Uchwała123/05
-
Uchwała nr 123 /05
-
Zarządu Powiatu w Sejnach
-
z dnia 15 marca 2005r.
-
-
w sprawie trybu przeprowadzenia otwartego konkursu oraz szczegółowego zakresu rzeczowego zadania publicznego zleconego do realizacji
-
-
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) oraz § 10 ust. 2 załącznika do uchwały Nr XXI/111/04 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie przyjęcia "Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2005r." Zarząd Powiatu w Sejnach uchwala, co następuje:
-
-
-
§1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
-
-
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.),
-
-
2) rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891),
-
-
3) programie - należy przez to rozumieć ,,Program współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2005r.",
-
-
4) organizacji - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy oraz jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane.
-
-
§ 2. Zleca do realizacji następujące zadania publiczne:
-
-
1) ,,Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu" poprzez:
-
-
a) Współorganizację imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu sejneńskiego,
-
-
b) szkolenie zawodników różnych kategorii wiekowych i wspieranie ich udziału
-
w ponadlokalnych rozgrywkach sportowych,
-
-
c) współorganizację powiatowych zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży.
-
-
2) ,,Upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji" poprzez:
-
-
a) propagowanie wiedzy historycznej o regionie,
-
-
b) gromadzenie zabytków materialnych dotyczących przeszłości regionu, prowadzenie Muzeum Ziemi Sejneńskiej.
-
-
§ 3. Określa się:
-
-
1) Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu: 10 000,00 zł, zaś na upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji: 8 400,00 zł,
-
-
2) Termin realizacji zadań, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 na okres od maja do grudnia 2005r.,
-
-
3) Termin składania ofert na realizację zadań, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 od dnia 25 marca 2005r. do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 1500.
-
-
§ 4. 1. Konkurs w zakresie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 przeprowadza Komisja w składzie:
-
-
1) Przewodniczący - Waldemar Budowicz
-
2) Wiceprzewodniczący - Wirginia Jadwiga Pestka
-
3) Członek Komisji - Aneta Kimszal
-
4) Członek Komisji - Bogdan Kowalewski
-
5) Sekretarz - Teresa Alicja Jurkiewicz
-
-
2. Przygotowanie oferty otwartego konkursu polega m. in. na:
-
-
1) Opracowaniu harmonorgamu prac,
-
-
2) Ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2005, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,
-
-
3) Opracowaniu projektu umowy w oparciu o ramowy wzór umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację pozarządową określony w rozporządzeniu,
-
-
3. Regulamin pracy Komisji Konkursowej stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
-
-
§ 5. Komisja Konkursowa przedkłada Zarządowi Powiatu projekt umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację.
-
-
§ 6. 1. Wydział Ogólny zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria:
-
-
1) efektywności,
-
-
2) rzetelności,
-
-
3) ciągłości,
-
-
4) terminowości,
-
-
5) jakości świadczenia.
-
-
2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:
-
-
1) ewentualną analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący zadanie,
-
-
2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
-
-
3. Stwierdzenie niewłaściwego (niezgodnego z umową) wykorzystania dotacji skutkować będzie:
-
-
1) wstrzymaniem dotacji,
-
-
2) rozwiązaniem umowy,
-
-
3) żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.
-
-
4. W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadanie traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu powiatu przez kolejne 3 lata.
-
-
§ 7. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:
-
-
1) sprawozdania z wykonania zgodnego z rozporządzeniem,
-
-
2) kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.
-
-
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie przez:
-
-
1) pracownika Wydziału Finansowego w zakresie finansowo-rachunkowym,
-
-
2) pracownika Wydziału Ogólnego w pozostałym zakresie.
-
-
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wydziałowi Ogólnemu.
-
-
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
-
Zarząd Powiatu
Piotr Marian Luto
Anna Szkarnulis
Lech Koneszko
Jan Nowel
Eugeniusz Kuklewicz
-
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 123/05 Zarządu Powiatu w Sejnach z dnia 15 marca 2005r..
