Uchwała123/05

Uchwała nr 123 /05
Zarządu Powiatu w Sejnach
z dnia 15 marca 2005r.
 
w sprawie trybu przeprowadzenia otwartego konkursu oraz szczegółowego zakresu rzeczowego zadania publicznego zleconego do realizacji
 
 
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) oraz § 10 ust. 2 załącznika do uchwały Nr XXI/111/04 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie przyjęcia "Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2005r." Zarząd Powiatu w Sejnach uchwala, co następuje:
 
 
§1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
 
1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.),
 
2) rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891),
 
3) programie - należy przez to rozumieć ,,Program współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2005r.",
 
4) organizacji - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy oraz jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej lub przez nie nadzorowane.
 
§ 2. Zleca do realizacji następujące zadania publiczne:
 
1) ,,Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu" poprzez:
 
a) Współorganizację imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu sejneńskiego,
 
b) szkolenie zawodników różnych kategorii wiekowych i wspieranie ich udziału
w ponadlokalnych rozgrywkach sportowych,
 
c) współorganizację powiatowych zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży.
 
2) ,,Upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji" poprzez:
 
a) propagowanie wiedzy historycznej o regionie,
 
b) gromadzenie zabytków materialnych dotyczących przeszłości regionu, prowadzenie Muzeum Ziemi Sejneńskiej.
 
§ 3. Określa się:
 
1) Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu: 10 000,00 zł, zaś na upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji: 8 400,00 zł,
 
2) Termin realizacji zadań, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 na okres od maja do grudnia 2005r.,
 
3) Termin składania ofert na realizację zadań, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 od dnia 25 marca 2005r. do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 1500.
 
§ 4. 1. Konkurs w zakresie realizacji zadań publicznych, o których mowa w § 2 pkt 1 i pkt 2 przeprowadza Komisja w składzie:
 
1) Przewodniczący - Waldemar Budowicz
2) Wiceprzewodniczący - Wirginia Jadwiga Pestka
3) Członek Komisji - Aneta Kimszal
4) Członek Komisji - Bogdan Kowalewski
5) Sekretarz - Teresa Alicja Jurkiewicz
 
2. Przygotowanie oferty otwartego konkursu polega m. in. na:
 
1) Opracowaniu harmonorgamu prac,
 
2) Ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2005, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,
 
3) Opracowaniu projektu umowy w oparciu o ramowy wzór umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację pozarządową określony w rozporządzeniu,
 
3. Regulamin pracy Komisji Konkursowej stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
 
§ 5. Komisja Konkursowa przedkłada Zarządowi Powiatu projekt umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację.
 
§ 6. 1. Wydział Ogólny zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria:
 
1) efektywności,
 
2) rzetelności,
 
3) ciągłości,
 
4) terminowości,
 
5) jakości świadczenia.
 
2. Nadzór nad wykonywaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, a w szczególności poprzez:
 
1) ewentualną analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot realizujący zadanie,
 
2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym w umowie.
 
3. Stwierdzenie niewłaściwego (niezgodnego z umową) wykorzystania dotacji skutkować będzie:
 
1) wstrzymaniem dotacji,
 
2) rozwiązaniem umowy,
 
3) żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków.
 
4. W przypadku stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadanie traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu powiatu przez kolejne 3 lata.
 
§ 7. 1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje na podstawie:
 
1) sprawozdania z wykonania zgodnego z rozporządzeniem,
 
2) kserokopii opisanych dokumentów dotyczących faktycznie poniesionych wydatków na realizację zadania.
 
2. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji następuje w terminie określonym w umowie przez:
 
1) pracownika Wydziału Finansowego w zakresie finansowo-rachunkowym,
 
2) pracownika Wydziału Ogólnego w pozostałym zakresie.
 
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wydziałowi Ogólnemu.
 
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Zarząd Powiatu

Piotr Marian Luto

 

Anna Szkarnulis

 

Lech Koneszko

 

Jan Nowel

 

Eugeniusz Kuklewicz

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 123/05 Zarządu Powiatu w Sejnach z dnia 15 marca 2005r..
Zarząd Powiatu w Sejnach ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w roku 2005
 
1. Rodzaj zadań:
 
1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez:
a) Współorganizację imprez sportowo-rekreacyjnych dla mieszkańców powiatu
sejneńskiego,
b) szkolenie zawodników różnych kategorii wiekowych i wspieranie ich udziału
w ponadlokalnych rozgrywkach sportowych,
c) współorganizację powiatowych zawodów sportowych dla dzieci i młodzieży.
 
