prot_z_56_2012

Protokół Nr 56 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 16 października 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 09.00, a zakończyło się o godz. 11.05. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – J. Miszkiel, Skarbnik Powiatu – A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – M. Ślusarz. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

Nieobecni na posiedzeniu:

- Pani A. K. Witkowska,

- Pan M. Skupski.

 

Proponowany porządek:

  1. Przyjęcie protokołu Nr 55/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego.
  2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Od bierności do aktywności II Edycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  4. Przyjęcie materiałów na XXV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  2. Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON.
  3. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  1. Sprawy różne.

 

Porządek posiedzenia przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołów uwag nie wniesiono.

Protokół Nr 55/12 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z XXIV Sesji Rady Powiatu:

 

  1. Uchwała Nr XXIV/195/12 w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka przebywającego w pieczy zastępczej – Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR w Sejnach.

 

  1. Uchwała Nr XXIV/194/12 w sprawie ustalenia planu sieci szkół ponadgimnazjalnych w Powiecie Sejneńskim – Pani T. Gałdzewicz.

 

  1. Uchwała Nr XXIV/192/12 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Wojewodą Podlaskim dotyczącego realizacji projektu „Czuję się bezpiecznie w mojej szkole” - Pani H. Pawlukanis.

 

  1. Uchwała Nr XXIV/191/12 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027 – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

  1. Uchwała Nr XXIV/190/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

  1. Uchwała Nr XXIV/189/12 zmieniająca uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach – Pani T. Gałdzewicz”.

 

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Od bierności do aktywności II Edycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Pan Starosta powiadomił, że PUP zwrócił się z prośbą o podjęcie uchwały Zarządu Powiatu  w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Od bierności do aktywności II Edycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego /zał. nr 2/.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 3 członków Zarządu: 3 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 84/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 16 października 2012 r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Od bierności do aktywności II Edycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego  /zał. nr 3/.

 

Ad. pkt. 4. Przyjęcie materiałów na XXV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

 

  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 4/.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie.

 

Dotacja od Wojewody – na realizację projektu „Czuje się bezpiecznie w mojej szkole”.

Zadania własne – zwiększa się o 10 tys. zł – wpływy z usług.

 

Budżet po dokonanych zmianach:

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 19.105.387 zł,
  2. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 20.749.371 zł,
  3. Deficyt budżetu powiatu wynosi 3.700.719 zł.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON /zał. nr 5/.

 

Pan Starosta powiedział, że część środków zostało przeznaczonych do PUP na tzw. rehabilitację zawodową. W związku z tym, że nie było zainteresowania rehabilitacją zawodową, środki zostały przeznaczone na rehabilitację społeczną stosowanie do potrzeb, tj.  między innymi na likwidację barier architektonicznych. Pan Starosta przedstawił plan podziału środków na poszczególne zadania.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 6/.

 

Pan Starosta – powiadomił, iż wpłynął wniosek SP ZOZ o wprowadzenie zmian w Statucie SP ZOZ /zał. nr 7/. Pan Starosta wyjaśnił, iż aktualnie jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej składający się z oddziałów i pododdziałów, teraz następuje zmiana nazw zakładów na przedsiębiorstwa. Pierwsza zmiana dotyczy utworzenia w Sejnach przedsiębiorstw, tj.

- Szpital Powiatowy w Sejnach,

- Zakład Pielęgnacyjny w Sejnach,

- Przychodnia Powiatowa w Sejnach.

Niniejsza zmiana wynika w Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej według której szpital wykonuje działalność leczniczą w tzw. przedsiębiorstwie.

Pan Starosta wyjaśnił, iż druga zmiana dotyczy zamknięcia poradni okulistycznej, której faktycznie w Sejnach nie  było. Najbliższa poradnia okulistyczna z której można skorzystać znajduje się w Białymstoku.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 5. Sprawy różne.

 

Pan Starosta poinformował, że w związku z kontynuowaniem projektu systemowego pt. „Nowe jutro – program integracji zawodowej i społecznej” wpłynął wniosek PCPR z prośbą o przyznanie dodatku specjalnego dla Kierownika PCPR – Pana Bogdana Fidrych /zał. nr 8/.

 

Pan Starosta powiedział, że dodatek ten nie będzie obciążał budżetu powiatu.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie wniosek PCPR.

 

W głosowaniu nad wnioskiem PCPR brało udział 3 członków Zarządu: 3 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania Zarząd Powiatu Sejneńskiego przyznał Panu Bogdanowi Fidrych – Kierownikowi PCPR od dnia 01.10.2012 r. do dnia 31.12.2012 r. dodatek specjalny w wysokości 1.008,00 zł  / zał. nr 9 /.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęło pismo z Powiatowego Zarządu Dróg dotyczące zaopiniowania i zatwierdzenia standardów zimowego utrzymania dróg na sezon zimowy 2012/2013 / zał. nr 10 /.