-
Zarząd Powiatu w Sejnach ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w roku 2005
-
-
1. Rodzaj zadań:
-
-
1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez:
-
a) Współorganizację imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu
-
sejneńskiego,
-
b) szkolenie zawodników różnych kategorii wiekowych i wspieranie ich udziału
-
w ponadlokalnych rozgrywkach sportowych,
-
c) współorganizację powiatowych zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży.
-
-
-
2) Upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji poprzez:
-
a) propagowanie wiedzy historycznej o regionie,
-
b) gromadzenie zabytków materialnych dotyczących przeszłości regionu,
-
prowadzenie Muzeum Ziemi Sejneńskiej.
-
-
2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań:
-
-
1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu: 10 000,00 zł - jest to łączna pula środków z przeznaczeniem na uwzględnienie do 3 ofert.
-
2) Upowszechnianie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami: 8 400,00 zł.
-
-
3. Zasady przyznania dotacji:
-
-
Przyznanie dotacji następuje na zasadzie wspierania wykonania zadania publicznego, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.), w trybie umowy sformułowanej z uwzględnieniem: art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz.148 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891)
-
-
4. Termin realizacji zadań :
-
-
maj - grudzień 2005r.
-
-
5. Warunki realizacji zadań:
-
-
- zadanie winno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie,
-
- organizacja w okresie realizacji zadania (otrzymywania dotacji) jest zobowiązana do zamieszczenia w swoich materiałach informacyjnych zapisów o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania przez Powiat Sejneński,
-
- zadanie musi być realizowane bezpośrednio przez podmiot składajacy ofertę.
-
-
6. Termin składania ofert:
-
-
od dnia 25 marca 2005r.do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 15.00.
-
-
7) Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty:
-
-
- Oferty dotyczące wspierania zadania publicznego powiatu w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz upowszechniania ochrony dóbr kultury i tradycji należy składać w terminie od dnia 25 marca 2005r. do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 1500 w Sekretariacie Starosty Sejneńskiego (ul. 1-go Maja 1, 16-500 Sejny). O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty do Starostwa Powiatowego w Sejnach.
-
- Oferty zgodne ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społeczej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania pubicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania publicznego (Dz.U. Nr 193 poz. 1891) należy składać w kopercie oznaczonej napisem "Realizacja zadania publicznego z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu" lub "Realizacja zadania z zakresu upowszechniania ochrony dóbr kultury i tradycji".
-
- Do oferty należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie następujacych dokumentów :
-
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe za 2004r.,
-
- statut oferenta,
-
- w przypadku organizacji pozarządowych - aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego (ważny do 3 miesięcy od daty wydania),
-
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu 14 dni od ostatniego dnia składania ofert.
-
- Konkurs w zakresie realizacji zadania publicznego przeprowadzi Komisja Konkursowa.
-
- Komisja Konkursowa odrzuca oferty:
-
- złożone po terminie,
-
- niekompletne,
-
- złożone na innych drukach, niż określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891)
-
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu na podstawie końcowego protokołu Komisji Konkursowej
-
- Kryteria punktowe stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty na realizację zadania publicznego (maksymalna ilość punktów):
-
- ocena stopnia, w jakim oferta spełnia warunki merytoryczne zadania - 10 pkt,
-
- spełnienie wymogów formalnych oferenta - 2 pkt,
-
- możliwości realizacji zadania ze względu na zasoby rzeczowe i osobowe
-
oferenta - 2 pkt,
-
- stopień, w jakim kalkulacja kosztów odpowiada zakresowi rzeczowemu zadania -
-
2 pkt,
-
- nowatorstwo metod działania - 2 pkt.
-
-
Samorząd Powiatu Sejneńskiego w 2004r. i do dnia ogłoszenia w 2005r. nie zrealizował zadań publicznych tego samego rodzaju.
-
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 123/05 Zarządu Powiatu w Sejnach z dnia 15 marca 2005r.
-
REGULAMIN PRAC KOMISJI KONKURSOWEJ
-
-
-
§ 1. W skład Komisji Konkursowej wchodzi 5 osób, w tym przewodniczący, wiceprzewodniczący, 2 członków i sekretarz.
