Kontrola ZSTR:I/091/17/05

 
 

1.

Numer sprawy

ZSTR:I/091/17/05

2.

Nazwa jednostki kontrolującej

Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku

3.

Adres jednostki kontrolowanej

ul.Konarskiego 23, 16-500 Sejny

4.

Rodzaj przeprowadzanej kontroli/sposób realizacji kontroli/

Dorażna

5.

Tematyka i zakres przeprowadzanej kontroli

 

6.

Data rozpoczęcia kontroli

18.07.2005r.

7.

Data zakończenia kontroli

26.09.2005r.

8.

Badany okres

Dokumentacja za rok 2004

9.

Zalecenia

-

10.

Informacje dotyczące wykonania zaleceń

Uzupełnienie wewnętrznej instrukcji obiegu dokumentów finansowo księgowych w Zespole Szkół o postanowienia określające drogę tych dokumentów (wraz z poszczególnymi czynnościami kontroli wewnętrznej), od momentu ich wpływu lub sporządzenia do momentu zadekretowania i ujęcia w księgach rachunkowych.

Dokonanie uzupełnień w dokumentacji opisującej przyjęcie zasady prowadzenia rachunkowości poprzez:

opracowanie wykazu stosowanych programów komputerowych i dat rozpoczęcia ich eksploatacji,

określenie metod zabezpieczenia dostępu do danych.

Zobowiązanie Głównego Księgowego do zaprowadzenia zeszytu kontroli wewnętrznej, o którym mowa w jego zakresie czynności.

Spowodowanie wyeliminowania uchybień w prowadzeniu ksiąg rachunkowych, poprzez:

nadawanie zapiskom księgowym i dowodom księgowych wszystkich cech wymaganych ustawą o rachunkowości oraz wewnętrzną instrukcją

sporządzenie zestawień obrotów i sald kont księgi głównej w sposób określony art.18 ust. 1 ustawy o rachunkowości, w tym zachowanie zgodności zestawień obrotów i sald z obrotami dziennika,

sporządzenie co najmniej na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych zestawień sald wszystkich kont ksiąg pomocniczych,

prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych oraz ich umorzenia zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów oraz postanowieniami zakładowego planu kont.

Zobowiązanie kasjera do właściwego, tj. odzwierciedlającego stan faktyczny, prowadzenia ewidencji rozchodu członków gotówkowych.

Zaniechanie powoływania do zespołów spisowych osób odpowiedzialnych za spisywane składniki majątkowe

Przekładanie do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej Zespołu Szkół opracowanego projektu planu finansowego Szkoły

Zapewnienie terminowego, tj. uwzględniającego postanowienia umowy i przepisów w sprawie podatku od towarów i usług, wystawiania faktur VAT dla najemców.

Dotrzymywanie terminów odprowadzania na rachunek bankowy równowartości 75% odpisu na Zakłady Funduszu Świadczeń Socjalnych. Dostosowanie postanowień Regulaminu ZFŚS w zakresie jego tworzenia do obowiązujących przepisów Karty Nauczyciela.



 

Metryka strony

Udostępniający: Henryk Wydra - Dyrektor Zespołu Szkół Techniczno- Rolniczych w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2006-06-06

Data modyfikacji: 2006-06-06

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-06-06