 

Pan Starosta stwierdził, że nic się nie zmieniło w porównaniu do roku poprzedniego.

 

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował i zatwierdził standardy zimowego utrzymania dróg na sezon zimowy 2012/2013 przedstawione przez Powiatowy Zarząd Dróg w Sejnach.

 

Pan Starosta powiadomił, iż PZD posiada urządzenie do sypania soli, które jest już bardzo zdewastowane.  PZD wypracował dodatkowo 10 tys. zł. Pan Kierownik PZD wyraził potrzebę zakupu takiego urządzenia. Pan Starosta zwrócił się z prośbą do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na zakup takiego urządzenia.

 

Zarząd Powiatu postanowił zezwolić na zakup urządzenia do sypania soli przez PZD.

 

Pan Starosta poinformował, iż w tym roku pismem zostały wstrzymane wypłaty nagród dla nauczycieli. Pan Starosta powiedział, że w 2004 r. została powołana Komisja Urbanistyczno- Architektoniczna jako organ doradczy Starosty.

 

Pan Sekretarz powiedział, że każda Gmina opiniując plan zagospodarowania przestrzennego, a zwłaszcza w dziale dotyczącym energii odnawialnej musi się posłużyć opinią Komisji Architektoniczno – Budowlanej działającej przy Gminie. Jeżeli taka Komisja nie działa przy danej Gminie może posłużyć się opinią z innej Gminy albo sięgając opinii Komisji w Powiecie. Komisja ta powstała za Starosty Lutego i pracowała społecznie – bez wynagrodzenia. Aczkolwiek ustawa o planowaniu przestrzennym zakłada możliwość uzyskiwania jakichkolwiek dochodów tejże Komisji, kiedy opiniuje komuś projekt zagospodarowania przestrzennego, ale nikt nie zagwarantuje że ktoś się musi do Powiatu zgłaszać. Każdy może wyrazić chęć odpłatnego działania w Komisji, ale może być sytuacja , że nikt się do Powiatu nie zwróci, więc będzie ona zawieszona w próżni. Wstępnie myśli się o zmianie składu Komisji. Rady Kowalski wystąpił z interpelacją o odnowienie takiej Komisji, żeby funkcjonowała na terenie Powiatu. Praca takiej Komisji nie jest uzasadniona żadnym zadaniem Powiatu, w związku z tym, Pan Sekretarz uznał, że nie należy wchodzić w kompetencje Gmin. Nie ma z czego wziąć środków na ten cel.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że jeżeli ustawa nie nakłada obowiązku zakładania takiej Komisji to wnioskuje, aby jej nie tworzyć. 

 

Pan Starosta uznał, iż powołanie takiej Komisji łączy się z kosztami. Pan Starosta  poinformował, że przyszło pismo z Urzędu Miasta Sejny o ustosunkowanie się do ich planu, a więc ustosunkuje się do tego Wydział Geodezji, Wydział Architektury oraz PZD. Pan Starosta uważa, że są inne organy powołane do opiniowania planów, więc działalność takiej Komisji uważa za zbędną.  W Gminach są powołane Rady Gminy, które decydują o kształcie  i rozwoju danej Gminy.

 

Zarząd Powiatu podjął jednogłośnie decyzje o nie powoływaniu Komisji Architektoniczno – Budowlanej.

 

Pan Starosta powiedział, że będą spotkania Zarządu na temat opracowania budżetu na 2013 r. Pan Starosta przypomniał, że należy przystąpić do opracowania programu współpracy Powiatu z organizacjami pozarządowymi. Trzeba będzie określić priorytety współdziałania z organizacjami pozarządowymi oraz wyznaczyć obszary, w których będziemy współpracować. Do tej pory były to dwa obszary:

  1. kultury, sztuki i dziedzictwa narodowego,
  2. wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.

 

Pan Starosta uznał, że podział środków jest bardzo kontrowersyjny. Pan Starosta poprosił o pomoc w znalezieniu rozwiązania, czy zmienić obszary działania, rozszerzyć lub bardziej sprecyzować.

 

Pan J. Łuba stwierdził, iż Starostwo ma bardzo małe środki. Nie można przeznaczyć większych środków na ten cel.

 

Pan Starosta powiedział, że ochrona dóbr kultury oraz sport są to zadania powiatowe, które należy zrealizować. Pan Starosta proponuje zrobienie innego podziału środków.

 

Pan Wicestarosta uznał, że najlepiej by było, aby Muzeum pozyskało środki poprzez napisanie projektu. Muzeum podlega pod Urząd Miasta. Poprosił Pana Starostę, aby wyznaczyć osobę jako pełnomocnika do spraw organizacji pozarządowych.