-
-
§2. 1. Członkowie Komisji Konkursowej rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
-
-
2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
-
-
1) czynny udział w pracach komisji,
-
-
2) wykonywanie poleceń Przewodniczącego dotyczących prac komisji,
-
-
3) niezwłoczne poinformowanie Przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji.
-
-
3. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody Przewodniczącego komisji, ujawnić żadnych informacji związanych z pracami komisji - w tym w szczególności informacji związanych z przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert.
-
-
4. Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach komisji konkursowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
-
-
§ 3. 1. Członkowie komisji mają prawo do uczestnictwa we wszystkich pracach komisji.
-
-
2. Członkowie komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez organizacje, opinii.
-
-
3. Członkowie komisji mają prawo do zgłoszenia w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń co do pracy komisji - do Przewodniczącego komisji lub Starosty.
-
-
§ 4. Przewodniczący komisji wnioskuje do Starosty o odwołanie członka komisji w razie:
-
-
1) wyłączenia się członka komisji z jej prac,
-
-
2) nieusprawiedliwionej nieobecności członka komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji,
-
-
3) naruszenia przez członka komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 2 regulaminu,
-
-
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji.
-
-
§ 5. 1. Pracami komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
-
-
2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
-
-
1) ustalanie planu prac komisji (harmonogramu),
-
-
2) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń komisji,
-
-
3) prowadzenie posiedzeń komisji,
-
-
4) poinformowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy, rozporządzenia lub niniejszego regulaminu,
-
-
5) podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
-
-
6) przedkładanie Zarządowi Powiatu lub Staroście do zatwierdzenia projektów dokumentów przygotowanych przez komisję,
-
-
7) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji,
-
-
8) informowanie Zarządu Powiatu lub Starosty o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania konkursowego,
-
-
9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem konkursowym, w trakcie jego trwania.
-
-
§ 6. Zastępca Przewodniczącego Komisji zastępuje Przewodniczącego podczas jego nieobecności w trakcie prac Komisji.
-
-
§ 7. Do obowiązków Sekretarza komisji należy:
-
-
1) dokumentowanie czynności podejmowanmych przez komisję,
-
-
2) organizowanie - w uzgodnieniu z Przewodniczącym - posiedzeń komisji,
-
-
3) opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego,
-
-
4) obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji,
-
-
5) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez Przewodniczącego, w tym w szczególności przesyłanie na wniosek organizacji formularza ofertowego,
-
-
6) przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu lub Starostę, wniosków, ogłoszeń i innych warunków przygotowanych przez komisję,
-
-
7) piecza nad protokołem, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem konkursowym, w trakcie jego trwania.
-
-
§ 8. 1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
-
-
2. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zlecenia zadania publicznego, które było przedmiotem postępowania konkursowego lub z chwilą unieważnienia postępowania.
-
-
§ 9. 1. Miejsce i terminy posiedzenia komisji wyznacza Przewodniczący.
-
-
2. O miejscu i terminie posiedzeń komisji, o ile wynika to z harmonogramu, Sekretarz powiadamia członków co najmniej dwa dni przed posiedzeniem.
-
-
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach o posiedzeniu komisji można powiadomić w terminie krótszym, niż określony w ust. 2.
-
-
§ 10. 1. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
-
-
2. W przypadku obecności mniej niż połowy członków komisji posiedzenie odracza się.
-
-
3. Decyzje o możliwości obecności podczas posiedzeń komisji osób niebędących jej członkami podejmuje Przewodniczący komisji.
-
-
§ 11. 1. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania.
-
-
2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
-
-
§ 12. 1. Z każdego posiedzenia komisji Sekretarz komisji sporządza protokół, zawierający:
-
-
1) oznaczenie miejsca i terminu posiedzenia,
-
-
2) listę obecności członków komisji i innych osób obecnych podczas posiedzenia,
-
-
3) zapis czynności podejmowanych przez komisję podczas posiedzenia.
