prot_32_2012
Protokół Nr 32/12
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 24 stycznia 2012 r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 09.00, a zakończyło się o godz. 09.45. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz oraz Wiceprzewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Mariusz Skupski – Członek Zarządu.
Proponowany porządek:
- Przyjęcie protokołu 30/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego – ustalenie wersji protokołu do publikacji w BIP.
- Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu systemowego „Nowe jutro – program integracji zawodowej i społecznej młodzieży usamodzielniającej się”.
- Sprawozdanie z trudności wynikających przy realizacji uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów oraz z uchwałą w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów.
- Sprawy różne.
Ad. pkt. 1.
Do protokołu Nr 30/12 uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu systemowego „Nowe jutro – program integracji zawodowej i społecznej młodzieży usamodzielniającej się”.
Pan Starosta wyjaśnił, że PCPR składa projekt i w tym celu potrzebne jest Kierownikowi PCPR, Panu Bogdanowi Fidrychowi upoważnienie do podpisania umowy i aneksów, poza Starostą. Projekt skierowany jest do młodzieży usamodzielniającej się.
Pan W.W. Racis zapytał kiedy jest realizowany ten projekt.
Pan Sekretarz poinformował, iż projekt realizowany jest od 2008 roku, a uchwała podejmowana jest każdego roku, ponieważ jest kolejny aneks.
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 42/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 24 stycznia 2012 r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu systemowego „Nowe jutro – program integracji zawodowej i społecznej młodzieży usamodzielniającej się” /zał. nr 2/ głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Ad. pkt. 3. Sprawozdanie z trudności wynikających przy realizacji uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów oraz z uchwałą w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów.
Pan Starosta powiedział, że z przetargu nie ma ofert, więc zanim się to rozwiąże należy przeprowadzić negocjacje.
Pan Sekretarz poinformował, iż są czynione negocjacje z Tomaszem Staniewiczem. Jest to ciężka sytuacja, ponieważ chce on podwyższenia kwot. Jest tłumaczone, że nie ma takiej możliwości, bo kwoty zostały narzucone Zarządzeniem. Na parkingu znajdują się pojazdy, które powinny być skasowane, są one sprzed 10 lat. Przedstawione zostały Panu Tomaszowi zasady prowadzenia parkingu oraz konieczność składania miesięcznych sprawozdań. Uznał to za biurokrację i nie wyraża chęci robienia tego. Innego oferenta nie ma. Pojazdów tych jest niewiele. Nie wystąpił przypadek , kiedy wystąpiła potrzeba zholowania. Wraz z Panem Starostą będziemy z nim prowadzili rozmowy. Sytuacja z usuwaniem i przechowywaniem statków jest taka sama jak z pojazdami.
Pan Przewodniczący Komisji zaproponował rozmowę na tema prowadzenia parkingu z Panem Jatkowskim.
Pan Starosta poinformował, że zostały przeprowadzone wstępne rozmowy, ale wiąże się to z poszerzeniem placu i spełnieniem wymogów.
Pan Sekretarz powiedział, iż Pan Jatkowski ma jednego kierowcę, ale gdyby miał prowadzić parking musi zrobić licencję, a do tego dochodzi jeszcze całodobowy dyżur. Ponadto potrzebna jest pełna księgowość firmy. Rozmowy na ten temat były prowadzone także z Panem Norwa.
Pan Starosta powiedział, iż rozmawiał z Panem Zaorskim, ale Pan ten wykonuje te usługi dla Miasta Suwałki. Nie wiem czy będzie startował jeszcze raz na to, ponieważ są niskie stawki, a do tego drętwe przepisy.
Pan Sekretarz – ZPP zakwestionował ustawę do Trybunału z tego względu, iż uważa, że przepis ten jest niezgodny z prawem. Stwierdził, że jeżeli ludzie nie widzą interesu to nie będą w to wchodzić. Powiat może to sam wykonać, ale musiałby się doposażyć.
Pan Starosta wyjaśnił, że istnieje możliwość próbowania prowadzenia tego przez PZD, ale musiałby przejść taką procedurę jak prywatny przedsiębiorca. W przypadku, gdy naprawdę nie będzie możliwości to trzeba będzie zakupić samochód na lekkie. Skierować osobę na zrobienie licencji. Kierownik PZD musiałby podpisać umowę z podwykonawcą na dźwig. Całości sprzętu się nie zakupi.
Pan Sekretarz powiedział, że przy dużych miastach nie ma problemu ze znalezieniem chętnej osoby.
Pan Starosta zaproponował, aby upoważnić Pana Sekretarza do prowadzenia negocjacji z Panem Stankiewiczem, a także pomóc mu zrobić dokumentacje, w przypadku podpisania umowy do czasu wyłonienia.