 

Pan Starosta powiadomił, iż do końca października Kierownicy mają opracować nowy Regulamin Organizacyjny, jak również opracować nowe zakresy czynności pracowników, ponieważ występują w nich zadania już nieaktualne. Odbyło się już spotkanie Kierowników w tej sprawie. Pan Starosta powiedział, że jednemu z pracowników zostanie dopisany zakres obowiązków związanych z ekonomią społeczną. Dział ekonomi społecznej będzie bardzo istotny w latach 2014- 2020. Pan Starosta zapytał o podział zadań dotyczący pożytku oraz jakie są zaplanowane kwoty.

 

Pan J. Łuba stwierdził, iż rolą Starostwa jest wspieranie, a nie utrzymanie stowarzyszeń. Środków na utrzymanie Starostwo nie posiada.

 

Pan Starosta zaproponował, aby spotkać się z Prezesem LGD i może powiązać działania instytucji.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że chodzi o zadania, których powiat sam nie może realizować, dlatego przekazuje się Stowarzyszeniom.

 

Pan Starosta powiedział, że może ogłosić konkurs w roku 2013 w całkiem innych dziedzinach. Na kolejnych Zarządach zostanie to omówione w oparciu o spectrum  zadań.

 

Pan Starosta przedstawił pismo - wniosek Podlaskiego Związku Lekarzy Pracodawców Porozumienie Zielonogórskie dotyczące wyznaczenia przez Starostę lekarza lub innej  osoby właściwej do dokonywania oględzin mających na celu stwierdzenie zgonu i jego przyczyn /zał. nr 11 /.

 

Pan Starosta poinformował, że na posiedzeniu  Rady Społecznej było to omawiane i SP ZOZ ma dokładnie przeanalizować, czy istnieje potrzeba wyznaczenia takiej osoby.

 

Pan J. Łuba powiedział, że lekarz wydaje zaświadczenie, na podstawie którego wystawiony będzie akt zgonu.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęło pismo od Członka Zarządu Województwa Podlaskiego, Pana Cezarego Cieślukowskiego w sprawie wskazania w wyznaczonym terminie kandydatów spośród których Sejmik Województwa Podlaskiego powoła członka Rady Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku /zał. nr 12 /.

 

Pan Starosta powiedział, że temat ten został poruszony na Radzie Społecznej. Członkiem nie może być samorządowiec ani też pracownik służby zdrowia. Uznał, że jest to pewien problem. Członka Rady wybierze Sejmik Województwa Podlaskiego. Poprosił Członków Zarządu o zastanowienie się nad odpowiednią osobą.

 

Pan J. Łuba zgłosił Panią Barbarę Łuba.

 

Pan Starosta powiedział, że porozmawia z Panią B. Łuba. Pan Starosta poinformował, że dzięki staraniom  Pana J. Miszkiel udało się dokonać zakupu samochodu dla PZD za atrakcyjną cenę 32 tys. zł. Jest to nowa Skoda Fabia 1,2 poj. silnika. Bez zniżek trzeba by było zapłacić ok. 36 tys. zł. Kierownik PZD wyposażył samochód w dywaniki. Pan Starosta przypomniał, że do końca października ma być opracowana struktura organizacyjna i Regulamin Starostwa Powiatowego, w związku z czym prawdopodobnie do końca tego roku Pan Starosta wystąpi z wnioskiem do Rady o zatwierdzenie nowego regulaminu i struktury organizacyjnej.

Pan Starosta powiadomił, że wpłynęło zaproszenie z trzech instytucji, tj. Urzędu Miasta, Muzeum Ziemi Sejneńskiej, Parafii Sejneńskiej oraz  Żołnierzy na otwarcie ronda i nadanie imienia, a także na odsłonięcia kopca Żwirki i Wigury.

Pan Starosta uznał takie zachowanie za ogromny nietakt w stosunku do Urzędu Wojewódzkiego, ponieważ właścicielem ronda jest Wojewódzki Zarząd Dróg. Nikt z  Białegostoku nie dostał zaproszenia.

 

Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 /zał. nr 13/.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że przyszło pismo z SP ZOZ dotyczące termomodernizacji budynku przy ul. W. Polskiego, aby dostosować uchwałę z 19.10.2011 r. do właściwych kwot wynikających z przetargów.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Materiały na XXV Sesję zostały przyjęte jednogłośnie.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że zakończyła się inwestycja budowy drogi powiatowej Nr 1162B Trakiszki – Poluńce – Widugiery.

 

Zarząd Powiatu postanowił przekazać wymienioną drogę dla Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach.

 

Pan J. Łuba zapytał czy z oświaty to nagrody są sponsorowane ze własnych środków.

 

Pani Skarbnik potwierdziła.