 
2) Upowszechnianie ochrony dóbr kultury i tradycji poprzez:
a) propagowanie wiedzy historycznej o regionie,
b) gromadzenie zabytków materialnych dotyczących przeszłości regionu,
prowadzenie Muzeum Ziemi Sejneńskiej.
 
2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań:
 
1) Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu: 10 000,00 zł - jest to łączna pula środków z przeznaczeniem na uwzględnienie do 3 ofert.
2) Upowszechnianie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami: 8 400,00 zł.
 
3. Zasady przyznania dotacji:
 
Przyznanie dotacji następuje na zasadzie wspierania wykonania zadania publicznego, o którym mowa w art. 5 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.), w trybie umowy sformułowanej z uwzględnieniem: art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003r. Nr 15 poz.148 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891)
 
4. Termin realizacji zadań :
 
maj - grudzień 2005r.
 
5. Warunki realizacji zadań:
 
- zadanie winno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie,
- organizacja w okresie realizacji zadania (otrzymywania dotacji) jest zobowiązana do zamieszczenia w swoich materiałach informacyjnych zapisów o finansowaniu lub dofinansowaniu zadania przez Powiat Sejneński,
- zadanie musi być realizowane bezpośrednio przez podmiot składajacy ofertę.
 
6. Termin składania ofert:
 
od dnia 25 marca 2005r.do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 15.00.
 
7) Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty:
 
- Oferty dotyczące wspierania zadania publicznego powiatu w zakresie upowszechniania kultury fizycznej i sportu oraz upowszechniania ochrony dóbr kultury i tradycji należy składać w terminie od dnia 25 marca 2005r. do dnia 25 kwietnia 2005r. do godz. 1500 w Sekretariacie Starosty Sejneńskiego (ul. 1-go Maja 1, 16-500 Sejny). O zachowaniu terminu decyduje data złożenia oferty do Starostwa Powiatowego w Sejnach.
- Oferty zgodne ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społeczej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania pubicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania publicznego (Dz.U. Nr 193 poz. 1891) należy składać w kopercie oznaczonej napisem "Realizacja zadania publicznego z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu" lub "Realizacja zadania z zakresu upowszechniania ochrony dóbr kultury i tradycji".
- Do oferty należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie następujacych dokumentów :
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe za 2004r.,
- statut oferenta,
- w przypadku organizacji pozarządowych - aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego (ważny do 3 miesięcy od daty wydania),
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później, niż w ciągu 14 dni od ostatniego dnia składania ofert.
- Konkurs w zakresie realizacji zadania publicznego przeprowadzi Komisja Konkursowa.
- Komisja Konkursowa odrzuca oferty:
- złożone po terminie,
- niekompletne,
- złożone na innych drukach, niż określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193 poz. 1891)
- Wyboru najkorzystniejszej oferty dokona Zarząd Powiatu na podstawie końcowego protokołu Komisji Konkursowej
- Kryteria punktowe stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty na realizację zadania publicznego (maksymalna ilość punktów):
- ocena stopnia, w jakim oferta spełnia warunki merytoryczne zadania - 10 pkt,
- spełnienie wymogów formalnych oferenta - 2 pkt,
- możliwości realizacji zadania ze względu na zasoby rzeczowe i osobowe
oferenta - 2 pkt,
- stopień, w jakim kalkulacja kosztów odpowiada zakresowi rzeczowemu zadania -
2 pkt,
- nowatorstwo metod działania - 2 pkt.
 
Samorząd Powiatu Sejneńskiego w 2004r. i do dnia ogłoszenia w 2005r. nie zrealizował zadań publicznych tego samego rodzaju.
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 123/05 Zarządu Powiatu w Sejnach z dnia 15 marca 2005r.

 

REGULAMIN PRAC KOMISJI KONKURSOWEJ
 
 
§ 1. W skład Komisji Konkursowej wchodzi 5 osób, w tym przewodniczący, wiceprzewodniczący, 2 członków i sekretarz.
 
