ukończyły min. Politechnikę Białostocką, przynoszą CV z wykształceniem inżyniera budownictwa. Pan Starosta wyjaśnił, że nie można przyjmować CV, bo są tam dane osobowe. CV można przyjąć gdy ogłaszany jest konkurs na jakieś stanowisko. Trzeba nawiązać współpracę z ARES. Należy zmienić wewnętrzny tok myślenia. Pan Starosta poinformował, że remont Starostwa będzie obejmował wyminę barierek na schodach, wyminę lamp, zrobienie struktury na wysokości obecnych lamperii, wymiana 5 drzwi. Koniec remontu planowany jest na koniec grudnia. Pan Starosta powiadomił, iż są dwa duże programy skierowane do osób bezrobotnych w różnym przedziale wiekowym, które zostaną uruchomione w 2013 r.

 

Pan J. Łuba powiedział, że jeżeli nie przejdzie doga Sejny – Bosse – Świackie – Berżałowce to można wtedy iść w kierunku remontu chodników ze „Schetynówek”. Natomiast resztę chodników wykonać w ramach nauki zawodu.

 

Pan Starosta poinformował, że projekt na internat w Puńsku przeszedł i będzie to realizowane. Pan Starosta uznał, iż do chodnikowych inwestycji nie jest potrzebny program „Schetynówek”.

 

Pan  Wicestarosta poinformował, że jest projekt, który jest na I miejscu na liście rezerwowej – „Biała Polska Wschodnia”. Pan Wicestarosta była z Panią Grażyną w Warszawie w Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu, gdzie potwierdzono ten fakt.

 

Pan Starosta powiedział odnośnie projektu „Biała Polska Wschodnia”, że rozmawiał z komitetem, który to analizował. Powiadomił, że są osoby – eksperci, którzy niezależnie oceniają te projekty. Ocena wystawiona przez niego nie może być podważona.

 

 Pani Skarbnik poinformowała, że dochody planowane są na podstawie tego co na pewno wpłynie. Przedstawiła projekt uchwały w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 rok, gdzie ustala się:

  1. Dochody budżetowe na rok 2013 zaplanowano w kwocie ogółem 19.679.419 zł, co stanowi 102,90 % przewidywanego wykonania w 2012 roku:
    • dochody bieżące w kwocie 19.679.419 zł, co stanowi 100% budżetu, z tego:

- dotacja przyznana przez Podlaski Urząd Wojewódzki w kwocie 4.676.600 zł,

- środki przyznane przez Ministerstwo Finansów w kwocie 10.348.094 zł.

- środki unijne w kwocie 3.084.557 zł, co stanowi 15,67% budżetu 9130,74%    planowanego wykonania 2012 r.), na podstawie wniosków o płatność oraz zawartych umów o dofinansowanie,

- pozostałe dochody w kwocie 1.570.168 zł.

  1. Wydatki budżetowe na rok 2013 zaplanowano ogółem 19.340.349 zł, co stanowi 93,12 % przewidywanego wykonania 2012 roku:
  • Wydatki majątkowe w kwocie 1.362.665, co stanowi 7,05% budżetu 935,67% planowanego wykonania 2012 roku,
  • Wydatki bieżące w kwocie 17.977.684, co stanowi 92,95% budżetu ogółem (106,08% wydatków bieżących 2012 r.)
  1. Należne do spłaty w 2013 r. raty kredytów ogółem wynoszą 1.690.491 zł.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że zostały obcięte wydatki w szkołach.  Budżet był planowany zgodnie z zasadą racjonalności i oszczędności. Płace dla pracowników Starostwa zostały bez zmian.

 

Pan Starosta powiedział, że realistycznie przedstawi się to po nowym roku. Cięcia były wszędzie gdzie to możliwe. Współpraca z organizacjami pozarządowymi – zapis pozostał bez zmian. Pan Starosta poinformował, iż jest zamysł, aby wygenerować środki w granicach 25 tys. zł, które poszłyby na wkład własny dla stowarzyszeń, które będą składały wnioski. Na ten cel nie ma paragrafu, ale mogą te środki być w ramach oszczędności. Trzeba pomóc stowarzyszeniom, które chcą działać, ale nie mają pieniędzy na wkład własny. Pan Starosta uznał, takie działanie za innowacyjne.