Pan Sekretarz poinformował, iż oferty były wysyłane do Pana Zaorskiego oraz Państwa Zawadzkich.
Zarząd Powiatu Sejneńskiego upoważnia Sekretarza Powiatu Sejneńskiego do rozmów do rozwiązania tego problemu czasowo.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Pan Starosta – pod nadzorem Wojewody podpisano umowę z firmą z Wilna na wydzierżawienie do 3 lat przejścia granicznego w Ogrodnikach. Dzierżawa handlowa, powstanie hurtownia oraz market spożywczy. Wczoraj nastąpiło przyjęcie nieruchomości, dzisiaj były prowadzone rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg, która wchodzi na teren przejścia granicznego, aby umożliwić przejeżdżanie bezkolizyjne, aby nie było nagłego ograniczenia prędkości. Jest to krajowa droga, więc koszty ponosi Generalna Dyrekcja Dróg.
Pan Przewodniczący Komisji czy można zobaczyć treść zawartej umowy? Zapytał też, czy można zapoznać Zarząd Powiatu z treścią?
Pan Starosta poinformował, iż została zawarta umowa dzierżawy. Teraz firma, która zdecydowała się na dzierżawę musi dostosować się do wymogów. Będzie opracowany projekt, zatwierdzony przez Wydział Budownictwa Starostwa.
Pan Przewodniczący Komisji – to jest mienie Skarbu Państwa. W pierwszej wersji planowane było umieszczenie tam DPS, a gdyby Wojewoda nie wyraził zgody to nie zostało by to zrobione.
Pan Starosta powiedziała, że wtedy nie zostało by zrobione.
Pan Przewodniczący Komisji uznał, że najpierw trzeba zrobić a następnie nagłośnić. Zapytał ile czasu jest na wypowiedzenie.
Pan Starosta – można wypowiedzieć w ciągu miesiąca.
Pani A.K. Witkowska stwierdziła, że ważne jest, że Starostwo nie ponosi kosztów utrzymania tych budynków.
Pan Wicestarosta powiedział, że Wojewoda cały czas był informowany o negocjacjach i wszystko nastąpiło pod jego nadzorem.
Pan Starosta poinformował, że istnieje możliwość przedłużenia umowy.
Pan Przewodniczący Komisji uznał, że Radni byli okłamywani w tym temacie. Starosta Suwalski dobrze zrobił, że podał Wojewodę do Sądu o Przejście Graniczne w Budzisku.
Pan Starosta – Starosta Suwalski nie wykonał na koniec roku pewnych spraw.
Pan Przewodniczący Rady zapytał czy pracownicy zostają na swoich posadach?
Pan Starosta powiedział, że jednemu pracownikowi kończy się umowa, więc już go nie będzie.
Pan Przewodniczący Komisji zapytał co Starostwo zrobi z tymi budynkami za 3 lata, kiedy firma zdecyduje się je zwrócić.
Pan Starosta powiedział, że były ponoszone duże koszty za utrzymanie tych budynków, a teraz Powiat zostanie odciążony.
Pan Przewodniczący Rady zapytał ile miesięcznie firma będzie płaciła za wydzierżawione budynki.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że ok. 3500 zł.
Pan Starosta powiedział, że ukazał się 18 stycznia ukazał się komunikat dotyczący najniższej krajowej obowiązującej na IV kwartał. Pan Dyrektor Kwaterski w zależności od dysponowanych kwot przyznawał pracownikom do końca roku czasowy dodatek.
Pan Przewodniczący Komisji zapytał ile pracowników z Powiatu Sejneńskiego zostanie zatrudnionych.
Pan Starosta powiedział, że to właściciel firmy wynajął pomieszczenia i będzie to realizował, wtedy będzie wiedział. Na pewno nie mniej osób niż w Biedronce.
Pan Przewodniczący Komisji uznał, że jeżeli nie ma w umowie tego to nie zatrudni nikogo.
Pan Starosta powiedział, że umowa była sprawdzana przez służby Wojewody oraz Radcę Prawnego ze Starostwa.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Podjęcie uchwały w sprawie wysokości wynagrodzenia miesięcznego Pana Waldemara Kwaterskiego – Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
Pan Starosta w sprawie wysokości wynagrodzenia miesięcznego Pana Waldemara Kwaterskiego – Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
Zarząd Powiatu wyraził zgodę.
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 43/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 24 stycznia 2012 r. w sprawie wysokości wynagrodzenia miesięcznego Pana Waldemara Kwaterskiego – Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 3/ głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Ryszard Grzybowski
Metryka strony