§2. 1. Członkowie Komisji Konkursowej rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
 
2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
 
1) czynny udział w pracach komisji,
 
2) wykonywanie poleceń Przewodniczącego dotyczących prac komisji,
 
3) niezwłoczne poinformowanie Przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji.
 
3. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody Przewodniczącego komisji, ujawnić żadnych informacji związanych z pracami komisji - w tym w szczególności informacji związanych z przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert.
 
4. Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach komisji konkursowej uprawnieni są jedynie Przewodniczący Komisji lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego.
 
§ 3. 1. Członkowie komisji mają prawo do uczestnictwa we wszystkich pracach komisji.
 
2. Członkowie komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez organizacje, opinii.
 
3. Członkowie komisji mają prawo do zgłoszenia w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń co do pracy komisji - do Przewodniczącego komisji lub Starosty.
 
§ 4. Przewodniczący komisji wnioskuje do Starosty o odwołanie członka komisji w razie:
 
1) wyłączenia się członka komisji z jej prac,
 
2) nieusprawiedliwionej nieobecności członka komisji na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji,
 
3) naruszenia przez członka komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 2 regulaminu,
 
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji.
 
§ 5. 1. Pracami komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
 
2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
 
1) ustalanie planu prac komisji (harmonogramu),
 
2) wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń komisji,
 
3) prowadzenie posiedzeń komisji,
 
4) poinformowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy, rozporządzenia lub niniejszego regulaminu,
 
5) podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
 
6) przedkładanie Zarządowi Powiatu lub Staroście do zatwierdzenia projektów dokumentów przygotowanych przez komisję,
 
7) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji,
 
8) informowanie Zarządu Powiatu lub Starosty o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania konkursowego,
 
9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem konkursowym, w trakcie jego trwania.
 
§ 6. Zastępca Przewodniczącego Komisji zastępuje Przewodniczącego podczas jego nieobecności w trakcie prac Komisji.
 
§ 7. Do obowiązków Sekretarza komisji należy:
 
1) dokumentowanie czynności podejmowanmych przez komisję,
 
2) organizowanie - w uzgodnieniu z Przewodniczącym - posiedzeń komisji,
 
3) opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję, w zakresie zleconym przez Przewodniczącego,
 
4) obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji,
 
5) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez Przewodniczącego, w tym w szczególności przesyłanie na wniosek organizacji formularza ofertowego,
 
6) przesyłanie, po zatwierdzeniu przez Zarząd Powiatu lub Starostę, wniosków, ogłoszeń i innych warunków przygotowanych przez komisję,
 
7) piecza nad protokołem, ofertami oraz wszelkimi innymi dokumentami związanymi z postępowaniem konkursowym, w trakcie jego trwania.
 
§ 8. 1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
 
2. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zlecenia zadania publicznego, które było przedmiotem postępowania konkursowego lub z chwilą unieważnienia postępowania.
 
§ 9. 1. Miejsce i terminy posiedzenia komisji wyznacza Przewodniczący.
 
2. O miejscu i terminie posiedzeń komisji, o ile wynika to z harmonogramu, Sekretarz powiadamia członków co najmniej dwa dni przed posiedzeniem.
 
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach o posiedzeniu komisji można powiadomić w terminie krótszym, niż określony w ust. 2.
 
§ 10. 1. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
 
2. W przypadku obecności mniej niż połowy członków komisji posiedzenie odracza się.
 
3. Decyzje o możliwości obecności podczas posiedzeń komisji osób niebędących jej członkami podejmuje Przewodniczący komisji.
 
§ 11. 1. Komisja podejmuje decyzje w drodze głosowania.
 
2. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos Przewodniczącego.
 
§ 12. 1. Z każdego posiedzenia komisji Sekretarz komisji sporządza protokół, zawierający:
 
1) oznaczenie miejsca i terminu posiedzenia,
 
2) listę obecności członków komisji i innych osób obecnych podczas posiedzenia,
 
3) zapis czynności podejmowanych przez komisję podczas posiedzenia.
 