 

Pan Sekretarz powiedział, że organizacje pozarządowe proszę na wkład własny do konkursu, natomiast ustawa o zadaniach publicznych powiatu stanowi, że należy opracować program współpracy z organizacjami pozarządowymi, gdzie nie wskazuje się przeznaczenia środków, dzięki czemu daje to większą swobodę uczestnictwa w wszelkiego rodzaju konkursach.

 

Pan Starosta powiedział, że oprócz dziedzin, które były opracowywane przez wiele lat, przez kilka kadencji: wprowadza się pomoc społeczną oraz pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej, działalność na rzecz reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji , oświaty i wychowania. Działając na rzecz rodziny, macierzyństwa i ochrony praw dziecka i przeciwdziałając patologiom społecznym. Propozycją Pana Starosty jest zajęcie się sferą rodziny, opieki, likwidacji zagrożeń patologicznych. Można zobaczyć w danym roku jak to by wyszło.

 

Pani Skarbnik powiedziała, iż te zadania, które powiat realizuje poprzez jednostki można wykonywać. Przedstawione zadania są typowe dla jednostki PCPR. Na zadania w tym kierunku są pieniądze, natomiast na kulturę i sport nie ma środków, ponieważ nie realizuje się tego. Jako powiat nie można było samemu realizować, tylko należało to przekazać.

 

Pan J. Łuba uznał, że należy zawrzeć konkretne zastrzeżenie, że jakiś procent tej kwoty powinien iść na konkretne działanie.

 

Pan Starosta powiadomił, że na Komisji będzie dyskusja na temat tego wachlarza.

 

Pan Sekretarz przypomniał, że trzeba to poddać pod konsultacje społeczne. Do 30 listopada trzeba opracować program współpracy.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 88/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 rok /zał. nr 4/.

 

Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu wyrębu drzew z pasów drogowych dróg powiatowych na rok 2013.

 

Powiatowy Zarząd Dróg przedłożył do zatwierdzenia plan wyrębu na 2013 rok /zał. nr 5/.

 

Pan Starosta powiadomił, iż drzewa takie są sprzedawane, a za pozyskane pieniądze realizowane są inwestycje, bądź zakupy. Za pieniądze z takiej działalności został zakupiony samochód.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 89/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie zatwierdzenia planu wyrębu drzew z pasów drogowych dróg powiatowych na rok 2013 /zał. nr 6/.

 

Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 107/04 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej, jako organu doradczego Starosty Sejneńskiego.

 

Pan Starosta poinformował, iż Komisja ta powołania została przez Starostę Pana Mariana Luto. Obecnie Pan Starosta nie widzi potrzeby powołania takiej Komisji. Pan Starosta opowiada się za odwołaniem tej Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 90/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr 107/04 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 30 listopada 2004 r. w sprawie: powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej, jako organu doradczego Starosty Sejneńskiego /zał. nr 7/.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr 37/07 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dn. 20.12 2007 r. w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia szkód i szacowania strat powstałych na drogach powiatowych w wyniku intensywnych opadów deszczu i podtopień.

 

Pan Starosta powiedział, iż skład tej Komisji jest nieaktualny.

 

Pan Sekretarz uznał, że taka uchwała musiała powstać ze względu na nagłą potrzebę. Na ten cel były środki z 1% dotacji z Ministerstwa Finansów na podtopienia i roztopy. Komisja taka musiała powstać w celu opisania strat.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 91/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie uchylenia uchwały Nr 37/07 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dn. 20.12 2007 r. w sprawie powołania Komisji ds. ustalenia szkód i szacowania strat powstałych na drogach powiatowych w wyniku intensywnych opadów deszczu i podtopień  /zał. nr 8/.

 

Ad. pkt. 8. Sprawy różne.

 

Pan Starosta powiadomił, że wpłynęło pismo z Powiatowego Zarządu Dróg z prośbą o wyrażenie zgody na likwidację majątku ruchomego tj. zestawu komputerowego ADAX ALFA zakupionego w 1999 r., 2 zestawów komputerowych zakupionych w 2000 i 2001 roku, drukarki HP DJ 3650 oraz drukarki HP Deskjet 1125 C /zał. nr 9/.

