Okręgowy inspektorat Pracy w Białymstoku , Oddział w Suwałkach

Kontrola przeprowadzona przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku, Oddział w Suwałkach
 

1.

Numer sprawy:

01036/KO23/Pt/2006

2.

Nazwa jednostki kontrolującej:

Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku Oddział w Suwałkach

3.

Adres jednostki kontrolującej:

ul. Noniewicza 10

16-400 Suwałki

4.

Rodzaj przeprowadzanej kontroli/sposób realizacji kontroli/

Problemowa

5.

Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli

W czasie kontroli sprawdzono realizacje uprzednich decyzji i wystąpień organów Państwowej Inspekcji Pracy oraz wniosków, zaleceń i decyzji organów kontroli i nadzoru nad warunkami pracy.

Cel kontroli: przestrzeganie przez pracodawcę przepisów w zakresie wynagrodzenia za pracę, zatrudnienia pracowników.

6.

Data rozpoczęcia kontroli:

23.04.2006r.

7.

Data zakończenia kontroli:

28.04.2006r

8.

Okres objęty kontrolą:

2005r. 2006r.

9.

Zalecenia pokontrolne:

Zalecenia wynikające z wystąpienia:
Naliczenie i wypłacenie pracownikowi, zatrudnionemu na stanowisku kierowcy dodatku do wynagrodzenia za pracę w porze nocnej.
Naliczenie i wypłacenie 7 pracownikom różnicy zaniżonego wynagrodzenia za pracę za I.2006r.
Naliczenie i wypłacenie uprawnionym pracownikom zatrudnionym na czas określony w ramach robót publicznych dodatku za wieloletnią pracę.
Przeliczenie i wypłacenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, pracownikowi zaniżonego wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy za VI.2005r., któremu do podstawy nie ujęto zmiennych składników wynagrodzenia za pracę.
Uaktualnienie w określonym trybie regulaminu wynagrodzenia z dnia 01.08.2004r. w części dotyczącej podstawy prawnej do ustalenia dodatku funkcyjnego.
Dokumentowanie i przechowywanie w aktach osobowych pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy oraz innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia.
Przekazywanie pracownikom zatrudnionym w ramach robót publicznych na piśmie w sposób zindywidualizowany prawidłowych informacji o długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę.
Dostosowanie w określonym trybie regulaminu pracy z dnia 01.08.2004r. do obowiązujących przepisów prawa pracy poprzez ustalenie:
-terminu wypłaty wynagrodzenia za pracę
-systemów i rozkładów czasu pracy pracownikom zatrudnionym na stanowiskach dozorców i palaczy CO.
Zamieszczanie w treści świadectw pracy trybu rozwiązania stosunku pracy.
Zaprzestanie zatrudniania palaczy CO w czasie pracy przekraczającym dobowy wymiar ustalony dla systemu , w którym pracownik może być zatrudniony.
Zaprzestanie stosowania pracownikom zatrudnionym na stanowiskach palaczy CO przerywanego czasu pracy.
Zapewnienie pracownikom w każdej dobie prawa do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
Zapewnienie pracownikom w każdym tygodniu prawa do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku , obejmującego co najmniej 11 godz nieprzerwanego odpoczynku dobowego.
Rozliczanie czasu pracy pracowników w przyjętym w zakładzie okresie rozliczeniowym czasu pracy.
Wydawanie pracownikom zaświadczeń z ukończenia szkolenia okresowego w dziedzinie bhp na aktualnych wzorach , wykazywanie w nich tematyki, godzin szkolenia.
Zalecenia wynikające z nakazu:
1.Dokonać odnowienia powłok malarskich ścian i sufitu w pomieszczeniach natrysku.
2.Wyposażyć szatnię przeznaczoną dla pracowników drogowych w brakujące 2 szt. szaf na odzież własną i roboczą, przeznaczone do indywidualnego użytku każdego pracownika.
Potwierdzić na piśmie w karcie szkolenia wstępnego odbycia przez pracownika zatrudnionego na stanowisku palacza CO instruktażu stanowiskowego w dziedzinie bhp.


 

Odpowiedzi na zalecenia:

Odpowiedź na zalecenia wynikające z wystąpienia :
Ad. 1 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono wynagrodzenie za prace w porze nocnej.
Ad. 2 W dniu 28.03.06r. naliczono i wypłacono zaniżone wynagrodzenie za I. 2006r.
Ad. 3 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono dodatek za wieloletnią pracę.
Ad.4 W dniu 11.04.06r. naliczono i wypłacono wynagrodzenie za urlop za VI.2005r.
Ad.5 W dniu 10.04.06r. dokonano zmiany podstawy prawnej w regulaminie wynagrodzenia.
Ad.6 W dniu 31.03.06r.uzupełniono w aktach osobowych pracowników uprawnionych do dodatku za wieloletnią pracę, dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia.
Ad.7 W dniu 03.04.06r. przekazano pracownikom prawidłowe informacje o długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę.
Ad.8 Dostosowano regulamin z dnia 01.08.04r. do obowiązujących przepisów.
Odpowiedź na zalecenia wynikające z nakazu:
W dniach 07-12. 04.06r. odnowiono powłoki malarskie ścian i sufitu w pomieszczeniach natrysku.
W dniu 14.04.06r. zakupiono 2 szt. szaf na odzież własną i roboczą dla pracowników.
3. W dniu 29.04.06r. potwierdzono na piśmie fakt przeszkolenia stanowiskowego (palacz CO).


 

Metryka strony

Udostępniający: Aleksander Niedźwiedź - Kierownik PZD w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2006-05-23

Data modyfikacji: 2006-05-23

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-05-23