prot_z_49_2012
Protokół Nr 49 /12
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 26 czerwca 2012 r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło się o godz. 11.30. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – J. Miszkiel, Skarbnik Powiatu – A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – M. Ślusarz. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
Proponowany porządek:
- Przyjęcie protokołu Nr 46/12, Nr 47/12, 48/12.
- Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
- Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego lokalnego zespołu koordynującego realizację Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015.
- Zapoznanie z protokołem kontroli Starostwa Powiatowego w Sejnach przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną.
- Zapoznanie z projektem regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1.
Do Protokołu Nr 46/12 uwag nie zgłaszano.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Do Protokołu Nr 47/12uwag nie zgłaszano.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Do Protokołu Nr 48/12uwag nie zgłaszano.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z XXII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:
- Uchwała Nr XXII/175/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.
- Uchwała Nr XXII/176/12 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.
Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
Pan Starosta poinformował, że skład komisji został uzupełniony oraz odczytał projekt uchwały.
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 66/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie powołania komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 2/.
Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany składu osobowego lokalnego zespołu koordynującego realizację Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015.
Pan Starosta poinformował, że został zmieniona osoba reprezentująca Gminę Puńsk oraz odczytał projekt uchwały.
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 67/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany składu osobowego lokalnego zespołu koordynującego realizację Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2011 – 2015 /zał. nr 3/.
Ad. pkt. 5. Zapoznanie z protokołem kontroli Starostwa Powiatowego w Sejnach przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną /zał. nr 4/.
Uwag do protokołu z kontroli Starostwa Powiatowego nie wniesiono.
Ad. pkt. 6. Zapoznanie z projektem regulaminu organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
Pan Starosta przekazał członkom Zarządu projekt Regulaminu do zapoznania. Regulamin będzie przyjęty na kolejnym posiedzeniu Zarządu, wtedy gdy Kierownik PCPR będzie w pracy, bo w dniu dzisiejszym przebywa na urlopie.
Ad. pkt. 7. Sprawy różne.
Pan J. Łuba zapytał czy zostało zmienione zarządzenie w sprawie wyjść w godzinach pracy pracowników Starostwa?
Pan Starosta powiedział, że zarządzenie nie zostało zmienione. Stwierdził, że zarządzenie to jest źle interpretowane. W przypadku uzasadnionej potrzeby można udzielić pracownikowi wolnego czasu. Pan Starosta powiedział, że nie zaobserwował nadużywanych wyjść pracowników. Poinformował, że zwrócił uwagę na wyjścia pracowników, a w ostatnim czasie zostały wyeliminowane.
Pani A. K. Witkowska zapytała czy pracownicy nie zostają po godzinach pracy.
Pan Starosta poinformował, że zdarzają się takie sytuację, kiedy pracownicy zostają po godzinach pracy.
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że wie, że Pan Starosta przeprowadził rozmowy z Kierownikami Wydziałów na ten temat.
Pani A. K. Witkowska przypominała, że Zarząd Powiatu jak i Rada Powiatu nie mają nic do pracowników Starostwa.
Sytuacja finansowa ZSO w Sejnach
Pan Starosta powiadomił, że ma poważne uwagi co do pracy Księgowej ZSO. Powiedział, że została przeprowadzona rozmowa z Dyrektorem ZSO, Księgową ZSO w obecności Skarbnika Powiatu na temat oczekiwań. Księgowa ZSO posiada jeszcze 1/4 etatu w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Problem w szkole jest już od dłuższego czasu, ponieważ Księgowa powinna informować Dyrektora o sprawach finansowych. W zestawieniach przyszła informacja o odprawie emerytalnej, a nauczyciel nie posiadał jeszcze praw emerytalnych. Pan Starosta uznał, że należy poczynić radykalne kroki. Prostym przykładem były nieprawidłowo robione arkusze organizacyjne, kiedy to uwagi ze Starostwa były pomijane.
Pani A. K. Witkowska stwierdziła, że szkoła przyzwyczajona została do tego, że w razie potrzeby zwraca się do Powiatu i zwiększa się jej środki.
