prot_z_41_2012
Protokół Nr 41/12
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 17 kwietnia 2012 r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 14.00, a zakończyło się o godz. 15.10. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz, Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Józef Miszkiel oraz Pan Jarosław Polens – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
Nieobecny Pan Stanisław Jastrzębski – Wicestarosta Sejneński.
Proponowany porządek:
- Przyjęcie Protokołu Nr 39/12.
- Przyjęcie Protokołu Nr 40/12.
- Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XIX Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2011 r.
- Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.
- Przyjęcie materiałów na XX Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
a) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
b) Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2037.
c) Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1.
Do protokołu Nr 39/12 uwag nie wniesiono.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2.
Do protokołu Nr 40/12 uwag nie wniesiono.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 3. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XIX Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z XIX Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:
- uchwała Nr XIX/158/12 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zasad udzielenia dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania – Pan Mariusz Nowel – inspektor.
Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2011 r.
Pani Skarbnik przedstawiła informację z wykonania budżetu za 2011 r.
Uwag nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 59/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2011 r. /zał. nr 2/.
Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że sprawozdanie finansowe składa się z:
- bilansu z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego na dzień 31.12.2011 r.
- łącznego bilansu obejmującego dane wynikające z bilansów samorządowych jednostek budżetowych,
- łącznego rachunku zysków i strat obejmującego dane z rachunków zysków i strat samorządowych jednostek budżetowych,
- łącznego zestawienia zmian w funduszu obejmującego dane wynikające z zestawień zmian w funduszach samorządowych jednostek.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 60/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r. /zał. nr 3/.
Ad. pkt. 6. Przyjęcie materiałów na XX Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
a) Projekt uchwały w zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
b) Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 -2037.
Pani Skarbnik powiedziała, że przygotowała projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie oraz w sprawie zmian w WPF, jednak dnia dzisiejszego otrzymała telefon z Regionalnej Izby Obrachunkowej i Pani Kubylis poinformowała, że WPF zawiera zapisy naruszające ustawę o finansach publicznych w zakresie wartości wykazanych w latach 2014-2015, tj. wykazuje niespełnienie wskaźnika spłat określonego przepisami. W związku z tym należy wykreślić niektóre zadania inwestycyjne. Najlepiej by było, żeby zadania realizować bez zaciągania kredytów.
Pani L. Fidrych powiedziała, że bardzo dużą kwotę pochłania projekt e-zdrowie.
Pan Sekretarz wyjaśnił, że może pod koniec roku będzie wiadomo, czy to przechodzi.
Pan Starosta powiedział, żeby nie wkładać pieniędzy w robienie dokumentacji technicznej na remont dróg, które być może w ogóle nie będą realizowane.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że pieniądze są bardzo duże na remont mostu.
Pan Sekretarz powiedział, że jest możliwość wykreślenia tego, a potem jak zostaną przyznane środki to można znowu wpisać do budżetu.
Pan J. Polens - Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg powiedział, że na remont mostu Powiat otrzyma pieniądze na 99%, a informacja powinna być już w tym miesiącu. Odnośnie chodnika na ul. Łąkowej – dokumentacja jest robiona i jest ważna gdzieś do 2014 roku. Odnośnie przepustu w Gorczycy – dokumentacja jest robiona i już rusza się do roboty. Jeśli chodzi o most, to jeśli nie skorzysta się ze środków Ministra Transportu to już w tego nigdzie się nie ujmie.
Pan Starosta powiedział, że może najlepszym wyjściem będzie wyciąć wszystko, a jak będą jakieś możliwości, to wpisujemy do budżetu.
Zarząd postanowił wykreślić z zadań inwestycyjnych:
- dokumentację techniczną przebudowy drogi powiatowej Nr 1168B Smolany – Wiłkopedzie – Skarkiszki,
- zmniejszyć kwotę na zakup remontera o 2.000 zł,
- skreślić zadanie „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1157B Krasnopol – Gremzdel – Jegliniec – Wiatrołuża”
Pani Skarbnik omówiła konieczne zmiany w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
Zarząd Powiatu postanowił, że w związku z tym, że tak późno dotarła informacja o konieczności zmiany zadań inwestycyjnych oraz WPF do radnych zostaną przesłane projekty uchwał przygotowane przez Panią Skarbnik, a na posiedzeniu Komisji zostaną radnym przekazane projekty uchwał z uwzględnieniem uwag Regionalnej Izby Obrachunkowej.
c) Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011 /zał. nr 4/
Pan Starosta wyjaśnił, że Pani Grygucis będzie na posiedzeniu Komisji i omówi swoje sprawozdanie.
Ad. pkt. 7. Sprawy różne.
Pan Starosta przedstawił pismo ZSO w Sejnach /zał. nr 5/.
Pan Starosta zasugerował, że może zastanowić się nad zwolnieniem kilku pracowników ZSO w Sejnach i zatrudnić ich na roboty publiczne, bo teraz są pieniądze na taki cel.
Pani Skarbnik powiedziała, że można tak zrobić, ale Dyrektor musi też zrobić porządek z umowami z nauczycielami.
Pan Sekretarz powiedział, że jeśli taka kadra zostanie nadal, to wygeneruje to ogromny dług.
Pani L. Fidrych powiedziała, że do końca maja musi wypowiedzieć nauczycielom umowy a potem można zatrudnić jak będzie taka potrzeba.
Pan Sekretarz powiedział, że Pan Dyrektor nie poczynił żadnych oszczędnościowych kroków.
Pani L. Fidrych zauważyła, że w ZSO bardzo często są remonty w tej szkole.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Andrzej Szturgulewski
Metryka strony