 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę Powiatowemu Zarządowi Dróg w Sejnach na likwidację majątku ruchomego tj. zestawu komputerowego ADAX ALFA zakupionego w 1999 r., 2 zestawów komputerowych zakupionych w 2000 i 2001 roku, drukarki HP DJ 3650 oraz drukarki HP Deskjet 1125 C.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęła interwencja Radnego Kowalskiego w sprawie organizacji ruchu  przy rondzie, a mianowicie o umieszczenie przystanku autobusowego w kierunku ZSO. Przystanek jest bez zatoczki autobusowej. W przypadku zjazdu z ronda, kiedy autobus się zatrzymuje trzeba podczas wymijania przekroczyć linię ciągłą.

Pan Starosta  przyznał rację , w związku z czym należy przesunąć przystanek o 8 m w kierunku ZSO.

 

Pan Starosta poinformował, iż wybiera się na jutrzejszą Sesję Rady Miasta Sejny, w związku z wpłynięciem pisma z Urzędu Miasta, Burmistrza Miasta Sejny w sprawie nawiązania porozumienia pomiędzy Panem Romualdem Witkowskim Wicestarostą Powiatu Sejneńskiego, Panią Anetą Kimszal Skarbnikiem Powiatu Sejneńskiego dotyczącego finansowania zadań Powiatu w zakresie prowadzenie biblioteki publicznej w latach 2012 – 2014. Wg pisma ustalono, że w 2012 roku dotacja na powyższe zadania będzie wynosiła 30 tys. zł, a od 2013 roku – 40 tys. zł. W związku z pracami nad budżetem Powiatu Sejneńskiego na 2013 rok zwraca się z prośbą o zabezpieczenie na 2013 r. – 2014 r. kwoty 40 tys. zł na finansowanie zadań powiatu z zakresu prowadzenia biblioteki publicznej dla powiatu oraz przygotowanie stosownego aneksu do porozumienia w sprawie powierzenia miejskiej bibliotece publicznej w Sejnach zadań w zakresie prowadzenia biblioteki publicznej dla Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta uznał takie zachowanie za niezrozumiałe. Ustalona uprzednio kwota 30 tys. zł, przy ustaleniach bulwersowała Radnych Powiatowych. Pan Starosta powiadomił, że rozmawiał z dwoma Wójtami – Gminy Sejny oraz Krasnopola. Obaj Wójtowie wyrażają chęć przyjęcia zadań biblioteki powiatowej do zasobów bibliotek gminnych, podejmą się prowadzenia tych zadań. Jeżeli Pan Burmistrz dalej będzie wymagał takich kwot to poinformujemy go o chęci przejęcia przez jednego z Wójtów.

 

Pan J. Łuba powiedział, że był jednym z przeciwników podczas ustalania  kwoty 30 tys. zł. Na bibliotekę potrzebne są cały czas coraz większe środki. Powiat zapłacił za remont dachu w bibliotece.

 

Pan Starosta powiadomił, iż stoi na stanowisku, aby porozmawiać i negocjować z Wójtem Krasnopola odnośnie utworzenia w Krasnopolu biblioteki powiatowej. W Krasnopolu jest miejsce oraz są warunki. Pan Starosta powiadomił, iż porozumienie w sprawie prowadzenia biblioteki powiatowej podpisuje jedynie Starosta. Mamy czas do 30 listopada, aby wypowiedzieć umowę dla Burmistrza, następnie jest jeszcze półtorej miesiąca na znalezienie kontrahenta i podpisanie umowy w tej sprawie.

Pan Starosta powiadomił o wysłaniu do wszystkich Radnych pisma do wiadomości z udzieloną odpowiedzią na interpelację Posła na Sejm J. Zielińskiego – Pan Starosta przetoczył treść odpowiedzi.

Pan Starosta poinformował, iż w tamtym tygodniu nastąpił odbiór robót związanych z termomodernizacją Przychodni przy ul . Woj. Polskiego. Pan Starosta był na części uroczystości. Pan Starosta stwierdził, że jest pod wrażeniem instalacji ogrzewania. Założenia są o 50 % oszczędności.

Pan Starosta powiadomił, że otrzymał zaproszenie na święto rolnicze i w związku z tym że w tym czasie ma inną uroczystość – poprosił Pana Witolda Racisa o uczestnictwo w jego zastępstwie.

 

Pan Starosta poinformował, iż na Radzie Społecznej SP ZOZ został wybrany biegły rewident. Po raz pierwszy wybór ten należy jedynie do Rady Społecznej i nie idzie na Radę Powiatu, ze względu na zmianę przepisów.