-
-
2. Protokół z posiedzeń komisji podpisują Przewodniczący i Sekretarz komisji.
-
-
§ 13. 1. Końcowy protokół sporządza Sekretarz komisji, a podpisują wszyscy członkowie komisji.
-
-
2. Brak podpisu któregokolwiek z członków komisji powinien zostać wyjaśniony w załączonej do protokołu notatce podpisanej przez Przewodniczącego i Sekretarza komisji.
-
-
3. Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia członka komisji co do prawidłowści postępowania, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenia członka komisji.
-
-
4. Przewodniczący przedkłada końcowy protokół do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu.
-
-
§ 14. Podczas otwarcia ofert Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
-
-
1) zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano organizacje,
-
-
2) przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert,
-
-
3) zapewnić aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a organizacje zostały o tym fakcie poinformowane,
-
-
4) po otwarciu każdej z ofert ogłosić i podyktować do protokołu:
-
-
a) nazwę i siedzibę organizacji,
-
-
b) informacje dotyczące oferty mi. in. w zakresie:
-
-
-całkowitego kosztu,
-
-
-terminu wykonania zadania.
-
-
c) nazwę zadania
-
-
§ 15. Po otwarciu ofert komisja:
-
-
1) ustala czy organizacja nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o realizację zadania publicznego,
-
-
2) ustala czy organizacja nie podlega wykluczeniu, bo nie spełnia wymogów określonych w ustawie i ogłoszeniu otwartego konkursu ofert,
-
-
3) bada oferty złożone przez organizacje niewykluczone z postępowania oraz stwierdza czy:
-
-
a) oferty są ważne,
-
-
b) oferty nie są sprzeczne z ustawą, programem i ogłoszeniem,
-
-
c) oferta nie zawiera błędów w obliczeniu cen,
-
-
4) żąda, jeśli to niezbędne, udzielenia przez organizacje wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert,
-
-
5) odrzuca oferty nie spełniające wymogów określonych w ustawie i ogłoszeniu,
-
-
6) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu,
-
-
7) przygotowuje propozycje wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania - przedstwiając odpowiednie projekty pism.
-
-
§ 16. Komisja oceni złożone oferty w oparciu o następujące kryteria punktowe (maksymalna ilość punktów):
-
1) ocena stopnia, w jakim oferta spełnia warunki merytoryczne zadania - 10 pkt,
-
2) spełnienie wymogów formalnych przez oferenta - 2 pkt,
-
3) możliwości realizacji zadania ze względu na zasoby rzeczowe i osobowe oferenta - 2 pkt,
-
4) stopień, w jakim kalkulacja kosztów odpowiada zakresowi rzeczowemu zadania - 2 pkt,
-
5) nowatorstwo metod działania - 2 pkt.
-
-
§ 17. 1. Protokół końcowy winien zawierać co najmniej:
-
-
1) opis zadania,
-
-
2) informację o organizacjach skaładających ofertę,
-
-
3) cenę i istotne elementy oferty,
-
-
4) wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem określonym w ustawie.
-
-
2. Podpisany protokół końcowy stanowi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej.
-
-
3. Zatwierdzenie przez Zarząd Powiatu protokołu końcowego Komisji jest równoznaczne z wyborem oferty organizacji wskazanej przez Komisję.
-
-
4. Informację o wyborze oferty wraz z uzasadnieniem, o którym mowa w ustawie, przekazuje się organizacjom oraz do publicznej wiadomości.
-
-
§ 18. Komisja Konkursowa przedkłada Zarządowi Powiatu projekt umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację.
-
-
§ 19. 1. W przypadku podjęcia decyzji przez Zarząd Powiatu o unieważnieniu postępowania lub jego części, Przewodniczący komisji przedstawia Zarządowi do podpisania projekty:
-
-
1) powiadomień organizacji o wyniku postępowania,
-
-
2) ogłoszenia.
-
-
2. Na polecenie Zarządu, komisja powtarza unieważnioną czynność lub czynności, podjęte z naruszeniem prawa.
-
-
§ 20. Po zakończeniu postępowania całość dokumentacji związanej z otwartym konkursem pozostaje u Sekretarza Komisji Konkursowej.
Metryka strony