 

Pan J. Łuba odniósł się do tematu firmy ubezpieczeniowej  w powiecie sejneńskim, która wszystko ubezpiecza. Funkcjonuje takie coś u nas i była to umowa na czas określony. Poprzedni Starosta miał tą sprawę rozstrzygnąć w kwestii finansowej.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że aktualnie jest PZ MOT, a umowa został podpisana w zeszłym roku. Firma została wyłoniona w drodze przetargu.

 

Pan J. Łuba zapytał czy pracownicy wykonują rozliczanie projektów w godzinach pracy.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że nie będzie za to dodatkowych środków, tylko wynagrodzenie będzie rozpisane na dwa rozdziały.

 

Pan Starosta powiadomił, iż czeka się na rozstrzygnięcie wniosku z ORE, który został złożony 18 sierpnia. Do tej pory nie ma żadnej informacji. Pan Starosta podejrzewa, że chcą rozpocząć działania od nowego roku. Pan Starosta powiadomił, że czeka się na rozstrzygnięcie projektu na drogę Sejny – Berżałowce. W tamtym tygodniu miała zebrać się Komisja, która ma do rozpatrzenie wiele wniosków. Uruchomienie środków i realizacja przedsięwzięcia nastąpi w 2013 r.

Pan Starosta poinformował, że w sobotę na Gali, gdzie wybierano Suwalszczanina 2011 roku. Wygrała Pani Joanna  Mendak. Gdyby było taka potrzeba to można by było zaprosić tą Panią.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że Pani Joanny dziadkowie pochodzili z Sejn.

 

Pan Wicestarosta poinformował, że był u niego Pan Kowalski z Panem Rydzewski. Pan Rydzewski zgłasza uwagi do wykonania baseniku odprowadzającego wodę z drogi Suwałki - Sejny, który ma powstać na jego działce.

 

Pan Starosta powiedział, że Powiat nie może nic z tym zrobić, ponieważ zajmuje się tym Pan Sulima. Pan Starosta rozmawiał na ten temat z Panem Sulimą, który stwierdził, iż jest już projekt, a zmiany mogą nastąpić w trakcie realizacji.

 

Przewodniczący Rady uznał, że trzeba zadziałać w sprawie połączenia się dróg lokalnych, przy remontach dróg.

 

Pan Starosta powiedział, że Pan Kierownik PCPR powiadomił o możliwości dofinansowania wykonania ogrzewania dla Pana Pachutko.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, iż jest wiele innych potrzebujących. Powiedział, że działał w tej sprawie i było ustalone, że pieniądze na remont podłogi zostaną przesunięte na opłacenie części faktury za wstawienie centralnego ogrzewania. Dwa lata temu był remontowany dom, z którego go wyrzucono, a teraz prosi o kolejny remont domu, który nie należy do niego. Przewodniczący Rady uznał, że opłacenie wymuszonej faktury przez Pana Pachutko będzie nie na miejscu, ponieważ nie zostało to skonsultowane z Kierownikiem PCPR.

 

Pan Starosta powiedział, że porozmawia z Panem Gniazdowskim, który zrobił Panu Pachutko centralne ogrzewanie.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że środki na remont podłogi zostaną przeznaczone na częściowe opłacenie faktury za wykonanie centralnego ogrzewania.

 

Pan W. W. Racis zapytał czy zostały podęte decyzje w sprawie oszczędności w ogrzewaniu w szkole w Puńsku.

 

Pan Starosta powiedział, że odbyło się spotkanie w tamtym tygodniu w tej sprawie. Nie było to jednak spotkanie w celu podejmowania decyzji. Koszt ogrzewania całej szkoły to ok. 300 tys. zł.  Aktualnie nie podejmuje się żadnej decyzji, a sprawa trafi pod obrady Komisji. Koszty nie są małe, ponieważ tam potrzebne są duże ilości węgla do ogrzania. Kotłownia bardzo dobrze funkcjonuje. Jednakże w szkole jest zimno, szczególnie na Sali gimnastycznej. Poza okresem grzewczym nie ma wody ciepłej, czego wymagają przepisy. Palacze są zatrudniani na sezon grzewczy. Jest potrzeba zainstalowania drugiej pompy w centralnym ogrzewaniu.

 

Pan J. Łuba uznał, że skoro przyglądamy się finansom w ZSO w Sejnach to należy także dokładnie przeanalizować finanse w szkole w Puńsku. Proszę, aby  dokładnie to przeanalizować.

 

Pan Starosta powiedział, że warto by było, aby Radni obejrzeli stan szkoły w Puńsku.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

                   Protokołowała                                                                 Przewodniczył                   

          Katarzyna Mikłaszewicz                                                     Andrzej Szturgulewski

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-11-06

Data modyfikacji: 2012-11-06

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-11-06