 

Pan Sekretarz powiadomił, iż wpłynęły dwa schematy zimowego utrzymania dróg w sezonie 2012/2013 do Zarządu - z Urzędu Miasta Sejny /zał. nr 10 / oraz z Urzędu Gminy Puńsk /zał. nr 11 /.

Informację o podjętych działaniach dotyczących zimowego utrzymania dróg są jedynie do wiadomości dla Zarządu, ponieważ odpowiada za to każda z gmin.

 

Pan Starosta poinformował, iż odbyło się spotkanie komisji kryzysowej, w której uczestniczy kilka podmiotów: m.in. straż pożarna, straż graniczna, sanepid, weterynaria. Na komisji został przyjęty plan pracy na rok 2013. Plan ujmuje prowadzenie działań ewakuacyjnych na wypadek rozszczelnienia zbiornika z amoniakiem z terenu sejneńskiej mleczarni. Od piątku zaczyna się część fizyczna wykonywania projektu realizowanego wraz ze szkołami.  Młodzież ze szkoły ma wyjazd do Płaskiej, a równolegle rozpoczną się także zajęcia z samoobrony z instruktorami z Policji. Szkoły biorące udział: LO w Puńsku oraz ZSO w Sejnach. Przed realizacją tego projektu ustalono, że KPP potrzebuje tego sprzętu, który zostanie użyty podczas szkoleń. Sprzęt ten po relacji zostanie przekazany Policji, tj. rękawice, tarcze ochronne, ochraniacze, broń gumowa oraz miękkie noże. W ramach projektu także zostaną zakupione dwa namioty wojskowe i fantom, co zostanie użyczone stowarzyszeniu Pana Smolińskiego. Zakupiony na potrzeby projektu będzie laptop oraz rzutnik. Realizatorami projektu jest KPP oraz Powiat.

Pan Starosta powiedział, iż w uczestniczył w konferencji na temat oświaty mniejszościowej w Polsce. Spotkanie poruszyło tematy ilości dzieci w klasach mniejszościowych, wydawnictwa i książek, kwestię arkuszy oraz ocenianie matur (tłumaczenie matur) i inne.

 

Pan J. Łuba – 7 osób w klasie. Zapytał kto dopłaci do różnicy w utrzymaniu?

 

Pan Wicestarosta powiedział, że waga ma to zrównoważyć.

 

Pan J. Łuba zapytał o prace w sprawie sytuacji finansowej za ogrzewanie w szkole Puńsku?

 

Pan Starosta powiedział, że trzeba zabrać się tam z Radnym i przedstawić im koszty, pokazać jakie są połączenia. Pan Starosta wyjaśnił, iż do końca tego okresu grzewczego nic nie może być zmienione. Okres ten należy wykorzystać na wyliczenia i wypracować decyzje. Pan Starosta uznał, że jednak muszą być dwie pompy, zamiast jednej.

 

Pan J. Łuba zapytał czy w przyszłym budżecie starczy środków na utrzymanie oświaty?

 

Pani A. K. Witkowska uznała, że w lutym trzeba przedstawić wytyczne do organizacji  nowego arkusza.

 

Pan Starosta powiedział, że jak jest zapisane w arkuszu to będzie to zrealizowane. 30 kwietnia odchodzą palacze.

Pan Starosta poinformował, że na terenie Gminy Krasnopol jest dziecko, którego jest bardzo chore i Powiat pomaga w jego transportach do Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

 

Pan Wicestarosta powiedział, że był na spotkaniu, na którym byli: Starosta Ełcki, Starosta Olecki, Starosta Gołdapski, Starosta Suwalski. Jest zamysł współpracy. Porozumienie to nie ma na razie formy prawnej. Rola Powiatu byłaby przy współpracy transgranicznej. Na początku sceptycznie podszedł do tematu, mając na myśli forum samorządów z I kadencji. Jednak ponownie zaczął to rozważać po wiadomości o uzyskaniu dofinansowania przez Pana Norwę remont hali. Można by było w związku z tym organizować kongresy. W chwili obecnej nie ma zobowiązań finansowych. Jeżeli Powiat byłby chętny do przystąpienia do porozumienia to Pan Wicestarosta zająłby się samym przyłączeniem.

Projekt porozumienia stanowi zał. nr 12.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

              Protokołowała                                                                      Przewodniczył                   

      Katarzyna Mikłaszewicz                                                                  Andrzej Szturgulewski

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-12-05

Data modyfikacji: 2012-12-05

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-12-05