Pan J. Łuba opowiedział się za zmniejszeniem rozmów telefonicznych w ZSO Sejny, gdzie jest duże wykonanie.
Pan Starosta powiedział, że środki na zakup materiałów i wyposażenia wykorzystane są już prawie w całości.
Pani A. K. Witkowska uznał, że należy Dyrektorowi ZSO powiedzieć, że nie dostanie nic więcej w tym dziale.
Pan J. Łuba powiedział, że kurs palaczy można robić za darmo z PUP.
Pan Starosta powiedział, że gdyby zwolniono palaczy w tej chwili to trzeba by było wypłacić 2- miesięczne odprawy a już w niedługim czasie ponownie zatrudnić na umowę sezonową, więc to się nie opłaca.
Pan J. Łuba zapytał kto zezwolił na zatrudnienie palaczy na etat, a nie na sezon.
Pan Starosta powiedział, że to już zostało zmienione. Pan Starosta powiedział, że radca prawny wprowadził w błąd, ponieważ raz powiedział, że trzeba przekształcić umowę dla palaczy a potem powiedział, że nie ma takiej konieczności. W ZSO zostaną 3 sprzątaczki, opał na zimę jest już zakupiony. Nie ma zakupów rzeczowych, nie ma też nagród na Dzień Edukacji Narodowej. W LO w Puńsku będzie brakowało ok. 125 tys. zł a w ZSO Sejny ok. 251 tys. zł, to jest przewidywany brak na płace i pochodne.
Pani A. K. Witkowska stwierdziła, że należy dyscyplinować Dyrektora ZSO. Dodała też,, że należy sprawdzić, czy dostali wypowiedzenie ci nauczyciele, którzy nie będę mieli pełnych etatów.
Pan Starosta poinformował, iż zostały pieniądze po przetargu na wykonanie mostu.
Pan J. Polens – Kierownik PZD powiedział, że z inwestycji budowy mostu 393 tys. zł zostało.
Pani A. K. Witkowska poprosiła o ponowne rozważenie tematu chodników w Krasnopolu.
Pan J. Polens – Kierownik PZD poinformował, iż w tym roku będzie zakładany szerokopasmowy Internet na ul. 22 – Lipca w Krasnopolu. Zgodnie z pismem z Ministerstwa w przypadku gdy pozostaną jakieś środki to należy wskazać inne zadania do realizacji. Możliwe jest zgłoszenie drogi Sejny – Burbiszki – Krasnowo oraz części ul. Mickiewicza w Sejnach. Zgłoszenie chodnika w Krasnopolu jest trochę ryzykowne.
Przewodniczący Rady powiedział, że trzeba myśleć globalnie.
Pani A. Witkowska przypomniała, że w Krasnopolu nie została skończona droga na Jeziorki. Można przekalkulować środki , które zostały wydane na poszczególne Gminy.
Pan Starosta zaproponował, aby zakryć bruk w Bubelach.
Pan J. Polens – Kierownik PZD powiedział, że jeśli nie wykorzystamy pieniędzy, które zostały przyznane na most, to w latach kolejnych nic nie otrzymamy.
Z Sali obrad wyszedł Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński.
Pan Starosta powiedział, że wykonanie chodnika można zapisać na przyszły rok.
Pan J. Polens wskazał dwie inwestycje, które leżą w ciągu remontowanego mostu: część ul. 22-Lipca i droga w Bubelach.
Pan Starosta zarządził głosowanie w sprawie zgłoszenia powyższych dwóch inwestycji do remontu: w głosowaniu udział 4 członków Zarządu: 3 głosowało za wymienionymi inwestycjami, 1 głos przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.
Przewodniczący Rady zapytał jaki będzie koszt wykonania drogi w Bubelach.
