Okręgowy inspektorat Pracy w Białymstoku , Oddział w Suwałkach
-
Kontrola przeprowadzona przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku, Oddział w Suwałkach
-
1.
Numer sprawy:
01036/KO23/Pt/2006
2.
Nazwa jednostki kontrolującej:
Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku Oddział w Suwałkach
3.
Adres jednostki kontrolującej:
ul. Noniewicza 10
16-400 Suwałki
4.
Rodzaj przeprowadzanej kontroli/sposób realizacji kontroli/
Problemowa
5.
Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli
W czasie kontroli sprawdzono realizacje uprzednich decyzji i wystąpień organów Państwowej Inspekcji Pracy oraz wniosków, zaleceń i decyzji organów kontroli i nadzoru nad warunkami pracy.
Cel kontroli: przestrzeganie przez pracodawcę przepisów w zakresie wynagrodzenia za pracę, zatrudnienia pracowników.
6.
Data rozpoczęcia kontroli:
23.04.2006r.
7.
Data zakończenia kontroli:
28.04.2006r
8.
Okres objęty kontrolą:
2005r. 2006r.
9.
Zalecenia pokontrolne:
- Zalecenia wynikające z wystąpienia:
- Naliczenie i wypłacenie pracownikowi, zatrudnionemu na stanowisku kierowcy dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej.
- Naliczenie i wypłacenie 7 pracownikom różnicy zaniżonego wynagrodzenia za pracę za I.2006r.
- Naliczenie i wypłacenie uprawnionym pracownikom zatrudnionym na czas określony w ramach robót publicznych dodatku za wieloletnią pracę.
- Przeliczenie i wypłacenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, pracownikowi zaniżonego wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy za VI.2005r., któremu do podstawy nie ujęto zmiennych składników wynagrodzenia za pracę.
- Uaktualnienie w określonym trybie regulaminu wynagrodzenia z dnia 01.08.2004r. w części dotyczącej podstawy prawnej do ustalenia dodatku funkcyjnego.
- Dokumentowanie i przechowywanie w aktach osobowych pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy oraz innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia.
- Przekazywanie pracownikom zatrudnionym w ramach robót publicznych na piśmie w sposób zindywidualizowany prawidłowych informacji o długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę.
- Dostosowanie w określonym trybie regulaminu pracy z dnia 01.08.2004r. do obowiązujących przepisów prawa pracy poprzez ustalenie:
- -terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę
- -systemów i rozkładów czasu pracy pracownikom zatrudnionym na stanowiskach dozorców i palaczy CO.
- Zamieszczanie w treści świadectw pracy trybu rozwiązania stosunku pracy.
- Zaprzestanie zatrudniania palaczy CO w czasie pracy przekraczającym dobowy wymiar ustalony dla systemu , w którym pracownik może być zatrudniony.
- Zaprzestanie stosowania pracownikom zatrudnionym na stanowiskach palaczy CO przerywanego czasu pracy.
- Zapewnienie pracownikom w każdej dobie prawa do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
- Zapewnienie pracownikom w każdym tygodniu prawa do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku , obejmującego co najmniej 11 godz nieprzerwanego odpoczynku dobowego.
- Rozliczanie czasu pracy pracowników w przyjętym w zakładzie okresie rozliczeniowym czasu pracy.
- Wydawanie pracownikom zaświadczeń z ukończenia szkolenia okresowego w dziedzinie bhp na aktualnych wzorach , wykazywanie w nich tematyki, godzin szkolenia.
- Zalecenia wynikające z nakazu:
- 1.Dokonać odnowienia powłok malarskich ścian i sufitu w pomieszczeniach natrysku.
- 2.Wyposażyć szatnię przeznaczoną dla pracowników drogowych w brakujące 2 szt. szaf na odzież własną i roboczą, przeznaczone do indywidualnego użytku każdego pracownika.
- Potwierdzić na piśmie w karcie szkolenia wstępnego odbycia przez pracownika zatrudnionego na stanowisku palacza CO instruktażu stanowiskowego w dziedzinie bhp.
Odpowiedzi na zalecenia:
- Odpowiedź na zalecenia wynikające z wystąpienia :
- Ad. 1 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono wynagrodzenie za prace w porze nocnej.
- Ad. 2 W dniu 28.03.06r. naliczono i wypłacono zaniżone wynagrodzenie za I. 2006r.
- Ad. 3 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono dodatek za wieloletnią pracę.
- Ad.4 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono wynagrodzenie za urlop za VI.2005r.
- Ad.5 W dniu 10.04.06r. dokonano zmiany podstawy prawnej w regulaminie wynagrodzenia.
- Ad.6 W dniu 31.03.06r.uzupełniono w aktach osobowych pracowników uprawnionych do dodatku za wieloletnią pracę, dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia.
- Ad.7 W dniu 03.04.06r. przekazano pracownikom prawidłowe informacje o długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę.
- Ad.8 Dostosowano regulamin z dnia 01.08.04r. do obowiązujących przepisów.
- Odpowiedź na zalecenia wynikające z nakazu:
- W dniach 07-12. 04.06r. odnowiono powłoki malarskie ścian i sufitu w pomieszczeniach natrysku.
- W dniu 14.04.06r. zakupiono 2 szt. szaf na odzież własną i roboczą dla pracowników.
- 3. W dniu 29.04.06r. potwierdzono na piśmie fakt przeszkolenia stanowiskowego (palacz CO).
- Zalecenia wynikające z wystąpienia:
Metryka strony