2. Protokół z posiedzeń komisji podpisują Przewodniczący i Sekretarz komisji.
 
§ 13. 1. Końcowy protokół sporządza Sekretarz komisji, a podpisują wszyscy członkowie komisji.
 
2. Brak podpisu któregokolwiek z członków komisji powinien zostać wyjaśniony w załączonej do protokołu notatce podpisanej przez Przewodniczącego i Sekretarza komisji.
 
3. Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia członka komisji co do prawidłowści postępowania, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenia członka komisji.
 
4. Przewodniczący przedkłada końcowy protokół do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu.
 
§ 14. Podczas otwarcia ofert Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
 
1) zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano organizacje,
 
2) przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert,
 
3) zapewnić aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a organizacje zostały o tym fakcie poinformowane,
 
4) po otwarciu każdej z ofert ogłosić i podyktować do protokołu:
 
a) nazwę i siedzibę organizacji,
 
b) informacje dotyczące oferty mi. in. w zakresie:
 
-całkowitego kosztu,
 
-terminu wykonania zadania.
 
c) nazwę zadania
 
§ 15. Po otwarciu ofert komisja:
 
1) ustala czy organizacja nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o realizację zadania publicznego,
 
2) ustala czy organizacja nie podlega wykluczeniu, bo nie spełnia wymogów określonych w ustawie i ogłoszeniu otwartego konkursu ofert,
 
3) bada oferty złożone przez organizacje niewykluczone z postępowania oraz stwierdza czy:
 
a) oferty są ważne,
 
b) oferty nie są sprzeczne z ustawą, programem i ogłoszeniem,
 
c) oferta nie zawiera błędów w obliczeniu cen,
 
4) żąda, jeśli to niezbędne, udzielenia przez organizacje wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert,
 
5) odrzuca oferty nie spełniające wymogów określonych w ustawie i ogłoszeniu,
 
6) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu,
 
7) przygotowuje propozycje wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania - przedstwiając odpowiednie projekty pism.
 
§ 16. Komisja oceni złożone oferty w oparciu o następujące kryteria punktowe (maksymalna ilość punktów):
1) ocena stopnia, w jakim oferta spełnia warunki merytoryczne zadania - 10 pkt,
2) spełnienie wymogów formalnych przez oferenta - 2 pkt,
3) możliwości realizacji zadania ze względu na zasoby rzeczowe i osobowe oferenta - 2 pkt,
4) stopień, w jakim kalkulacja kosztów odpowiada zakresowi rzeczowemu zadania - 2 pkt,
5) nowatorstwo metod działania - 2 pkt.
 
§ 17. 1. Protokół końcowy winien zawierać co najmniej:
 
1) opis zadania,
 
2) informację o organizacjach skaładających ofertę,
 
3) cenę i istotne elementy oferty,
 
4) wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem określonym w ustawie.
 
2. Podpisany protokół końcowy stanowi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej.
 
3. Zatwierdzenie przez Zarząd Powiatu protokołu końcowego Komisji jest równoznaczne z wyborem oferty organizacji wskazanej przez Komisję.
 
4. Informację o wyborze oferty wraz z uzasadnieniem, o którym mowa w ustawie, przekazuje się organizacjom oraz do publicznej wiadomości.
 
§ 18. Komisja Konkursowa przedkłada Zarządowi Powiatu projekt umowy o wykonanie zadania publicznego przez organizację.
 
§ 19. 1. W przypadku podjęcia decyzji przez Zarząd Powiatu o unieważnieniu postępowania lub jego części, Przewodniczący komisji przedstawia Zarządowi do podpisania projekty:
 
1) powiadomień organizacji o wyniku postępowania,
 
2) ogłoszenia.
 
2. Na polecenie Zarządu, komisja powtarza unieważnioną czynność lub czynności, podjęte z naruszeniem prawa.
 
§ 20. Po zakończeniu postępowania całość dokumentacji związanej z otwartym konkursem pozostaje u Sekretarza Komisji Konkursowej.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Zarząd Powiatu w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Waldemar Budowicz

Data wytworzenia: 2005-03-15

Wprowadzający: Waldemar Budowicz

Data wprowadzenia: 2005-03-24

Data modyfikacji: 2005-03-29

Opublikował: Waldemar Budowicz

Data publikacji: 2005-03-24