Pan J. Polens wyjaśnił, że ok. 300 tys. zł
Pan Starosta powiedział, że WPN chce realizować inwestycję na terenie Gminy Krasnopol i Giby. Dyrektor WPN zwrócił się z prośbą o dofinansowanie projektu. Do tego projektu chce też przystąpić Prezydent Miasta Suwałki. Koszt tej inwestycji to ponad 1 mln a nasz wkład wynosiłby około 25 tys. zł W najbliższy czwartek jest spotkanie w Suwałkach w tym temacie. Suma wkładu własnego nie jest duża, a w to wchodzą ścieżki rowerowe, parkingi.
Pani A. Witkowska powiedziała, że jest to atrakcja dla turystów oraz możliwość zarobku dla miejscowych.
Pan J. Łuba również uważa, że trzeba wejść w ten projekt.
Pan J. Polens powiedział o projekcie „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, gdzie Powiat w zeszłym roku zobowiązał się do pokrycia kosztów niekwalifikowanych w wysokości 483 103,96 zł związanych z poszerzeniem tłuczniowej ścieżki rowerowej. Pan Polens zapytał, czy Zarząd taką decyzję podtrzymuje. W roku 2015 będzie to trzeba wykonać. Jest też deklaracja Nadleśnictwa, że będzie współfinansować tą inwestycję.
Zarząd Powiatu postanowił, że zapewni środki finansowe nieodzowne na pokrycie kosztów niekwalifikowanych w wysokości 483 103,96 zł związanych z poszerzeniem tłuczniowej ścieżki rowerowej w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”.
Pan Starosta zobowiązał Kierownika Powiatowego Zarządu Dróg do oszczędności w jego jednostce.
Pan Starosta poinformował Zarząd Powiatu, że rozpoczęły się prace przy ociepleniu budynku Prokuratury Rejonowej w Sejnach, Powiat nie ponosi żadnych kosztów z tym związanych.
Pan Starosta przypomniał o terminie Dożynek Powiatowych – 09.09.2012 r. Nagłośnienie będzie z Ośrodka Kultury w Sejnach, Msza Św. będzie w kościele. Za wystawienie wieńców będą statuetki; statuetki będą też dla pracowników ARiMR. Pan Starosta dodał, że projekt na finansowanie Dożynek nie przeszedł.
Zarząd Powiatu postanowił wyróżnić:
- pracowników ARiMR w Sejnach,
- Wójtów i Burmistrza Powiatu Sejneńskiego,
- Powiatowego Lekarza Weterynarii,
- ODR,
- Prezesa SejnMleku,
- Dyrektora ZSCKR w Sejnach,
- Podlaską Izbę Rolniczą w Sejnach,
- KRUS,
- PIP,
- KPPSP w Sejnach,
- Sanepid,
- SP ZOZ w Sejnach,
- wybranych pracowników Starostwa najbardziej zaangażowanych w organizację Dożynek,
Pan Starosta wyjaśnił, że dla wystawców będzie pożyczonych 6 namiotów z Urzędu Miasta a pozostali wystawcy muszą mieć swoje stoiska.
Kolejne spotkanie w sprawie Dożynek będzie w lipcu.
Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński powiedział, że w tym roku odbędą się Targi u Pana Norwy. Środki na to pochodzą z Lokalnej Grupy Rybackiej, gdzie na Targi nie potrzeba wkładu własnego, jednak Zarząd Grupy uważa, że wszystkiego nie powinien finansować i samorząd powinien do tego dołożyć. Odbyło się spotkanie, na którym wszyscy doszli do wniosku, że samorządy nie mają na taki cel pieniędzy, więc wkładem będzie występ zespołów z Puńska i z Sejn, natomiast powiat zorganizuje konferencję. Pan Wicestarosta taką konferencję zorganizuje. Targi odbędą się w dniach 14-17.09. Pan Wicestarosta zauważył, że Powiat Sejny oraz Miasto Sejny bardzo mało pieniędzy przeznaczają na rzecz promocji.
Pan Starosta przypomniał o zawodach w pentaque w Gibach.
Zarząd Powiatu postanowił, że z pieniędzy z promocji zakupi puchary.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Andrzej Szturgulewski
Metryka strony